Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers

Valvojat: -NewJuhani-, Mericsson, armas, andlover

Vastaa Viestiin
Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 31 Loka 2017, 21:12

Ja sitten astinlaudat / kylkisuojat kiinni 8) :mrgreen: (kaippa nuo pienimmät risut ym. pitää loitolla helmoista/ovien alareunoista)
Kuva
saipa eturoiskeläpätkin vielä jotenkuten istumaan paikoilleen.. ainakin "ilmaa" on astinalutojen alla enemmän, astinlaudan rungon alareuna on liki samalla korkeudella kuin helmakotelokin.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3488
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 19 Marras 2017, 11:11

cxtb2 kirjoitti:
25 Maalis 2017, 17:06
Alkoi sitten ABS / TC / HDC syttymään / palamaan aina, kun lähti liikkeelle tai sitten jossain vaiheessa ajon aikana. ja vikakoodinlukija antoi viaksi "shuttle valve electrical fail" tjsp. netistä löytyi sitten mahdolliseksi (todennäköiseksi) viaksi ABS-venttiiliyksikön pohjassa olevan asentotunnistimen liittimen pinnien juotoksien irtoamisen.
Toi sama vaiva on mulla ilmeisesti Freekussa ja osakin on jo hyllyssä. Jossain nettivideossa vaihtoivat ton "in situ" nostamalla vaan tota yskikköä vähän ylöspäin, en tiedä mahtaako putket Freekussa antaa myöden. Mutta jos ton osan sieltä pohjasta irrottaa, niin tuleeko nesteet ulos myös?

Jos, niin sittenhän se on sama ottaa koko mötikkä irti kun kuitenkin joutuu laittamaan uudet liemet ja ilmaamaan.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 19 Marras 2017, 13:30

Kaitsu kirjoitti:
19 Marras 2017, 11:11
cxtb2 kirjoitti:
25 Maalis 2017, 17:06
Alkoi sitten ABS / TC / HDC syttymään / palamaan aina, kun lähti liikkeelle tai sitten jossain vaiheessa ajon aikana. ja vikakoodinlukija antoi viaksi "shuttle valve electrical fail" tjsp. netistä löytyi sitten mahdolliseksi (todennäköiseksi) viaksi ABS-venttiiliyksikön pohjassa olevan asentotunnistimen liittimen pinnien juotoksien irtoamisen.
Toi sama vaiva on mulla ilmeisesti Freekussa ja osakin on jo hyllyssä. Jossain nettivideossa vaihtoivat ton "in situ" nostamalla vaan tota yskikköä vähän ylöspäin, en tiedä mahtaako putket Freekussa antaa myöden. Mutta jos ton osan sieltä pohjasta irrottaa, niin tuleeko nesteet ulos myös?

Jos, niin sittenhän se on sama ottaa koko mötikkä irti kun kuitenkin joutuu laittamaan uudet liemet ja ilmaamaan.
Kyllä sieltä vähän jarrunestettä tulee (muistaakseni), joten ilmaamaan joutuu joka tapauksessa. Tuolta katselin ohjeita : ABS Shutle valve switch
ja ongelmahan ei ollut tuossa muovipalikassa pohjassa, vaan rungon sisällä olevassa vastaliittimessä. Jonka sitten ohitin kokonaan.

Ja paljon helpompi on homma tehdä, kun ottaa palikan pöydälle.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 07 Tammi 2018, 21:58

Tulipa eteen taas tuulilasin pyyhkijöiden etsiminen Disco2:een, kun Land Roverin paketissa olleista Valeon tekemistä alkoi repeytyä sulka irti...

Tuossahan on omituinen "universal" kiinnike, jota oli vuosituhannen vaihteessa käytössä, jäi pois käytöstä vaan aika sukkelaan, muissa Lantikoissahan sitä ei sitten ollutkaan. Ja Suomestahan ei pyyhkijöitä tahdo enään löytyä tuohon. samaa kiinnikettähän on bmw e39:ssä, ja pösö 607 -01:ssä, ja toinen noista 607:n pyyhkijästä käy suoraan Disco2:een, toinen on n. 10cm. liian pitkä.

ostinpa sitten Valeon paketin 607:n pyyhkijöitä, ja kun toinen kävi suoraan, toisesta otin sulan irti ja vaihdoin sen lyhentämisen jälkeen Lantikan paketissa myytyyn runkoon. Ei tarvitse kuin levittää niitä toisessa päässä olevia pitimiä, että sulka menee paikalleen, sitten vaan puristaa takaisin, jotta sulka lukittuu paikalleen.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
series3kalle
Viestit: 1451
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 07 Tammi 2018, 23:41

Harrastin aikanaan vuosia pelkän kumin vaihtoa serieksessä, kun jotenkin siihen touhuun eksyin ja serieksessä oli eripari kiinnitykset. Mahdollisiman halpa ja pitkä pyyhkijä, niin siitä saa seriekseen 2 pyyhkijänsulkaa... :oops: :lol:

Kävikö muuten d2:een d1:n pyyhkijät pienin näpräyksin jotenkin?
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1451
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 07 Tammi 2018, 23:50

Niin ja onko niissä parempi kiinitys? :?:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 08 Tammi 2018, 11:56

juu, Disco1:n pyyhkijäsulat käy, kun ottaa Disco1:stä pyyhkijänvarret Disco2:een 8)

Eli Disco1:ssä on "normaali" J-koukku, joka taisi olla yleisin pyyhkijän kiinnitys -70, -80, -90 luvuilla euroopassa.

(ja minulla on jo hommattuna Disco1:n pyyhkijänvarret jos ja kun noita Disco2:n kiinnityksillä olevia ei enään saa kohtuuvaivalla.)
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 13 Tammi 2018, 12:57

ja sitten (taas) webaston ihmettelyä, kun tuntuu toimivan toisinaan, joskus taas ei 8)
otimpa sitten varalaitteen levälleen pöydälle:
Kuva
sinänsä näytti ihan ok, jotku tiivisteet oli kovettuneet, tilailimpa uudet, ennenkuin alan purkamaan Discossa kiinni olevaa, voi sitten tehdä kootut teokset parhaista osista.

Toinen juttu on sitten ohjasupiirilevy, jonka olen joutunut vaihtaman toisesta laitteesta, kun alkuperäisestä murtui lämpötunnistin, eli se valkoinen pieni neliönmuotoinen NTC-vastus. uutta olen yrittänyt metsästää, mutta senverran on tieto tuonut tuska lisää, että niitä NTC-vastuksia on erilaisia, riippuen, onko tarvike eli jälki-asennettu, vai sitten valmistajan integroima jo tehtaalla, pitäisi löytää jostain ehjä Disco2:n webaston kortti (tai ainakin semmoinen, jossa tuo tunnistin olisi vielä paikoillaan) jotta saisi mitattua sen. Jälki-asenteisissa tuo NTC lienee n. 5kOhm. ja jossain vw-transportteissa 12kOHM. eli aika iso vaihteluväli noilla.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 02 Helmi 2018, 21:03

Tuli sitten rakenneltua "testipenkki" webastolle, jossa voi vaihdella ja testailla osien toimivuutta helpommin... ta toimiihan tuo siirrettävänä lämmittimenäkin 8)
Kuva
toimintakin jo testattu, hyvin lähtee tulille, eikä autotallissa testatessa edes kärytä, vähän samanlainen "tuoksu" kuin isompaa kynttilää poltettaessa, eikä näkyvää savua tuuppaa, edes sammutettaessa :mrgreen:

seuraavaksi voisi laittaa jonkin tuulettimenkin, saisi lämpöä levitettyä tehokkaammin, ja saisi poltinkin käydä täysillä vähän pidempään...
nuo autoissa kiinni olevat flektit on vaan liiankin tehokkaita, ja virtasyöppöjä, joten pitää kehitellä vaikka pc-puhaltimista kokeeksi :lol:
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 29 Maalis 2018, 21:47

tulipa hommattua taas yhdet vanteet lisää Discoon, mutta ei ollutkaan ihan täydellinen setti...

P38:n vanteet alunperin, 8x18" mutta yksi vanne 4:stä onkin eri sarjaa
Kuva
tämä on wanhempi, takana leima 95/96, venteen reuna kaartuu pyöreästi sisäänpäin ja aukon sisäpuolella on "lapa" sisäänpäin, joka uudemmista puuttuu. Näitä on 1kpl.
osanumero lienee ANR 4274 tämä toivottavasti jäämässä ylimääräiseksi, ja vaihdettaisiin tuohon uudempaan malliin...

Kuva
Uudemmassa vanteessa on pieni suora osuus ennenkuin kaartuu aukkoon, ja "lapa" puuttuu aukon sisäpuolelta, nämä leimattu 98 / 99
osanumero RRC 115110. Näitä 3kpl. ja tarvitsisi siis löytää yksi lisää, mielellään antaisin vaihdossa tuon wanhemman mallisen.

Eihän noissa isoa eroa ole, mutta saisihan kaikissa nurkissa olla samanmoinen :mrgreen:
jos siis jollakulla on tuommoinen ylimääräisenä, niin tarjouksia otetaan vastaan...
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 02 Huhti 2018, 13:45

Tulipa "löydettyä" itselle uusi tyyppivika Discosta / TD5:een liittyen, kun alkoi diesel haista, ja lopuksi peräpeili täyttyi dieselin piskoista, eli polttoainevuoto jossain... ensin tietty kurkkaamaan konehuoneeseen, että haiseeko / näkyykö siellä, ei (onneksi) ja kun ajon jälkeen antoi käydä tyhjäkäyntiä pihassa, viimein löytyi vuotokohta: polttoainesuodattimen kohdalta tiputteli takarenkaan viereen.

rengas pois, ja pesemään paikkoja, jotta saisi vuodon paikallistettua tarkemmin, ja löytyihän sieltä 3 vuotoa:
Kuva
kuvassa ruskealla ja mustalla merkityt pikaliittimet tihkui (ja on ilmeisesti tihkunut jo pidemmän aikaa) eli kostuu suodatinjalkaan menevät putket pikkuhiljaa, mutta varsinainen vuoto olikin tuo n. 1,5v. sitten vaihdettu polttoainesuodatin, joka oli ruostunut kauluksesta niin, ettei enään pitänyt.
Uusi suodatin, tälläkertaa Mahle:n tekele, paikalleen ja tippuminen lakkasi.

Selailin netissä TD5:en suodatinjalkaan liittyviä juttuja, ja tuli eteen toinenkin vuodon aiheuttaja eli itse suodatin jalassa olevat messinkiset putkilähdöt, ja niiden tiivisteinä olevat kupariset tiivisteprikat. niin kuin tuossa kuvassakin näkee, kupariprikan kohdalta on alumiini syöpynyt aika pitkälle pois, ei enään paljoa ole tiivistepintaa jäljellä. menee siis uusi suodatinjalka tilaukseen lähi-aikoina... ja uuteen suodatinjalkaan laitan alumiiniset tiivisteprikat, ettei suodatinjalka syöpyisi enää noin.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 16 Huhti 2018, 19:26

jousituksen päivitystä...

Jotenkin oli alkanut tuntumaan, että jousillekkin voisi tehdä jotain, kun muuten on alusta käyty läpi.. siispä etsimään "miedosti" korottavia, mutta ajolleen pehmeitä jousia, löytyikin semmoiset, joiden luvattiin olevan 30-40mm. korottavia, jäykkyys sama kuin alkoperäisissä.

semmoiset siis tilaukseen, ja kun keli oli hyvä, pääsi vaihtamaan.
Kuva
tuollaiset siis tilalle, jotain eroa wanhoihinkin löytyi. Britpartin tekeleitä siis nämä.

samalla laitoin uudet pohjaanlyöntikumit taakse, vahoista kun oli kumi jo häipynyt :lol:
Kuva
murheellisen näköiset oli nuo.

uudet siis paikoilleen
Kuva

muuten ei juurikaan ylläreitä tullut, ensivaikutelma uusien jousien kanssa oli kyllä, että nousipas paljon, meniköhän kaikki oikein...
Kuva
olin mitannut vanhoilla jousilla etäisyyden vanten reunasta lokasuojan kaareen, ja kun mittasin uusien jousien kanssa, oli tulos, että etupää nousi 6cm. ja takapää 7cm. eli paljon enemmän, kuin oli luvattu. katsoin sitten korjaamomanuaalista, että mitä siellä kerrotaan, niin se antoi mitat navasta lokasuojan reunaan eteen 500mm ja taaksi 483mm., ja kun tarkisti tuon mukaan, niin oltiinkin ihan kartalla, etupää oli noussut 3cm ja takapää reilun 4cm. eli wanhat jouset oli antautuneet kunnolla, 3cm tasaisesti oli keula ja perä madaltunut 18v. aikana 8)

koe-ajo kertoi, että ajotuntumakaan ei ollut juurikaan muuttunut, takapää oli hiukan "jämäkämpi", muttei kova. Ja tavaratilasta puuttui kaikki normaalisti mukana kulkeva "kama" joka varmaan parantaisi jousitusta entisestään.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 18 Huhti 2018, 15:08

Käyty pidemmällä koeajolla, ja kyllä nuo takajouset tuntuu sittenkin hieman turhan jämäköiltä taakse, maantielläkin jousitus on "pompahteleva" heitoissa, joustaa kyllä, mutta jousto loppuu aika nopeasti ja ponnaa takaisin. Vaihtaen siis toiset jouset taakse, kun kerran setti löytyy :mrgreen:

Kuva
Terrafirman progressiivisillä jousitus asettuukin "kohdalleen" , kun noilla Britpartin jousilla perä oli aavistuksen ylhäällä. Lyhyellä koeajolla eronkin huomasi, takapää tulee eleettömänmmin.

nyt jousitus on kummastakin päässä sen 3cm. normitasosta ylempänä, edessä Britpartin keltaiset "medium +40mm." ja takana Terrafirman "medium Load" +2" joista luvataankin, ettei D2:n painon alla saavuta tuota 2" korotusta.

Tässä kuva liki samankokoisilla renkailla, wanhoilla jousilla:
Kuva
Ero on silmin havaittava :lol:
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
Mts2
Viestit: 226
Liittynyt: 15 Syys 2014, 12:17

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja Mts2 » 20 Huhti 2018, 23:13

Aika mukavasti ryhdikkäämmän näköinen uusilla jousilla. Ainoa vain, että nyt tarttis isommat renkaat :D
Land Rover Discovery 2 Td5

Avatar
series3kalle
Viestit: 1451
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 20 Huhti 2018, 23:29

Suurempaa kummia alle juu... Ja sitten mopo lähteekin mukavasti jo ottamaan kierroksia... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 21 Huhti 2018, 11:52

no mutta, siellähän on nyt jo suurempaa gummia alla :shock: :lol: ... Contin LX:t 255/70-16
Kuva

joka on samaa kokoluokaa kuin nuo BFG:n M/T 245/75-16
Kuva
vasemmalla 235/70-16, keskellä tuo (ajamaton)contin 255/70-16 ja oikealla "puolikuntoinen" BFG M/T 245/75-16 8)

ajelin ny möksälle (n. 400km.) tuolla setillä, ja aika sopiva on tuo rengas jaksaa mennä ylämäetkin aika hyvin, parissa jyrkemmässä vaihtaa tomaatti 3:sta, verrattuna noihin BFG:n M/T 245/75:iin, jotka vastusti aikapaljon enemmän.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
series3kalle
Viestit: 1451
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Huhti 2018, 00:21

Mä en oo muuten kuullu mun serieksessä mitään eroa nokian lt2 ja bfg mt2 välillä melussa... :mrgreen:
Ehkä laiskaakin hieman laiskempi noilla bf:illä , , jotka 4cm halkaisijaltaan isommat ja vaan laiska noilla noksuilla... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 23 Huhti 2018, 09:13

Eikai Lantikoissa _rengasmelussa_ renkaiden välillä eroa olekkaan 8)

Noista Contin LX:stä senverran, että nämä "Made In South-Africa" versiot on aika kovaa tekoa, eivät juuri jousta Disco2:nkaan alla, ilmeisesti jollekkin kuorma-auton renkaan rungolle tehty, kulutuskestävyys voi olla hyvä :roll: asfaltin pinnankarkeudetkin huomaa :lol: Tämä siis reilun 1000km. kokemuksella :mrgreen:

Toisaalta ohjaus on suorastaan tarkka, tuntuu, että ohjausvaste on viiveetön, ainakin edellisiin BFG:n renkaisiin verrattuna, ja pienikin ratin liike aiheuttaa suunnanmuutoksen.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
cxtb2
Viestit: 252
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 13 Kesä 2018, 21:20

Pitkästä-aikaa, Disco jätti matkan kesken.. pysäytin tankkausta varten, eikä siitä sitten enään lähtenytkään, virrat päälle normaalisti, mittaristossa valot syttyi/sammui niinkuin ennenkin, mutta startti ei vaan pyöri.

Hommaa sekoitti sekin, että jännitemittarikin näytti alhaisia lukemia jossain vaiheessa, joten ensin epäilemään akun tyhjenemistä / laturin kuntoa... siis ohikulkijoilta pyytämään lisää virtaa, vaan eipä auttanu sekään, sitten heiluttelemaan automatin vaihyeenvalitsinta, josko asentotiedon kytkin sekoilee, ja tarkistamaan sulakkeita, joista pari löytyikin palaneena, ja ne kun vaihtoi, syttyi mittaristoon tomaattilootan 2 merkkivaloa vilkkumaan, että loota sekoilee... hinaus-auto siis paikalle, ja Disco sai luvan jäädä Pirkkalaan Land Rover-harrastajien pajan pihaan.

Seuraavana päivänä Mts2 kerkesi päivällä jo lukemaan/tutkimaan vikakoodit, eikä niissä enään ollutkan mitään ihmeellistä, ja havaitsi että startin ohjausreleelle asti komento menee, kurkkasi sitten auton alta startin johtoja, ja siellähän vika olikin, starttisolenoidin herätepiuha oli poikki liittimen juuresta, muovi-eriste kovettunut ja nitkunut poikki. öljy ja lämpö tehnyt tehtävänsä...

Pätkä uutta johtoa ja uusi lattaliitin, niin konehan läks pyörimään 8)
(mikähän lie ollut, kun ne automaatin merkivalotkin olivat yön aikana "parantuneet" :roll: )
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Avatar
series3kalle
Viestit: 1451
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 14 Kesä 2018, 00:10

On muuten aika ärsyttävää huomata että yksi pienenpieni piuha on syypää siihen että iso kulkuneuvo ei pihahdakkaan...ja hinausauton käytön jälkeen vasta syy selviää... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”