Range L322

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Moderator: Mericsson

User avatar
TimoV
Posts: 185
Joined: 07 Jan 2008, 10:41

Re: Range L322

Post by TimoV » 07 Dec 2018, 08:31

BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

User avatar
Kaitsu
Posts: 3767
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range L322

Post by Kaitsu » 08 Dec 2018, 16:55

Kaitsu wrote:
07 Dec 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
TimoV wrote:
07 Dec 2018, 08:31
BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Juu, mutta Bimmeripalstalla ei ehkä ole tuota tietoa tuosta mahdollistesta ECU tai ECM hommasta jos Rangessa generoi jonkun vikakoodin ja miten sen saa poistettua (jos saa).....siksi kiinnostaa onko kukaan tulpannu omaansa L322:ssa TD6 pannussa.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
TimoV
Posts: 185
Joined: 07 Jan 2008, 10:41

Re: Range L322

Post by TimoV » 08 Dec 2018, 21:56

Eiköhän se ECU liene sama. En muista omasta ex 530dat oliko alipaineohjattu. Alipaineohjatut helppoja verrattuna sähkömoottorisiin kun vaativat mokomat ohjelman muutoksia.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

User avatar
Kaitsu
Posts: 3767
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range L322

Post by Kaitsu » 09 Dec 2018, 10:26

Tuossahan on oma "hidden menu", mutta ei sieltä löytynyt samoja tietoja ruudulle kuin bemmistä :roll: eli jotain eroa taitaa olla.

Tosin tota bemmin proseduuria en ole (vielä) kokeillut toimiiko vai ei....
http://e90.wikifoundry-mobile.com/m/pag ... dden+menus
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Posts: 2142
Joined: 31 May 2010, 23:26

Re: Range L322

Post by -NewJuhani- » 14 Dec 2018, 19:20

Kaitsu wrote:
07 Dec 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
Ei tarvi mitään nollailla .. kaverit on sanonu :oops:sa pestä kaiken mahdollisen .. kaverit kerto et öljytöhnää on joka paikassa kasa päin.
Jos haluu hyvän voi joutua ottamaan imukotelon pois ja pesemään kunnolla.
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-

User avatar
Kaitsu
Posts: 3767
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range L322

Post by Kaitsu » 16 Dec 2018, 20:46

Tuli vaihdettua se EGR termostaatti mutta käy vieläkin viileänä....päätermarikin mennee sitten vaihtoon kunhan saan talliin tilaa kun Seriekset linnoittaneet kaikki paikat :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

kanikune
Posts: 66
Joined: 26 Sep 2017, 19:45

Re: Range L322

Post by kanikune » 11 Jan 2019, 22:54

Jos katsoo nettiautoa, näin talven tullen L322 vee-kasien hinnat nousseet.
En ihmettele bensa-diesel suhteen takia ja koska talvi.

kanikune
Posts: 66
Joined: 26 Sep 2017, 19:45

Re: Range L322

Post by kanikune » 12 Jan 2019, 22:53

Onko tämä enää todellistakaan?
Jos ymmärrän nyt tämän oikein, changeover valve (7) ERISTÄÄ moottorin jäähdytysnesteen vesikierrosta, kun lämmitetään KABIINIA FBH:lla.
Voi ristus, eikös tuo 7 kannata kirkuen poistaa tuosta kokonaan?
Jos ei, niin miksi ei kannata poistaa?
Kukaan tehnyt tuota?

Ote Rangen huoltomanuaalista:
The changeover valve isolates the heater coolant circuit from the engine coolant circuit.
changeover_valve.jpg
changeover_valve.jpg (97.67 KiB) Viewed 1441 times

User avatar
kimlahti
Posts: 364
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range L322

Post by kimlahti » 13 Jan 2019, 03:17

Juu se on ajateltu ettei herran persettä palele kun lähtee rangella ajelemaan. Moottori jaksaa lämmetä ilmankin. :lol: Omastani otin vain johdon irti tuosta venttiilistä. Hytti ei lämpene enää niin hyvin mutta moottori saa edes hieman esilämmitystä osakseen. Pitäs tehdä sille lämppärin puhaltimelle lämpötilaohjaus kun niin tarpeettoman kovalla puhaltaa kun nesteet ovat vielä kylmät.
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

kanikune
Posts: 66
Joined: 26 Sep 2017, 19:45

Re: Range L322

Post by kanikune » 23 Jan 2019, 16:34

Ja seuraava.
Webasto lämmittää nyt moottorinesteen oikein. Mutta pakkasilla alkoi startti oikuttelemaan ja nyt 5 asteessa uudella ladatulla akulla tuntuu ettei jaksa pyörittää starttia. Välissä pyörähtää mutta tuskaista on.
Olis mukava saada Range käyntiin.

User avatar
kimlahti
Posts: 364
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range L322

Post by kimlahti » 25 Jan 2019, 11:54

Eihän starttikaapelissa ole vikaa taikka sen liitoksissa? Siinähän on 2 liitosta välillä.
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Saaristo
Posts: 1
Joined: 16 Sep 2018, 11:00

Re: Range L322

Post by Saaristo » 10 Mar 2019, 13:24

Moro.
Osaako joku jeesata ton L322 polttoaine vioista?
Eli siirto pumppu vaihdettu ja polttoainetta tulee tankista konehuoneeseen mutta auto ei siltikään käynnisty? Mistä vois lähtee ettii vikaa?
-suuttimista
-joku rele?
-korkeepaine pumppu?

Onks mitään apuja? :)

-Saaristo

User avatar
kimlahti
Posts: 364
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range L322

Post by kimlahti » 11 Mar 2019, 07:26

TD6 (BMW M57)? Rail-paine. Kampuran ja nokan asentotunnistimet. Siinäpä ne mitkä ekana tuli mieleen. Testeri kiinni ja katsomaan mitä ecu on näkevinään. Muistaakseni rail-paine piti nousta yli 300 bar ennenkuin käynnistymistä edes harkitaan. 🤔
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

User avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Posts: 2142
Joined: 31 May 2010, 23:26

Re: Range L322

Post by -NewJuhani- » 11 Mar 2019, 18:48

L322n käyttö ilman testeriä ei oo mahdollista!
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-

User avatar
kimlahti
Posts: 364
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range L322

Post by kimlahti » 13 Mar 2019, 13:18

-NewJuhani- wrote:
11 Mar 2019, 18:48
L322n käyttö ilman testeriä ei oo mahdollista!
On toki, mutta testeri vähentää jännitystä. :D
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

heme
Posts: 18
Joined: 21 Jan 2008, 13:33

Re: Range L322

Post by heme » 18 Mar 2019, 22:01

Mulla oli se railpaine liian alhainen, eikä antanut siksi starttilupaa. Syy alhaiseen railipaineeseen oli kaksi läpivuotavaa suutinta, ei siis palotilaan. Starttipilotilla lähti aina, sai sen verran enemmän kierroksia, että railipaine nousi yli raja-arvon jonka ecu vaatii että alkaa avaamaan suuttimia.
-02 TD6 Vogue, Java Black

Mikael67
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2018, 19:31

Re: Range L322

Post by Mikael67 » 05 Apr 2019, 15:08

Tarkoituksena olisi ostaa hallitunkki Range Roverin tunkkaukseen omalla pihalla. Onko tietoa, kuinka korkealle hallitunkin tulee nostaa, jotta renkaan vaihto onnistuu? Riittääkö 600mm?
Range Rover 4,4 TDV8 Westminster 2012
Jaguar XJR 4,2 V8 2007

User avatar
kimlahti
Posts: 364
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range L322

Post by kimlahti » 09 Apr 2019, 10:09

Oma hallitunkki taisi nostaa juurikin tuon 600mm ja se riittää keulan nostamiseen ylös keskeltä. Takapään joustot ovat kuitenkin niin suuret ettei se yllä. Akselipukit saa kyllä helmojen alle, mutta renkaat ei irtoa maasta. :lol:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Mikael67
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2018, 19:31

Re: Range L322

Post by Mikael67 » 09 Apr 2019, 22:13

Itsekin olin vähän epäileväinen, että tuo 600mm ei taida riittää, joten laitoin tilaukseen 805mm nostavan tunkin. Minimikorkeus 80mm, joten mahtuu myös tuon kesäauton alle.
Range Rover 4,4 TDV8 Westminster 2012
Jaguar XJR 4,2 V8 2007

User avatar
Kaitsu
Posts: 3767
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range L322

Post by Kaitsu » 09 Apr 2019, 22:46

Mikael67 wrote:
05 Apr 2019, 15:08
Tarkoituksena olisi ostaa hallitunkki Range Roverin tunkkaukseen omalla pihalla. Onko tietoa, kuinka korkealle hallitunkin tulee nostaa, jotta renkaan vaihto onnistuu? Riittääkö 600mm?
Mä vaihdon just omaan ihan pikkuhallitunkilla, takarenkaat nousee takatukivarren alta helposti ilmaan lyhyelläkin nostolla. Etupäähän käytin kahta pikkutunkkia, kun en isoa jaksanut raahata alatallista tohon yläpihalle ja nosto ei välttämättä olis riittäny. Toisella pikkutunkilla apurungon alta kevennys ja sitten toinen alatukivarren alle ja siitä nostoa > eturengas ilmaan ja sopivasti kevennystä toisella sieltä apurungon alta että ovat balanssissa. Hyvin toimi.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Post Reply

Return to “Range Rover”