Range L322

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Avatar
TimoV
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja TimoV » 07 Joulu 2018, 08:31

BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 08 Joulu 2018, 16:55

Kaitsu kirjoitti:
07 Joulu 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
TimoV kirjoitti:
07 Joulu 2018, 08:31
BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Juu, mutta Bimmeripalstalla ei ehkä ole tuota tietoa tuosta mahdollistesta ECU tai ECM hommasta jos Rangessa generoi jonkun vikakoodin ja miten sen saa poistettua (jos saa).....siksi kiinnostaa onko kukaan tulpannu omaansa L322:ssa TD6 pannussa.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
TimoV
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja TimoV » 08 Joulu 2018, 21:56

Eiköhän se ECU liene sama. En muista omasta ex 530dat oliko alipaineohjattu. Alipaineohjatut helppoja verrattuna sähkömoottorisiin kun vaativat mokomat ohjelman muutoksia.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 09 Joulu 2018, 10:26

Tuossahan on oma "hidden menu", mutta ei sieltä löytynyt samoja tietoja ruudulle kuin bemmistä :roll: eli jotain eroa taitaa olla.

Tosin tota bemmin proseduuria en ole (vielä) kokeillut toimiiko vai ei....
http://e90.wikifoundry-mobile.com/m/pag ... dden+menus
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Viestit: 2140
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:26

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja -NewJuhani- » 14 Joulu 2018, 19:20

Kaitsu kirjoitti:
07 Joulu 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
Ei tarvi mitään nollailla .. kaverit on sanonu :oops:sa pestä kaiken mahdollisen .. kaverit kerto et öljytöhnää on joka paikassa kasa päin.
Jos haluu hyvän voi joutua ottamaan imukotelon pois ja pesemään kunnolla.
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 16 Joulu 2018, 20:46

Tuli vaihdettua se EGR termostaatti mutta käy vieläkin viileänä....päätermarikin mennee sitten vaihtoon kunhan saan talliin tilaa kun Seriekset linnoittaneet kaikki paikat :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

kanikune
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kanikune » 11 Tammi 2019, 22:54

Jos katsoo nettiautoa, näin talven tullen L322 vee-kasien hinnat nousseet.
En ihmettele bensa-diesel suhteen takia ja koska talvi.

kanikune
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kanikune » 12 Tammi 2019, 22:53

Onko tämä enää todellistakaan?
Jos ymmärrän nyt tämän oikein, changeover valve (7) ERISTÄÄ moottorin jäähdytysnesteen vesikierrosta, kun lämmitetään KABIINIA FBH:lla.
Voi ristus, eikös tuo 7 kannata kirkuen poistaa tuosta kokonaan?
Jos ei, niin miksi ei kannata poistaa?
Kukaan tehnyt tuota?

Ote Rangen huoltomanuaalista:
The changeover valve isolates the heater coolant circuit from the engine coolant circuit.
changeover_valve.jpg
changeover_valve.jpg (97.67 KiB) Katsottu 1332 kertaa

Avatar
kimlahti
Viestit: 363
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 13 Tammi 2019, 03:17

Juu se on ajateltu ettei herran persettä palele kun lähtee rangella ajelemaan. Moottori jaksaa lämmetä ilmankin. :lol: Omastani otin vain johdon irti tuosta venttiilistä. Hytti ei lämpene enää niin hyvin mutta moottori saa edes hieman esilämmitystä osakseen. Pitäs tehdä sille lämppärin puhaltimelle lämpötilaohjaus kun niin tarpeettoman kovalla puhaltaa kun nesteet ovat vielä kylmät.
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

kanikune
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kanikune » 23 Tammi 2019, 16:34

Ja seuraava.
Webasto lämmittää nyt moottorinesteen oikein. Mutta pakkasilla alkoi startti oikuttelemaan ja nyt 5 asteessa uudella ladatulla akulla tuntuu ettei jaksa pyörittää starttia. Välissä pyörähtää mutta tuskaista on.
Olis mukava saada Range käyntiin.

Avatar
kimlahti
Viestit: 363
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 25 Tammi 2019, 11:54

Eihän starttikaapelissa ole vikaa taikka sen liitoksissa? Siinähän on 2 liitosta välillä.
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Saaristo
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Syys 2018, 11:00
Kotipaikka:: Salo

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Saaristo » 10 Maalis 2019, 13:24

Moro.
Osaako joku jeesata ton L322 polttoaine vioista?
Eli siirto pumppu vaihdettu ja polttoainetta tulee tankista konehuoneeseen mutta auto ei siltikään käynnisty? Mistä vois lähtee ettii vikaa?
-suuttimista
-joku rele?
-korkeepaine pumppu?

Onks mitään apuja? :)

-Saaristo

Avatar
kimlahti
Viestit: 363
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 11 Maalis 2019, 07:26

TD6 (BMW M57)? Rail-paine. Kampuran ja nokan asentotunnistimet. Siinäpä ne mitkä ekana tuli mieleen. Testeri kiinni ja katsomaan mitä ecu on näkevinään. Muistaakseni rail-paine piti nousta yli 300 bar ennenkuin käynnistymistä edes harkitaan. 🤔
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Viestit: 2140
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:26

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja -NewJuhani- » 11 Maalis 2019, 18:48

L322n käyttö ilman testeriä ei oo mahdollista!
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-

Avatar
kimlahti
Viestit: 363
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 13 Maalis 2019, 13:18

-NewJuhani- kirjoitti:
11 Maalis 2019, 18:48
L322n käyttö ilman testeriä ei oo mahdollista!
On toki, mutta testeri vähentää jännitystä. :D
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

heme
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2008, 13:33

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja heme » 18 Maalis 2019, 22:01

Mulla oli se railpaine liian alhainen, eikä antanut siksi starttilupaa. Syy alhaiseen railipaineeseen oli kaksi läpivuotavaa suutinta, ei siis palotilaan. Starttipilotilla lähti aina, sai sen verran enemmän kierroksia, että railipaine nousi yli raja-arvon jonka ecu vaatii että alkaa avaamaan suuttimia.
-02 TD6 Vogue, Java Black

Mikael67
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:31
Kotipaikka:: Muurame

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Mikael67 » 05 Huhti 2019, 15:08

Tarkoituksena olisi ostaa hallitunkki Range Roverin tunkkaukseen omalla pihalla. Onko tietoa, kuinka korkealle hallitunkin tulee nostaa, jotta renkaan vaihto onnistuu? Riittääkö 600mm?
Range Rover 4,4 TDV8 Westminster 2012
Jaguar XJR 4,2 V8 2007

Avatar
kimlahti
Viestit: 363
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 09 Huhti 2019, 10:09

Oma hallitunkki taisi nostaa juurikin tuon 600mm ja se riittää keulan nostamiseen ylös keskeltä. Takapään joustot ovat kuitenkin niin suuret ettei se yllä. Akselipukit saa kyllä helmojen alle, mutta renkaat ei irtoa maasta. :lol:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Mikael67
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Elo 2018, 19:31
Kotipaikka:: Muurame

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Mikael67 » 09 Huhti 2019, 22:13

Itsekin olin vähän epäileväinen, että tuo 600mm ei taida riittää, joten laitoin tilaukseen 805mm nostavan tunkin. Minimikorkeus 80mm, joten mahtuu myös tuon kesäauton alle.
Range Rover 4,4 TDV8 Westminster 2012
Jaguar XJR 4,2 V8 2007

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 09 Huhti 2019, 22:46

Mikael67 kirjoitti:
05 Huhti 2019, 15:08
Tarkoituksena olisi ostaa hallitunkki Range Roverin tunkkaukseen omalla pihalla. Onko tietoa, kuinka korkealle hallitunkin tulee nostaa, jotta renkaan vaihto onnistuu? Riittääkö 600mm?
Mä vaihdon just omaan ihan pikkuhallitunkilla, takarenkaat nousee takatukivarren alta helposti ilmaan lyhyelläkin nostolla. Etupäähän käytin kahta pikkutunkkia, kun en isoa jaksanut raahata alatallista tohon yläpihalle ja nosto ei välttämättä olis riittäny. Toisella pikkutunkilla apurungon alta kevennys ja sitten toinen alatukivarren alle ja siitä nostoa > eturengas ilmaan ja sopivasti kevennystä toisella sieltä apurungon alta että ovat balanssissa. Hyvin toimi.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”