Range L322

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Avatar
TimoV
Viestit: 179
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja TimoV » 07 Joulu 2018, 08:31

BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3623
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 08 Joulu 2018, 16:55

Kaitsu kirjoitti:
07 Joulu 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
TimoV kirjoitti:
07 Joulu 2018, 08:31
BTCF:llä varmaan löytyy tuohon EGRkysymykseen parhaiten vastaus.
Juu, mutta Bimmeripalstalla ei ehkä ole tuota tietoa tuosta mahdollistesta ECU tai ECM hommasta jos Rangessa generoi jonkun vikakoodin ja miten sen saa poistettua (jos saa).....siksi kiinnostaa onko kukaan tulpannu omaansa L322:ssa TD6 pannussa.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
TimoV
Viestit: 179
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja TimoV » 08 Joulu 2018, 21:56

Eiköhän se ECU liene sama. En muista omasta ex 530dat oliko alipaineohjattu. Alipaineohjatut helppoja verrattuna sähkömoottorisiin kun vaativat mokomat ohjelman muutoksia.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3623
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 09 Joulu 2018, 10:26

Tuossahan on oma "hidden menu", mutta ei sieltä löytynyt samoja tietoja ruudulle kuin bemmistä :roll: eli jotain eroa taitaa olla.

Tosin tota bemmin proseduuria en ole (vielä) kokeillut toimiiko vai ei....
http://e90.wikifoundry-mobile.com/m/pag ... dden+menus
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Viestit: 2131
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:26

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja -NewJuhani- » 14 Joulu 2018, 19:20

Kaitsu kirjoitti:
07 Joulu 2018, 00:00
Onkos kukaan poistanut näistä TD6:sta (BMW:n M57) EGR:ää ja onko tarvinnut mitään nollailla tai poistaa testerillä?
Ei tarvi mitään nollailla .. kaverit on sanonu :oops:sa pestä kaiken mahdollisen .. kaverit kerto et öljytöhnää on joka paikassa kasa päin.
Jos haluu hyvän voi joutua ottamaan imukotelon pois ja pesemään kunnolla.
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3623
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 16 Joulu 2018, 20:46

Tuli vaihdettua se EGR termostaatti mutta käy vieläkin viileänä....päätermarikin mennee sitten vaihtoon kunhan saan talliin tilaa kun Seriekset linnoittaneet kaikki paikat :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

kanikune
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kanikune » 11 Tammi 2019, 22:54

Jos katsoo nettiautoa, näin talven tullen L322 vee-kasien hinnat nousseet.
En ihmettele bensa-diesel suhteen takia ja koska talvi.

kanikune
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kanikune » 12 Tammi 2019, 22:53

Onko tämä enää todellistakaan?
Jos ymmärrän nyt tämän oikein, changeover valve (7) ERISTÄÄ moottorin jäähdytysnesteen vesikierrosta, kun lämmitetään KABIINIA FBH:lla.
Voi ristus, eikös tuo 7 kannata kirkuen poistaa tuosta kokonaan?
Jos ei, niin miksi ei kannata poistaa?
Kukaan tehnyt tuota?

Ote Rangen huoltomanuaalista:
The changeover valve isolates the heater coolant circuit from the engine coolant circuit.
changeover_valve.jpg
changeover_valve.jpg (97.67 KiB) Katsottu 219 kertaa

Avatar
kimlahti
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range L322

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 13 Tammi 2019, 03:17

Juu se on ajateltu ettei herran persettä palele kun lähtee rangella ajelemaan. Moottori jaksaa lämmetä ilmankin. :lol: Omastani otin vain johdon irti tuosta venttiilistä. Hytti ei lämpene enää niin hyvin mutta moottori saa edes hieman esilämmitystä osakseen. Pitäs tehdä sille lämppärin puhaltimelle lämpötilaohjaus kun niin tarpeettoman kovalla puhaltaa kun nesteet ovat vielä kylmät.
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951
-00 730d

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”