Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !
User avatar
series3kalle
Posts: 1793
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by series3kalle » 03 Dec 2019, 10:05

Eksyin vahingossa sun kuvapankkiin. :D
Onko tuolla yhdessä kuvassa kojelaudan tavarakaukalosta vedetty ilmaputki sivuikkunoille hönkimään?

Seriekseen pitäis jostain ihmeen syystä tehdä semmonen ja lisäksi jotenkin uusia koko ilmareitti puhaltimelta ikkunoille. No, kuivuupahan nyt vakio"putkistolla" kojelauta, kun ilma kulkee sen sisällä missä lystää...paitsi ikkunoille.... :mrgreen:
:lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 04 Dec 2019, 01:20

Taitaa siitä olla kuvia tuon topicin alkupuolellakin jo. Eli ihan vaan haitariputkella on otettu molemmille puolille sivuikkunoille putkilla lisäilmaa "alakanavasta" eli kojetaulun alaosasta. Apparin puolelle ihan helppoa, tilaa on kyllä ja puhaltimen painekin takuulla riittävä. Tosin kojetaulun pään kädensija/kahva menetetään mutta sen nyt voi korvata jollakin.
Kuskin puolella on ahdasta mittariston takia, mutta 40 mm putki mahtuu hyvin. Ainoa haaste on löytää hyvät venttiilit, joilla ohjata ja säätää virtausta.
Mun mielestä tämä putkitus on sellainen simppeli operaatio että ihmettelen miksei niitä ole tehty liki jokaiseen Defeen.
TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
series3kalle
Posts: 1793
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by series3kalle » 04 Dec 2019, 09:49

Mä tein pätkään aikanaan sellasen virityksen että otin takatilan lisälämppäriltä puhalluksen just samanlaisella n.40mm haitariputkella. Toin sen ronskisti näkyvillä roikkuen kuskin sivuikkunan yläreunaan. Ongelmaksi vaan tais muodostua se, että puhallusilmana käytettiin kosteaa sisäilmaa ulkoilman sijaan.... Se tietty johti siihen että se puhalsi ikkunan huuruun kahta kauheemmin moottorin/auton ollessa liikkeelle lähtiessä kylmä... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
series3kalle
Posts: 1793
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by series3kalle » 04 Dec 2019, 09:56

Serieksessä (90/110/defessä myös?)kun käytetään kojelautaa ilmakanavana, ei idea ole sinäänsä lainkaan huono. Kuivattaa mm. johtohelvettiä mittariston takana ja kojelaudan/tulipellin seutua niin ehkä säilyy kuppaantumatta pidempään. Vesi/kosteus tuonne tottakai tunkee, niin on hyvä kuivattaa se ajossa pois. Ainoo vaan kun se ilma vuotaa tosiaan kaikkialle muualle mieluummin kuin kuskin ikkunalle... :roll:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 04 Dec 2019, 19:40

Niin ja kyllähän se koko kojetaulun alaosana toimiva ilmakavava itsessäänkin aika ruostepesä on kun siellä kuitenkin kosteus on joskus runsaastikin läsnä ja se on vaan peltiä...jossa joku keinonahka päällä ja metallipinta sisäpuolella.
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
series3kalle
Posts: 1793
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by series3kalle » 05 Dec 2019, 11:44

Keinonahka ei ruostu. .. :lol:... Itsekantava muovikelmu....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 13 Dec 2019, 22:15

Koska säilytystilaa ei ikinä ole liikaa niin tuohon kylkeen tuli nyt sitten takalokasuojan taakse tuommonen jolla saatiin joutilas tila renkaan takaa käyttöön. Mietin, että teenkö kannen sisäpuolelle vai pihapuolelle. Jostakin syystä sitten siihen kieroutuneella mielellä muotoutui tuollainen kiistämättä vähän sotilaallisen näköinen luukku. Mitään varsinaista varattua käyttötarkoitusta laatikolle ei ole, kompressoria sinne olen ajatellut.
Täytyy sanoa, että tuo laatikko tukevoitti tuota varsin löysää nurkkaa aika tavalla...vaikka jonkun mielestä koko laatikko varmaan pilaa koko auton vähäisenkään alkuperäisyyden...

Image

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 27 Dec 2019, 23:31

Näyttää nykyään tuolta - pliisu väri ja minimalistinen olemus...oon kyllä ajatellut että jos kuitenkin vetäisi Raptorin maalit tai vastaavat pintaan jossakin vaiheessa ja pyrkisi muutenkin vähän rouheampaan ilmeeseen. Ehdotuksia vinkeistä jolla saa räyhäkkää ulkonäköä - otetaan vastaan. Vinkeistä ei makseta eikä niitä välttämättä edes käytetä ;-9

Image
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
TimoV
Posts: 234
Joined: 07 Jan 2008, 10:41

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by TimoV » 28 Dec 2019, 07:04

Tuotaaah...

Ei oo tarpeeksi riisuttu Rat-Rod vielä. Jätät vaan tuliseinän ja lattian pellit penkkeneen. Siinä ois aika bueno :lol:


Tai sitten laitat keulan pellit paikalleen ja vetäiset G4-oranssiksi ja sopivat teippaukset päälle. Rouheempia renkaita, kattotelinettä ja snorkkelia yms. lienee turha ehdotella. Itse lähtisin sellaiselle linjalle. Tuon omankin p38:n musta väritys pitäisi muuttaa näkuvämmäksi.
Henkisesti haastava - Range Rover
P38 2.5dse, 1999
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998 (hirven viemä ex)
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 28 Dec 2019, 22:48

TimoV wrote:
28 Dec 2019, 07:04


Ei oo tarpeeksi riisuttu Rat-Rod vielä. Jätät vaan tuliseinän ja lattian pellit penkkeneen. Siinä ois aika bueno :lol:
Tuolla topicin alkupäässähän mä yritin jo semmosta mutta leiman saaminen oli vähän hankalaa ja kaari olisi pilannut kyllä lookin täysin... :lol:
Image

G4 oranssi on kyllä hieno, mutta säästän sen vanhaan Rangeeni jos sen joskus saan työn alle. Defeen joku tumman vihreä tai graf. harmaa on hieno väri kun vaan on isoa rengasta, vinssiä, kaaria, lamppuja ja paljon tingentangelia siihen ympärille.

Tosin Defekin on nykyisiin maastureihin nähden aika pieni auto, että mitään jyhkeää mörköä siitä ei kovin saa aikaan.
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
Kaitsu
Posts: 3950
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by Kaitsu » 03 Jan 2020, 09:27

Saahan siitä ihan räyhäkkään

Tollanen https://www.instagram.com/p/Bfxp_Rnl9MN/

Tai :mrgreen:

Image
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 13 Jan 2020, 23:27

Haaveita haaveita,,,toisen lompakolla on hyvä haaveilla kuten edeltä näkyi. Ideoita noista on kyllä saanut ja suuret suunnitelmat ovat vain toteutusta vaille valmiina ;-)

Mutta mitä kuuluu sorvin ääreen.

Sähkölämmitteisten peilien kanssa on hieman haasteita. Siis nuukana on tietenkin vain ostettu uudet peilit (Britpart) ja laitettu peililasiin vastuselementti itse. Oli hyvin työlästä saada peili pos koska tiiviste oli hyvin muovimaisen jäykkää...

Johdon saaminen suht. huomaamattomasti peililtä oven sisäpuolelle on vähän haasteellista kun peilin saranana toimivassa kiinnitysosassa on sisällä jousi. Mutkia siis matkassa ja mutkia johdossakin.

Image

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Maash
Posts: 48
Joined: 28 Feb 2019, 18:04

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by Maash » 14 Jan 2020, 13:41

Offtopiccia: Eksyin kans tuonne sun kuvapankkiin ja olit näemmä teheny saman operaation mitä ite oon alkamassa tekemään. Eli rangen aluvanteiden puhdistus ja maalaus.

1. Oliko tuo Solmasterin maalinpoistoaine soivaa tököttiä? Oon aiemmin käyttänyt vain Uulan maalinpoistoainetta, joka ei taida toimia automaalien kans.

2. Mimmosella maalilla vedit? Budjettihommaa itellä, niin en raaski postittaa pulverimaalaukseen. Paukkupurkit olis jees, varsinkin kun noita 2-komponenttimaalejakin saa nykyään paukkupurkeissa.

Kaikkia vinkkejä kaivataan, en oo vanteita koskaan maalannut.

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 14 Jan 2020, 19:17

Pienestä vanneprojektista on juttua tuon topicin lopussa.
http://roverfriends.fi/forum/viewtopic.php?f=31&t=5133
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Maash
Posts: 48
Joined: 28 Feb 2019, 18:04

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by Maash » 15 Jan 2020, 10:02

tattista!

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 04 Feb 2020, 23:14

Työn alla uudenlaiset iskarinkorvat taakse. Heitän romukoppaan nuo lenkkipäiset iskarit koska puslathan on niistä yleisesti aina koko ajan väljänä. Toisekseen kun on samanlaiset iskari edessä ja takana niin pärjää yhdellä iskarimallilla joka kulmassa. Toki joku sanoo, että samalla tapaa ne tappien puslat väljistyy mutta niitä voi aina kiriä tiukemmalle. Ja tietysti muodon vuoksi taakse tulee tuplaiskareille ainakin korvakkeet tarvetta varten valmiiksi ellei iskareita tule laitettua kuin yhdet...
Image

Akseliin tulevat tuplaiskarin korvat on toivon mukaan kestävät - ainakin jos ei niissä satu iskaria kuormana olla niin sitten ne kyllä kestää...
Image
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 24 Feb 2020, 23:58

Pohjapanssarin tekoa. Materiaali on 3 mm hardox >450. Tuon särmääminen ei ollut helppoa, sillä 45-asteen jälkeen materiaali murtuu hyvin herkästi. En tiedä miten ihan tavallinen mig-hitsaus tuossa tulee kestämään. Mutta ainakin se on hyvää materiaalia ja siksi myös melko ohutta. Painaa se silti...

Image

Maaliakin se on saanut päälleen ja joka puolelle.

Image

Etureunaan saranointi ja takaa lukituspultit. Melko tiiviin siitä koetan tehdä - vai olisiko parempi että olisi hyvinkin harva. Joko siitä tulee tiivis tai ihan hirveä kurapesä.

Image

TT
Last edited by solihull on 28 Feb 2020, 16:14, edited 1 time in total.
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
Kaitsu
Posts: 3950
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by Kaitsu » 25 Feb 2020, 00:24

Eikös siinä olis hyvä jokunen vedenpoistoreikä olla? :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
solihull
Posts: 1305
Joined: 06 Feb 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by solihull » 28 Feb 2020, 16:13

pitäis varmaan olla, mutta kun yritin porata kiinnityspultille takapäähän HSS -terällä niin ei vaan meinannut reikää tulla... joten aika kovaa on...
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

User avatar
Kaitsu
Posts: 3950
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Post by Kaitsu » 29 Feb 2020, 00:07

Kobolttiterällä vois onnistua? Tai suhauttaa plasmalla. :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Post Reply

Return to “Projektit / Projects”