Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 03 Joulu 2019, 10:05

Eksyin vahingossa sun kuvapankkiin. :D
Onko tuolla yhdessä kuvassa kojelaudan tavarakaukalosta vedetty ilmaputki sivuikkunoille hönkimään?

Seriekseen pitäis jostain ihmeen syystä tehdä semmonen ja lisäksi jotenkin uusia koko ilmareitti puhaltimelta ikkunoille. No, kuivuupahan nyt vakio"putkistolla" kojelauta, kun ilma kulkee sen sisällä missä lystää...paitsi ikkunoille.... :mrgreen:
:lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 04 Joulu 2019, 01:20

Taitaa siitä olla kuvia tuon topicin alkupuolellakin jo. Eli ihan vaan haitariputkella on otettu molemmille puolille sivuikkunoille putkilla lisäilmaa "alakanavasta" eli kojetaulun alaosasta. Apparin puolelle ihan helppoa, tilaa on kyllä ja puhaltimen painekin takuulla riittävä. Tosin kojetaulun pään kädensija/kahva menetetään mutta sen nyt voi korvata jollakin.
Kuskin puolella on ahdasta mittariston takia, mutta 40 mm putki mahtuu hyvin. Ainoa haaste on löytää hyvät venttiilit, joilla ohjata ja säätää virtausta.
Mun mielestä tämä putkitus on sellainen simppeli operaatio että ihmettelen miksei niitä ole tehty liki jokaiseen Defeen.
TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 04 Joulu 2019, 09:49

Mä tein pätkään aikanaan sellasen virityksen että otin takatilan lisälämppäriltä puhalluksen just samanlaisella n.40mm haitariputkella. Toin sen ronskisti näkyvillä roikkuen kuskin sivuikkunan yläreunaan. Ongelmaksi vaan tais muodostua se, että puhallusilmana käytettiin kosteaa sisäilmaa ulkoilman sijaan.... Se tietty johti siihen että se puhalsi ikkunan huuruun kahta kauheemmin moottorin/auton ollessa liikkeelle lähtiessä kylmä... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 04 Joulu 2019, 09:56

Serieksessä (90/110/defessä myös?)kun käytetään kojelautaa ilmakanavana, ei idea ole sinäänsä lainkaan huono. Kuivattaa mm. johtohelvettiä mittariston takana ja kojelaudan/tulipellin seutua niin ehkä säilyy kuppaantumatta pidempään. Vesi/kosteus tuonne tottakai tunkee, niin on hyvä kuivattaa se ajossa pois. Ainoo vaan kun se ilma vuotaa tosiaan kaikkialle muualle mieluummin kuin kuskin ikkunalle... :roll:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 04 Joulu 2019, 19:40

Niin ja kyllähän se koko kojetaulun alaosana toimiva ilmakavava itsessäänkin aika ruostepesä on kun siellä kuitenkin kosteus on joskus runsaastikin läsnä ja se on vaan peltiä...jossa joku keinonahka päällä ja metallipinta sisäpuolella.
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 05 Joulu 2019, 11:44

Keinonahka ei ruostu. .. :lol:... Itsekantava muovikelmu....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija