Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 21 Loka 2019, 23:13

jos tämä valtava aktiivinen keskustelu ot-aiheesta ei lopu niin mä lopetan sitten päivitykset ja liityn sinne faceen :D
...eikun hyvä että on edes jotakin eloa täälläkin!

voisko olla niinkin, että oikein oikeasti enää juuri kukaan ei rakentele - niitä on kourallinen jäljellä verrattuna vuosikymmenen takaiseen.



TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 21 Loka 2019, 23:23

ja se projektin päivitys:

uusi tankki - pohjamaalattu ja maalattu mustalla. Siihen päälle kun ruiskuttaa kotelosuojaa ja koettaa päälle laittaa kiveniskumassaa vielä niin ei taatusti onnistu... joku älynväläys tämäkin jolla koitin minimoida ruostevauriot mutta eihän se kotelosuoja-aine ja kiveniskumassa keskenään toimi mitenkään päin...

Kuva

mutta kyllä siitä nyt kohtullinen kuitenkin tuli - ollakseen vain tankki.

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Loka 2019, 10:02

Kotelosuojahan on semmonen joku ei kovettuva hengittävä (?) vahamainen tökötti. Jäi ilmeisesti tahmeaksi kö? Jos se mömmö siellä pysyy , niin kai se suojaakin. Ja sieltä päältä ja väleistä mistä ei huuhtoudu/kulu pois niinkuin alapuolelta... 8)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Loka 2019, 10:09

Mä ruuttasin viimeks autonpohjaan seosta kotelosuoja/pellavaöljy. Kaverin kanssa kun on pellavaöljytty autonpohjat semmoset 15vuotta(?) Jo. Hän totesi että nyt vasta on kerrostuma alkanut lohkeilemaan ja paikoin kuoriutumaan. Mulla ei vielä mitään merkkejä siitä, tosin ehkä johtuu siitä että teen tuon käsittelyn joka toinen vuosi ja yleensä se ei ehdi kovettua kunnolla ennen syksyn märkää keliä.... Siksi laitettiin kotelomassaa kokeeks jos vaikka säilyis tahmeempana "mömmönä" joka ei kovettuis täysin.
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Loka 2019, 10:20

En sitten tiedä siitä onko ruuvaajat vähentyny, mutta omasta tilanteesta tiedän sen että perhe-elämä vs. Sinkku/parisuhde haukkaa aika pirun paljon aikaa harrasteelta. Lisäks yrittäminen. Pakolliset ropaamiset tulee tehtyä käyttö/työ seriekseen. Harvoin ekstraa.
Siihen toi lärvikirjan helppous(? En tiedä en ole siellä) vs.tänne kuvien liitto+siihen tuhraantuva aika.
Sitten on 4 eri palstaa tälle harrasteelle....

Mutta sen tiedän, että on niitä mielenkiintosia projekteja ainakin piilossa useita. Esim. Kutkuttavan mielenkiintoinen seriesproggis, mihin asentuu Nissanin Cedrikin LD28 konehuoneeseen parhaillaan.... :wink: voin sanoa kyllä kaipaavani tuota konetta... Ja vaimokin! Nyt ei suostu tulemaan edes kyytiin, ellei pakko...(200tdi ronksottaa konehuoneessa...)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3820
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 22 Loka 2019, 12:18

solihull kirjoitti:
21 Loka 2019, 23:13
jos tämä valtava aktiivinen keskustelu ot-aiheesta ei lopu niin mä lopetan sitten päivitykset ja liityn sinne faceen :D
...eikun hyvä että on edes jotakin eloa täälläkin!
voisko olla niinkin, että oikein oikeasti enää juuri kukaan ei rakentele - niitä on kourallinen jäljellä verrattuna vuosikymmenen takaiseen.
Lupaan, että tää oli viimeinen OT tässä ketjussa, mutta tuohon sen verran kommentoin, että osittain varmaan näin, mutta onhan täällä ollut merkkikeskustelu ja pulmien ratkonta, osto/myynti palsta. Nythän noidenkin keskustelu sekä osto/myyntipalsta on näivettynyt kun se on kaikki facessa, RY:n etusivuilla näyttää olevan linkit Face keskusteluun, Pulmakulmaan ja Markkinapaikkaan. Täällä sit ehkä jotain satunnaista postausta joskus. Mutta se siitä.

Eikun lisää Defeprojektin päivitystä! :D
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

vesku
Viestit: 1195
Liittynyt: 01 Elo 2010, 20:36

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja vesku » 25 Loka 2019, 15:42

Hyvä kun projekti etenee!
Itsellä pitäis kans tuohon vanhempaan satakymppiin tankki vaihtaa jossain vaiheessa kun tuntuu täyteen tankatessa hieman vuotavan ja samalla polttoaineen kulutus tietty lisääntyy. Kasikoneisessa kun sitä soppaa muutenkin menee jo ihan tarpeeksi.
Mistäs tankki kannattais hankkia?

Niin olen minäkin kokenut tuon Facebookin paljon helpommaksi just kuvien ja videoiden lisäilyn takia. Lisäksi tämä facebook on pullollaan erilaisia LR-ryhmiä missä ihmiset voivat reaaliajassa keskustella toistensa kanssa ja saada hyviä neuvoja ja ohjeita.
LR 110 3.5 V8 county -86 (MA)
LR 110 2,4 Tdci -07

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 26 Loka 2019, 20:06

Kyllähän täälläkin joku vastaa kun kysyy. :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 01 Marras 2019, 21:41

On muuten aika edukkaat, tehokkaat ja hyvät kohdevalot nämä pikkuiset ledit, joita monessakin varaosapuljussa myydään. Harmina vaan ovat radiohäiriöt joita liki kaikista 10-30v jännitealueelle tehdyissä ledeissä on enempi ja vähempi. Kulmapalat on jotakin paksua teknistä muovilevyä josta sahattu 45-asteiset palaset.

Kuva

Samanlaiset valot myös kuskille ja apparillekin on tarjolla - kattokonsoli on kätevä ja pätevä mutta vähän erikoinenhan tuo on kun on kattoluukullinen katto. Olen harkinnut kyllä sen vaihtamista umpikattoon mutta on aika kalliita ja huonosti saatavana umpikattoja.

Kuva
TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3820
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 02 Marras 2019, 16:53

solihull kirjoitti:
01 Marras 2019, 21:41
kattokonsoli on kätevä ja pätevä mutta vähän erikoinenhan tuo on kun on kattoluukullinen katto. Olen harkinnut kyllä sen vaihtamista umpikattoon mutta on aika kalliita ja huonosti saatavana umpikattoja.
Mua ärsyttää pätkässä kanssa kattoluukku, kesällähän se on kyllä suht koht jees, mutta talvella varsin ärsyttävä, kun siihen tulee kondenssitippoja, jotka jäätyvät ja sitten taas sulavat ja tippuvat alas. :evil:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 02 Marras 2019, 17:04

Hanki siihen semmonen lämpöverho - ainakin ne tipat jää siihen ;-)
Disco 1 ainakin se on toimiva juttu, kun on ne rullaverhot siinä lasin alla. Siinä vaan vuotaa ne luukut muuten tiivisteistä ja saderänneistä ja vedet valuvat a-pilarin vierestä kuskin syliin kun sateisen yön jälkeen ensikertaa risteyksessä jarruttaa ja kaartaa vasemmalle...

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Jasu
Viestit: 448
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Jasu » 02 Marras 2019, 20:46

Tuli tuo lasikattoluukun ihanuus havaittua eilissäpäivänä, kun siirtelin P38:ia paikasta toiseen. Sisempi luukku eli pimennysverho avoimena, ja syksyn kosteat kelit ja lämpötilanvaihtelut olivat saaneet hienon tippakertymän lasin sisäpuolelle. Hienosti kyllä tipahteli niskaan ja muuallekin kun vähänkin liikutti autoa, ja sen verran oli sitä tippaa odottamassa ettei käynyt mielessäkään sulkea sisempää luukkua...

Muuta ikävää ei tuosta lasiluukusta olekaan vielä löytynyt. Tekee valoisuutta sisälle ihan paljon, ilma vaihtuu tehokkaasti niin halutessa, ja sisäluukulla saa esim pimeällä häiritsevät katuvalojen vilahtelut poistettua. Vuotaahan tuommoiset aina, mutta sitä varten on kaukalo luukun yhteydessä ja poistoletkut, ne jos tukkeutuu niin sitten sitä vettä riittää vähän liiankin kanssa sisälle...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 11 Marras 2019, 00:32

Siinä on valmistuneet uudet puskurinpäät tai paremminkin takakulmien suojat.

Kuva
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 19 Marras 2019, 22:30

Tuollainen puskurinpää siitä sitten tuli kun sitä alaviistosta auton allepäin tuijottelee. Tästä tosin seurasi aika haastava ongelma, joka on yhä ratkaisematta...
Kuva


Mielestäni aika nätti rakenne siitä tuli. En tiedä onko se kyllin tukeva - tuskin kestää ainakaan tosikäytössä.
Kuva


Tuossa nyt koko takapalkki-vinssipuskuri -systeemi liki valmiina. Sanokoot kuka mitä haluaa, takaylitys vähän kasvoi mutta nyt on lintulautaa takapäässä ja vinssi. Jättökulma tuosta kyllä paranee kun tulee alle kunnon jouset ja isommat renkaat.
Kuva


Vinssi on pultattu 8mm teräslevyyn, joka on kiinni pulteilla ympäriinsä. Tein kiinnityksen siksi noin, että ei tarvitse kuin ruuvata kansi auki, niin koko vinssi tulee saman tien pois "huoltovalmiiksi" eikä tarvinnut erillistä kiinnityspalkkia sille alkaa tekemään takapalkin sisuksiin. Ainoa mitä mietin on se, että kestääkö vinssi vinssata tuossa asennossa, ikäänkuin se joutuisi nostamaan kaiken kuorman eikä vetämään. Eli onko vinssin runko lujilla?
Kuva

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Allu
Viestit: 962
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 13:00

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Allu » 21 Marras 2019, 21:33

Kyllähän veto saisi tulla mieluummin rummun alapuolelta niin vääntöä tulisi vähemmän.
Usein pelastusveto taaksepäin on kylläkin vähemmän voimaa vaativa.

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3820
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 21 Marras 2019, 21:48

Komee on puskuri. 8)
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1699
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 21 Marras 2019, 22:46

Siis onko vinssi kaadettu kyljelleen ja tassut on tota puskurin taaksepäin näkyvää peitepeltiä vasten, missä noi veto-öglat on?
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Allu
Viestit: 962
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 13:00

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja Allu » 22 Marras 2019, 17:28

Mun edellisessä viestissä oli oletuksena vinssin "normaali' asennustapa. Jos asennuspeti on pystyssä, ei narun suunnalla ole väliä.

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 22 Marras 2019, 23:35

series3kalle kirjoitti:
21 Marras 2019, 22:46
Siis onko vinssi kaadettu kyljelleen ja tassut on tota puskurin taaksepäin näkyvää peitepeltiä vasten, missä noi veto-öglat on?
Asennustassut on suoraa tuota levyä kohti. Vinssi on siis kyljellään, toki moottoria on kierretty 90-astetta eri paikkaan, että kelan vapautusvipu on saatu tulemaan siitä levystä läpi.
TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Solihullin autot Defender 110 STW TDI 300

Viesti Kirjoittaja solihull » 02 Joulu 2019, 23:34

Takavinssin releboksi tulee omaan peltilaatikkoon joka on tehty takanurkkaan.
Kuva

Pihapuolella johdotukset vielä hakevat vähän tulevia linjoja mutta läpimenot on saatu aikaan. Kaapelien koossa ei ole säästelty...
Kuva

Tuollatapaa vinssi on laitettu piiloon. Loput peittyvät vielä panssarin alle.
Kuva

Vinssireleen vaihdoin pienempään ja laadullisesti paremmantuntuiseen kapistukseen. Joku kunnon kauko-ohjain on hankintalistalla.
Kuva


TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija