Kysymyksiä Rangesta

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Avatar
krese
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Heinä 2017, 20:18
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja krese » 25 Kesä 2018, 10:46

Valitettavasti sijaintipaikka on kaakkois Suomessa,Lpr.Tuo avain juttu on mielenkiintoinen,itelläni on kylmä aihio josta meinasin teettää vara-avaimen että saisi edes oven auki mutta jos saa myös käyntiin,olisihan se hyvä ominaisuus.Kaukosäädinhän ei nykyisessä avaimessakaan toimi,joten sekään ei haittaa.Tällä hetkellä ajonesto ja hälytin poistettu,EKA vielä käytössä.
Range Rover 4.0SE -95

Jasu
Viestit: 314
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 09 Heinä 2018, 15:22

Faultmate FCR60 saapui, ja pitihän sitä heti kokeilla. Hyvä kun malttoi paketista purkaa ja muoveistaan esille kaivaa. Hienosti lähti toimimaan, löytää kaikki varusteet ja osaa kommunikoida niiden kanssa, ja mikä tärkeintä, poistaa SRS-valon taulusta...

Kaksi koodia antoi SRS:lle, 05006 ja 05022. Mitähän mahtaa nuo tarkoittaa, tietäiskö joku..? Eivät onneksi palanneet käynnistäessä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Kamppailija
Viestit: 55
Liittynyt: 31 Maalis 2018, 12:32
Kotipaikka:: Kaarina

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kamppailija » 10 Heinä 2018, 12:10

Select each fault code in turn and press
the A button and the meaning of each fault will scroll across the top of the
screen.

On laitteen käyttöohjeesta.

Jasu
Viestit: 314
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 10 Heinä 2018, 16:39

Jep, olisi voinut katsoa, vaan kun tuli nollattua viat ennen kuin ajatteli... :oops:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 314
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 04 Loka 2018, 13:34

Eipä ole vikavalot uudelleensyttyneet, kun tuolla on pientä pyörittelyä harrastanut. Ja kummasti antaa lisämotivaatiota päästä vähän pöristelemään, mutta negaationa sitten tulee paljon kaikenlaisia ideoita mitä kaikkea voisi tämän(kin) kanssa toteuttaa...

Jatkuvaa sähköä tupakinsytkälle haaveilen, onko joku toteuttanut, ja kun on niin miten? BECM:lle tulee jatkuva sähkö, taitaisi saada sähköpenkkien lähdöistä otettua uloskin kun liittimiin vain pinnejä keksisi. Tyhjänä kun on ne paikat, eikä penkin alla näkynyt joutilaita piuhojakaan vaikka sellaista muistelin... Vai ottaisiko suoraan BECM:n syötöstä, lisätyn sulakkeen kautta, ne narut vissiin tulee (ainakin sähkökuvaa kummastellessa siltä näytti) konehuoneen sulakerasialta suoraan..?

Edit: Olikin aika helppo rasti. Ensin Haynesin manuaalin mukaisesti, akunkenkä irti, sit vänkärin penkin alta suojamuovi pois, yksi ruuvi ja pari muovinappulaa, BeCM:ltä takimmaiset ruuviliitoksella olevat piuhat irti, niiden alle lenkkiliittimillä piuhat tupakinsytkälle, ja kasaus käänteisesti. Nyt tulee penkin viereen jatkuvaa sähköä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Jucifer
Viestit: 25
Liittynyt: 01 Marras 2017, 19:32
Kotipaikka:: Lahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jucifer » 29 Loka 2018, 21:16

-92 range 3.9l padalla, kampuran asennontunnistimen sijainti? Onko mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikallaan? Otin viikonloppuna kaljaa ja tuli baarissa puheeksi rangeryövärin ruikun sielunelämä. Jotkut juopot sitten epäilivät että pitkä startti johtuis kampuran asennontunnistimesta, kun ottaa häiriötä startista. Kuulemma hyvin ominaista tuolle juurikin se että auto tuntuu käynnistyvän kun avaimesta laskee irti.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Avatar
Kaitsu
Viestit: 3565
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 29 Loka 2018, 21:46

Jucifer kirjoitti:
29 Loka 2018, 21:16
-92 range 3.9l padalla, kampuran asennontunnistimen sijainti? Onko mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikallaan? Otin viikonloppuna kaljaa ja tuli baarissa puheeksi rangeryövärin ruikun sielunelämä. Jotkut juopot sitten epäilivät että pitkä startti johtuis kampuran asennontunnistimesta, kun ottaa häiriötä startista. Kuulemma hyvin ominaista tuolle juurikin se että auto tuntuu käynnistyvän kun avaimesta laskee irti.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Eipä tossa 3,9 koneessa virranjakajalla ole moista, vaikka kuinka ottaisi neuvoa-antavaa baarissa... :wink: - ellei joku ole sitten jotain muuta väkästellyt tilalle ihan itse.

Vikaa pitänee hakea muualta, sytyksen vahvistimesta, puolasta tai muualta. Mulla tulee mieleen tosta kuvauksesta se, että kun starttaa niin
akun jännite putoaa kun startti imaisee akusta virtaa, eikä virtaa riitä tarpeeksi että tulisi kunnon kipinä, paitsi sillä hetkellä kun starttimoottori lopettaa virran ottamisen jä jännite nousee > eli jaksaa käynnistyä sitten kun tulee tarpeeksi vahva kipinä.

Tarkistaisin Akku > maadoitukset > kaapelit > sytkävahvistin > puola > jakajan kansi > tulpanjohdot jne.....
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
Jucifer
Viestit: 25
Liittynyt: 01 Marras 2017, 19:32
Kotipaikka:: Lahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jucifer » 29 Loka 2018, 22:50

No hemmetti. Yleensä oon pitänyt maan rehellisimpänä porukkana noita satunnaisia juoppoja baareissa. Lähinnä epäillykset vahvistui kun kuitenkin löysin tollasen anturin netistä, mahtoi sitten olla uudempaan. Tuskin silläkään on vaikutusta että toi mun kone on 4.6l kampuralla? Puolia ollu nyt 2 erilaista, tulpanjohtoja kolmas satsi menossa, virranjakajan kansia on koitettu kahta. Akkukin on tähän asti hyvin toiminut optiman redtop. Täytyy vielä koittaa lämpeneekö joku maakaapeli, ainahan on mahdollista että startti vuotaa maihin.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Avatar
Kaitsu
Viestit: 3565
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 29 Loka 2018, 23:01

4,6:ssa onkin ko, anturi, mutta siinä ei ole enää virranjakajaakaan. Mutta sulla on edelleen peruskone 3,9 jakajalla.

Mites se sytkävahvistin, ootko sitä vaihtanu/kokeillu toisella?

Sehän on muutenkin vähän lämpöherkkä jakajan kyljessä ja kuumalla ilmalla saattaa estää käynnistyksen kokonaan ennen kuin jäähtyy (safareilla koettu).
Siihen oli muistaakseni joku kitti olemassa et sen saa siirrettyä esim. rintapeltiin vähän viileämpään paikkaan.
Jucifer kirjoitti:
29 Loka 2018, 22:50
No hemmetti. Yleensä oon pitänyt maan rehellisimpänä porukkana noita satunnaisia juoppoja baareissa.
Rehellisiä varmaan kyllä, mutta ei ehkä niin tietäviä... :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
Jucifer
Viestit: 25
Liittynyt: 01 Marras 2017, 19:32
Kotipaikka:: Lahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jucifer » 30 Loka 2018, 00:08

Se on ainoa tosta paletista johon en ole kajonnut. Tota ongelmaa esiintynyt siis nyt sen vuoden jonka toi auto on mun omistuksessa ollut. Entisen omistajan mukaan se sytkävahvistin ei kerennyt kovinkaan kauaa olemaan paikallaan ennen kuin myi auton mulle. Miks tollasta kilkettä ei satu mun silmään ainakaan paddockissa?

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Avatar
Kaitsu
Viestit: 3565
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Loka 2018, 00:34

Rimmerillä on ainakin, tyyppi riippuu jakajasta... (RTC3188 35DM8 under coil/RTC5089 35DLM8, 2 pin /STC1184 35DLM8, 3 pin /STC1856 remote relocation)

Eihän se vika välttämättä tossakaan ole, mutta yksi kerrallaanhan pitää mahdollisuuksia sulkea pois.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 314
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 30 Loka 2018, 12:13

Kaitsu kirjoitti:
29 Loka 2018, 23:01
4,6:ssa onkin ko, anturi, mutta siinä ei ole enää virranjakajaakaan. Mutta sulla on edelleen peruskone 3,9 jakajalla.
Olikos se siten että "serpentiiniapulaitehihnan" yhteydessä tuli jakajaton versio moottorista, kun meni uusiksi jakopään kotelo kaikkineen? Erilainen öljypumppukin, kotelossa sisällä eikä erillisenä kuten aiemmin..? Ja tuolloin päivittivät tilavuuden 4.0 litraiseksi vaikka tarkka lukema on sama kuin 3.9 koneessa. Ja samat muutokset sitten 4.6 koneen yhteydessä... Nokan asentoakin luetaan noissa 4.0/4.6 koneissa, jota ei tehdä 3.5/3.9 koneissa...

Jos sitten on semmoinen lohko laitettu, mistä vauhtipyörää lukeva anturi löytyy, niin sehän on lohkon toisella puolella starttiin nähden. Eli sitä häiriötä en jaksaisi uskoa, ennemmin tosiaan jännitteen notkahdus startin ottaessa reilummin virtaa -tuolloin ei isoakaan jännitehäviötä tarvita mihinkään, kun se jo näkyy ikävästi käynnistysongelmina, vielä ei sitä ole Rangen kanssa itse kokenut mutta toisenmerkkisissä kylläkin...

Siispä väijymään jännitettä jostain muualta kuin akulta kun starttaat, mittari esim. laturin ja akun plussan välille, ja sama sitten akun maan ja rungon/moottorinlohkon välille, ja jos kummasta tahansa alkaa näkyä lähemmäs voltti tai useampia kun starttaa, niin siellä se vikapaikka asuu... Ja joskus on sitten oikeasti siitä voltin kymmenyksestä kiinni mitä ECU:lla näkyy, sattuneesta syystä kun on tullut aika paljon ihmeteltyä ruiskuksi muutettua Rättäriä, niin siinä maaginen raja oli 11,2 volttia ECU:n syötössä, sen alle hävitti kierroslukusignaalin, ja heti tuon lukeman näkyessä löytyi kierroslukukin. Tuon jännitteen kun sai pysymään yli tuossa 11,2 voltissa, niin kyseinen väkkärä lähti pörisemään vaikka pakkasta oli reipas 30 astetta, eikä tuossa ollut minkäänlaisia moottorinlämmittimiä olemassa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3565
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Loka 2018, 23:03

Voihan se syy olla tietysti virtalukossakin jos siellä häikkää ja puolalle tulee huonosti virtaskaa tai just pätkii starttiasennossa.
Sitä voisi kokeilla laittamalla suoran piuhan akusta puolalle eli ohittaa virtalukko.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
Jucifer
Viestit: 25
Liittynyt: 01 Marras 2017, 19:32
Kotipaikka:: Lahti

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jucifer » 30 Loka 2018, 23:09

Hieman meinasi hymyillyttää että olenpa senkin vaihtanut, mutta tarkemmin asiaa ajatellessa vaihdoin vain lukon, en pohjaa. Vanhaan lukkoon katkesi avain sisään niin täytyi näyttää rälläkkää.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”