Rover 200 1.4 kansipahvi vaihdettu->kuluttaa nestettä

Post Reply
Juge
Posts: 250
Joined: 01 Jan 1970, 02:00

Rover 200 1.4 kansipahvi vaihdettu->kuluttaa nestettä

Post by Juge » 16 Sep 2009, 14:06

Ensin tietty kannattaa tarkistaa, että mistä kohti konehuonetta sitä nestettä tulee maahan. Tämän voi tehdä kätevästi laittamalla isokokoisen kuivan pahvin moottorin alle yöksi ja aamulla katsoa mistä sitä tiputtaa.

Jos tippumiskohta on apparin puolella moottorin takapuolella, voi todennäköisesti syynä olla vuotava vesiletkulämmitin. Ainakin omassani kävi näin: kansipahvirempan jälkeen nestettä kului, varsinkin kun autoa piti roikassa. Kuluminen oli tosin maltillista, ja kulumista edesauttoi kun autolle antoi kenkää... :roll: Talvella puhtaan lumen päälle parkkeeratun auton alla oli neliön muotoinen kohta ilman lunta, ja juuri apparin puolella moottorin takana.

Viaksi ilmeni vuotava vesiletkulämmitin mallia Defa. Näitä letkulämmittimiä on tietääkseni ainakin alkuperäisesti Suomeen myydyissä Rover 200:ssa 1.4 litran moottorilla.

Uusi letkulämmitin, oli ainakin siihen aikaan muuten aika arvokas, taisi olla yli 80e, ja homma kunnossa, ei kadonnut enää sitäkään vähää nestettä. Ainut huonopuoli tuossa oli vain se, että vaihtotyö ei ollut kovin helppo, kun letkulämmitin oli sijoitettu sellaiseen tilaan ettei siellä kovin helposti päässyt töitä tekemään...
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Hyundai ix55, Hobby 495 UFe

Post Reply

Return to “Rover 200, 25, 400, 45”