Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Maash
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Helmi 2019, 18:04
Kotipaikka:: Oulu

Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Maash » 06 Maalis 2019, 09:49

Moikka.


Uusi harrastaja ilmoittautuu muonavahvuuteen.

Hommasin tuollaisen vanhemman rangen harrastekäyttikseksi tuossa joku aika sitten ja käyttisosuus alkaa olla kohta pulkassa.

Ajatus oli alkaa tekemään restomodia tuolle (kun sitä on jo leikelty edellisten toimesta) ja erityisesti moottori tarvitsisi pientä tekohengitystä. Originellista 160 ponista ei taida olla montaa enää jäljellä kun 80km/h pääseminenkin teettää työtä. Lisäksi jäähdytysnestettä katoaa jonnekkin mystisesti (lämmityskennokaan ei vaikuta vuotavan).

Ilmeisesti nokka-akseli suositellaan vaihdettavaksi 160tkm kohilla? Tuossa 250tkm mittarissa ja varmaan vaihtokunnossa. 3.9:sin nokka-akselia on ulkomaaneläjät suositelleet piristeeksi, mitäs muuta? Ilmeisesti kansissa ei ole juuri eroa näissä ruiskuvehkeissä? Nurkista löytyy myös uudemman imusarja monipisteruiskulla ja megaruuta hieman polttelisi.

Kokkolanpoika on muutamassa ketjussa heitellyt ilmoille helpohkoa 200hv 3.5:sesta vaparina. Mitä moinen sisältää?

kokkolanpoika
Viestit: 1429
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:49

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 10 Maalis 2019, 08:29

Joo. Toi 200hv tulee ihan pienillä perusjutuilla. Ja takuulla helpommin jos laitat uudemman imusarjan ja megaruiskun.

Eli kannet irti. Kevyt putsaus/porttaus kanaviin. Myös imusarjan kohdistus kanaviin ja sen kiillotus trumpettien alapuolelta niin pitkälle kun onnistuu.
Pakoputki kannattas tehä isompi. Ainakin se orkkis y haara uusia. Kuten myös vaihtaa orkkis valusarjat peltisiin jos budjetti sallii.

Jos mä tyssäsin + 200hv noilla muutoksilla. Väittäsin että jos puristukset nostas sinne 10 nurkille ja tekis istukka/venttiili työt joita en itse tehnyt (läppäys vaan) niin väittäsin että 15hv sais lisää irti. Ohjaritkin kannattas lyhentää ellei niitä vaihda samalla kun rupeaa porttailemaan kantta. Siitäkin vois saada vähä lisää. Uskosin että 225hv vois olla ihan saavutettavissa 3.9 nokalla.
Timo.

Maash
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Helmi 2019, 18:04
Kotipaikka:: Oulu

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Maash » 11 Maalis 2019, 09:54

Tattista.

Budjetti on vähän siihen malliin, että jahka kyppäriremontista selvitään, niin sitten voi alkaa miettiä minkä verran pesetoja voi tähän pistää. Pakoputkisto ja headerit menee varmaan uusiksi kun varsinkin edellämainittu alkaa olla jo sen verran maaksi palannut. Tässä vähän pitää alkaa vaan haarukoimaan että mitä tuohon alkaa ebaystä kyttäileen.

Onko tuon 3.5:sen vs 3.9:sin kansissa eroa? Käsitin brittifoorumeilta että ne olis samat?

Miten muuten kevyt turbotus? Tämä on vähän haihattelua kun olen ollut siinä käsityksessä ettei tuo lohko kamalasti kestä ahtoa. Sopivasti löytys turbopakosarjakin tuohon pataan brittiteistä.

kokkolanpoika
Viestit: 1429
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:49

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 11 Maalis 2019, 20:45

Joo noi kannet on samoja. Jos kevyen virityksen haluaa niin ostaa 4.6sen kannet. Ne ovat lähtö kohdaltaan kuin 1 asteen porttaus työ 3.5seen. Pakokanavakin n: 2mm korkeempi ahtaimmasta kohtaa.. Muistaakseni suuaukkokin vähän isompi. Noilla kansilla ois vähemmän työtä kokonaisuudessaan ja puristukset nousis samalla kun palotila pienenee.

Onhan noita turbotettu. 0.5kg pitäs olla ihan vielä ok. Sen jälkeen voi ettiä männän paloja ties mistä. Virität vaparina vähä ja sit ahtoa kylkeen. Kaverilla vois olla Oulussa myynnissä 3.9l moottoriaihio josta sais paremman lähtökohan muutenkin. En usko että on ees kallis.
Timo.

Maash
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Helmi 2019, 18:04
Kotipaikka:: Oulu

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Maash » 12 Maalis 2019, 12:05

Tattista vinkeistä.

Noin lähtökohtaisesti oli ajatus pysyä tässä moottorissa, mutta pitää pitää mielessä kun tuossa keväämmällä käytetään motti auki.

Sellanen vielä, että onko tosiaan niin että nuo tarvike nokka-akselit on kuraa mitä esmes rimmer bros myy? Vinkkejä mistä saisi laadukkaan kohtuuhintaan?

Terziakis
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 15:10

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Terziakis » 12 Maalis 2019, 12:19

Mie tilasin v8tuner.co.uk:lta moottoriremppaan kaikki osat/tiivisteet ja kireemmän nokan + nostajat.

kokkolanpoika
Viestit: 1429
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:49

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 13 Maalis 2019, 21:33

No eikö kaikki Land roveriin viittaava ole kuraa.. 😂
Monesti ongelma noissa nokissa voi olla huolimaton sisäänajo ja rasvan puute ensi käynnistyksessä..

50tkm kesti mulla eka kent camssin nokka. Ois voinnu mennä pidempäänkin, mut eipä harrastuksen alkuaikoina kaikkia tajunnu. 2 nenää oli vaan menny sileex.

Muutamaan koneeseen on tullut laitettua OEM nokka. Mutta yksikään ei ole vielä käynnyt kun ovat menneet maailmalle.

V8 tuner on ihan ok paikka ja kama suht laadukasta. On jäännyt kiinni kun pissittänyt suomalaista autokorjaamon omistajaa silmään osien alkuperämaalla. Kokeilemallahan toi nokan kesto vaan selviää.
Timo.

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3699
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 14 Maalis 2019, 23:20

kokkolanpoika kirjoitti:
13 Maalis 2019, 21:33
V8 tuner on ihan ok paikka ja kama suht laadukasta. On jäännyt kiinni kun pissittänyt suomalaista autokorjaamon omistajaa silmään osien alkuperämaalla.
:shock: mites toi ei oikeen mun korvaan kuulosta OK paikalta jo skerta todistettavasti kusettavat?
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

kokkolanpoika
Viestit: 1429
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:49

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 15 Maalis 2019, 20:59

Pitäskö sanoa että jos ois täysin OK. Niin se ois huippu paikka. Mut jos ihan OK. Ni se on kohtuullinen..

Itsellä toiminut ihan hyvin.

Konalassa sijaitsevalla LR puljulla ollut ongelmaa. Tilasivat oem tavaraa jonka piti olla made in EU tai England. Ja myyjä vakuutteli asian näin ennen tilausta. Kun tavara tuli niin paketissa lukikin made in kiina..
Ostaja reklamoi ja sanoi että hänkin saa tilattua tukusta samaa kiinan kuraa edullisemmin.. Takuu ei vissiin toimunut tässä tapauksessa.
Toinen kaveri sai väärän nokan sieltä. Mut sen vaihto onnistui.
Timo.

Terziakis
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 15:10

Re: Rover 3.5 V8 EFI päivitystä?

Viesti Kirjoittaja Terziakis » 20 Maalis 2019, 16:23

Tuosta kusetuksesta en ollut aikasemmin kuullutkaan. No, pitää miettiä mistä seuraavan kerran osia tilailen.
Rimmeriltä on tullut vesipumppua ja jotain pientä tullut tilattua, löytyyhän sieltäkin virinokkia yms.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”