Harmittaa just nyt eli mieleni pahoitin 2019

Yleistä keskustelua / General Discussion

Valvoja: Mericsson

Kaitsu
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Harmittaa just nyt eli mieleni pahoitin 2019

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 01 Helmi 2019, 08:52

Tällekin vuodelle harmitustopicci, modet voinee lukita viimevuotisen.

Ja se harmittaa, että mun projektikuvat jotka aikasemmin olivat Picasassa joutuvat Zukkenberin firman kalastamaksi ja palvelu muuttui
Google +:ksi,josta ko. huijaritietovuotopulju ilmoitti, että lopettavat tuon + palvelun, eli osasta mun (ja mahdollisesti monen muun) projektitopiceista tulee katoamaan kuvia kaikkien muidenkin iloksi sarkastisesti todettuna. :?
Jotkut muualta linkitetyt tietysti jäävät näkyviin.

https://support.google.com/plus/answer/ ... authuser=0
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Ellunkana

Re: Harmittaa just nyt eli mieleni pahoitin 2019

Viesti Kirjoittaja Ellunkana » 02 Helmi 2019, 09:58

Juuri näistä syistä johtuen oon jo vuosikaudet säilönyt omat kuvat muistitikuille jotka ovat turvallisesti omassa pöytälaatikossa. Muistuu vaan mieleen esim tuo Photobucketin taannoinen veto tehdä koko homma maksulliseksi, jolloin sinnekin hävis monen ( minun myös) originaalikuvat bittiavaruuden hämärään.
Ex 1997 Defender 90, 300Tdi, Portofino Red
Ex 1993 Jeep Cherokee XJ 4.0 Bright White

series3kalle

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 03 Helmi 2019, 00:12

Nii, i... Kaiken moisia pilvi- ja muita palveluita... muka ilmaisia ja...
Vaan 9.90€/kk... :roll:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Kaitsu

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 03 Helmi 2019, 10:51

On mun kuvat myös omalla koneella, mutta ne mitkä on esim. projektikuviksi linkattu näkymään tänne, niiden uudestaan latailu jonnekkin muualle ja linkkaaminen sieltä taas oikeisiin paikkoihin projektiketjuihin on ihan h**vetinmoinen homma.
Mutta, jostain syystä mun Google + kuvat näkyy Google Photos puolella, tai ainakin se siltä näytti. Vaikka en ole itse niitä sinne laittanut. :roll:
Eli saattaahan olla, et jos ne on siellä edelleen kun + loppuu että näkyy...entiedä. Osan olen linkannut Offipalstalta, ne tuskin häviää.
Kaitsu, RY 1565

DefeHKI

Viesti Kirjoittaja DefeHKI » 06 Helmi 2019, 20:11

Nyt meni hermot Defenderiin ikkunoiden jäätymiseen. Ei siinä mitään jos se olisi ulkopuolella, mutta kun joka aamu jäässä sisäpuolelta. Onko mitään vinkkejä tähän ominaisuuteen? Ilmeisesti ongelma on kastuneet sisäverhoilut/sisälle päässyt vesi? Eihän se kuivu ikinä kesälläkään, saati talvella. Epäilen, että laittaneet jostain syystä goretex kalvon (väärinpäin) tehtaalla, päästää kaiken veden sisään, mutta mitään ei ulos. Prkl.
* Defender 90 SW TD5 -02

series3kalle

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 07 Helmi 2019, 23:17

Jos sulla on joku irrallinen kaukalo jalkatilassa,niin vesi aina ulos autosta ajon päätyttyä. Sama et koittaa loppumatkan ajaa lämmityslaite viileemmällä ja vielä jos ehtii kotipihalla tuulettaa hetki ajon päätyttyä ennenku sulkee ovet. Lantikka on haasteellinen, ainakin series, kun vuotaa joka saumasta sisäänpäin.

Hankin meidän käyttö autoihin (series ja polo) "pingi" merkkisen mikrossa kuivattavan kosteudenpoistajapussin . Auttaa kyllä polossa ainakin! Noita kannattais vaan hankkia vaikka 3-4 yhteen lantikkaan, niin ois tehoa. Hinta n.9€/kpl. Toi 300g käteen sopiva pussi kykenee imemään n.85g vettä, jos antaa sen täyttyä rauhassa. Kannattaa tosin useammin kuivata mikrossa. Pussin päällä on indikaattori, joka kertoo millon tars mikrottaa. Keittiövaalla on kiva ihmetellä miten paljon vettä tuohon on imeytynyt... 8)
Mä oon kuivannu 6+3(+2)min mikrossa välillä ottaen ulos mikrosta haihduttamaan kosteuden. 600watt teholla. Ja noiden lämmitysten välissä taukoa, ettei pussi sula puhki, niinku mulla toinen teki... Kokeile vaikka tota ja kerro auttaako. :D
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Kaitsu

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 08 Helmi 2019, 00:35

Mulla Defessä ja muissakin kaukalomatot (helppo kipata moskat, vesi/lumi ulos), ei oo kalliit Tokmannilla. Pätkädefessä wind deflectorit sivulaseissa, voi jättää akkunat pikkasen auki talvellakin kun jättää parkkiin > lämpötila tasaantuu nopeemmin eikä tuu kondenssia niin pahasti. Sillon kun siesovat pidemmän aikaan oon käyttäny niitä Motonetin ja Bilteman kuivapalloja/kuivaimia, niihin saa vaihtopusseja ostettua.
Kaitsu, RY 1565

AVRO

Viesti Kirjoittaja AVRO » 08 Helmi 2019, 08:09

Kuivausryynit tuntuisi toimivan myös tunkkaisen hajun hävittäjänä autosta, vaikkei olisi varsinaisesti edes märkä.
Kisu seisoi taannoin viikkotolkulla syistä X, latasin kollegan kanssa kaksi pahvilaatikollista kuivausryyni pusseja autoon kun tuolla saarella ilmasto on talvisin varsin kostea ja tämä kollega ihan väkisin kantoi mulle ryynejä.
Kun myöhemmin sitten aktivoin auton niin sitä riivannut tunkkainen hajukin oli hävinnyt ja pysyi pois. Mitään märkää autossa ei ollut alunalkajeenkaan, vain haisu joka tuli vastaan joka aamu kun oven avasi.

Auto seisoi parkissa seitsemän viikkoa ja tämän jälkeen siellä tuoksui vienosti vain ja ainoastaan penkkien nahka.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Kaitsu

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 08 Helmi 2019, 11:30

DefeHKI kirjoitti:
06 Helmi 2019, 20:11
Nyt meni hermot Defenderiin ikkunoiden jäätymiseen. Ei siinä mitään jos se olisi ulkopuolella, mutta kun joka aamu jäässä sisäpuolelta. Onko mitään vinkkejä tähän ominaisuuteen?
Tollanen vanha juttuhan oli taannoin etikasta, sitähän voi kokeilla myös sisäpuolelle, tosin voi olla kirpakka tuoksy hytissä sitten. :D
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli ... tuulilasin

Liekö heikentäisi vaikutusta jos pyyhkäísee liinalla enimmät heti pois.... :roll:

Ja eikös Defeen saanu lämmitettävän tuulilasinkin :mrgreen: :lol:
Kaitsu, RY 1565

DefeHKI

Viesti Kirjoittaja DefeHKI » 08 Helmi 2019, 18:07

Kaitsu kirjoitti:
08 Helmi 2019, 11:30
DefeHKI kirjoitti:
06 Helmi 2019, 20:11
Nyt meni hermot Defenderiin ikkunoiden jäätymiseen. Ei siinä mitään jos se olisi ulkopuolella, mutta kun joka aamu jäässä sisäpuolelta. Onko mitään vinkkejä tähän ominaisuuteen?
Tollanen vanha juttuhan oli taannoin etikasta, sitähän voi kokeilla myös sisäpuolelle, tosin voi olla kirpakka tuoksy hytissä sitten. :D
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli ... tuulilasin

Liekö heikentäisi vaikutusta jos pyyhkäísee liinalla enimmät heti pois.... :roll:

Ja eikös Defeen saanu lämmitettävän tuulilasinkin :mrgreen: :lol:
Kiitos hyvistä vinkeistä, vaikka etikka sisäpuolella voi olla vähän liikaa ’ojasta allikkoon’ tyyppinen ratkaisu 😀😀😀. Mulla itseasiassa ON lämmitettävä tuulilasi, mutta se kiintojää sisäpuolella harmittaa kuitenkin ja sivulaseissa lämmitystä kuitenkaan.
* Defender 90 SW TD5 -02

jomppe

Viesti Kirjoittaja jomppe » 09 Helmi 2019, 14:12

Pari päivää puhaltava lämmitin tai kaksi sisälle ja kerran tunnissa tai kahdessa kaikki ovet auki että jäähtyy ja vie lämpimän ilman mukana kosteutta pois.
Discoon vuoti syksyllä vesipöntöstä 10l vettä sisälle ja ikkunat kans huurtui ja jäätyi sisältä kun pakkaset alkoi.
Kuivasin kahdella auton sisätilalämppärillä kerrotulla tavalla ja nyt lasit pysyy sisältä kuivana. Ilmastointi myös aina päällä.
D2 Td5 Autom -99

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”