P38 Lambda-anturit

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3658
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

P38 Lambda-anturit

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 26 Marras 2018, 16:39

Onkos kukaan vaihdellu näissä Piiraissa lambdoja? Ja mitkä on toimineet?
Mulla vm '98 4,6 GEMS ja irroitetussa anturissa (Bank B) luki SAGEM tyyppi 04LS001 (NTK Japan 4LS). Epäilen että ei ole alkuperäinen,
eli jos jollakin on alkuperäinen irti olisi kiva tietää oliko se esim. Lucas vai joku muu kuin Sagem.

Varaosakirjan mukaanhan tuossa mallissa olisi osan:o AMR6244 (VIN VA350484 up to WA 1998 ja mulla alkaa WA39.....)
Googlailemalla AMR6422 taas olisi Bosch 13923 (028851139236) tai Denson 234-4783. UK putiikeissa kun ei ole tuota valmistajaa juurikaan mainittu ja genuine on pirun kallis, mutta Bosch;ihan nuo kai ihan alunperin on tehnyt, joten tuntuisi varmemmalta valinnalta kuin Sagem tai Denso.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
krese
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Heinä 2017, 20:18
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: P38 Lambda-anturit

Viesti Kirjoittaja krese » 26 Marras 2018, 23:30

Omassa vm´95 4.0 Intermotor merkkiset eivät toimineet.FamousFourilta tilasin uudet ja oli positiivinen yllätys kun tuli kaksi vihreää pakettia joissa luki Lucas ja ne toimivat.Alkuperäisessä lambdassa lukee Lucas NTK Japan ja näissä uusissa pelkkä NTK Japan eli alkuperäinen vaikuttaisi olevan NTK:oon tekemä.
Tosin tuossa alkupään vuosimallin lambdassa on muistaakseni erillainen liitin kuin vm´98:ssa,onko sitten alkuperäinen valmistajakin eri?
Range Rover 4.0SE -95

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3658
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: P38 Lambda-anturit

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 17 Joulu 2018, 11:15

Uudet Lambdat tuli edellisellä viikolla ja sitten kun ne oli paikoillaan Nanocom rupesi näyttämään ihan ufotietoja (polttoaineen lämpötila 140 C, ulkoilma -45 C, jäähd, neste 120 C, moottorin tyhjäkäynti 49900 rpm jne...) joten siitä vikailmoitusta valmistajalle. Takuupalautuksesta sovittiin, mutta rahti melko hinnakas, niin koitin päivittää siihen viimeisimmän ohjelmiston ja kokeilla vielä.

No, ainakin sen jälkeen taas toimi, pitää testailla nyt tiuhaan että katosiko vika lopullisesti vai uusiutuuko.... :roll:

Bank1 lambda ei näyttäisi alkavan switchaamaan bank2 kyllä. Voisko uus lambda olla heti sökö(?) Täytyy mittailla vielä ne johdotuksetkin ettei
siellä ole mitään häikkiä ja vaihtaa anturit vielä ristiin. :?

Nyt kyllä pysyi lämmettyään closed loop:issa eikä pudottanut open loop:iin tai antanut virhettä, mutta kun ne tuli ennen kuin päivitin
Nanocomin niin ei pysty sanomaan olivatko todellisia virheitä vai testerin fuulaa...
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”