Rrc polttoainesäiliön vaihto

Range Rover Classic vm. -70 - -94 UKK / Range Rover Classic ym. -70 - -94 FAQ

Valvoja: Mericsson

kimhol
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Kesä 2014, 13:47

Rrc polttoainesäiliön vaihto

Viesti Kirjoittaja kimhol » 15 Loka 2018, 22:40

Tankki vuotaa -82 rrc:ssä, mistä uusi ja kuinka suuri homma vaihtaa?

-kim

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Rrc polttoainesäiliön vaihto

Viesti Kirjoittaja Jasu » 17 Loka 2018, 14:11

Paljonkohan poikkeaa -76 Rangesta, sen ikäiseen tuli viime kesänä vaihdettua, ja sitä ennen kertaalleen käytettyä entinen pois. Isoin työ oli vanhan tyhjentämisessä, tosin ajamalla se onnistui aika äkkiä etenkin kun joka kiihdytyksessä takapuskurin välistä valui bensaa...

Yksinkertaistettuna, tankki tyhjäksi, täyttö- ja muut letkut irti, sähköt anturilta irti, pari ruuvia tankin etureunalla ja kolme takana (vaihtuiko kahteen jossain vaiheessa?), omassa piti myös vetokoukun vinotuet irroittaa ja sitten tankki tulikin vasen etukulma edellä helposti pois. Tai niin helposti kuin voi kuvitella tuommoisen ison sammion mistään välistä tulevan...

Uuden asentaminen oli helppo, kaikki kävi kivasti paikalleen vaikka tarvikeosasta olikin kyse. Paddockilta muistelen tankin tulleen, satasen pintaan rahteineen, paljoa viitsinyt lähteä vanhaa paikkaamaan vaikkakin vuotopaikka olikin lopulta aika selkeä ja helpolla paikalla...

Kerran kun oli harjoitellut vanhan kanssa, niin vaihto sitten aikanaan ei ottanut paljoa tuntia pitempään. Muutama tunti tuli tuhrattua ekalla kerralla, osa ajasta kuitenkin meni suojamömmöjen levittelyyn...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1151
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Rrc polttoainesäiliön vaihto

Viesti Kirjoittaja armas » 11 Marras 2018, 18:49

Muutama huomio:
- vaihda samalla vaivalla myös anturi. Vanha on kuitenkin rapistunut ja uusi ei maksa kanan hampaita. Ja näyttää yhtä informatiivisesti kuin vanhakin.
- tarvikesäiliöissä saattaa anturin laippa vuotaa. Sitä anturin kaulusta ei ole ympärihitsattu ja välistä tihkuu yli puolen säiliön täytöillä.
- vaihda kaikki samalla kaikki säiliöön kiinnitettävät letkut ja putket. Ainakin paluulinja ja se pumpulle menevä letku.

Työnä kevyehkö kuten -Jasu- toteaa. Mistä ostaa, no, vaikka Paddockilta.
Rover
* 2000 TC -71
Range Rover Classic
* 3.5 V8 2d -76
* 3.5 V8 2d -82
* 3.5 V8 4d -82
* 2.4 TD 4d -82
* 3.5 V8 4d -83 (MA)
* 3.9 V8 EFI -89
Range Rover P38
* 4.6 V8 -98

Timo, RY 1325

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover Classic (1970 - 1994)”