Rover 3500S -72

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !
User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 21 Jul 2019, 06:57

Pientä näpertelyä. Tulin ostaneeksi takavaloihin uudet tiivisteet ja ruuvisarjan, sekä konepellin aukipitotangon korvakkeeseen kumipuslan. Valojen tiivisteet olivatkin ihan hapertuneet ja lasien ruuvit olivat jo varsin kuluneilla kannoilla sekä pari jotain sekalaista oli joukossa. Nämä tuli yön hommia odotellessa laiteltua kustannuspaikalla.
Konepellin tangon pusla tuntuisi vähentävän tangon intoa putoilla pellin sulkemisen yhteydessä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 09 Sep 2019, 13:25

Problems. Taannoisen moottoritiekiihdytyksen aikana/jälkeen uupuneen öljynpainemittarin vika selkis, oli just niinkuin uumoilinkin kun toi anturi rupes vuotamaankin. Kalvo sieltä oli revennyt, lieneekö ollut liikaa painetta vaiko vaan huonoa laatua.
Image

Meinas kyllä tilanne silloin kuumotta kun olin kiskaissut pitkästä rampista 2-3-4 ns loppuun asti ja sit huomaa että öljynpaineet nollissa!!! :shock:
Merkkivalo ei kyllä syttynyt ja kun mitään oireita oikeasti matalista öljynpaineista ei ollut niin indikaatioviaksi tuomitsin. Nyt jaksoin tuon nypätä irti kun se vanha vuotamaton löytyi kätköistä, inhasti tuhnutti tämä risa öljyä niin ajellaan nyt taas tovi ilman toimivaa mittaria.
Kaipa se on vaan mitattava minkälaiset paineet tuolla on, mittari ei mitään ylimaallisia näyttänyt mutta nämä lieneekin sillai suuntaa-antavia.

Säätelin myös kuskin penkkiä, etureunaa karvanverran ylemmäs kun jotenkin mun mitoille ollut hankala ajoasento. Paksut prikat jakkaran etujalkojen alle, kokkeillaan miltä tuntuu.
Kollega kävi viime yövuoroissa istuksimassa tässä kun auto oli hallissa ja ihmetteli kytkintä... meinas että miten voi olla tommonen kytkinpolkimen liike että kantapää lattiassa paikoillaan saa kytkimen painettua alas asti. :lol:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 22 Sep 2019, 14:54

Lomareissun aikana oli tullut osia saarelta. Paremmin tyyliin sopivat, sekä toiveissa paremmin tätä kaarevaa lasia seuraavat sulat sekä se kirottu öljynpaineanturi. Sulat vaikuttivat oikein hyviltä sekä ulkonäöltään että kokeilun perusteella myös pyyhintäalaltaan, lukotkin on ihan tukevilta tuntuvat metalliset. Nyt sulat pyyhkii lasin koko liikealueeltaan, pl. ihan pieni nurkka apparinpuolen alanurkasta johon nämä parkkeeraa.
Image

Öljypaineanturinkin vaihdoin ja taas on näyttöä. Nyt ostin hieman hinnakkaamman metallikuorisen anturin, josko se toimisi pidempään.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 22 Oct 2019, 18:39

Edellisessä viestissä mainitut pyyhkijänsulat ovat osoittautuneet oivallisiksi, pyyhkii hyvin ja käytännössä koko liikealueeltaan. Tyytyväisyyttä ei suinkaan vähennä noiden lukkojen tiukkuus, nyt ei tarvi funtsia lentääkö sulat ojaan vaikka pyyhkisi jatkuvalla pyyhinnällä. Tosi jämäkästi on sulat varsissa.Tavan sulkien muovilukot oli semmoiset epäilyttävät jo heti kättelyssä, varsissahan on vain sellainen pieni nysty johon sulat lukittuvat.

Tämän vuoden ajot alkavat olemaan ajeltu pikkuauton osalta, ajoin sen jo talliin kuivumaan kun möllötti vihaisennäköisenä pihassa. Kuun vaihteessa viimeistään seisontaan ja lähikoina selviää mahtuuko Kisu sille aioittuun talvehtimistalliin, jos ei mahdu niin sitten pikkuauto menee sinne ja Kisu talvehtii kotona. Toivottavasti pikkuauto vois olla täällä kun siinähän on kaikenlaista pikkulaittoa joihin pitäisi talvella syventyä. Kisussa ei ole mitään päälle vyöryvää työpakettia niin se vois olla muualla ihan hyvin.
Pikkuauto on toiminut hienosti koko kesäkauden, huhtikuusta asti sillä on ajeltu ja selkeästi aiheutetty hyvää mieltä muillekkin tienkäyttäjille. (sekä paheksuntaa nousukkaille kiiltävissä mauttomissa rinkelimersuissa... kun tommonen mobiiliauto jättää ne tarvittaessa) 8)

Hirvittävän takaiskun vaaraa vaanii. Frouvan autossa alkaa olemaan kesäkumit lopuillaan, eli mun mittarissa käyttöpelin 2mm on loppu, pikkuauton renkaat on kans loppu sekä vanhat niin oli aikomus laittaa noi Volvon Misukat pikkuautoon niin niillä pärjäilee kesäautokäytössä yhden kesän. Mutta, Volvoon ilmaantui kauhea vipotus joku paikantui joko renkaasta tai vanteesta johtuvaksi... nyt jos on kumista mennyt runko niin sehän on tuplatappio mun oudossa mielessä. EDIT: rengas todellakin on sproing... :cry:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 30 Oct 2019, 10:08

Livahdin iltapäivällä talliin kun frouvan silmä vältti. Rupesin funtsimaan vaijerikaasua ja aikani siinä ihmeteltyä jonkinmoinen proto olikin muotoutunut. Tämähän on vähän ikävä kun kaasupoljin on semmoinen simppeli vinkura ja konehuoneen puolella sen liikesuunta on työntävä,,vaijeri taas työntää tosi huonosti... se on verrattavissa lähes täysin tilanteeseen jossa varusmies "AVRO" takavuosina veti hiihtomarssilla ahkiota löysällä köydellä. Eli ei hyvä, ja sanomista tulee. :lol:
Proto tosiaan syntyi kun tajunnanvirta siirtyi käteen ja siitä materiaaliin. Olin jo ostanut lyhyimmän mahdollisen vaijerin konemiesten mekasta eli IKH:sta ja kuvastosta valikoitu joku NH:n vaijeri, alkuun näytti siltä että on liiankin lyhyt mutta lopulta lopulta se asettui siten että vaijeri lähtee throttlebodylta läppää lähimpänä olevalta vivulta kohti lokasuojaa, koska efissä noi romppeet nyt sattuu olemaan noin. Jarrunestesäiliö on tiellä joten se saa muuttaa mittansa verran taaksepäin ohjaustehostimensäiliön viereen.
Lokasuojalta vaijeri kaartaa mahd jouhevasti takaisin tuliseinälle about suoraan throttlebodylta taaksepäin olevalle linjalle, kuoren saa kiinni ohjaustehostimeen, lähtöpää tulee kiinnittymään olemassa olevaan vivustokorvakkeeseen. Sinne vaan pitää hitsasta pidike sitten kun proto on muuten kokeiltu toimivaksi.
Tuliseinään tarviaa väkästellä korvake kans, vaijeri tulee olemaan noin ohjaustehostimen korkeudella, kaasupolkimelta tuleva pitkä tanko nousee pystysuoraan samoille hoodeille ja tähän yhtymäkohtaan tulee vipukombinaatio jolla tangon työntö muuttuu vaijerin vetämiseksi. Ainakin protossa tämä hoituu jo olemassa olevat vivut yhdistämällä.

Näillä eväillä olisi toive saada moottorin ja korin yhteys joustavaksi, nykyinen kiinteä vivusto saa aikaan inhottavan rynkytyksen sopivissa tilanteissa kun kovin herkkä kaasu reagoi koneen heilahteluihin. Vielä kun tuo liikealue muuttuisi pidemmäksi, se jää nähtäksi kun pääsisi kokeilemaan. Eikä haittaa yhtään että saisi 100% aukeavan kaasun, nyt tossa vanhassa oli liike jäänyt hieman vajaaksi vaikka sen rakennushetkellä näytti siltä että läppä aukeaa kokonaan.

Rupeaa kumi palamaan ihan oikeasti ja rinkelimersupellet jätetään entistä selkeämmällä hajuraolla. :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 04 Nov 2019, 21:34

Proto I hylätty, jousti liikaa. Pyrki kovasti kiertymään kun kaasua paineli.

Proto II sen sijaan alkaa olemaan siistimistä ja viimeistelyä vaille. Turhan materiaalin poisto, kulmien siloittelu ja pienempää pulttia liitoksiin sekä maalaus niin ei huuda tuolta noin kovaa. Muuten toi tuntuu toimivan ja olevan jämäkkä, kiinnitys o-tehostimeen. Nestepytyt joutuvat siirtymään vähän mutta siirto jää tyyliin 5cm:iin, joka sekin on välillä tässä kiven alla kun ahdasta on. Vaijerin linjauskin suoristuu tuosta vielä, tollai se hiertyisi äkkiä kuoreensa. Nyt vois ryhdistäytyä ja siivota tosta harmaasta korvakkeesta turhan ulokkeen huispois, ja maalata sekin pitää.

Tommosista alumiinilevyistä väkästelin, ei ole kovin painava kyhäelmä vaikka siltä näyttääkin. Vaihtoehtoinen matsku olis ollut lattarauta mutta sen työstäminen on huomattavasti työläämpää ja tätä oli kivampi mallaillakkin kun muutokset oli helppoja tehdä. Muutamaan otteeseen totakin sai sovitella ennenkuin istui ja vaijeri toimi. On myös nopea irroittaa tarvittaessa, lähtee yhtenä könttinä.

Melkoinen ihmetys oli kun toi vaijerin pallopää löytyi kätköistä, en tiennyt sellaista omaavani ja olin henkisesti valmistautunut kauppareissulle. Kolusin sitten sisävarastoa ihan muiden asioiden tiimoilta niin eikös pöydällä lötkötellyt juuri oikeanlainen rod end... ja olin jo mietiskellyt vaikka mitä vaihtoehtoisia rakennelmia jolla vaijeri yhdistyy vivustoon. :mrgreen:

Sipistelyn lisäksi stoppari pitää rakennella jottei vaijeri turhaa löysty kun jalan nostaa polkimelta, tähän on jo ratkaisu muotoutumassa. Jousi oli ensimmäisenä mielessä mutta hylkäsin sen kun olis pitänyt olla joku hirmuisen pitkä. Nyt funtsittu ratkaisu olisi ihan mekaaninen stoppari joka samalla toimii tuon vipuakselin päittäisliikkeen estäjänä. SU raadoista löyty lisää niitä sellaisia akseliin kiristettäviä lirppuja joista ollut tässä muutenkin iso apu ja toi koko vipstaaki on niistä parturoitu alunperinkin.

Image

Image
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 10 Nov 2019, 11:07

Hommasin tuon rakennelman viimeistelyyn senkkikantaisia ruuveja, noi tavan kannat on aika pullottavia... ehkä se siitä vähän virtaviivaistuu.

Tuli kokeiltuakkin tätä. Siirsin auton pihalle välillä kun Kisu piti saada lämpimään ja kuivaan. Oli välittömästi parempi tuntuma kuin aiemmassa systeemissä, nyt polkimessa on muutakin vastusta kuin pelkkä jousi ja pihasiirtely tuntui ainakin kertaluokkaa mukavammalta. Ajelemaan ei viitti lähteä kun toi koneenpuoleinen kiinnitys on pelkkä lukkopihti tällä hetkellä, onneksi kylätiekin on niin kurainen ettei tullut mieleenkään "käydä kokeilemassa äkkiä".

Jonkinmoista säätelyvaraa vivustossa on. Tankoa voi lyhentää-pidentää ja tuota tangon-vaijerin välistä linkkua pystyy säätelemään, kaasupolkimen korkeutta kun voi joutua vielä hakemaan. Nyt se on aika korkealla vielä, viimeisenä oljenkortena on katkaista polkimen varresta senttikaks pois mutta sitä ei tehdä ennenkuin kaikki muu on kokeiltu. Toisaalta nyt se mainitsemani kevyt vastus vaijerissa saattaa auttaa ettei tarvi kannatella jalkaa ajonaikana, mutta tämäkin nähdään vasta sitten kun pääsee ajossa kokeilemaan.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
series3kalle
Posts: 1842
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Post by series3kalle » 10 Nov 2019, 23:10

On muuten aika hanurista semmonen kaasupoljin jossa jalkaa joutuu kannattelemaan... Muutamaa joutunut ajamaan ja toivottavasti ei enää tarttis... :evil:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 12 Dec 2019, 13:43

Kaasuvipstaaki tuli näiverrettyä about valmiiksi, aiempiin kuviin verrattuna mitään isoja muutoksia ei tullut. Siistiminen, pulttien vaihto senkkikantaisiksi ja koko höskälle maali niskaan. Koneessa kiinni olevaa korvaketta vähän parturoin kun siinä oli ihan turha uloke. Tolla mennään nyt ja katotaan miten ajelu keväällä maistuu.

Aloittelin takakontin vesivuotojen tutkintaa/korjausta, samalla kai se on vaihdettava takalasin pykinyt tiiviste sekä se kontin-takalasin välissä olevan panelin koristelista. Alkavat olla jo aika rapsakoita.
Vesivuotojen paikat oli suurinpiirtein tiedossa mutta eihän sinne näkynyt ennenkuin ton panelin irroitti, antennin läpivienti tippasee ja toisella puolella ilmeisesti lasin kiinnityspalikan kauluksen ruuvit. Antenni vuotaa kun läpiviennin ympärillä oleva kitti ei ole ihan 100% levittynyt vaan siinä on pieni kohta josta vesi pääsee menemään kun aikansa sataa. Ihan ekana koko alue pitää pestä kun vuosien saatossa tommoseen mestaan kertyy kaikkea körnää.
Tankkausputken läpivientikumikin on ns. entinen, ja sanomattakin on selvää että kauluksen tiiviste ei ihan ehjänä irronnut. Olipa muuten epämiellyttävää kittiä siellä tankinkorkin läpiviennissä... semmoista inhaa velliä joka tarttui sormiin ja mähläsi joka paikan.
Muuten tuolla vaikutti olevan ihan tervettä.
Image
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 05 Jan 2020, 15:30

Raahasin lazy assini pajaan ja sain jotain aikaiseksi, vasemman kyljen ovien ikkunalistojen vaihdon aloitin. Tämähän jäi viimetalvena tekemättä kun oli kaikkea muutakin.
Takaloosterin hommat on toistaiseksi seis kun pitäis ostaa se tiiviste, ja koristelista ikkunaan.

Etuoven kanssa menikin painiksi, karmiruuvit olivatkin röyhkeästi ruostuneet eivätkä yhtä lukuunottamatta ehjänä auenneet. Etupään ruuvit piti porata kun kierrepalikat oven sisällä pyörähtivät... Karmi kait lähtisi ilman näiden irroitusta mutta tuleepa noikin nyt eheytettyä, ko. ruuvit pitävät semmoista peltiprofiilia johon karmi kiinnittyy yhdellä pultilla. Taaemmat ruuvit lähtivät lukkopihdin ja pitkäkahvaisten hohtimien neuvomana, näistä kun mureni kannat heti kun koski. (Isot ristikantaruuvit)

Lopulta karmi ikkunakoneistoineen oli käsissä ja pääsi kunnolla katsomaan mitä tarvitsee tehdä. Samat hommat kuin toisellakin puolella: tiivisteen asennusprofiilin putsaus ruosteesta ja maalaus sekä tällekkin puolelle uuden pikkukorvakkeen näperrys pois ruostuneen tilalle (ikkunaan nojaava pehmustettu talla), quarterlight ikkunan mekanismin putsaus ja herkistely sekä asennusalustan siivous ruosteesta, uusi tiiviste ikkunalle, ikkunakoneistoon uusi laahauspala, säädettävän laahurin säätö kireämmäksi, oven siivoilu sisältä sekä tuoreet kotelosuojat ruosterotan turmioksi. Se kun ei vielä ole tätä päässyt pahastikaan puremaan.
Last edited by AVRO on 06 Jan 2020, 09:40, edited 1 time in total.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
Kaitsu
Posts: 3964
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Rover 3500S -72

Post by Kaitsu » 05 Jan 2020, 23:25

Mikään ei ole niin kiva, kuin kiinni ruostunut ruuvi/pultti/mutteri/tappi. Ja tietysti sellaisessa paikassa mihin ei voi tohottaa eikä mahdu laikka. :evil:

"Nopea homma", johon sitten saa ajan kertoa piillä helposti. Kovasti on harkinnassa induktiokuumennin....saattais helpottaa monta ähellystä :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 06 Jan 2020, 09:37

Tässä oli juurikin semmoinen paikka, varsinkin noi etummaiset ruuvit oven ja a-pilarin välissä. Kuumaa ei voi antaa kun palaa maalit ja se ikkunakisko jossa kumikisko, rälläkkäkin on nou nou kun sit on ikkunat ja sisustat vaarassa. Ovea en halua irroittaa. Toisaalta ne pyörivät kierrepulikat ei olis lämmöstä tienneetkään, niiden pesät oli jo pyörähtäneet eikä juurikaan vastustaneet pyörimistä.

Eikä kyllä olekkaan muuta kuumavehettä kuin hot air blaster... semmoinen pikkuinen kaasusetti ollut hankintalistalla mut aina se jää.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
series3kalle
Posts: 1842
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Post by series3kalle » 07 Jan 2020, 11:41

Munkin on pitäny jo vuosia sitten hankkia semmonen mini-toho, kun on monta monta monta kertaa kaivannut ja lopulta n.6kk sitten sain ostettua. Hemmetin hyvä, kun voi tarkasti suunnata lämmön pienelle alueelle! 8)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
Kaitsu
Posts: 3964
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Rover 3500S -72

Post by Kaitsu » 07 Jan 2020, 12:29

Pikkunen toho itselläkin, mutta kuten tossa edellä, joka paikkaan ei silläkään voi tohottaa vaikka mahtuis...siksi induktiokuumennin olis aika jees....
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
series3kalle
Posts: 1842
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Post by series3kalle » 07 Jan 2020, 16:59

Huomasin... Onneks olin jostain lukenut ennakkoon että jarruneste osaa kyllä palaa. .. :roll:

Poolon jarruputken kiinni ruostunutta mutteria irrottelin toholla jarruputkesta...kunnes alkoi tulivuori sylkemään laavaa.. Vaistomaisesti hanskaa päälle, ja selvisin tilanteesta säikähdyksellä... :shock:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 29 Feb 2020, 11:16

Tuulilasin tiivisteet tulivat, ja tankkausputken läpivientiin kumiluttana. En sitten kuitenkaan raaskinut ostaa tiivisteitä molempiin laseihin kun muutakin rahanmenoa on ollut, koska olen rationaalinen ja epämääräinen henkilöhahmo niin tottakai ostin sen etulasin tiivisteen ensiksi vaikka takapää oli puoliksi purettu. Höh.
Mennään nyt näillä ensihätään. Ensin ovien ikkunalistat valmiiksi ja se rear decker panelin viimeistely tankkausputken ja raadioantennin osilta, sitten tuulilasin kimppuun.
Kisulaari on nyt varannut tallin, siinä ei ole mitn ihmeellistä joten seuraavilla pidemmillä vapailla tod näk pikkuauton kimppuun. Ohimennen mainiten, väkästelin kisun ohjaustehostimen pumpun paluuletkuun parit liittimet kun olivat korkanneet ja letkut tihkuivat... aika ahtaasti on pumppu alhaalla koneen ja lokarin välissä. :roll:

Kohtahan näillä pääsee ajelemaan kunhan lopettavat suolauksen.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 08 Mar 2020, 20:40

Eipä juuri ole talliin joutanut. Nyt kuitenkin livahdin ja tunasin tankkausputken läpivientihaitarin ja antennin asennuksen, tämähän ei ole niin simppeliä kun antenni ei alunperin ole tässä kohden. Tai ainakaan juuri tämmöinen antenni. Rupesin tätä touhuamaan kun konttiin on vuotanut vettä kovemmilla sateilla ja pestessä. Vuodot tarkentuvat antennin läpivientiin ja takaikkunan tukipalikoiden ruuveihin. Samalla tietysti löytyi se täysin riekaleina oleva kumihaitari joka tiivistää decker panelin - tankkausputken - sisälokarin toisiinsa, bensa ei tässä lillu mutta ei semmoista vanhaa riekaletta kehdannut takaisin laittaa.
Auto oli pihalla kun odottelin osia ja kontti pysyi kivasti kuivana, vuotokohdat olivat juuri ne jotka bongasin aiemmin. Antenninkohta oli väliaikaisesti tilkitty, ikkunan tuet kittasin jo aiemmin eivätkä ne enää vuotaneet. Nyt sitten antennin kittaus paikoilleen kun oli kaikki osat.
Image

Image

Nätin väristä marjapuurokittiä. Eräänlainen työpaikkaetu, 2k kittiä joka kuivuu joustavaksi ja tarttuu hyvin mutta on tarvittaessa helpohko repiä irti.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 11 Mar 2020, 17:27

Tilasin uudet etujouset. Katotaan mikä revohka tästä syntyy... se jää nähtäväksi tuleeko keuliva vai asettuisko keula muuten vaan hieman korkeammalle kuin nyt. Tavoite olisi saada keulaa ina korkeammalle, ulkonäkö ja muistakin syistä.

Yleistä murinaa tämmöisten matala-autojen kanssa tuskailuun, piha on painunut sen verran ettei nää onnettomat tahdo mennä pajaan ilman kikkailua. Kyllä tämmöinen hermostuttaa Rangeen tottunutta... Pikkuauto jää pakoputkistosta kiinni ja naisen pitkäkatossa raapii ne keskellä helmaa olevat tunkkauskorvat. :evil:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
Kaitsu
Posts: 3964
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Rover 3500S -72

Post by Kaitsu » 11 Mar 2020, 21:03

Mulla on kans pihatien keskikohta noussut tosta ylämäen kohdalta, vaikka matalalattia-autoilijoita muistutan, niin tullessa tai lähtiessä melko usein silti karauttavat joko pohjan, spoilerin tai muun kohdan kun eivät muista varoitusta :mrgreen: - yleensä vielä sellainen ääni lähtenyt, että ihme ettei mitään ole vielä hajonnut :shock:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
AVRO
Posts: 1481
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Post by AVRO » 16 Mar 2020, 13:00

Levällään oleva kuskin ovi piti laitella kokoon. Ulkopuolen avausnapin tökkivä toiminta paikallistui ovikoneistosta irronneeseen jouseen, tämä putosi kun taannoin purin ikkunasynsteemit pois ja siinä touhottaessa sain karmin jumittumaan lukkokoneistoon. Tovin ähräämisen ja oho-eiku kommenttien jälkeen kuului putoavien osien ääni ja karmi lähti irti. :) Luulin pitkään että yksi pitkä peltiprofiilitanko oli vaan pois paikoiltaan mutta kyllä siihen kuului iso jousi ja lukkoprikka, ne löytyivät onneksi oven pohjalta. Olivat vaan ovelasti tipahtaneent karmin alakiinnityskorvakkeen taakse enkä niitä aiemmin nähnyt. No nyt toimii.

Kilkkeet kiinni ja tähänkin tuli näiverrettyä roiskesuojamuovi ovirungon ja ovipahvin väliin, pahvi on jo vähän kusahtanut kastuttuaan mutta josko se vielä menisi kun uusi muovi toivottavasti pitäisi pahimmat roiskeet pois. Nyt olin muistanut ostaa mustaakin possua ja sain kitattua karmin-ovirungon liitoskohdatkin.
Image

Pitäis varmaan purkaa punaisesta ne ikkunan nostomekanismit ja kattoa olisko vähemmän väljät. Varsinkin tässä kuskin ovessa on kauheasti tyhjää liikettä veivissä ennenkuin mikään liikkuu. Ei vaan jaksanut ruveta aukomaan siitä välitystä, ties mikä sieltä olisi tullut ulos. :mrgreen:

Pitäis käydä ruuvikaupassa kyselemässä tuumaisia pultteja tohon. Osa niistä pikkupulteista jotka pitävät karmia ovirungossa, meni huonoon kuntoon kun rusikoin niitä auki. Epävirallisen korjaamon epävirallisessa varastamossa ei ole tuumapultteja, suuri puute.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Post Reply

Return to “Projektit / Projects”