Rover 3500S -72

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
AVRO
Viestit: 1304
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 21 Heinä 2019, 06:57

Pientä näpertelyä. Tulin ostaneeksi takavaloihin uudet tiivisteet ja ruuvisarjan, sekä konepellin aukipitotangon korvakkeeseen kumipuslan. Valojen tiivisteet olivatkin ihan hapertuneet ja lasien ruuvit olivat jo varsin kuluneilla kannoilla sekä pari jotain sekalaista oli joukossa. Nämä tuli yön hommia odotellessa laiteltua kustannuspaikalla.
Konepellin tangon pusla tuntuisi vähentävän tangon intoa putoilla pellin sulkemisen yhteydessä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1304
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 09 Syys 2019, 13:25

Problems. Taannoisen moottoritiekiihdytyksen aikana/jälkeen uupuneen öljynpainemittarin vika selkis, oli just niinkuin uumoilinkin kun toi anturi rupes vuotamaankin. Kalvo sieltä oli revennyt, lieneekö ollut liikaa painetta vaiko vaan huonoa laatua.
Kuva

Meinas kyllä tilanne silloin kuumotta kun olin kiskaissut pitkästä rampista 2-3-4 ns loppuun asti ja sit huomaa että öljynpaineet nollissa!!! :shock:
Merkkivalo ei kyllä syttynyt ja kun mitään oireita oikeasti matalista öljynpaineista ei ollut niin indikaatioviaksi tuomitsin. Nyt jaksoin tuon nypätä irti kun se vanha vuotamaton löytyi kätköistä, inhasti tuhnutti tämä risa öljyä niin ajellaan nyt taas tovi ilman toimivaa mittaria.
Kaipa se on vaan mitattava minkälaiset paineet tuolla on, mittari ei mitään ylimaallisia näyttänyt mutta nämä lieneekin sillai suuntaa-antavia.

Säätelin myös kuskin penkkiä, etureunaa karvanverran ylemmäs kun jotenkin mun mitoille ollut hankala ajoasento. Paksut prikat jakkaran etujalkojen alle, kokkeillaan miltä tuntuu.
Kollega kävi viime yövuoroissa istuksimassa tässä kun auto oli hallissa ja ihmetteli kytkintä... meinas että miten voi olla tommonen kytkinpolkimen liike että kantapää lattiassa paikoillaan saa kytkimen painettua alas asti. :lol:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1304
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 22 Syys 2019, 14:54

Lomareissun aikana oli tullut osia saarelta. Paremmin tyyliin sopivat, sekä toiveissa paremmin tätä kaarevaa lasia seuraavat sulat sekä se kirottu öljynpaineanturi. Sulat vaikuttivat oikein hyviltä sekä ulkonäöltään että kokeilun perusteella myös pyyhintäalaltaan, lukotkin on ihan tukevilta tuntuvat metalliset. Nyt sulat pyyhkii lasin koko liikealueeltaan, pl. ihan pieni nurkka apparinpuolen alanurkasta johon nämä parkkeeraa.
Kuva

Öljypaineanturinkin vaihdoin ja taas on näyttöä. Nyt ostin hieman hinnakkaamman metallikuorisen anturin, josko se toimisi pidempään.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa