Rover 3500S -72

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

jööran
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 22:56

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja jööran » 04 Helmi 2019, 13:38

Oletko tutkinut Rovergaugella lisäilmaluistin toimintaa?

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 04 Helmi 2019, 14:48

En ole, mulla ei oo tuommoista. Vois olla varsin mukava laitos... hmmm... ££
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 11 Helmi 2019, 16:06

Tätäkin koittanut ahkerasti saada eteenpäin ettei tule keväällä kiire, vaikka täysin ajokunnossa biili onkin. Nyt tuli hiljakseen korjattua ne aiemmin mainitut pari ruostereikää kontin lattiassa, ei tosiaan mitään valtavia mutta semmoinen 30cm x 10cm soiro oikeaan etunurkkaan tuli taiteiltua kun diagnosoidut pikkureiät paljastuivatkin kokonaisuudessa sellaiseksi pitsialueeksi kun olin nappaamassa sidontalenkkiä lattiasta irti.

Järkevämpi se onkin paikata isommalla lapulla, vasempaan nurkkaan tein pikkupaikan kun siellä ei ollut niin pehmeää ja hitsi tarttui mukavasti.

Ja koska olen kyylä, kattelin siinä samalla mitäs muuta touhutaan ettei sit kesällä tarvi. Takajarrut tarviaa jonkinlaisen huoltopläjäyksen ja se kumihaitari de dion putkessa näyttää omaavan pikku reiän, eli sekin pitää vaihtaa.


Ajatelkaapa jos tekeminen loppuisi ennenkuin ajokausi alkaisi... :shock:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3731
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 11 Helmi 2019, 16:47

AVRO kirjoitti:
11 Helmi 2019, 16:06
Ajatelkaapa jos tekeminen loppuisi ennenkuin ajokausi alkaisi... :shock:
:mrgreen: taitaa olla toiveunta näiden vehkeiden kanssa, sanoisin että ei pelkoa :lol:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1601
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 13 Helmi 2019, 16:01

Juu, sen ku näkis!
Mulla levii rojektit serieksen kanssa aina käsiin... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 14 Helmi 2019, 17:30

Yövuorossa kun on 12h käytännössä yksinään hallilla, ja sattuu olemaan hiljainen yö niin käytetään sekin aika johonkin järkevään. Vanteiden keskiölevyt paljuun ja maalinpoistoaineet niskaan, sen jälkeen vielä puhalluskaappiin mars kun kuppa päässyt vähän purevaan lakan alta.
Kuva
Onni on suljettu osienpesukaappi jossa voi huuhdella maalinpoistoaineen jämät pois saamatta ite ko. myrkkyä silmiin-naamaan-vaatteille, aina sitä pitää vähän iholle saada ihan vaan että pysyy totuus mielessä ja muistijälki virkeänä.

Maalittomaksi/kiiltäväksi jääviä osia joutuukin sitten hieromaan ja kiillottelemaan, ne kun vähän mattaantuivat puhalluksessa ja olihan niissä pistemäistä kuppaakin.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 15 Helmi 2019, 00:48

Tommoset niistä nyt sitten tuli, kohtalaisen siistit. Aika paljon sai hieroa eriasteisilla papereilla ja parilla kiillotustahnalla, seuraavaksi maalin ja lakan hankintaan. 8)
Kuva

Tarrat näihin tuli jo hankittua kuten aiemmin mainostin erinomaisuuttani, ettei vaan tulis liian siistit ja sitten ei kehtaa ajella.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
series3kalle
Viestit: 1601
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 15 Helmi 2019, 23:01

Tiputtele pari kertaa karkeeseen betonilattiaan ku valmiit, ni ei tarvii enää aristella... 8)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1601
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 15 Helmi 2019, 23:07

Vähän niinku kerran päätin panostaa oikeen kunnolla ja tehä viimosen päälle...

Hiekkapuhalsin serieksen vetolaipat ja maalasin useaan otteeseen ruosteenestopohja+pintamaali ruiskulla. Tuli tosi siistit! .....kunnes väänsin pultteja kiinni pakkasessa, jolloin maali korkkas pohjia myöten pulttien ympäriltä, -Ah niin ihanan rivosti-, harmaalle pinnalle. :evil:

Sen jälkeen en oo välittäny maalivioista tai ruosteesta serieksen akseleissa. Nykyään suttaan pensselillä huitasten pellavaöljyä ruosteen päälle ja thats it. Fukit! :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 16 Helmi 2019, 17:04

Noiden käyttökiiturien kiiltävyyteen ei kans juuri panosteta, kunhan kulkevat. Periskummallista huomata tulleensa jotenkin kaapista ja jaksavansa hinkata tämmösiä, mut onneksi vain tämän kanssa. :mrgreen:

Sitten kun postaan tämmösiä Rankun tai Volvon kanssa niin äkkiä piipaa-auto tänne ja ukko siteisiin. They are coming to take me away.... hahaa...
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 22 Helmi 2019, 07:57

Tätä taas puskettu eteenpäin. Kontin lattia tosiaankin paikattu ja odottelee pintamaalia ja alapuolen suojausta. Jo pitkään vältelty pakoputken korjaus otettu työn alle ja se valmistuikin armottoman tuskailun jälkeen eilen, tämä tuli nyt pikakorjattua ja harras toive olisi että se toimisi tovin kun sitä etukäyrää lukuunottamatta putkisto on mallia "ok".
Koskapa auton alla oleva, ainoa, liitos ei auennut ilmaan rikkomista sahasin ojanpuoleisen alkukäyrän about kytkinkopan kohdalta poikki. Pakosarjoista putket irtos suht kivuttomasti ja vaarnatkin jäi käyttökelpoisiksi, vähän ahdastahan tuolla on mutta parilla eri hylsyllä ja duunipakin lisäavulla ne hankalimmatkin mutterit aukesivat. (pakissa on kaikenlaista noiden ilmailuveheksien huoltohommaan tarkoitettua avainta ja kilkettä joilla pääsee ahtaisiin paikkoihin kun mokomissa ei muuta olekkaan kuin ahdasta)
Tämä on kyllä AINA sikasta hommaa kun autoa ei saa riittävän ylös, + tässä on aina se ainoa kaava: kun sinne alle mennään niin raivolla homma johonkin vaiheeseen, jos rupeaa pohtimaan ja huokailemaan niin kesken jää. Taas on koko äijä ruvella kun riehuin siellä... frouva aina ihmettelee et mitä ihmeen ihanaa noissa sun pajoitteluissa on kun sitten illalla on paikat liekeissä? No, noi putkistohommat on kyllä semmosia ettei niissä mitään ihanaa olekkaan.

Sen yhden alkukäyrän korjaus, ja putki takas uusilla muttereilla sekä tiivisteillä. Toi kytkinkopan kohdalta katkaisukin oli toimiva ratkaisu kun pääsi hitsaamaan ympäri, migin kahva kun ei taivu kovin ahtaaseen väliin. Lyhyen käyttelyn perusteella pörötys olis pois, josko tolla nyt ajelis taas johonkin asti ja toivoisi rikastumista jotta saisi ostettua vaikka kokonaan uuden putkiston. ££ Ja ne peltisarjat joista Jukkis jaksaa touhottaa. :wink:

Aloittelin myös eturipustuksen alapallojen vaihtoa, kovin pitkälle en ehtinyt kun rupes tuntumaan siltä että päivä on jo täynnä. Toki olin kohtuullisen tyytyväinen kun tuon putkihomman sai pois listalta, mutta ainahan sitä voi itteään sättiä laiskuudesta. "olishan sitä vielä ton voinu tehdä"

Ai niin, Mötönetti kauppareissulla hipsin häpeillen tuning-Terojen osastolle ja ostin kromiset venttiilihatut mustien muovisten tilalle. Ostin myös semmoisen ladattavan led työvalon mallia tablet, joulupukki toi lahjakortin tonne ja siinäpä oli oiva kohde. Aina ei jaksaisi raahata isoa johdollista valoa joten toi vaikuttaa aika näppärältä ja töissä tommosia on tullutkin käytettyä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 23 Helmi 2019, 11:52

Eilen purkasin vielä oikean eturipustuksen kun siellähän on jossain kolina ja pallojen kumit on mallia sproing. Alapallot mulla jo onkin, taaksepäin sojottavan varren pallosta kumi rikki mutta pallo vaikuttaa tosi tiukalta. Tähän voisi ajatella laittavansa vaan uuden kumin ja jättää riskillä vanha varsi kun näyttävät olevan aika hinnakkaita. No, tätä pitää vielä miettiä ja ehkä tossa jaksaisi siistiä näitäkin osia... ainakin ne pystystrutit voisi putsata ja maalata.
Kirosin mielessäni kun tajusin että sen taaemman varren sisäpään pultti ei mahdu pois ilman startin irroitusta, sen irroitus ei sinänsä ollut juurikaan pintin kulautusta kummempi operaatio mutta tässä tultiin taas siihen kun käsissä on jo hyvinkin patinoitunut osa... takaisinlaitto ilman puunausta tuntuu ilkiältä. Pitäis nyt vaan sulkea silmänsä mutta kun ne kuvat on jo silmäluomien sisäpinnoillakin. :cry:
Tohon irroitukseen, kaverin faijan Moparin startin irroituksen/asennuksen jälkeen mikään ei tunnu miltään. Sikamaisen painava mötikkä ahtaasti peltisarjojen kainalossa ja joku ripustuksen tai ohjausakselin tankokin siinä tiellä. Tämä on just semmoinen joka menee lihasmuistilla jos työ tehdään lyhyen ajan sisällä kun startti menee vain yhdessä asennossa koloonsa... ja se on mahdollista saada jumiintumaankin sinne pakosarjan ja moottorin väliin. Kaikki tämä tehtävä nenä kiinni öljypohjassa-pakoputkien kollektorissa.

Alapallon vaihto tarviaakin jonku spezial toolin vanhan poistoon. Jossei mietintämyssystä löydy tähän ratkaisua niin kärrään tolpat boutiqueen.

Alkaakin taas huomenna työvuorot niin pajassa pysyy pimeys tovin.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 06 Maalis 2019, 13:24

Noni, savotta jatkuu. Pikainen talvihuolto..., kun ei vaan osaa olla kattomatta ja koskematta... juippikin jo taannoin mietiskeli et mitenkä tuokin mahtaa kevääksi valmistua. :D Asiatonta kommentointia, hullulle pitäisi olla mieliksi eikä epäillä mitään.

Etupää on nyt päreinä. Kaikenlaista rapistelua siellä onkin, tolppiin ne mainitut alapallot ja oikealle yläpallo josta se kolina/välys löytyikin. Alastruttien pallot on tiukkoja mutta kumit aika huonot joten uutta kumia laittelemaan.
Kuva
Ompa muuten sikatiukat kartiot näissä, joutu ihan tosissan ruveta pajottamaan että irtosivat. Alavarren sisempi pallo ei lähde ilman prässiä, toisen paukautin jo töissä mutta toinen oli purkamatta eiliseen asti. Kiusallista vaan kun osia käsissä pyöritellessä huomasin toisen alavarran olevan banaani, sen lisäksi molemmilla puolilla R-varret. :? Höh. Setä ei tämmöisestä tykkää alusta/jarruosissa joten toi väärä, sananmukaisesti, saa nyt vaihtua L-varteen ja toivottavasti suoraan sellaiseen. Pirullista, nyt on sitten mentävä kaivamaan toi punainen hangen alta ja tutkittava onko siinä sopivaa ehjää osaa. On todella houkuttelevaa kun on kylmäkin ja auton päällä paksu jäätynyt lumikerros, joku nuija ajanut lingollakin siihen lunta.
Kuva

Jarruihin olis tulossa uudet kumiosat kun vanhat on ainakin pölysuojien osalta finito. Pyöränlaakerit saa vaan huollon kun ovat hyvät.

Mut hei, kun etupää kasautuu niin jäljellä olisi vain takapää. Hehee. Sinne joku jarruhuolto ja se dedionin haitarikumi pitäis vaihtaa, eikös nämä ole ihan nopeita juttuja. :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3731
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 06 Maalis 2019, 17:37

AVRO kirjoitti:
06 Maalis 2019, 13:24
Sinne joku jarruhuolto ja se dedionin haitarikumi pitäis vaihtaa, eikös nämä ole ihan nopeita juttuja. :mrgreen:
Kyllä, ne on aina nopeita pikkujuttuja :mrgreen: kuten esim. S1 vesipumpun tiivisteen vaihto :mrgreen: :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 06 Maalis 2019, 20:31

Kaitsu kirjoitti:
06 Maalis 2019, 17:37

Kyllä, ne on aina nopeita pikkujuttuja :mrgreen: kuten esim. S1 vesipumpun tiivisteen vaihto :mrgreen: :mrgreen:
Onneksi ei ihan tommosta oo vielä tullut eteen, eikä varmaan tulekkaan. Toi sun vesipumppu oli kyllä tuskaisen oloinen reparointi. :mrgreen:
No, vanhoissa autoissa esiinty aina kaljaa enemmän tai vähemmän.

Kävin tuossa vielä rappaamassa toisen jarrusatulan irti ja osiksi, korkea aika oli tehdä näillekin jotain. Kaikki on muuten kunnossa mutta kun ne pölysuojat olleet jo ihan sproing niin männät olis ollu varmaan lähitulevaisuudessa vaihtolistalla. Rasvaprässin letku kävi kivasti jarruputken päähän ja sillä sai painettua männät hallitusti ulos, tiukassa ne eivät olleet mutta paineilmaa en tykkää käyttää tämmöisiin. Pikkumännät iholle ja sit vinkat estämään niiden pulpahdus, iso mäntä mahtui kivasti irti ja sitten ne pikkuiset saikin sormin ulos. Isoin työ oli raapata ne pölysuojien urat puhtaaksi kupasta ja körnästä. Huomenna vois jumpata toisen puolen ja sit ootellaan osia.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 07 Maalis 2019, 13:33

Jahas, tulikin kehuttua, laakereita. Muuten nuo on hyvät mutta vasemman pyöränlaakerin sisempi sisäkooli pyörii navassa, onneksi ei ole mitään pilaantunut mutta täytyy tuokin laitella. Liimallahan nuo pysyy kivasti. Nämä vanhakantaiset irtolaakerit on kyllä mukavia huoltamisen ja korjailun kannalta, ei tarvi kummosia värkkejä kun kamat on levällään.
Jonkinverran tuo on pyörinyt kun rasvat on tukevasti siellä välissä ja pesässä jälkiä pyörimisestä.
Kuva
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 08 Maalis 2019, 13:08

Laakerikooli liimattu kun sai liimaa liimakaupasta. Olin jo aamusta liikkeellä frouvaa kuskaamassa ja sillä reissulla livahdin boutiqueen ostoslista mielessä, sit kun seisoin siellä hyllyjen välissä niin iski kauhea black out enkä saanut mieleeni mitä sen liiman lisäksi pitikään ostaa pajaan. :cry:
Ostin sit jotain mitä aina tarviaa, tiskillä pohdiskeltiin myyjän kanssa ettei tähänaikaan tahdo ajatukset pysyä kasassa ollenkaan.

Liimauksen jälkeen kävin startin kimppuun. Se tuli jo illalla palasteltua ja havaittua ihan hyväkuntoiseksi, yksi hiili oli tosin nihkeä liikkumaan joten ihan hukkaan homma ei mennyt vaikka vain puhdistus ja voitelu oli mielessä. Sekä ulkokuoren siistiminen.
Ja nyt kun hyllyssä oli melkein oikeaa sävyä olevaa maalia, lahjoituksena, päätin käyttää sitä tähän... kuninkaallinen Leyland blue. :mrgreen: :mrgreen:
Kuva
On se komia.

Kuivukoon tuolla ja sit kasaus jossain vaiheessa.

Vaikka kuinka syletti niin ei auta, oli ruvettava kaivamaan punaista hangesta ja tutkia onko siellä ehjää tukivartta tuon banaanin tilalle. Armottoman tuskailun jälkeen vasemman etukulman sai sen verran ylös että pyörä mahtui pois. PUUH!!
Tukivarsin näyttäisi olevan käyttökelpoinen joten ei muutakuin irroittamaan, ei ole kovin kivaa kun paikat on aika jähmeinä ja auto hieman liian matalalla koska se makaa lumettomalla maalla, ympärillä paksu lumikerros.
Ehkä se päivänmittaan irtautuu.
Tässä punaisessahan on ne rempatut jarrutkin edessä, voisin ajatella luopuvani niistä jonkinlaista korvausta vastaan kun sininen ei niitä tarvia.(isot jarrut) Eli tarjolla 2000TC:n Girling etusatulat joissa uudet kumit-männät-palat-tapit-pikkupätkä putkea ja tulihan nämä maalailtuakin käyttösiisteiksi taannoin.
Jouset ja lukituspinnit uupuu. Tästä pitänee tehdä joku myynti-ilmokin mutta katotaan sitä kun myyntipalsta tuntuu olevan niin kovin tuulinen.

Punaisen kohtalo näyttää ainakin tällä hetkellä olevan joutuminen varaosa-autoksi, kaikkea ei ehdi tekemään ja tämä olisi kyllä iso projekti jos ajokuntoon oikeasti haluaisi ja ehkäpä tuo valkoinen Range on seuraavana jonossa kun tämän ketjun päänäyttelijä pääsee kesäksi tienpäälle.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 08 Maalis 2019, 16:00

Työvoitto, varsi kädessä ja todettu hyväksi. Sisäpään pusla on vähän pehmeä joten sen joutuu vielä laittamaan mutta jos muut kamat tulis lähiaikoina niin sais tän takas pyörilleen. Ihan ilmaiseksi ei lähtenyt, tän valuvarren etupään pultti piti vetää puukkosahalla poikki kun mutteri oli ihan pyöreä jo valmiiksi. Takavarren pultti taas oli niin jumittunut puslan keskiholkkiin että vedin tylysti varren vaan poikki, pallohan näissä on kiinteä joten aikalailla sökö toi taaempi varsi oli kuitenkin. Tolpan alapalloa joutui tovin neuvomaan kartiostaan mutta lopulta se lähti. (punaisesta)

Varsin on suora ja hyväkuntoinen, sekä L kuten kuuluukin. Joku laittanut joskus naulan sokaksi takavarren etuvarteen yhdistävään palloon, aina näitä sepityksiä löytyy autosta kun autosta. Tämä siis punaisesta irroitettu varsi.
Kuva

Eihän noissa mitään järkyttävää eroa ole mutta on kuitenkin. L ja R vierekkäin.
Kuva
Kuva

Kummastelin vielä miten saan etu-, ja takavarret erotettu toisistaan kun näissäkin on ne piukat kartiot. Luottoalasin oli just sopiva tähän hommaan, pallopää mahtui just "leukojen" väliin ja valuvarsi lepäsi poikittain siinä päällä. Tuima isku mutteripäähän ja plops vaan.
Perinteinen kahdella pajavasaralla neuvominen ei oikein toiminut tässä kun kartio on varren keskellä.

Hitaasti mutta epävarmasti talkoo edistyy.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3731
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 08 Maalis 2019, 17:56

AVRO kirjoitti:
08 Maalis 2019, 13:08
Punaisen kohtalo näyttää ainakin tällä hetkellä olevan joutuminen varaosa-autoksi, kaikkea ei ehdi tekemään ja tämä olisi kyllä iso projekti jos ajokuntoon oikeasti haluaisi ja ehkäpä tuo valkoinen Range on seuraavana jonossa kun tämän ketjun päänäyttelijä pääsee kesäksi tienpäälle.
Itsekin on muutaman kerran joutunut tekemään ton päätöksen et jostain vaan tulee varaosa-auto. Hetken se kirpaisee, mutta jälkeenpäin kuitenkin tuntunut järkipäätökseltä auton todelliseen kuntoon suhteutettuna.
AVRO kirjoitti:
08 Maalis 2019, 13:08
Vaikka kuinka syletti niin ei auta, oli ruvettava kaivamaan punaista hangesta ja tutkia onko siellä ehjää tukivartta tuon banaanin tilalle. Armottoman tuskailun jälkeen vasemman etukulman sai sen verran ylös että pyörä mahtui pois. PUUH!!
Mulla olis sama edessä ton SII laatikon kanssa, se on lavalla pressun alla ja lunta (kovaa hankea) ympärillä, ensin kaivaa esiin ja sitten jollain konstilla raahata vapaammille vesille. Sen verran kapeassa paikassa ettei traktorilla mahdu viereen. :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
AVRO
Viestit: 1269
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO » 08 Maalis 2019, 21:09

Ollut mielessä ostaa semmoinen pieni valkotaulu tonne pajaan johon voisi kirjailla "to do-done"-listaa. Kaikenlaista tohonkin nyt joutui ja vielä joutuu tekemään ennenkuin olen "tyytyväinen" ja voin hyvillä mielin huristella taas.

Tehty:
-oikean puolen ovien ikkunalistojen, ja niiden tukiprofiilien korjaus/vaihto
-etuoven kolmioikkunan avausnupikan vaihto
-mittariston tutkinta pikkumittarien ailahtelevan toiminnan vuoksi, ö-painemittarin näyttö toimivaksi (tarviaa kyllä uuden oikeanlaisen mitskun)
-mittariston asennusta korjattu, oli vähän kenollaan ja näytti rumalta
-vanteiden kunnollinen puhdistus, varsinkin sisäsyrjältä
-kaasuvivuston muokkaus mieleiseksi
-sekoilevan tyhjäkäynnin korjaus
-imusarjan tiivisteen/valley gasketin vaihto, samalla imusarja+trumpettilätty ja termarikotelo puhallettu ja maalattu
-polttoainekisko puhalleltu ja maalattu, suuttimiin uudet o-renkaat
-sytystulpat vaihdettu
-konehuoneen puhdistus päällisinpuolin
-maskin ja silmänympärysmuovien puhdistus ja käsittely
-pakoputkiston etuputken korjaus, parillinen bank
-takakontin verhoilujen puhdistus
-startin kasaus ja asennus huollon ja siistimisen jälkeen
-etujarrusylinterit kasattu uusilla kumiosilla
-eturipustusten korjailut loppuun ja asennus
-jarrusylinterien asennus, jarrunesteiden vaihto kokonaan
-moottoriin tuoreet öljyt ja jäähdytinnesteet
-moottorin päällä menevien jäähdytinnesteputkien siivous ja maalaus, uudet letkut etupäähän
-syylarin alavesiletku vaihdettu
-takakontin lattian pienten ruostevaurioden korjauksen viimeistely (maalaus loppuun)
-de dion haitarikumin vaihto
-pohjaan-lokareihin massauksien korjailua

Tehtävää/kesken:

-kuskin oven kolmioikkunan pystyakselin herkistely ja uusi nuppi
-polkimiin uudet ehjät kumit
-aurinkolipoille pitää tehdä jotain, jäykät ja toinen onkin jo ihan sproing kun vaahtomuovit murentuneet
-vanteiden keskiölevyjen maalaus/lakkaus, uudet tarrat
-takajarrujen huolto
-pakoputken ulostuloille joku sipistely kun kromit häipyneet
-pientä paikkamaalitöpöttelyä sinne ja tänne
-haluaisin sen retro-grammarin

Kyllä tässä vielä kiire tulee jos kesä on ajallaan. Semmoinenkin että old trustyssa olisi vähän laiteltavaa ja sen pitäisi nyt jaksaa siihen asti kun tämän voi ottaa päivittäiseen ajoon. Tai onhan tuossa juipin luisuttelu-Sierrakin... :oops:
Viimeksi muokannut AVRO, 08 Huhti 2019, 11:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”