Mistä hyvät ohjeet 2D Rangen korikorjauksiin?

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvojat: armas, Mericsson, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
Alukasifani
Viestit: 16
Liittynyt: 25 Syys 2011, 22:07

Mistä hyvät ohjeet 2D Rangen korikorjauksiin?

Viesti Kirjoittaja Alukasifani » 27 Kesä 2018, 20:42

Juutuupissa löytyy hakemalla tuhansia linkkejä Classic Rangen restaurointiin. Liian suuri valikoima kahlattavaksi. Olisiko kenelläkään jotain suositeltavaa linkkiä? Tai onko olemassa hyvää kirjaa, joka neuvoisi koritöitä, esim miten takapalkki vaihdetaan, mistä homma aloitetaan.

Minulla on -79 mallinen, joka pitäisi ensin elvyttää liikkuvaksi ja sitten mahdollisesti eteenpäin, ehkä jopa kilpiin asti. Runko on ehjä, vaikka varsinkin takaa pintaruosteessa. Korissa on jonkin verran ruostevaurioita, muttei ole paha. Kynnykset on korjattu joskus. Ei kylläkään korjauspelleillä vaan jollain palkilla. Yksi jarruputki jo puhkesi koeponnistuksessa. Öljyä tippuu ohjaustehostimesta ja vaihteistosta. Moottorin alapuolikin on märkä. Siis hommaa piisaa.
JR62

Avatar
sämpy
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Huhti 2016, 19:39

Re: Mistä hyvät ohjeet 2D Rangen korikorjauksiin?

Viesti Kirjoittaja sämpy » 12 Heinä 2018, 17:17

En osaa suoraan otsikon kysymykseen vastata, itsekin selannut lähinnä youtube pätkiä että tulee rakenteet tutuiksi.

Ehkä oleellista olisi miettiä ihan lähtökohdat. Onko auto liikenteessä tai pitääkö sen liikkua vai voiko se olla muutaman kuukauden tai jopa pari vuotta koripajalla, nostetaanko kori rungolta vai tehdäänkö korjaukset kori paikoillaan?

Itsellä Hämeenlinnassa -76 mallinen jossa vähän samoja hommia tiedossa. Helmat korjattu joskus, pohja kohtuuhyvä mutta laittoa alkaa kasautua. Olen tyytynyt laputtamaan ja suojaamaan välttämättömät, että saan auton pidettyä leimassa ja liikenteessä ja sitten, kun saan joskus 3 vuoden päästä hallin tehtyä, otan kunnolla työn alle.

Nämä kun on "hyvin" purettavissa, olisi tarkoitus irroittaa korista kaikki irtoavat peltiosat ja nostaa loppuhylsy rungolta ja tehdä tyyliin kerralla kunnolla, joskaan ei MR tyyliin vaan ihan käyttöautoksi. Tuo "hyvin" lainausmerkeissä, koska eihän 40 vuotta+ pulttien irrottaminen koskaan mitään helppoa ole. Mutta harvasta autosta saa ihan ruuveilla ja niiteillä näin paljon osia irti, joten miksi sitä ei hyödyntäisi. Nyt siihen ei vain ole mahdollisuutta, kun auto on käytössä satunnaisen säännöllisesti eikä ole lämmintä tallia.

Ajatus isommista peltiremonteista nostamatta koria rungolta ei tunnu järkevältä. Muutoin samalla lailla näihin pellit tehdään kuin muihinkin autoihin, lukuunottamatta niitä jotka on alumiinia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”