P38 -95, Brittihuumoria

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 21 Helmi 2019, 20:34

https://www.youtube.com/watch?v=SgRI6jfk_wI
Että tämmöstä. Lähti käymään, ilman ihmettelyä...

Ja puuttumaan jäi kuplat paisariin, ja pullistelevat letkut. Tuotahan voisi varovasti alkaa siirtelemään taas pois tuolta pesästään, jos vaikka saisi huomenna koksit laturiin, pääsisi koeajeluille...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 22 Helmi 2019, 20:03

Kuva
Vähän lisää pituutta hiiliin, josko loppuis valittaminen latauksesta..? Ihan ei ollu oikeanlaiset, mutta viilaa nuokin kivasti tottelee...

Kuva
Sitten öljykellon kimppuun. Melko siistiä seutua... Eikä paljoa pääse, edes lähelle, purkamatta palikoita...

Kuva
Isosti ei helpottunu pelkän kiristimen irrotuksella...

Kuva
Laturin jalan irrotuksen jälkeen pääsi tarpeeksi lähelle, sai jopa lenkkiavaimella tuosta käännettyä. Helpompi sillä kuin lyhyellä hylsyllä kikkaillen, kokeilin sitäkin...

Kuva
Uusi ja vanha vieretysten. Tiivisteen siirsin vielä anturista toiseen, ja näkyi silti pitävän öljyt oikeella puolella...

Eikä vinoillu paineen merkkivalo enää, vaikka käytin lämpöiseksi asti. Entinen sytytti valon paineen laskiessa 0,4-0,5 bar hujakoille, ja tässä uudessa on stanssattu lukemaksi 0,2 bar, saattaa selittää turhan innokkaan vilkkumisen... Sähköäkin tahko tuotti sujuvasti, että sekin osuus taisi onnistua...

Nyt olis luultavasti kaikki paikallaan, jos sen verran reipastuis huomenna että ottaisi liikennekäyttöön, ja kävisi kokeilemassa miltä ajaminen taas maistuu..? Nyt ei enää viitsi, tuonne pimiään lähtee kokeilemaan...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 24 Helmi 2019, 18:20

Koeajolla eilen tuntui toimivan kuten pitää, paremmin tuntuis vastaavan kaasuunkin. Siispä nokka kohti anoppilaa, neljän pysähdyksen taktiikalla...

Tekee kuitenkin painetta, ja kiehutusnestettä saa välillä lisätä. Vähemmän kuitenkin kuin ennen kannenvaihtoa, jospa siis vaihtaisi toisenkin, kunhan innostuu...

Täyteen tankatessa bensamittarikin vinoilee, tainnu olla kovin harvoin sillä alueella, tai ainakaan kovin pitkiä aikoja kerrallaan... :lol:

Penkin etureunaa nostin jonkun 15 milliä, paljon parempi tuli siitäkin...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 01 Heinä 2019, 21:36

Meinannu jäädä vähän heitteille tämä. satunnaisia siirtoja pihan perältä toiselle, vähissä on käyttö ollut. Mut tänään sentään vähän jotakin...

Kuva
Tilannekuva, 90-lukuista Roveria ruuvataan, 60- ja 70- lukuisten Sitikoiden vieressä... :roll:

Kuva
Rutistukset mittailtiin. Pahin vajaus sentään sillä puolella minne pitäis vielä kansi vaihtaa...

Kuva
Parittoman puolen kynttilät, seiskassa glykolihelmeä...

Kuva
Ja parilliset, kakkonen vähän puhtaampi kuin muut...

Kuva
"tynttilä" :lol: Ja joo, itekseen ei tarvinnu tänäänkään ropata, harmitti kovin kun ei löytynyt tarpeeksi korkeata jakkaraa mistä kurkistella pannuhuoneeseen, mut kasin höpinät onneks muutti mielialaa paremmaksi...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1653
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 02 Heinä 2019, 00:01

Mimmosessa haarukassa tommosten puristusten pitäs olla eri pyttyjen välillä, et voi luokitella koneen olevan kondiksessa? Eli onko tuossa noi kaksi joissa hämminkiä?
1,2,7,8 näyttäs olevan aika samoissa arvoissa....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 02 Heinä 2019, 11:02

Tasaisia nuo saisi keskenään olla, ja mitä isompi lukema, sitä enemmän voisi olettaa voimaa saatavan. Ei tosin ihan yksiselitteistä ole tuokaan... Yli ysin lukemia on tullut pidettyä vielä hyvinä, tuo 13 oli jännä ylläri, syy vähän kiinnostaisi. Vähän enempi öljyinen oli sen tulppa, öljy kyllä tiivistää renkaat kuivempia paremmin, selittäisikö se? Ja seuraava kysymys onkin että mistä se öljy sinne olisi sitten tiensä löytänyt. Oikeaoppisesti nuo olisi pitänyt mitata kaasuläppä selällään, se oli mitatessa kiinni, käsittääkseni saattaa aiheuttaa vähän isompaa hajontaa mittauksiin..?

Hydrauliset välyksentasaajat tekee oman lisänsä, etenkin jos on väljiä väsyneitä nostajia ja pitempään käyttämättä. Aloitin parilliselta puolelta, ja tuo pienin lukema tuli toiseksiviimeisenä mitattua. Uudelleenmittauksessa tuli käytännössä samat lukemat kaikkiin, viereisiin edellen yli 11 vaikka akku alkoikin hieman hiipua startilla pyöritellessä, ja onhan tuossa tovi kun tuota on viimeksi käytetty, liekö viikko-pari tai jotakin...

Enemmän odotin jostakin pytystä glykolia löytäväni, se yllätti ettei sitä ollut. Kunhan saa tuon toisenkin kannen vaihdettua, niin pitänee mitata sitten uudelleen...


Lisätääs vielä, että eikös nokkien katoaminen vaikuttaisi myös puristuslukemiin? Tuosta on kyllä yrittänyt katsella nokkien kuntoa, enkä ole eroosiota nenissä havainnut, keinuvipat liikkuu mitaten saman verran ja kyhmyt näkyy samanlaisina keskenään (sen mitä pääsee rakosista nokkaa pyöritellessä näkemään). Semmoinenkin havainto on, tosin toisenmerkkisestä, että nokat saa olla kovinkin sileänä ennenkuin se näkyy matalilla kierroksilla saati päästömittarissa, mutta tehot kyllä isommilla kierroksilla katoaa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 02 Elo 2019, 18:08

Mihin taas kuukausi kadonnut..? :roll:

Kuva
Päätinpä taas siirtää vähän, lähinnä nurmenpuinnin tieltä pois. Pikkasen tuoksahti pensa, ja aika vauhdilla sitä tulikin alle... :oops:

Kuva
Onneksi oli tekaistu huoltoluukku pumpulle, ettei tarvinnut tankkia pudottaa pois. Ensin kylläkin näytti sille, kun tankin päältä vähän joka puolelta valui menovettä...

Kuva

Kuva
Joskus jo vaihdettu tuo pätkä, ja vähän näyttäisi sille että olisi saanut osumaa jostain? Asentaessa kenties, kun ei tuonne muuten pääse mikään osumaan kun on tankki siinä kivasti esteenä...

Oli kyllä himpun haperoituneen oloista kummastakin päästä, mikä sitten on tuommoisen hyvälaatuisen merkkisen mennyt syömään..?

Ja joo, uutta Gatesin Multi-Fuel -letkua löytyi tallista, äkkiä oli taas korjattu, huuhtaistu päältä ja ajettu takaisin pihlajan alle piiloon. Josko tuota kannenvaihtoa pääsisi aloittelemaan, kunhan saa uusimman tulokkaan eli C8:n katsastuksen hoidettua loppuun saakka...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
AVRO
Viestit: 1304
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja AVRO » 04 Syys 2019, 08:57

Tämä olis mullakin edessä. Old trusty haisee bensalle kun ohi kävelee, ei tosin vielä vuoda mihinkään. SIkamaista vaan kun tankki on melkenpä pudotettava, putket on ihan kupassa suodattimelta tankin suuntaan... samoin kun täyttöputken kumipätkä on pinnaltaan pykinyt.
Tämän tekeminen ollut jo koko kesän suunnitelmissa ettei tarvi sit talvella tuskailla kun auton pitäis suolakylpeä, kaikki muu hommailu vaan vie kaiken ajan. :roll:

Pitäis vaan nyt ajaa toi pajaan ja ruveta urakoimaan ehkä voivotella.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
series3kalle
Viestit: 1653
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 04 Syys 2019, 11:16

Tää on muuten yks diesel auton etuja... Mulla vuotaa molempien dieselien tankki, jos tankkaa täyteen. Eipä haittaa... kun vaan muistaa ennen leimaa ettei pistä täyteen....
Ja siis eivät vuoda maahan asti, vaan sen verran että hiekkapöly sitoo nesteen tankinkylkeen ja ruostesuojaa ympäristön... 8)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 426
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 04 Syys 2019, 20:00

Näkkyy taas kuluneen kuukausi viime ihmettelystä. Mihin tämä aika oikein katoaa..?

Pitäisi hiljalleen alkaa motivoitumaan kannenvaihtoon, saisi alkaa valmistautumaan kohti katsastusta jälleen. Onhan mittariin tullut jopa pari tuhatta kilometriä sitten viime leiman, ja hiljalleen monta asiaa tullut paranneltua sen jälkeen, jarruttimetkaan ei enää ole jumissa ellei ole nyttemmin juminut ajamattomuuttaan...

MIksiköhän muuten ei haluta tehdä sellaisia letkuja mitä kestäisi? Tai siis, on kai semmoisiakin, mutta miksi myydään luokatonta kuraa joka paikassa..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa