P38 -95, Brittihuumoria

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 04 Helmi 2019, 20:42

Eihän sitä malttanut olla menemättä tutkimaan...

Kuva
Venat pois. Jännä tuommonen tumma alue imukanavassa, ja aivan kuin olisi imunen vähän vuotanut..?

Kuva
Entäs tuo vesi/glykolihelmi venttiilinohjarin juuressa? Ja joo, tuo ohjari on noussut muutaman millin ylöspäin...

Kuva
Mitäs tuo glykoli tuolla venttiilien varsilla tekee? Ongelmapytyssä imuventtiilin lautasessakin kuin olisi kiinni palanutta röppöä. Venttiilien lautasetkin vähän toisenväriset verrattuna viereisen pytyn venttiileihin...

No, toinen kansi tilalle, vielä pitää varmistaa oliko tässä venyvät pultit eli pääseekö tilaamaan uudet noiden hetken asennettuna olleiden tilalle. Tai ne vaarnat, vähentäisi stressiä momenttia hakiessa...

Edith: Lukihan se tuolla moottorimanuaalissa, että uusilla kannenpulteilla kasataan. Ei siis huomenna niputeta, vaan tilataan osia... :oops:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1556
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 05 Helmi 2019, 18:18

Kyä syä miestä kun on rojekti levällään, into päällä ja sit huomaa et osien tilailuks menee...
Mullakin kampiakselin pikku kiilasta/värinänvaimentimesta alkoi. Jakopäärempaan proggis levis, ja just kun luulin et pääsee niputtamaan ni vielä lähti jakajappumppu huoltoon... :mrgreen:

Mikä ihmeen järki on venyvissä pulteissa muuten? Näin maalaisjärjellä aatellen ei mitään? :shock:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 05 Helmi 2019, 18:37

series3kalle kirjoitti:
05 Helmi 2019, 18:18
Kyä syä miestä kun on rojekti levällään, into päällä ja sit huomaa et osien tilailuks menee...
Kuva
Onneksi hätä ei ole, ettäkö tekeminen loppuisi. Jos noita osia odotellessa punoisi välillä tuotakin, keväällä tulee 50 vuotta ensirekisteröinnistä, vähän yli neljästuhannes valmistunut, sittemmin hitusen muokatulla tekniikalla uudelleenkilvitetty... Ruisku "isolohkokoneen" kaveriksi, voimansiirto myös takapyöriin, remmiahdinkin kävi tahtia antamassa yms kivaa...

Tässä päivän mittaan on semmoinen ajatus syöpynyt kallon sisälle, että pitää väsätä vesikanaville tulpat, ja kokeilla paineilmalla mistä se kansi vuotaa. Sen verran uteliaisuutta löytyy että pitää vuotopaikka varmistaa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
rami-mli
Viestit: 1549
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 05 Helmi 2019, 22:17

Jasu kirjoitti:
05 Helmi 2019, 18:37
series3kalle kirjoitti:
05 Helmi 2019, 18:18
Kyä syä miestä kun on rojekti levällään, into päällä ja sit huomaa et osien tilailuks menee...
Kuva
Onneksi hätä ei ole, ettäkö tekeminen loppuisi. Jos noita osia odotellessa punoisi välillä tuotakin, keväällä tulee 50 vuotta ensirekisteröinnistä, vähän yli neljästuhannes valmistunut, sittemmin hitusen muokatulla tekniikalla uudelleenkilvitetty... Ruisku "isolohkokoneen" kaveriksi, voimansiirto myös takapyöriin, remmiahdinkin kävi tahtia antamassa yms kivaa...

Tässä päivän mittaan on semmoinen ajatus syöpynyt kallon sisälle, että pitää väsätä vesikanaville tulpat, ja kokeilla paineilmalla mistä se kansi vuotaa. Sen verran uteliaisuutta löytyy että pitää vuotopaikka varmistaa...
Eihän tämä sitikka käynyt viime kesänä mikkelin visulahdessa vai olikohan kyseessä joku saman tason aivoitus kun muistelen että sitikan pellin alla oli jotain ahdinjuttua laitettu. Hyvin sulla noita projekteja riittää ja näyttää etenevänkin, peukkua
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 06 Helmi 2019, 10:38

rami-mli kirjoitti:
05 Helmi 2019, 22:17
Eihän tämä sitikka käynyt viime kesänä mikkelin visulahdessa vai olikohan kyseessä joku saman tason aivoitus kun muistelen että sitikan pellin alla oli jotain ahdinjuttua laitettu. Hyvin sulla noita projekteja riittää ja näyttää etenevänkin, peukkua
Ei, tämä yksilö on viimeisen parin vuoden aikana lähinnä ollut paikallaan. Näitä aikoja pari vuotta sitten, remmiahdettu kone nousi pannuhuoneesta pois, ja vapari meni tilalle, ja jäi sitten mielenkiinto hetkeksi kun kytkinongelma tuli koneenvaihdon mukana ja Classic tuli leimattua. Silloisesta osoitteesta trailerilla pihlajan alle, viime syksynä siirtymä kuusen alle, ja nyt trailerilla nykyosoitteeseen... Pitäisi se ahdettu konekin ottaa levälleen, oikaista kampiakseli ja niputtaa takaisin...

Yhden varman ahdetun tiedän, toisesta on juttua ollut mutta en sitä ole nähnyt. Turboja ovat suosineet, remmiahtimia kovin vähän. Tosin kaverilla, joka Suomen ekan turboahdetun meni rakentamaan, on Eatonin 24 puhallin pöydännurkalla odottelemassa. Vähän tuli kätilönä oltua tuossakin turboprojektissa, etänä sekalaista opastusta Megaruutan kanssa, ja lopulta kun ei lähdenyt pörisemään niin vinoilin että "nykäise kärryllä pihaan niin kyllähän se liikkumaan saadaan", kun oli suunniteltu lähtevämme Kajjjaaniin kyseisellä värkillä. Ja niinhän siinä sit kävi, että aamupäivällä soi puhelin että "nyt oon pihassa, joko säädetään"... Ja joo, oltiin Kajjjaanissa saman päivän iltana, välillä mentiin ihan lujaakin...

Eikös sitä sanota että ihmisellä pitää olla mielekästä tekemistä, tai se tulee hulluksi..? :lol: Vai onko tämä vain hulluuden kanavointia johonkin...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
AVRO
Viestit: 1243
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja AVRO » 07 Helmi 2019, 09:23

Jasu kirjoitti:
06 Helmi 2019, 10:38
Eikös sitä sanota että ihmisellä pitää olla mielekästä tekemistä, tai se tulee hulluksi..? :lol: Vai onko tämä vain hulluuden kanavointia johonkin...
Pitää olla tekemistä, ja jos sen hulluuden voi kanavoida tämmöiseen järkevään? niin sehän on loistavaa. Toiset hullut voi täällä ruudun takana stiigailla innoissaan. Frouva välillä ihmettelee kun jaksan tuolla pajassa touhuta kaikkea mutta samaan hengenvetoon sanoo että se vähentää muistisairauksien todennäköisyyttä kun pää käy täysillä hyvässä mielessä.

Ja pysytään pois pahanteostakin. :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 13 Helmi 2019, 21:13

Osapaketti saapui, PostNordista huolimatta. Kaikki oli mitä pititin, mitä nyt öljykello unohtui tilata. Mutta...

https://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
Arvaatteko mitä..?

Kuva
Taitaa remppa vähän laajentua...

Kävin kierteet uudella pultilla läpi, hyvin pyöri. Öljysin kevyesti, kannentilke paikalleen ja kansi perään, pultit käsin pyöritellen paikalleen. "Löysät pois" eli ekaan kireyteen 20Nm, seuraavaa alotellessa eli ekaa 90 asteen kääntöä, 30 asteen kohdalla vastus katosi...

Että mitäs tästä eteenpäin..? Helicoil/recoil/tms, miten lie onnistuu paikallaan vai otattaako vielä loppukoneenkin pois? Olisko ne ARP:n studit pelastanu, ehkä? Palovakuutus kiesille ja nuotio alle..?

https://www.youtube.com/watch?v=_fX0nR3w1FU
Onneks on muutakin tekemistä ja ajateltavaa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3658
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 13 Helmi 2019, 21:39

Jasu kirjoitti:
13 Helmi 2019, 21:13
https://www.youtube.com/watch?v=_fX0nR3w1FU
Onneks on muutakin tekemistä ja ajateltavaa...
Ihan kuulosti ku sätkässä olis pölynimuri päällä :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 13 Helmi 2019, 21:57

Kaitsu kirjoitti:
13 Helmi 2019, 21:39
Jasu kirjoitti:
13 Helmi 2019, 21:13
https://www.youtube.com/watch?v=_fX0nR3w1FU
Onneks on muutakin tekemistä ja ajateltavaa...
Ihan kuulosti ku sätkässä olis pölynimuri päällä :mrgreen:
Se on bensapumppu, takapenkin kohdilla lattian alla, siellä missä alkujaan oli tankki. Boschin 044 kopio Pildemasta. Ja kivasti lähtee kaasusta viettävällä alustalla sivullepäin... Niiettä melko vakio, kun nyt ei ole remmiahdintakaan mukana...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
kimlahti
Viestit: 343
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 13 Helmi 2019, 23:00

Just tilasin ebaystä time-sert sarjan tdv8:n jarrusatulaa varten. :oops: Samalla rahalla olisi saanut käytetyn satulan ehjillä kierteillä, mutta mukavampi se on ostella työkaluja. :mrgreen:

Siinä surffatessa tuli vastaan amerikan markkinoilla huhn kierreholkit joita oli valmiita sarjoja kannenpultteja varten. Roverkin oli siellä listalla ja mainospuheet kovat. :lol:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951
-00 730d

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 14 Helmi 2019, 12:16

Virtasen Moottori eli Virtasen kauppa pelasti jo illalla. Hinta, saatavuus ja toimitusaika meni yllättäen Ebayn ohi. Tilaus Re-Coil -sarjasta meni sisään, ja sähköpostiin tuli viestiä että olis jo postissa. Luulisi noilla sitten onnistuvan...

Eniten jännittää se että miten saa kierteenkorjauksen sattumaan suoraan. Lohko kun on vähän syvällä pannuhuoneessa, ja käsivaralla poraillessa on tarkkuus suunnassa ehkä vähän sinnepäin. Joku pieni jalustallinen pora olis kiva, vaikka magneettijalustalla jota varten kiinnittäis plootun mihin magneetin tarttua kannenpulteilla lohkoon..? Oikein viihtis montaa kertaa enempää ryssiä tuota, eikä vielä viihtis kaivaa loppukonetta pois pesästään...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 374
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: P38 -95, Brittihuumoria

Viesti Kirjoittaja Jasu » 14 Helmi 2019, 17:28

Kuva
Testinkiä...

Kuva
Pakokanavassa näyttää tuommoselta...

https://www.youtube.com/watch?v=8qMiUZIeybM
Ja lyhytelokuvassa pääosassa pakokanava...

Eiköhän tuo kansi ole selvä tapaus, että vuotaa se..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”