RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 21 Huhti 2018, 21:07

Olin köyhä. Tilasin ebaysta käytetyn orkkislambdan, 33.5 euroa kotipostiin toimitettuna.
Tänään vaihdoin ja vikakoodi poistui. Pitihän ne livearvotkin vilkaista.

Avatar
kimlahti
Viestit: 350
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 21 Huhti 2018, 21:13

Varmasti parempi kuin uusi Shitpart. :mrgreen:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951
-00 730d

Avatar
series3kalle
Viestit: 1577
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Huhti 2018, 00:15

Uskomattoman pitkään se pulju on ollu toiminnassa padkasta maineesta huolimatta...??? :shock:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 06 Touko 2018, 20:13

Uudet öljyt ja suodatin 315000km taulussa.
Tuli laskettua epähuomiossa banjoliittimestä öljyt alas, oikeasta tulpasta tuli vielä lisää. 8)
Kabiinin raitisilmasuodatin vaihtui samalla. Ilmansuodatin vielä asialistalla.

Samalla muuten vaihtui myös öljynsuodatintelineen kiinnikekumit. Joutui rikkoutuneen poraa pois, kun katkeaa, ei nysästä saa enää otetta. Alla mutteri on hitsattu runkoon, joten alakautta ei voi aukaista.

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 17 Touko 2018, 20:59

Huohottimen letkut vaihtuivat, aiemmin todettu sykloonin alla oleva letku olikin ottanut jo reiän sitten viime remontin, eli kannatti. Kummaksuntaa aiheutti se, että tuon setin isot letkut olivat täydellisiä istuvuudeltaan, kun alaletkun sisähalkaisija oli noin 5 mm kun oikea koko olisi ollut 10 mm. Ei auttanut kuin porata letku isommaksi molemmista päistä. Letkuhan muuten oli paljon jykevämpi kuin alkuperäinen, joten toivottavasti kestää nyt kun konekkin käy viileämpänä.

Ilmaiskareiden maantiemoodi menee päällä aika tarkkaan 110 km/h vauhdissa hetken ajon jälkeen.
Penkit läpikäyty nahanhoitosarjalla.

Transfer boxin öljyn päivän litrahinta 32 euroa. 2 litraa tilattu tänään. Diffisten ja tämän öljyt menossa vaihtoon. Ja jos oikein rohkaistuu, sitten myös vaihdelaatikon öljyt.
Liitteet
HUOH.jpg
HUOH.jpg (17.47 KiB) Katsottu 1263 kertaa
20180513_121043 (Custom).jpg
20180513_121043 (Custom).jpg (226.51 KiB) Katsottu 1263 kertaa
20180513_121056 (Medium).jpg
20180513_121056 (Medium).jpg (229.59 KiB) Katsottu 1263 kertaa

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 01 Heinä 2018, 15:09

Olikohan 318 tkm..
Nyt vaihtui Torsenin öljyt. Aika tarkkaan litra meni.

Tämä ei ole maksettu mainos mutta olipa hyvä pumppu:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033701

Kertatöräytyksellä öljyt sisään.
Helppo operaatio sikäli, että vain 16 mm lenkki tarvitaan operaatioon.
Liitteet
20-750_xxl_1.jpg
20-750_xxl_1.jpg (68.63 KiB) Katsottu 1065 kertaa

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 26 Heinä 2018, 23:53

https://www.ebay.co.uk/itm/Range-Rover- ... 2726702781

Ilmakompuran huolto suoritettuna.
Oiretta talvella oli, että alle 10 asteen pakkasessa joskus tuli suspension faulttia. Kompura ei tainnut nostaa painetta riittävän nopeasti.

En ala tässä käymään itse huoltoa tarkemmin läpi, koska netissä on näitä kuvattuna aika paljon.
Muutamia huomioita:
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kuivaimen pöpöt samalla kun uusii männän renkaan, joka on tässä "se" kulutusosa.
Omassa männänrenkaassa kuluma oli mennyt jo koko osan pituudelta suurin osin, eli mäntä saattoi valskata.
Männän päälinen takaiskuventtiili oli likainen ja kannattaa purkaa samalla.
Tämä remontti kannattaa tehdä ajoissa. Jos männän runko alkaa osumaan sylinteriin, on sylinteri entinen.

Itse remontin jälkeen tuli selailtua vielä netin palstoja lisää ja myös solenoidit on tässä helppo käyttää auki samalla. Olisi pitänyt.
Liitteet
20180726_125442 (Small).jpg
20180726_125442 (Small).jpg (100.77 KiB) Katsottu 906 kertaa
20180726_123842 (Small).jpg
20180726_123842 (Small).jpg (118.82 KiB) Katsottu 906 kertaa
20180726_124957 (Small).jpg
20180726_124957 (Small).jpg (133.33 KiB) Katsottu 906 kertaa

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 26 Heinä 2018, 23:56

Autossa näkyy olevan vuoden 2007 pumppu. Eli jossain kohti historiaa vaihdettu.
Liitteet
20180726_130053 (Small).jpg
20180726_130053 (Small).jpg (111.96 KiB) Katsottu 905 kertaa
20180726_131414 (Small).jpg
20180726_131414 (Small).jpg (123.48 KiB) Katsottu 905 kertaa
20180726_134436 (Small).jpg
20180726_134436 (Small).jpg (97.84 KiB) Katsottu 905 kertaa

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 30 Syys 2018, 14:01

Reilu 322 kkm.
Webaston ohjainkortti oli Siikalatvan laitehuollossa ja nyt kotiuduttuaan iskin sen paikalleen. Vielä en kokeillut, pöhiseekö, mutta livearvot näyttivät nyt oikealta.
Samalla rupeamalla takapään öljyt vaihdoin. Ulostuleva öljy oli yllättävänkin hyvän väristä. Varmasti jossain kohti vaihdettu.
Sisään meni Castrol SYNTRAX LONG LIFE 75W-90.

Viton-renkaat näkyvät tiivistävän tulpat, joten kupariprikkoja sinne ei kannata mennä tunkemaan.
Vaihtomäärä on muistaaksen 1.2-1.3 litraa, mutta hieman enemmän mielestäni tuli ulos ja meni sisään.

Mahtava auto.

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 28 Joulu 2018, 18:58

Aiemmin kesällä vaihdettu 2 bankin katin jälkeinen lambda vaihtui uuteen orkkisosaan muutama kk takaperin. Tällöin livearvo näyttii tosiaan nollaa.
Eilen kokkolasta kotiin päin lätiessä moottorin vikavalo syttyi jälleen ja tänään sain luettua murheet. Lambda taas. Mutta vikakoodien nollaus ja kaikki taas hyvin. Liveavotkin näyttivät ok.

Aloin pohtimaan, että voiko kuoleva akku aiheuttaa näitä "turhia hälytyksiä"? Akku nimittäin alkaa olla finaalissa. Tähän asti on toiminut webaston kanssa mainiosti, mutta olenkin pitänyt melkein aina kun mahdollista roikassa, koska roikassa auton päässä on pelkästään Defan akkulaturi.
Kuitenkin, jos vaikka auto on ollut täyteen ladattuna, jos webastoa käyttää, on auto nihkeähkö starttaamaan.. tämäkin kielisi hieman tästä.

Kokemuksia?

Avatar
TimoV
Viestit: 182
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja TimoV » 29 Joulu 2018, 07:46

Mersuissa ainakin aiheuttaa kaikkea jännää - en näe mitään syytä, miksi ei näissäkin.
Henkisesti haastava - Range Rover
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

kokkolanpoika
Viestit: 1430
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:49

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 30 Joulu 2018, 17:23

Jos katin jälkeinen lamda aiheuttaa vikakoodia, on yleensä katti sökö. Hyvin harvoin itse anturi on vikana. Katti päästää sen verta ohitse saasteita ettei moottorin ohjaus siitä tykkää vaikka päästötestit leimalla olisikin priimat.

Ratkasuna uus katti. Tarvikekatti ei ole ratkaisu. Se päästää enemmän läpi kun alkuperäinen.
Lamdojen siirto kauemmas putkesta.
Ns: oxygen sensor simulator. Eli lamdan johon väliin vastus ja konkka joka tasaa lamdan jännitteen. Tämä on halvin ratkasu.
Tai ostat marteliukselta lamda anturin katalysaattorin, maksaa jonkun 100e/kpl.
Tai soittelet noihin chiptuning pajoihin että lastuttaa sun auton ja ohjelmoi takalamdat pois käytöstä.
Timo.

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 06 Tammi 2019, 22:59

Akku lähti tilaukseen. Bosch 105 Ah AGM 393x190x170 mitoilla.
265€ IKH:lta.
Huutakaa äkkiä hep jos ei mahdu. Netin tiedon perusteella menin, laiska kun olen :)

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 14 Tammi 2019, 20:29

Tänään laitoin tuon em. akun paikoilleen. Pakko sanoa, että mikään ei ole koskaan ollut niin tiukka, kuin tuo akku menemään paikoilleen tuonne hemmetin koloon. Mutta sinne se lopulta meni. En toivo edes vihamiehille samaa kohtaloa ja pelolla odotan sitä hetkeä jos tuo akku pitää joskus tuolta nostaa.

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3700
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 15 Tammi 2019, 15:20

Mietiskelin itse jos webaston(kin) takia laittais takaronttiin 2. akun, kesällä vaikka coolboxia sitten pyörittämään tarvittaessa.

https://www.fullfatrr.com/forum/topic5721.html
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 26 Tammi 2019, 13:58

EIlen pääsi hinaamisen makuun. Nyppästiin Range varikolle jossa startti menee alkuviikosta vaihtoon. Kaippa tuossa on pieni mahdollisuus myös moottorin nollituksessa, mutta eiköhän se selviä..
Jännä tuo hinaaminen tässä. Sulakkeella pakotetaan transfer boxi vapaalle. Sitten voikin hinata vaihde P-silmässä autoa minne haluaa.

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3700
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 26 Tammi 2019, 14:49

P38:ssa sama sulakehomma.

Lähetetty minun Land Rover Explore laitteesta Tapatalkilla

Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1577
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 26 Tammi 2019, 15:05

Ja toi on toteutettu niin että akussa tulee olla virtaa??? :roll:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 31 Tammi 2019, 21:13

series3kalle kirjoitti:
26 Tammi 2019, 15:05
Ja toi on toteutettu niin että akussa tulee olla virtaa??? :roll:
En ole varma ajetaanko transfer boxia virralla "pysymään vapaalla", vai pysyykö koko ajan kun on kerran asetettu.

kanikune
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Syys 2017, 19:45
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: RR 4.4 V8 L322 2004 Epsom Green

Viesti Kirjoittaja kanikune » 31 Tammi 2019, 21:26

Range tosiaan tartti hieman rakkautta. Paikallinen BMW-purkupaja/korjaamo vaihtoi startin, denson todennäköisesti alkuperäinen "littana" malli vaihtui pitempään lieriön malliseen, jämerämmän oloiseen starttiin. Ainut mikä tässä jäi mietityttää oli se huohotus. Tässä toisessa ei ole huohotushommia, joten mitenköhän nyt jokien ylitykset onnistuu? :evil:

Takapää oli varmaan jäässä, sillä samaan rojektiin takaoikea korkeusanturi meni poikki ja ilmajousitus ei sitten toiminutkaan kun sai taas auton ajoon. Onneksi livedatan avulla oli helppo hakea oikea kulma ja ekalla könyämisellä löytyikin kulma jossa anturin varsi oli mennyt poikki. Alakautta varsi paikoilleen ja auto nousi heti oikeaan korkeuteen. Nyt korkeuslukitus päällä kunnes saa vaihdettua anturin. Laitoin taakse molempiin kulmiin tulemaan uudet, näytti olevan jo sen verta hapertuneen oloinen kokolailla tuo anturi.

Eilen vaihdoin öljyt 325 kkm kunniaksi ja samalla vaihdoin tuon huohotinsykloonin alaletkun 10milliseksi, mistä aikaisemmin mainitsin. Tämä oli hyvä jumppa, koska huomasin samalla että se ohut huohotinletku, joka menee PCV:ltä öljypohjaan oli mennyt poikki. Tätä ei samaan syssyyn pystynyt vaihtaa, mutta koska uudet öljyt oli jo koneessa, oli pakko löytyä ratkaisu tähän. Tämä ratkesi sillä, että tulppasin molemmat päät tästä letkusta kunnes saa uuden haettua.

Tuli taas harjoiteltua teräsmiesasentoa Veekasin päällä... :lol:

Tuo huohotinjärjestelmä on ilmeisesti hemmetin riippuvainen tuosta alipaineesta, koska kun tuo putki oli poikki, ei alipainetta enää ollutkaan venttiilikopilla ja öljyä olikin päätynyt tulppakaivoihin. Toki voi olla mahdolista että asennus ei ole edelleenkään oikein. 8) Tämä selvisi jo siellä startin vaihdossa, koska startin vaihdon jälkeen auto ei lähtenytkään käyntiin. Ilmeisesti öljy esti tulppien tarvitsemat korkeat jännitteet.

Ai juu semmonen erikoisuus tässä on nyt selvästi diagnosoitu et kun webasto on ollut ensin päällä, joutuu autoa starttaamaan pari kolme kertaa ennen kuin lähtee käyntiin. Imeeköhän bensan pois linjasta vai voiko olla jokin muu? Pitänee kokeilla käyttää tankin korkki auki webaa lähteekö sitten tulille palmun alta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”