Range Rover Sport L320

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvoja: Mericsson

Avatar
kairankaveri
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:08

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja kairankaveri » 13 Kesä 2019, 01:14

Ostin pari vuotta sitten 240 k ajetun RRS:n TDV6 koneella. Sain mielestäni aika edullisesti. No sitten alkoi löytymään vikoja. Vaihdelaatikko luisti, turbo herjasi ja alusta kokolailla huonossa kunnossa. Sitten aloin pikkuhiljaa laittamaan. Vaihdelaatikkoon oli edellinen omistaja laittanut ATF öljyt, ne sitten 3 kertaa huuhtelemaan niin alkoi laatikko pelaamaan. Turboa ihmeteltiin ja vika löytyi viallisesta ilmamassa anturista. Alustaan oon vaihtanut ison osan tukivarsia puslineen, pari pyöränlaakeria, jarrut uusiksi satuloineen päivineen sekä ilmajousi/iskunvaimennin setit joka nurkkaan. Sitten kun sain tekniikan kuntoon tilasin Autobiography sport korisarjan ja rakentelin auton 2012 kuosiin. Iso työ on tullut tehtyä ja rahaa on palanut ehkä noin 7 000 eur mutta lopputulos on hieno ja luulis että tuolla ajelee nyt ylpeänä yhden 100 k.

Itse olen tallimekaanikko ilman mitään alan koulutusta, vikakoodit ja anturitiedot saan luettua omalla testerillä (iCarsoft). Toinenkin projekti olis odottamassa eli D3 moottorin vaihto mutta ei satu olemaan 2pilarinostinta jotta sais alustan irti rungosta.

Loppupäätelmänä on että vanhemmat Land Roverit on harrastajan autoja. Jos joka risahduksesta viet merkkikorjaamoon niin ei mitään järkeä. Mutta onhan ne niin hienoja autoja että minä ainakin olen valmis vähän harrastamaan.
Range Rover Sport TDV6 SE
ja
Discovery 3 TDV6 A HSE
entiset
Defender 110 County
Freelander 2 TD4 HSE
Defender 110 HCPU

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3820
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 13 Kesä 2019, 23:33

kairankaveri kirjoitti:
13 Kesä 2019, 01:14
Vaihdelaatikko luisti, turbo herjasi ja alusta kokolailla huonossa kunnossa. Sitten aloin pikkuhiljaa laittamaan. Vaihdelaatikkoon oli edellinen omistaja laittanut ATF öljyt, ne sitten 3 kertaa huuhtelemaan niin alkoi laatikko pelaamaan.
Kuinka ton huuhtelun teit kotioloissa jos itse teit? Käytitkö jotain pumppusysteemiä?
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
kairankaveri
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:08

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja kairankaveri » 15 Kesä 2019, 21:45

Käytännössä kolme kertaa öljynvaihto peräkkäin. Samalla vaihdoin metallisen öljypohjan erillisellä suodattimella jotta öljynvaihto helpompi. Voihan sen huuhtelun tehdä kerrallakin kun pitää koneen käynnissä ja pitää öljypohjan propun auki ja samalla syöttää kyljestä uutta öljyä sisään. Itse vaan halusin tehdä jokaisen vaihdon erikseen niin näkee missä vaiheessa alkaa pelaamaan.. jos alkaa..

tuossa hyvä ohje öljynvaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=ZRrgmfM8VlQ
Range Rover Sport TDV6 SE
ja
Discovery 3 TDV6 A HSE
entiset
Defender 110 County
Freelander 2 TD4 HSE
Defender 110 HCPU

Risto2
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja Risto2 » 26 Marras 2019, 19:03

Sporttikuume, ehkä.
Onko kellään palstalaisella 4,2 ajossa?
Kehukaa vähän, niin helpottaa ...
Muutaman vuoden erossa brittivehkeistä, mutta ei nuo amerikkalaiset paljon fiksumpia vehkeitä taida olla :)
/Risto
muutaman vuoden tauon jälkeen takaisin foorumille uusilla tunnareilla
exiä Disco2 ja 3, Freelander x 4 ja RRC

Avatar
kimlahti
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 26 Marras 2019, 20:54

Projektiosiossa on kokkolanpojan sporttiprojektista tarinaa. Kannattaa tutustua. :mrgreen:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Risto2
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja Risto2 » 27 Marras 2019, 19:00

Luettu.
Oiskohan friikku 2 fiksumpi valinta ?
-R-

Avatar
kimlahti
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 27 Marras 2019, 19:40

En usko että se juurikaan lääkitsee sporttikuumetta. :mrgreen: Fiksut valinnat taitaa tapahtua tojota-foorumilla, mutta autokuume ei monestikaan ole sitä. :roll:
-08 3.6 Vogue
-02 4.4 Vogue
-87 951

Risto2
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja Risto2 » 30 Marras 2019, 08:59

Aivan,
mutta ehkä se auttaisi lantikka kuumeeseen :)
Sporttiseen kuumeeseen katsellut myös jaggeja ja biimereitä...
/Risto

Avatar
TimoV
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Range Rover Sport L320

Viesti Kirjoittaja TimoV » 30 Marras 2019, 21:56

Mies ostin ihan v...n laiskan P38 2.5dse:n Lantikkakuumeeseen. Ihan kiva ja helpotti. Voiman tarvetta paikkaa pihassa majialeva ML55 AMG,. Silti mieluummin köröttelen tuolla Rangella. Kumma homma...
Henkisesti haastava - Range Rover
P38 2.5dse, 1999
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998 (hirven viemä ex)
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa