Range Rover Sport L320

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers
User avatar
kairankaveri
Posts: 33
Joined: 03 Sep 2010, 19:08

Re: Range Rover Sport L320

Post by kairankaveri » 13 Jun 2019, 01:14

Ostin pari vuotta sitten 240 k ajetun RRS:n TDV6 koneella. Sain mielestäni aika edullisesti. No sitten alkoi löytymään vikoja. Vaihdelaatikko luisti, turbo herjasi ja alusta kokolailla huonossa kunnossa. Sitten aloin pikkuhiljaa laittamaan. Vaihdelaatikkoon oli edellinen omistaja laittanut ATF öljyt, ne sitten 3 kertaa huuhtelemaan niin alkoi laatikko pelaamaan. Turboa ihmeteltiin ja vika löytyi viallisesta ilmamassa anturista. Alustaan oon vaihtanut ison osan tukivarsia puslineen, pari pyöränlaakeria, jarrut uusiksi satuloineen päivineen sekä ilmajousi/iskunvaimennin setit joka nurkkaan. Sitten kun sain tekniikan kuntoon tilasin Autobiography sport korisarjan ja rakentelin auton 2012 kuosiin. Iso työ on tullut tehtyä ja rahaa on palanut ehkä noin 7 000 eur mutta lopputulos on hieno ja luulis että tuolla ajelee nyt ylpeänä yhden 100 k.

Itse olen tallimekaanikko ilman mitään alan koulutusta, vikakoodit ja anturitiedot saan luettua omalla testerillä (iCarsoft). Toinenkin projekti olis odottamassa eli D3 moottorin vaihto mutta ei satu olemaan 2pilarinostinta jotta sais alustan irti rungosta.

Loppupäätelmänä on että vanhemmat Land Roverit on harrastajan autoja. Jos joka risahduksesta viet merkkikorjaamoon niin ei mitään järkeä. Mutta onhan ne niin hienoja autoja että minä ainakin olen valmis vähän harrastamaan.
Range Rover Sport TDV6 SE
ja
Discovery 3 TDV6 A HSE
entiset
Defender 110 County
Freelander 2 TD4 HSE
Defender 110 HCPU

User avatar
Kaitsu
Posts: 3950
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range Rover Sport L320

Post by Kaitsu » 13 Jun 2019, 23:33

kairankaveri wrote:
13 Jun 2019, 01:14
Vaihdelaatikko luisti, turbo herjasi ja alusta kokolailla huonossa kunnossa. Sitten aloin pikkuhiljaa laittamaan. Vaihdelaatikkoon oli edellinen omistaja laittanut ATF öljyt, ne sitten 3 kertaa huuhtelemaan niin alkoi laatikko pelaamaan.
Kuinka ton huuhtelun teit kotioloissa jos itse teit? Käytitkö jotain pumppusysteemiä?
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
kairankaveri
Posts: 33
Joined: 03 Sep 2010, 19:08

Re: Range Rover Sport L320

Post by kairankaveri » 15 Jun 2019, 21:45

Käytännössä kolme kertaa öljynvaihto peräkkäin. Samalla vaihdoin metallisen öljypohjan erillisellä suodattimella jotta öljynvaihto helpompi. Voihan sen huuhtelun tehdä kerrallakin kun pitää koneen käynnissä ja pitää öljypohjan propun auki ja samalla syöttää kyljestä uutta öljyä sisään. Itse vaan halusin tehdä jokaisen vaihdon erikseen niin näkee missä vaiheessa alkaa pelaamaan.. jos alkaa..

tuossa hyvä ohje öljynvaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=ZRrgmfM8VlQ
Range Rover Sport TDV6 SE
ja
Discovery 3 TDV6 A HSE
entiset
Defender 110 County
Freelander 2 TD4 HSE
Defender 110 HCPU

Risto2
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Post by Risto2 » 26 Nov 2019, 19:03

Sporttikuume, ehkä.
Onko kellään palstalaisella 4,2 ajossa?
Kehukaa vähän, niin helpottaa ...
Muutaman vuoden erossa brittivehkeistä, mutta ei nuo amerikkalaiset paljon fiksumpia vehkeitä taida olla :)
/Risto
muutaman vuoden tauon jälkeen takaisin foorumille uusilla tunnareilla
exiä Disco2 ja 3, Freelander x 4 ja RRC

User avatar
kimlahti
Posts: 385
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range Rover Sport L320

Post by kimlahti » 26 Nov 2019, 20:54

Projektiosiossa on kokkolanpojan sporttiprojektista tarinaa. Kannattaa tutustua. :mrgreen:
-08 3.6 Vogue
-03 S500L 4Matic
-87 951

Risto2
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Post by Risto2 » 27 Nov 2019, 19:00

Luettu.
Oiskohan friikku 2 fiksumpi valinta ?
-R-

User avatar
kimlahti
Posts: 385
Joined: 22 Feb 2012, 22:18

Re: Range Rover Sport L320

Post by kimlahti » 27 Nov 2019, 19:40

En usko että se juurikaan lääkitsee sporttikuumetta. :mrgreen: Fiksut valinnat taitaa tapahtua tojota-foorumilla, mutta autokuume ei monestikaan ole sitä. :roll:
-08 3.6 Vogue
-03 S500L 4Matic
-87 951

Risto2
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2019, 14:43

Re: Range Rover Sport L320

Post by Risto2 » 30 Nov 2019, 08:59

Aivan,
mutta ehkä se auttaisi lantikka kuumeeseen :)
Sporttiseen kuumeeseen katsellut myös jaggeja ja biimereitä...
/Risto

User avatar
TimoV
Posts: 234
Joined: 07 Jan 2008, 10:41

Re: Range Rover Sport L320

Post by TimoV » 30 Nov 2019, 21:56

Mies ostin ihan v...n laiskan P38 2.5dse:n Lantikkakuumeeseen. Ihan kiva ja helpotti. Voiman tarvetta paikkaa pihassa majialeva ML55 AMG,. Silti mieluummin köröttelen tuolla Rangella. Kumma homma...
Henkisesti haastava - Range Rover
P38 2.5dse, 1999
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB 430CLK, 1998 (hirven viemä ex)
MB E200cdi, 2004
MB ML55AMG, 2002

kokkolanpoika
Posts: 1462
Joined: 06 Jan 2008, 18:49

Re: Range Rover Sport L320

Post by kokkolanpoika » 02 Jan 2020, 15:31

Pitäskö sanoa jos on varaa katsella sportti rangee. Niin sillon on varaa myös ostaa ihan oikea Range. On niin paljon paremmin rakennettu koko auto ettei voi uskoa.. Näitä ei kannata oppia kantapään kautta.

Projekti osioon tulossa kohta ihan oikeesti iso L322 projekti topikki..
Timo.

User avatar
Kaitsu
Posts: 3950
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Range Rover Sport L320

Post by Kaitsu » 03 Jan 2020, 09:29

kokkolanpoika wrote:
02 Jan 2020, 15:31
Pitäskö sanoa jos on varaa katsella sportti rangee. Niin sillon on varaa myös ostaa ihan oikea Range. On niin paljon paremmin rakennettu koko auto ettei voi uskoa.. Näitä ei kannata oppia kantapään kautta.

Projekti osioon tulossa kohta ihan oikeesti iso L322 projekti topikki..
Juu, iso Range on kyllä hieno peli, mulla tosin TD6, sulla varmaan arvatenkin V8 bensakiukaalla... :wink:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Post Reply

Return to “Range Rover”