Punainen Series I, 86"

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 23 Helmi 2019, 17:11

AVRO kirjoitti:
23 Helmi 2019, 11:11
Hienoa urakointia. Saisko sinne kahvan alle sopimaan esim lattaraudasta jonku yhdistävän ison "prikan" joka tukevoittais rakennetta?
Sellainen lattarauta tai vastaava tyyppinen kävi mielessä myös itsellä, ongelma vaan on että pultin reiät tulee aivan reunaan tai jäisi jopa sivusta auki, kun siellä on niin vähän tilaa....mutta parempi sekin kuin ei mitään, ellei sitten hitsaa noita kiinni, mutta toisaalta taas ei viittis tuhota galvanointia. :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Allu
Viestit: 962
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 13:00

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja Allu » 23 Helmi 2019, 22:00

Jos siihen lattaan hitsaa mutterit kiinni?

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 21 Huhti 2019, 07:41

Kuskin puolenkin kääntökuularemppa tuli viimein tehtyä, piti ensin vähän siivoilla roinaa pois edestä kun on tuolla ahtaammalla seinän puolella tallia ja kaapistokin ottaa sieltä tilaa.
Jännityksella odottelin onko pahemman näköistä luvassa kuin apparin puolella oli, mutta täällähän näyttikin ihan siistiltä :shock: kävi jopa mielessä, että oliskohan tänne tehty jotain vetari/laakerihuoltoa, mutta alkuperäisiltä näytti, eli olisikohan vaan ettei tälle puolelle ole vesi päässyt tekemään tuhojaan.

Kuva

No, jokatapauksessa kaikki laitettiin tännekin uutta, kääntökuula, kuulan ja navan kaikki stefat ja laakerit ja vetarin ristinivel. Housing tuli vaan putsattua ja vähän maaliakin sipaistu pintaan. Niin ja tietysti tännekin tuli olkatappiin se railko bush päivitys vanhan kartio/jousisysteemin tilalle. Tässä menossa kasaanpäin.

Kuva

Näköjään unohtunut mainita, että uudet tuulilasitkin tuli jo aiemmin laiteltua kehykseen kiinni. Ja takaluukun ketjut ja niiden pidikkeet lavaan tuli myös laitettua paikoilleen, siis ne sisäpuolen jotka rajoittavat luukun auki asentoa, ettei romahda alas.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 21 Huhti 2019, 16:09

Toi on aina yhtä ihana työvaihe ku saa niputtaa viimesen päälle kunnostetun akselin. :D

Miten on: käyttääkö porukat noita vanhemman mallisia olkatappiosia vai uudempaa railko-bushia , kun kunnostetaan museointi mielessä?

Mullakin on aika naarmuset tuulilasit kaikissa serieksissä... Löytyykö uudet ruudut lasiliikkeestä vai mistä hankit?
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 21 Huhti 2019, 17:36

series3kalle kirjoitti:
21 Huhti 2019, 16:09
Toi on aina yhtä ihana työvaihe ku saa niputtaa viimesen päälle kunnostetun akselin. :D

Miten on: käyttääkö porukat noita vanhemman mallisia olkatappiosia vai uudempaa railko-bushia , kun kunnostetaan museointi mielessä?

Mullakin on aika naarmuset tuulilasit kaikissa serieksissä... Löytyykö uudet ruudut lasiliikkeestä vai mistä hankit?
Suurin hommahan noissa akseleissa on yleensä peseminen että saa kaikki ensin puhtaaksi. :roll: Kuumavesipesuria kovasti miettinyt, sillä sais vaihteistot ja moottoritkin puhtaaksi helpommin....

Toi railko-bush muutos ei näy päällepäin lainkaan, eli museointitarkastuksessa ei voi päätellä kumpi siellä sisällä on, ellei rupea purkamaan.
Se on lähinnä sitten omassa päässä, haluaako ne sisuskalut olevan aivan tarkasti alkuperäiset.

Ja vein vanhan lasin malliksi lasiliikkeeseen, Keravalla teetätin, en nyt muista firman nimeä, mutta oli nopea ja edullinen.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Huhti 2019, 10:34

Voisin itekkin leikata lasin muuten kun on suoraa levyä...vaikka puhalletusta lasista... 8) ... mutta kun se se karkaisu/ laminoitu lasi ei oo ihan yhtä helppoo.... :mrgreen: :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Punainen Series I, 86"

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Huhti 2019, 10:35

Sehän on juu aina se putsaus ja hifistely mihin menee ihan sairaasti aikaa....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa