Hyötyajoa Land Roverilla

Muuta autoaiheista keskustelua / Talk something about cars
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Tänään tuli nyppästyä tasamaalta lumimössössa sutiva läski-sprintteri ( semmonen pullea pikkubussiks venytetty+pullistettu sprinter). Oli keskellä kylänraittia osittain risteyksessä nokka tiellä. Pisti yllättäen hanttiin, kun onhan sillä painoa kuinka paljon? Kolmas veto, ja sain sen verran serieksen pyöriin pitoa että lähti liikkeelle. No, ketjut ois voinu vielä laittaa ni olis ollu aika eri juttu, eikä painoakaan ollu takakontissa niin hirveen paljoa.
Siitä sitten vartti myöhemmin ni oli vanhempien luona roskis scania ojassa. Empä edes yrittäny... vaik kyllähän sitä aivoja käyttäen semmonenki olis tielle saatu. Mut joo...hinausauto on keksitty noita varten. 8)

Siitä sitten asiakkaan mökille lumihommiin. Ja oli jälleen hymy korvissa kun pääs serieksellä jyrkkiä lumimäkiä päästelemään ylös alas, nou problem. :P
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Mettähommissa eilen asiakkaan mökillä ja tänään. Oli mukava painella mäkiä ylös alas neliveto päällä. Varsin hankala tuo mökkitie on normi autoille, kun siinä laskeudutaan semmoseen "kuoppaan", mistä saa tosi huonosti vauhtia mennen tullen.
Tänään oli iso kärry perässä ja lavan täydeltä kuusipöllejä kotiinpäin vietäväks. Vauhdilla tulin ylämäkiin, ni ei tarvinnu kelkkailla tonnin kärryn kanssa takaperin alas.... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Osote sama, kuorma eri. Kuusenoksia kaksi valtavaa kekokuormaa siirtyi näppärästi n.1km päähän pellolle haketuskasaan. Oli kyllä taas hymy korvissa kun serieksellä ryömin mössölumessa haketuskasan vieressä ja pääsin takas tiellekkin ja ihan ilman ketjujakin.

Joskus aikoinaan pohdin että oliko Rubína milläänlailla lainkaan järkevä ostos työautoks, eikä perinteinen hiake.... mutta jälleen kerran on semmonen homma mihin ei hiakella olis mitään asiaa. No onhan niitäkin hommia, missä tarttis oikeesti sen ison pakun, eikä seriestä kuomuttomalla peräkärryllä....
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Tänään sain kaivaa apuvirtakaapelit takaloosterista. Yllättäen virtaa kaipasi kaupan pihalla KTM:n enduro tyyppinen rähistin. Jotain kaveri selitti kiksistä ja loppu olevasta akusta, mutta summa summaarum kelpas tolle 12volt Akkujännite serieksestä. 🙂
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
TimoV
Jäsen
Jäsen
Viestit: 262
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mie hain tonnin koivuhalkoja kotipuolesta viikonloppuna. On se vaan P38 hyvä laite vetoon. Kun vaan vielä kiihtyis johonkin...

Stop-risteyksistä lähdettiin aina liikkeelle sutien kun sitä luistonestoa ei ole. :lol:
Henkisesti haastava - Range Rover
P38 2.5dse, 1990-luvun loppupuoli
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB E200cdi, 2004
BMW 525xDat, 2009
MB ML55AMG, 2002
Avatar
Kaitsu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 4029
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

TimoV kirjoitti: 09 Helmi 2021, 06:20 Stop-risteyksistä lähdettiin aina liikkeelle sutien kun sitä luistonestoa ei ole. :lol:

Mun hataran muistin mukaan pitäis kaikissa olla takana -99 malliin asti ja sit muistaakseni sitä uudemmissa kaikissa pyörissä, mutta...pikagoogletuksella tuli vastaan tällaista tietoa....

There are actually 3 types of ABS ECU as well as the 3 types of modulator mentioned:-

ANR 1250 No Traction Control
ANR 4898 Two Wheel Traction control
SRD 100501 Four Wheel Traction Control

Change over to two wheel TC was from WA410482
Change over to four wheel TC was from 99 model year all models.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Avatar
TimoV
Jäsen
Jäsen
Viestit: 262
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 10:41

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja TimoV »

WA377882, käyttöönotto19.10.1998

Haa - olenkin epäillyt vuosimallin olevan oikeasti pre 1999. Tarkkaa tietoa minulla ei tuosta ollut kuin myyjän sana.

Tosin niin paljon ei asia ole kiinnostanut, että olisin asiasta selvää ottanut.
Henkisesti haastava - Range Rover
P38 2.5dse, 1990-luvun loppupuoli
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

MB E200cdi, 2004
BMW 525xDat, 2009
MB ML55AMG, 2002
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Neiti 15v oli hurauttanut uudella mönkkärillä ojaan kun oli haukannut penkkaan, oli kyllä syvälle mennyt. Omin voimin ei vehes liikkunu mihinkään vaikka oli kaikki avustimet päällä.
Old trustylla koitin ensin vetää pois mutta ei tuossa jäisellä tiellä rengas pidä ollenkaan, mönkkäri liikkui kyllä mutta ojasta ei noussut. Ja sit kun koitin vähän nyksiä niin neiti vaan tipahteli kyydistä...
Uus lähestymistapa, old trusty parkkiin tien vastapuolelle lyhyen matkan päähän ja vedettiin mönkkärin vinssillä. Aluksi liuku vaan auto nahkoineen mutta lopulta nappulakumi sai sen verran otetta penkasta että vinssillä ja sopivalla ruovittamisella sai keulan nousemaan tielle, sithän toi tulikin jo omineen ylös.

Oli ihan hauskaa, en ole vuosikausiin offannut niin sai vähän kikkailla pitkästäaikaa. Täytyy käydä tolla mönkkärillä vähän itekkin ajelemassa...
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »



Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Kävin tänään taas asiakkaan mökillä. Tie tuonne on tunnetusti hyvin mäkinen, kurvinen ja talvellla hyvin haastava tarvittaessa. Eli peruskuvio mennessä: Keskeltä jyrkkää alamäkeä liittymä vasemmalle ja loivempaa mäkeä n.100m alaspäin. Sen alapäässä tietty heti n.90 mutka. Sitten tasamaata suoraan n.50m ja kurvilla alkaen vasemmalle ylös jyrkkenevään mäkeen ja kuoppaisessa puolmäessä kaartaakin sitten oikealle.
Eli vauhtia vaikea saada riittävästi liukkaalla....

1 Kuvassa 90° mutka ja pitkä mäki takasinpäin tullessa. Suoran päässä oikealle ylös liittymä vielä jyrkempään mäkeen.

Mennessä tie oli "vain" peilijäässä. Sitten 3h myöhemmin olikin suht lipokasta kun oli 3cm irtolunta peilijään päällä...
Ilman ketjuja takapyörillä ei olis serieksellä välttämättä kotiin päässy lainkaan oksakuorma peräkärryssä(ei muuten välttis ilman kärryäkään, oli ihan nolla pito hyvillä noksun nastarenkailla!) Tien reunaa ja keskustaa olis ehkä paikoin voinu hyödyntää avuks, mutta ilman akselilukko(j)a ois pitäny olla pitoa molemman puolen pyörillä kuitenkin, jotta ois edenny.KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Ja kärryssä tietty hyvät kivikovat vm.-03 venäläiset vuodenympärirenkaat ilman nastoja...

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Kotiinpäin tullessa laskin ekaa jyrkkää kurvi-mäkeä pikkuykkösella ihan hissukseen. Rupes kyllä pikkusen jänskäämään, kun ketjuista rupes kuulumaan pientä luioston ääntä ja vauhti liisääntyi hieman. Onneks keskellä mäkeä oli yks sula kohta just kurvin kohdalla. Ylämäessä, (montunpohjalta) loivaa pitkää mäkeä noustessa, huomas että pientä jatkuvaa sutimista ketjupyörillä, ja en tiedä olisko oikeestaan ollut se ja sama onko etusilta kytkettynä vai ei... (vika kuva).

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Jasu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 720
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja Jasu »

Kokeillaas, näkyykö kuvatus, offipalstan galleriasta...

Kuva
Tuommonen. Onhan tämäkin "hyötyajoa" tavallaan, Series vastapainona jotta sai asemoitua Discon eturungon ja norsun rungon toisiinsa. Pitäisi nostokyky piisata, 1500 kg on norsulle luvattu kärsä lyhyenä...

Kuva
Eikä tarvinnut kuin vähän keulaan painoa niin sai Serieksen keulan ilmaan. Tuossa nostellessa, huomasin jousipakoissa olevan pientä liikettä, suihkuttelin sitten "raottuvien" lehtien väliin WD-40 -deodoranttia, jospa vähän paremmin lähtisivät liikkumaan. Näkee sitten kun ottaa taas ajoon, vaikuttiko suihkeet mitään...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

https://fi.pinterest.com/pin/430586414350082990/

Ei oo kaukana tosta Jasu....Kuva

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Jasu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 720
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja Jasu »

Juuei... Eikä "saa näyttää" tuommoisia, kun ajatukset ei ainakaan selkeytymään pääse kuvia kurkistellessa... :lol:

Osaatko yhtään aavistella miksi katkaistun rungon takaosaa ei työnnetä romukuormaan, vaan pidetään jemmassa..? Visioita on vaikka mihin, toivotaan että jossain vaiheessa etenee visiot kipinänlennätykseen ja siitä eteenpäin...


Ainiin, käänsin Serieksen toisinpäin eilen iltasella, ja nostelin kokeeksi takapäätä ylös. Nyt vastapainona vähän vettynyt kuormalava, ja kepeästi perä nousi ylös. Kahvasta tunnustellen, kevyemmin kuin keula, taitaa olla takaa nosteltuna kevysempi, tuplatakalaseista huolimatta..?
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Käytin joskus omani kaatopaikan 20kg tarkkuuden omaavalla puntarilla. Mulla oli tosin se LD-28 kone kiinni tuolloin (6-tos kone n.248kg?). Tuolloin tulos oli saman kaltainen. Oisko ollu etu/taka erotus noin vararenkaan siirron verran, eli n.33kg?...

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Ja siis Rufína kyseessä. Ser3 stw 88"

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

http://www.heystee-automotive.com/parts ... chdata.htm

Tosa oli massoja.Kuva

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta keskustelua”