Hyötyajoa Land Roverilla

Muuta autoaiheista keskustelua / Talk something about cars
User avatar
Kaitsu
Posts: 3917
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Kaitsu » 29 Aug 2019, 23:29

ksilla wrote:
25 Aug 2019, 12:56
Uutta perheenjäsentä hakemassa.
No niin 8) onko ajokuntoinen vaikka hait traikulla?
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
ksilla
Posts: 52
Joined: 25 Oct 2012, 13:02

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by ksilla » 30 Aug 2019, 07:21

Ajokuntoinen ja leima voimassa, oli vaan nouto helpompi noin [emoji3]

User avatar
series3kalle
Posts: 1753
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by series3kalle » 18 Sep 2019, 00:44

Talvikausi aloitettu viime perjantaina... : nyppäsin Ooppelin ojasta. :mrgreen:

Pari nuorta miestä oli onnistunut peruuttamaan huolimattomasti farkkuopelinsa ojaan, onneks niin että ei ollut pudonnut pohjalle saakka. Oli meinaan aika yllättävän syvä... Hankaluuksia teetti
hieman maataa lipova syylärin alareuna, jolle kaivettiin hieman lisää tilaa. Onnistui mallikkaasti!

Kaveri ihmetteli huuli pyöreänä, kun multa löytyy autosta vaikka mitä tarpeellista kaikenlaiseen ongelmatilanteeseen... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
Kaitsu
Posts: 3917
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Kaitsu » 17 Oct 2019, 18:40

Busteri noudettu muorin mökiltä talvihuoltoon/säilytykseen.Image

Lähetetty minun Land Rover Explore laitteesta Tapatalkilla

Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 24 Mar 2020, 18:39

Image
Kyllä siirty Discon "kevätrenkaat" kätevästi tallista yläpihan puolelle. Ja maltoin olla lähtemättä naapuritontille, vaikka mieli kyllä kovasti teki. Jotain mopopoikia siellä pärryytteli, mitähän ne olisi tykännyt kun olisi mennyt sekaan...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

User avatar
Kaitsu
Posts: 3917
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Kaitsu » 12 Apr 2020, 12:03

Tuli purettua kuvia luurista koneelle, joten laitetaan tänne tämä vaikka tästä onkin jo pari kuukautta aikaa kun S1 pick up siirtyi isossa tallissa nosturipuolelta toiselle puolelle pikkuovista Defen avustamana puomilla. Ei päässyt omin voimin kun vaihdelaatikko ja kardaanit irti.

Image
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 14 Apr 2020, 18:05

Tuli käytyä kierros Kämmenniemen kautta...

Image
Tuommoset tarttu mukaan, 250km matkalla matkamittariin kertyi just niukka 200km. Mutta kulkee kyllä kivan kevyesti noilla Rotiivoilla, verrattuna BFG-kopioihin, vastavuoroisesti keskittää paljon voimakkaammin ohjauksen, ja hitaasti ajellessa alkaa kaipailla tehostinta ohjaukseen...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 16 Apr 2020, 20:07

Image
Tänään tämmösiä. Vähän taas romua lisää, yhtä akselistoparia olin ostamassa, mukaan tarttu kaks, ykkös-Discon ja loppupään Classicin akselit joista etummaisessa pitäs olla Torsen sisällä...

Image
Jokohan alkais olla tarpeeks noita? Taustalla kun näkyy Discon rungon alla Classicin akselistot, sen seittemän akselistoa siis...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

User avatar
series3kalle
Posts: 1753
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by series3kalle » 16 Apr 2020, 22:29

Akseli-fetissi selvästi! :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 16 Apr 2020, 23:08

Joo, jotain on mikä voimansiirron palikoissa on aina vetänyt puoleensa. Muistin tuossa, että pitäis vielä noutaa yks Serieksen taka-akseli tuosta parin kilometrin päästä. Tuollahan se tulisi kätevästi, lumetkin ehkä jo sulaneet...

On kyllä haaveita ja suunnitelmia noiden suhteen, saas vaan nähdä saako koskaan vietyä ajatusta pitemmälle..?


Niin, ja lievästi tuota Vilénin vikaa myös, "kun halavalla sain"-lausahdusta on vaan niin vaikea vastustaa... :lol:
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

User avatar
series3kalle
Posts: 1753
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by series3kalle » 17 Apr 2020, 23:39

Mulla taitaa olla sama voimansiirto fetissi... :oops: :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
series3kalle
Posts: 1753
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by series3kalle » 17 Apr 2020, 23:59

Tavoite 8x8 series tai Range...? 8)
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
Kaitsu
Posts: 3917
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Kaitsu » 18 Apr 2020, 00:51

Jasu wrote:
16 Apr 2020, 23:08
"kun halavalla sain"-lausahdusta on vaan niin vaikea vastustaa... :lol:
Tätä kannattaa noudattaa, sen takia omille laaneille on myöskin kertynyt Land/Range/Rover rom....osia ja kulkineita - ja akseleita myös :mrgreen:

Naiset ravaavat alennusmyynneissä ja perustelevat sitten niitä ostoskassejaan, että "mitä enemmän ostin niin enemmän säästin", näistä voi heittää sitten vastapalloon. :lol:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 18 Apr 2020, 15:54

series3kalle wrote:
17 Apr 2020, 23:59
Tavoite 8x8 series tai Range...? 8)
Mä en oo päässy vielä noin isoihin numeroihin...

Image
Tämmöstä pyöritelly pienessä päässä, joskopa vaikka antais laikan laulaa jossain vaiheessa. Metri etäisyyttä akseleilla, aika sopusuhtanen... :roll:

Ja joo, tarkotuksella etuakseli tuossa, visio kun sisältää takimmaiseen kääntyvät pyörät. Pysyis vakion "ketteryys", jos sitä yleensäkään on, eikä mutkissa joutuis sortamaan takarenkaita...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Posts: 554
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Hyötyajoa Land Roverilla

Post by Jasu » 20 Apr 2020, 18:50

Image
Tuli sitten noudettua 109" Serieksen akselit. Muistelin myyjän puhuneen Seriestä noutaessa että olisi taka-akseli vielä jemmassa, vaan sieltä Volvon akselistojen seasta löytyi etuakselikin, josta puuttuu pitemmän vetarin lisäksi koko napa. Se tosin oli autossa kyydissä, eli siltä osin täydellinen. Tai melkein napa siitä irto-osasta vielä puuttuu... Etujousipakat ja toinen takajousipakka oli myös tallessa, tiedä sitten mitä niillä tekee...

Niin että akselistojen määrä vaan lisääntyy... :lol: :lol:

Image
Mihinkähän noita jousipakkojakin vielä tarvitsee..?

Image
Ei vissiin ihan lohduton ole tuo kuula? Toinen puoli tosin tarkastamatta, ja toinen kuula kokonaan. Tiedä vielä minkälainen ylläri sielläkin majailee...

Taka-akselissa ei kumpikaan pyörä pyörinyt, oli sillä puolella missä oli rumpu paikallaan, kengät vähän rummussa kiinni. Toisella puolella, ilman rumpua, olikin vesi päässyt pyöränlaakeriin tekemään kiusaa. Lähti kyllä pyörimään sekin, mutta aika valmis oli ainakin ulompi laakeri...

Mutta se tärkein, tuli mitattua kuinka paljon kapeampi on Serieksen akseli Rangen/Disco I:n akseliin verrattuna. Hätäinen rullamittailu paljasti eroksi noin 15 senttiä, vähän latistaa ajatusta levyjarrullisista akseleista Seriekseen, mutta eiköhän kaikki ole kuitenkin tehtävissä. Toki levikkeet voisi laittaa, mutta silmä vierastaa jo ajatustasollakin sitä...

Onneksi on osia mistä soveltaa..!
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Post Reply

Return to “Muuta keskustelua”