Finland Trophy Retro 2011-13

Off Road keskustelua / Talk about Off-Roading

Valvojat: armas, Mericsson, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
myllis
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Loka 2008, 19:03

Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja myllis » 16 Syys 2011, 12:25

Kyseessä on siis OFF ROAD SUUNNISTUSKILPAILU, jossa pääpaino on suunnistuksella. Rastien väli on minimissään 0,5km. Kaikkien digitaalisten (gps, kartat) laitteiden käyttö on kielletty. Osanottajille jaetaan lähdössä paperikartat, johon rastit on merkitty. Analogisen kompassin käyttö on välttämätöntä. Ensimmäisenä on ns. hajontarasti. Rastilla käymisen toteamiseksi on autossa oltava mukana vasara. Digitaalikameroita ei käytetä. Kaikki rastit ovat samanarvoisia. Niinkuin sanottu, pääpaino on suunnistuksessa, joten myös vain yksi vinssi per auto on sallittu. Ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa. Kilpailuluokkia on original, standard ja modified. Kilpailun startti on Merrasmäestä perjantaina yön selkään, lauantaina on sitten palkintojen jako bileet Ravintola Huvikummussa.

Ohessa sitten nuo tekniset säännöt:


Yleiset säännöt

Kilpailu on tarkoitettu maastohenkilöautoille (kokonaispaino alle 3500kg)
Kilpailussa ajetaan kolmessa (3) luokassa Original, Standard ja Modified.
Ajoneuvoissa henkilöluku määräytyy istuimien ja vöiden määrän mukaan.
Kaikissa luokissa on vain yksi vinssi sallittu (sijoitus ja vetosuunta vapaa).
Ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa.
Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
Kaikilla luokilla on samat rastit. Hyväksyttyyn kilpailusuoritukseen vaaditaan yksi hyväksytysti haettu rasti.
Kaikki GPS:ään perustuvat suunnistuslaitteet ovat kiellettyjä.
Digitaalikarttojen käyttö on kielletty.
Lady-tiimeille sallitaan +2 tuumaa korkeammat renkaat.


Kaikille luokille pakolliset varusteet:

Jauhesammutin, minimi 2kg.
Ensiapulaukku.
Toimiva gsm-puhelin.
Hinauspisteet auton edessä ja takana.
Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia.
Vasara
Analoginen kompassi
Katsastuksessa on esitettävä edellä mainitut varusteet sekä ajoneuvon asiapaperit

Original

Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus- sekä liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 31” (787mm). Autoa saa korottaa jousitusta muuttamalla 51mm. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja.

Standard

Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 33” (838mm). Porttaaliakselit eivät ole sallittuja, paitsi UAZ.

Modified

Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 39,5” (1003mm).
Porttaaliakselit ovat sallittuja, jos ne ovat mallisarjaan kuuluvia. Maksimi rengaskoko on tällöin 36” (914mm).
Hydrauliohjaus on sallittu.

Aikataulu:

Pe 30.9.
13.00-18.00 Ilmoittautuminen
14.00-18.30 Katsastus
19.00 Ohjaajakokous
20.00 Kilpailu alkaa
La 1.10.
9.00-12.00 Pakollinen rasti
17.00 Maaliin tulo
Tuloslaskenta
20.00 Palkintojen jako Ravintola Huvikumpu


Kisakeskus: Syväsmäen seurapirtti, Syväsmäentie 83, 52520 Syväsmäki.
Osallistumismaksu 120e/autokunta

Ilmoittautuminen sähköpostilla 23.9 mennessä: maasturistit@suomi24.fi
Sähköpostissa oltava tiedot:
-Luokka johon osallistuu ja auton tiedot: merkki, malli, rekisteritunnus
-Tiimin nimi.
-Kuljettajan nimi.
-Apukuljettajan nimi.
-Yhteyshenkilön puhelinnumero, josta tavoittaa myös kilpailun aikana.
-Sähköposti, johon osallistumisvahvistus lähetetään
-Paitakoot: pitkähihainen t-paita kuuluu 2 kilpailijalle, muille
mahdollisuus ostaa paitoja kisatoimistosta.

Avatar
AVRO
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Viesti Kirjoittaja AVRO » 27 Syys 2011, 22:55

Tuonne lähtö alkaa jo lähestymään... :D

Olosuhteiden pakosta ajopelinä Japanialainen hyvin pieni mutta korkea menoepeli.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
ranke
Viestit: 656
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Retro 2013

Viesti Kirjoittaja ranke » 21 Syys 2013, 10:17

Kyseinen kilpailu olis 4-5.10.


Lisätietoa: koffipalstalta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113836

Mä olen ainakin lähdössä mukana.

Olisko pitänyt aloittaa uus stopikki? Osaisko joku muokata otsikosta 2011 pois?

TEMÄHIK

Avatar
rami-mli
Viestit: 1530
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 21 Syys 2013, 14:05

tulen katsojaksi serieksellä 8)
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Avatar
L-Andy
Site Admin
Viestit: 3026
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 21:19

Re: Retro 2013

Viesti Kirjoittaja L-Andy » 21 Syys 2013, 17:34

ranke kirjoitti:Olisko pitänyt aloittaa uus stopikki? Osaisko joku muokata otsikosta 2011 pois?
En poistanut, lisäsin vaan vähän.



Andy
"Never trust a guy with shiny gear."

SIIa 109" -71 200Di
D1 V8 A -96

Avatar
ranke
Viestit: 656
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Viesti Kirjoittaja ranke » 06 Loka 2013, 22:30

Oli hyvä kisa!

La iltapäivällä pystyi ajamaan max 45 ennenkuin alkaa wooblaamaan/sektorivarren pallonivel väljä, yhdellä rastilla 4 rengasta tyhjäksi, joista 3 irtosi sisäpuolelta vanteelta, peili rikki ja snorkkeli irtos.

Rengas hommat saatiin tehtyä yöllä sinä pusikossa ja suunnistus jatkui hyvällä sykkeellä lauantaihin n. klo kolmeen saakka, eli jäi 1h käyttämättä.

Etunavan vetolaipan katkenneiden pulttien korjaus viritys kesti koko kisan!

Kisassa sai ihan oikeesti suunnistaa, oli paljon ihan helppoja/orkkis rasteja.

Mukaan vaan, jos/kun seuraava retro järjestetään.

Rami-mli kävi tulevan roveristin? kanssa morjestamassa yleisörastilla.

TEMÄHIK

Avatar
rami-mli
Viestit: 1530
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 07 Loka 2013, 08:49

ranke kirjoitti:
Rami-mli kävi tulevan roveristin? kanssa morjestamassa yleisörastilla.

TEMÄHIK
siltä vaikuttaisi :wink:
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Jankhajoonas
Viestit: 87
Liittynyt: 24 Heinä 2011, 21:51

Viesti Kirjoittaja Jankhajoonas » 10 Loka 2013, 14:51

Ranke, sulla ilmeisesti ne uudet bedlockit toimi hyvin?
Jari Sillantie
LR130 TD5 -01
LR90 3.9V8 -90
LR86 2.25 -53
Rover P4 -61
AC Cobra 4.6 V8
MG ZT190 -04

Avatar
ranke
Viestit: 656
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Viesti Kirjoittaja ranke » 10 Loka 2013, 20:14

Jankhajoonas kirjoitti:Ranke, sulla ilmeisesti ne uudet bedlockit toimi hyvin?

No ei. :twisted:

Ei voinut ajaa samoilla paineilla, kuin edellisillä vanteilla. Humppi liian matala. Edessä oli 0.6 ja takana 0.4 ennen rengasrulettia, sen jälkeen varmuuden vuoksi paineet 1.3-1.5, ajo muuttui pomppivaksi ja revittelyksi/kierrokset nousi jo yli kahden tonnin.

Täytyy noi käyttää auki ja putsata suo pois sisältä, kasatessa varmaan rengasliimalla sisäreunat kiinni.

No, nyt duunaa vetopuomia ja huomenna Venäjälle.

TEMÄHIK

Avatar
JuKu
Viestit: 1196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja JuKu » 05 Syys 2016, 09:20

Mites tänävuonna 2016?

Onko paljon rover ihmisiä lähdössä retroileen?
Vakaa aikomus olisi osallistus tänävuonna tuonne. Varmaankin ihan safari luokkaan harjotteleen. Muita mukana?
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Avatar
rami-mli
Viestit: 1530
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 05 Syys 2016, 14:58

osallistun katsojana taas kerran jollei mitään mullistavaa tapahdu.
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Avatar
TAC68
Viestit: 513
Liittynyt: 01 Syys 2013, 15:29

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 10 Syys 2016, 11:19

Koska toi on? Voisin tulla kattomaan, jos edes sen verran maastoautoilua sais aikaiseks tänä syksynä...
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD
Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso
Alfa Nuovo Giulia
KTM Adve
ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII

Avatar
rami-mli
Viestit: 1530
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 11 Syys 2016, 12:22

Finland Trophy Retro 23-24.9.2016
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Avatar
ranke
Viestit: 656
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja ranke » 12 Syys 2016, 19:15

Ilmoittauduin just eksymään. Majoitus on varattu Huvikummusta.

TEMÄHIK

Avatar
JuKu
Viestit: 1196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja JuKu » 13 Syys 2016, 07:34

Samoin ilmoittautuminen maksettu.
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Avatar
JuKu
Viestit: 1196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja JuKu » 25 Syys 2016, 19:06

80 pistettä oikeutti sijaan 14. Modified luokassa. Kolme vetoakselia poikki. Pitäisköhän ostaa jatkossa jotain muuta kuin halvinta?
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Avatar
ranke
Viestit: 656
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja ranke » 25 Syys 2016, 20:28

Ei. Toisaalta, tulihan Nuorelle parille romannttisesta viikonlopusta aika kallis- ja iki muistettava kotimatka, n. 500e hinausautolla Mikkeli-Tre.

TEMÄHIK

Avatar
JuKu
Viestit: 1196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Finland Trophy Retro 2011-13

Viesti Kirjoittaja JuKu » 26 Syys 2016, 07:13

Kuva
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Off Road”