Defender ohjaustehostin viritys

Off Road keskustelua / Talk about Off-Roading

Valvoja: Mericsson

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 04 Marras 2017, 21:55

Defe sai alleen 35" renkaat ja nyt tuntuu ohjaus hiukan kankealta joten voiman puute vaivaa. Onko jollain kokemusta millä keinolla saa ohjaus tehoa lisää kohtalaisen helposti esim pumpun paineen nostoa 10-20bar:illa

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 06 Marras 2017, 21:09

Tehostimen pumppu pöydällä pienen tarkastelun jälkeen huomattu että pumpun paineen nosto hiukan haastavampaa kuin esim:saginaw tc pumpuissa joissa säätöventtiilin jousta kiristetään 0,3mm paksuja prikkoja poistamalla


Defendereissä ja discovereissa joissa 200tdi tai 300tdi on aika usein ntc8288 mallinen pumppu. pumpun paineen säätöventtiili ei ole tehty säädettäväksi mutta yritän muuttaa sen säädettäväksi pumpun paine unohtui kaikessa kiireessä mitata mutta netistä saaduista tiedoista uskon että pumpun vakio paine on 1000-1100psi 70-75bar ja yritän nostaa sen 1300-1500psi 95-105bar tienoille jolloin ohjaus olisi ns:paukalolla pyöriteltävä. Samalla laittaisin virtauksen säätöventtiilin paluu putken väliin jolloin voisin säätää ohjausta hiukan tehottomammaksi jos tulee ajeltua enemmän tiellä.

Jos jollain jäänyt nurkkiin tuollanen vakio pumppu ostaisin sen osiksi voisin koittaa hiukan portata kanavia ja kasvattaa samalla öljymäärän tuottoa.

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 08 Marras 2017, 17:31

Vähän kuvia tehostajan pumpun paineen säätö venttiilin modauksesta
Liitteet
IMG_3726.JPG
IMG_3726.JPG (101.15 KiB) Katsottu 6803 kertaa
IMG_3725.JPG
IMG_3725.JPG (88.77 KiB) Katsottu 6803 kertaa
IMG_3730.JPG
IMG_3730.JPG (86.57 KiB) Katsottu 6803 kertaa

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 08 Marras 2017, 17:40

Vakio paineen säätö venttiili on rakennettu siten että jousi painaa pientä kuulaa ja toisessa päässä isokuula topparina isokuula on tod näköisesti laitettu sinne jäähdyttämällä ja on tiukasti paikalla joten jousen esijännitys on tehty kun kuula on asennettu

Modi mallissa isokuula on poistettu jonka jälkeen sisälle tehty jenka m9x1mm ja sinne sopiva ruuvin pätkä jossa taltta pää. jousi painetta voidaan lisätä kiertämällä ruuvia 1-kierros 1mm. tällä konstilla painetta voidaan nostaa halutulle tasolle kunnes pumpun kapasiteetti tulee vastaan 100-120bar paikkeilla uskoisin
Liitteet
IMG_3729.JPG
IMG_3729.JPG (106.85 KiB) Katsottu 6800 kertaa
IMG_3728.JPG
IMG_3728.JPG (102.76 KiB) Katsottu 6800 kertaa

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 08 Marras 2017, 17:52

Vakio venttiilin katkaisin sopivasta kohtaan ja tein pehmoisemmasta raudasta päädyn johon jenka tehty. Vakio venttiili on valu terästä ja turhan hakalaa koittaa tehdä sisä jenkaa sinne. kuulan poistaminen isokuula alaspäin ja pillillä pääty punahehkuun vesisanko alle ja pian kuula on sangossa . Tässä lämmitys operaatiossa sisällä ollut jousi sai siipeen ja siksi olisi tarve vielä yhdelle vakio paineen säätö venttiilille josta saisin jousen tähän testiin.

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 09 Marras 2017, 21:56

Vakio pumpusta vakio paineen säätö venttiilillä irtoaa 60bar koitin vakio venttiiliä toiseenkin pumppuun siitä irtosi noin 57bar eli tässä on varaa nostaa ja varmasti ohjaus teho paranee.

Green
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2017, 23:40
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Defender ohjaustehostin viritys

Viesti Kirjoittaja Green » 09 Marras 2017, 21:59

Pumppu sorvissa
Liitteet
IMG_3736.PNG
IMG_3736.PNG (27.15 KiB) Katsottu 6572 kertaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Off Road”