Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers

Valvojat: Mericsson, armas, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 22 Tammi 2017, 22:12

Kaitsu kirjoitti:
22 Tammi 2017, 22:02
cxtb2 kirjoitti:
21 Tammi 2017, 21:59
semmoinen ilmiö vähän häiritsi kärrin kiskomista, että alkoi tietyn nopeuden jälkeen heijata puolelta toiselle, piti pitää sentakia vähän maltillisempaa vauhtia. tyhjänä kärry seurasi moitteetta, mutta Range lavalla tuota tapahtui, vaikka tarkastettiin ettei aisapainoa ollut liikaa. Olisikohan aika vaihtaa akseliston tuennan puslat? ei oikein muutakaan selitystä tullut mieleen.
Sanoisin että koukkupainoa saattoi oli liian vähän, Range olisi saanut olla pikkasen edempänä. Aisa nostanut auton perää ja aiheuttaa heijausta. Itse olisin siirtänyt autoa kärrissä pikkaisen eteenpäin tuossa tilanteessa. Sen mitä itse kuskannut, niin auto on ollut edempänä. Kuvakulma on vähän sivusta, mutta siltä se mun silmään näyttää....
Tuota aisapainoa epäiltiin ensin itsekkin, ja kokeiltiin sitä, ensin oli niin paljon, ettei kaksin käsin saanut nostettua koukusta irti, ja kun Disco2:n mahuaalissa ohjeistettiin max. 60kg. aisapainoa, niin siirrettiin Rangea vähän taaksepäin, jotta käsin sai nostettua aisaa, ei ollut vaikutusta tuohon.
Ja kun yhdistelmällä ajoi "pompun" tai nyppylän yli, meni ihan rauhallisesti, eikä nyökkäillyt.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

harriko
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Syys 2013, 10:31

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja harriko » 22 Tammi 2017, 22:55

Itse olisin kyllä myös mielummin lisännyt kuin vähentänyt aisapainoa. Omassa trailerissani myös rengaspaineet äärimmäisen tärkeät hinatessa lähes parin tonnin kuormaa. Neljä tai vähän yli bar niin rupeaa kulkemaan rauhallisesti, tietysti renkaan kyljestä luntaten maksimipaineet, ettei räjähdä :mrgreen: :mrgreen:
T:Harri

Avatar
jomppe
Viestit: 1025
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:48

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja jomppe » 23 Tammi 2017, 17:12

Samoilla linjoilla, enemmän aisapainoa ja trailerin rengaspaineet kohdilleen.
Samanlaista kuormaa vetäessä ei tullut vuokrakärryn rengaspaineita tarkistettua ja lähti kiemurtelemaan. Selvittiin tilanteesta, mutta sen jälkeen on paineet tarkistettu aina, sen verran ikävä kokemus oli.
Kolmas seikka on koukun korkeus maasta, varsinkin jos autoa on korotettu, kärry kulkee pystyssä jo vakio Discollakin. Telikärry, riippuen rakenteesta, kulkee paino enemmän takimmaisella akselilla ja herkempi lähtemään heijausliikkeeseen?
D2 Td5 Autom -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 24 Tammi 2017, 11:47

Kärry sattui olemaan sopivan korkuinen, eli kulki Discon perässä vaakasuorassa,
Semmoisen huomasin eilen, että vaikka rengaspaineita korotettiinkin, niin se renkaantäyttölaitteen mittari, jota käytettiin, näköjään heitti n. 0,6BAR., kun tarkastin / laskin paineet normaaliksi Discosta eilen (oman mittarin olen tarkastanut, se näyttää 0,05 bar tarkkuudella oikein), eli kärryn renkaissakin paineet on olleet lähempänä 3 kuin 4 BAR.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Jasu
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja Jasu » 24 Tammi 2017, 12:07

Ja se oma mittarisi oli niin lähellä, ja taas luotettiin huoltoaseman mittariin. Mitenkähän se mittari poikkesi totuudesta, jolla kärryn paineita lisäsin, eri letkua/mittaria kun käytettiin..?

Aisapainoa testatessa, ensiasetuksella ei tosiaan aisa liikkunut mihinkään, ja pienen siirron jälkeen saatiin kuulasta nousemaan. Tuon siirron, ja paineiden noston jälkeen, yhdistelmä kyllä rauhoittui, muttei täysin...

Seuraavalla kerralla mietitään uudelleen..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1345
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 24 Tammi 2017, 13:59

Aika harvoin tommonen kuorma on rauhallinen.... Serieksellä (pätkällä!) pari auton hakua tehneenä voi vaan todeta että kiire ei saa olla mihinkään. Mitä lyhempi vetoauto, sen pahempi... 50-60kmh ihan maks. Tommonen mälli ku lähtee viemään ni oksat pois.... Joku tällä palstalla sen on kokenutkin... :shock:
Osta kotimaista aina kun voit tai saat potkut.

Series 3 109 van -76 "Rubiina" käyttis
Series 3 88" -74 "Rufiina" työn alla
EX Series 1 discovery -90 200Tdi "Shapeshifter"

Avatar
kimlahti
Viestit: 293
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 24 Tammi 2017, 16:22

Oma luuloni on että diskon hillitön peräylitys on erittäin herkkä lastaukselle. Erästä venettä hakiessa aisapaino taisi jäädä alle 100kg, mutta kuitenkin niin ettei sitä käsin tarvinnut nostella. 80kmh ylittyessä alkoi tuo jännä veivaus laidasta toiseen. Ei kiva. :oops:
Kuva

Rangea hakiessa kärry lastattiin P38:n perään ja vaihdettiin sitten diskon kiskottavaksi. Eihän se jaksanut nostaa aisaa maasta. :shock: Kuvan kohdasta piti rangea siirtää taaksepäin noin 20cm että diskon perä nousi ylös. Tällä kertaa tuota veivausta ei ilmennyt. Disko varmaan tykkäsi mielummin kiskoa rangea kuin venettä tai sitten aisapainoa oli ihan poskettomasti. :D
Kuva

Eka kuvasta näkee kuinka pitkä tuo peräylitys on. Noin 50% akselivälistä. :shock:
-02 4.4 Vogue
-87 951
-00 730d

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 24 Tammi 2017, 18:41

Tuon oman renkaantäyttölaitteen tarkastin vasta ny maanantaina, kun epäilin sen näyttämää, kun tosiaan sillä huoltsikan "pro-laitteella" oli renkaisiin painetta laitettu...

Mutta olisiko tosiaan noin, että vastoin autonvalmistajan ohjetta aisapainoa pitäisikin olla moninkertaisesti? tässä omassa Discossahan on vieterit joka nurkassa, jolloin reilu aisapaino vaikuttaa melkoisesti auton asentoon.

pienellä RRC:n siirrolla kärryn lavalla takajousitus nousi/laski helposti 5cm. Discos2:ssahan vetokoukku on vähintään metrin päässä taka-akselista 8)

aikaisemmissa veto-autoissa nimenomaan liaallinen aisapaino on saanut levottomuutta aikaan, tosin ne ovatkin ollleet etuvetoisia ja itsetasaavalla hydejousituksella varustettuja :mrgreen: (ja akseliväliäkin melkein puolimeriä enemmän)
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
series3kalle
Viestit: 1345
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 24 Tammi 2017, 19:35

Toi hillitön peräylitys kyllä vaikuttaa varmasti asiaan! Mulla pätkäserieksessä peräylitys/koukun etäisyys taka-akselista on tosi pieni, mikä taas vakauttaa menoa lyhyen akselivälin kompensoimiseksi. Hmmm.pätkäseries+2-discon takaylityksellä... :lol: oisko hankala ohjattava...
Osta kotimaista aina kun voit tai saat potkut.

Series 3 109 van -76 "Rubiina" käyttis
Series 3 88" -74 "Rufiina" työn alla
EX Series 1 discovery -90 200Tdi "Shapeshifter"

Avatar
jomppe
Viestit: 1025
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 19:48

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja jomppe » 24 Tammi 2017, 22:23

Koukkuvalmistaja sanelee aisapainon ja Disco kestää manuaalin mukaan aisapainoa 250kg asti, kuormasta 5-7% pitäis saada aisalle, jolloin aisapaino on "kohdallaan", siis raskailla kuormilla.
Jos vetää tuollaista 2500kg kärryä 60-70kg aisapainolla, niin varmasti kiemurtelee.
Tämä oli siis esimerkki, enkä ylläkuvatun yhdistelmän painoa tiedä, mutta jos koukku ei salli yli 100kg aisapainoa, niin ei sillä pitäisi vetää discon sallimia maksimikuormia, ainakaan pitkiä trailereita.

Hyvin kulkeneesta, yllämainitun laisesta, kuormasta on kokemusta Turku-Vaasa välillä, jolloin satasen nopeudessakaan kärry ei elänyt lainkaan, vastaavasti pari vuotta sitten kauhunhetkiä, kun tosiaan kärryn rengaspaineet ei olleet kohdillaan, 80 nopeudessa kulki, mutta 85 alkoi heittelehtiminen ja alamäessä tuli jo hiki otsaan, kun odotti rauhoittuuko.
Ei tosin tietoa sen kärryn jousista/iskunvaimentajistakaan, nekin vaikuttaa asiaan.

Kun katsotte vielä ketjussa ylempänä olevaa kuvaa veneen kuljetuksesta, niin ei ihme että heittelee, jos veneessä ei ole mitään kuormaa sisällä etupäässä. Kaikki paino, moottorit, bensa jne on aivan takapäässä.
Siksi venetrailereissa on akseli mahdollisimman takana, eikä keskellä traileria. Senkin olen kokenut, kun kevytkärryllä kuljetettiin venettä jossa oli 20hv moottori, kaikin puolin laillinen kuljetus, mutta yli 60 ei voinut ajaa, kun alkoi kiemurrella.
D2 Td5 Autom -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 25 Tammi 2017, 09:58

Kaivelimpa taas manuaaleja netin syövereistä, ja löytyikin semmoinen, että "nose weight" eli aisapaino saisi olla 150kg 2000kg kohdalla, ja 250kg 3500kg kuormalla, tämähän muuttaa säätämistä huomattavasti, ja ilmeisesti käytöstä myös :idea:

Tämäkin osoittaa tämmöisen yhtyeisöfoorumin tarpeellisuuden, kun kokemusta on, ja sitä jaetaan, Kiitos. :D

(jos jollakulla on Suomenkielinen Disco2:n käyttö-ohjekirja sähköisessä muodossa tai paperilla, olisin kiitollinen semmoisesta tai sen kopiosta, voin myös scannata itsekkin, jos joutaa lainaan.)
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
kimlahti
Viestit: 293
Liittynyt: 22 Helmi 2012, 22:18

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja kimlahti » 25 Tammi 2017, 10:25

cxtb2 kirjoitti:
25 Tammi 2017, 09:58
Tämäkin osoittaa tämmöisen yhtyeisöfoorumin tarpeellisuuden, kun kokemusta on, ja sitä jaetaan, Kiitos. :D
Vertaistukiryhmähän tämä on. :mrgreen:
-02 4.4 Vogue
-87 951
-00 730d

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 25 Tammi 2017, 19:49

... ja sitten kuva, josta ilmenee, että "maaginen" raja on ylitetty :mrgreen: 8)
Kuva
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
Mts2
Viestit: 219
Liittynyt: 15 Syys 2014, 12:17

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja Mts2 » 25 Tammi 2017, 22:55

Teki samaa muinoin, kun oli korotettu Chevy Van, eli Baron Cruiser trailerilla perässä, inansa meni kärrin paino yli 3500 kilon. Vanhat oli puslatkin silloin vielä, mutta kuuttakymppiä lujempaa ei uskaltanut ajaa, vaikka ekan "melkein hups" yrityksen jälkeen oli aisapainoa kyllä reilusti.

Puslat kyllä tekee paljon. Samoin watts-linkin puslat, ne päästää vanhemmiten taka-akselin liikkumaan sivuttain runkoon nähden, mutta sen kuulee ja huomaa sitten kyllä.
Land Rover Discovery 2 Td5

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 18 Helmi 2017, 17:10

touhuttu taas Discon parissa, vaihdoin polttoaineen lämmittimen/jäähdyttimen? päätyjen O-renkaat, kun joskus kovemmilla pakkasilla oli kostunut takapäästään...

näppärästihhän sen sai "pöydälle" ja sisällä helppo purkaa ja kasata.
Kuva

jostain saa / imee ilmaa jäähdytysjärjestelmään, varsinaisesti painetta ei, tosin sen reilun baarin paineen sinne tekee, ja korkkihan päästää ylimääräiset paineet pois. nestettä ei hukkaa, ja ovat pysyneet "kirkkaina", öljyn kanssa ei ole mennyt sekaisin. voisiko kannessa (palotilassa) oleva hiushalkeama tehdä tuommoista koneen lämmettyä? vai voisiko sopivasta paikasta kulunut / väljä vesipumpum aiheuttaa tuommoista?
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 20 Helmi 2017, 21:24

Sitten helpompi rasti, muutaman viimeviikon aikana on vilkku/valokytkin juminu pari kertaa, ei saanut vaihdettua pitkille, vaan vipu vastusti ankarasti, ennenkuin rusahtaen antoi periksi, ja sai vaihdettua pitkät päälle, sen jälkeen taas pelasi "normaalisti" viikon...

korjaamomanuaali antoi ohjeet kytkinpaketin vaihtamiseen: irrtoita akku, irrtoita airbag, irroita ratti... eikai se noin vaikeaa ole, eikä onnexi ollut, ohjauspylvään muovit kun purki pois tieltä, niin katkaisin palikan ruuveihinhan pääsi käsiksi, kun käänsi ratin kyljelleen:
Kuva
ratin puolella 2 ruuvia

mittariston puolella 1 ruuvi
Kuva

Sitten vaan liuttaa paketin kiskoillaan sivulle.
Kuva

katkaisin palikka purkautuu nätisti osiinsa, ja on ihan kestävän oloisesti rakennettu
Suurin ongelma lienee kovaksi paakkuuntunut ns. rasva, joka estää kontaktia / jumittaa mekaniikkaa, tässähän olin välillä ihmetellyt, kun vilkujakin sai vähän aikaa odotella, että meni komento perille...
Kuva

Putsaten siis, ja osasyyllinen pitkien vaihtokytkimen jumimiseen oli varmaan tuo pikeentynyt rasva, mutta vaihtonokka on kyllä kuluttanut uraa pikkuseen metallilätkään, jossa sen pitäisi liukua, ja samalla keinauttaa puolelta toiselle:
Kuva

hioin tuosta kuparinvärisestä lätkästä enimmät rosot pois, ja käänsin 180°, että nokka osuu vähän eri paikkaan, uusilla rasvoilla kasaan, ja kilpukka nippuun...

nyt toiminta on vähän sujuvampaa, eikä ainakaan vielä ole juminu 8)
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 04 Maalis 2017, 18:55

nyt löytyi ainakin yksi vuotokohta Discon jäähyjärjestelmästä, eli ylävesiletku antautui lopullisesti. Ensin huomasin lätäkön vasemman etupyörän luona, ja kun sitä ihmettelin ja paikansin vuotoa, niin järjestelmää ilmatessa putosi ilmausruuvin kierre pois, ettei saanut enään ilmausruuviakaan paikalleen :shock:

sitten kun sain 10mm. täkkipultilla ja gorillateipillä ilmausruuvinkohdan vähän pitämään, löytyi se varsinainen vuotokohtakin, eli ylävesiletkusta ennen jäähdytintä alas lähtevän letkun T-haaran tyvestähän se vuoti, seuraavaksi leikaten ilmausruuvin kohta kokonaan pois, ja alumiininen "paikkapala" tilalle, ja sopiva pelliruuvi hylomarin kanssa T-haaran vuotokohtaan ja klemmari siihen päälle, että pääsi kotio. Pihalle päästyä huomasin, että kumimateriaali oli muuttunut tosi pehmeäksi, ja alkanut repeämään paikkauksen vierestä uudelleen.
Kuva

Sitten tilaten uusi ylävesiletku, löytyi versio, jossa nuo ongelmakohdat oli korvattu kovalla muovilla, josko kestäisi paremmin...
Kuva
Ilmausruuville on ihan metalliset kierteet luulisi kestavän paremmin sekin.

Hyvin istui paikalleen, oikeastaan peremmin kuin originaali oli ollut 8)
Kuva
(tai sitten alkuperäisen asennus ei vain ollut ihan paras mahdollinen)
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 25 Maalis 2017, 17:06

Alkoi sitten ABS / TC / HDC syttymään / palamaan aina, kun lähti liikkeelle tai sitten jossain vaiheessa ajon aikana. ja vikakoodinlukija antoi viaksi "shuttle valve electrical fail" tjsp. netistä löytyi sitten mahdolliseksi (todennäköiseksi) viaksi ABS-venttiiliyksikön pohjassa olevan asentotunnistimen liittimen pinnien juotoksien irtoamisen.

Kuva
Eli ABS venttiilipalikka pöydälle ota.
Kuva

Kuva
Tuo muovinen kansi irti, sen mukana lähtee 2 kytkintä, jotka on kytketty vastusten kanssa sarjaan / rinnan, jotta ulos saadaan ohmisesti tietoa, onko molemmat auki (3kOhm), toinen auki (2kOhm) tai molemmat kiinni (1kOhm)..

Kuva
noita 2:ta tappia painelemalla pitäisi saada ohmipuntarin näyttämä vaihtelemaan.

Kuva
sitten vaan alkuperäinen liitin pois, pujottaen johtojen päät sopivista rei-istä ulos, ja juottaen pätkät johtoa jatkoiksi, sitten toiseen johtoon liitin, toiseen kaapelikenkä..

Kuva
ohmisen testauksen jälkeen kansi takaisin paikalleen.

Kuva
venttiilipalikka takaisin paikalleen, ja sitten moninapaliittimeltä pinniin nr:9 tuleva kelta/harmaa (YG) johto poikki, ja siihen venayksikölle laitettu uusi johto sopivalla liittimella kiinni. kaapelikenkä ruuvaten johonkin sopivaan paikkaan korissa, josta saa maadoituksen. (tuossa venttiili-yksikön jalustassa on moottorin puolella m6:n pultille reikä /mutteri valmiina, putsastin sen kierteet puhtaaksi, ja ruuvasin kaapelikengän siihen).

Nyt on reilu viikko ajeltu, ja kertaakaan ei ole ABS (+ 2 muuta) vikavalo syttynyt. aikaisemmin virtojen kytkemisen jälkeen sammui ensin TC ja HDC valot, ja sitten pienen viiveen jälkeen ABS-valo, nyt ABS-valo sammuu ensin, ja muut seuraa 8) kokeiltu, että liukkailla jarrutellessa ABSit raksuu niinkuin pitääkin, ja kaasutellessa TC-toimii myös.
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Avatar
cxtb2
Viestit: 214
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 14 Huhti 2017, 17:10

Tuli sitten aika ihmetellä lisääntynyttä kaasua jäähdytysjärjestelmässä.. eli epäiltynä oli kannentiiviste. siispä osia tilauksen ja kansi pois ota.
Kuva

suojat pois, ja sisuksia purkaen..
Kuva

suuttimetkin irti, kun niiden tiivisteiden vuotaminen voipi olla tuhoisaa... (tosin irroittamisen jälkeen selvisi, että tämä oli jo joskus aikaisemmin tehty)
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut cxtb2, 13 Marras 2017, 21:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99

Jasu
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Discovery 2 TD5 hankittu, sitten kunnostamaan...

Viesti Kirjoittaja Jasu » 15 Huhti 2017, 13:41

Oli kyllä vallan siistin näköistä, puoli miljoonaa ajetuksi, kun tuli käytyä kurkistamassa männänpäitä. Ennen en ollutkaan päässyt näkemään suoraruiskun mäntiä, esikammiokoneita sitten senkin edestä. Väkisin tuli mieleen että tätä on "edellisessä elämässäkin" pidetty ihan siivosti, oikeanlaisia öljyjäkin laitettu, kun kuuluisassa ykköspytyssäkin näkyi vielä hoonausjäljet...

Voisi hyvin kuvitella että on reilusti vielä kilometrejä edessä tuolla moottorilla, ennenkuin pitää uutta konetta/alakertaa lähteä metsästämään...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”