Pienet kysymykset ja neuvot

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers

Valvojat: Mericsson, armas, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 12 Helmi 2017, 11:07

Pystyykö defen etukeskipenkkiin laittaan niskatuen jotenki nätisti. Oon jossai kuvissa nähny niskatuellisiakin keski-istuimia. Omani on ilman mutta haluaisin siihen nisnatuen. Mitä kiinnitysmekanismia sielä penkin sisuksissa on vaiko mitään.

Jos jotai muuta ideaa asiaan on niin kertokaa. Yritin googlettaa sellaisia entisajan irroitettavia niskatukia mitä aikanaan c-mallin kadetin penkkeihin isä jostain hommas. Joku yleismallin juttu. Mutten löytäny mitään
Defender 110 td5 - 06

Avatar
ranke
Viestit: 655
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja ranke » 13 Helmi 2017, 16:28

Mulla on 2002 safarivanin keskipenkissä niskatuelle samanlaiset rei´ät, kuin sivupenkeissä, mutta niskatukea ei ole enään olemassa. Sopiskohan sivupenkin tuki myös keskelle?

TEMÄHIK

castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 13 Helmi 2017, 21:07

Mulla tuossa keskipenkissä ei ainakaan istuimen päälisessä oo mitään aukkoo niskatuelle, eli oletan ettei myöskään sisällä. Mutta jos jostain niskatuen sais nii kyllä sinne sisuksiin keksin kiinnityksen jotenki. Verhoilut ja fyllit pois ja "tinaten" jotain telinettä runkoputkien välimaastoon.
Defender 110 td5 - 06

Avatar
widnas
Viestit: 294
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 08:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja widnas » 13 Maalis 2017, 20:08

Moi. Pieni kyssäri tänne. Sopiiko defen tarvike aluvanne seriesiin? Tietenkin alumutterit vaatii, mutta sopiiko keskiö? Onkos kokemusta.
series lll stw 88 200tdi

siipimies
Viestit: 488
Liittynyt: 21 Maalis 2012, 16:18

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja siipimies » 14 Maalis 2017, 23:19

widnas kirjoitti:
13 Maalis 2017, 20:08
Moi. Pieni kyssäri tänne. Sopiiko defen tarvike aluvanne seriesiin? Tietenkin alumutterit vaatii, mutta sopiiko keskiö? Onkos kokemusta.
Ymmärtääkseni ei sovi ainakaan Boostin kaltaiset. Vetolaippa taitaa tulla ulommaksi, mikä vissiin estää kiinnityksen. Mietin kerran kokeilemista, mutta luovutin jo silmin vertailemalla. Ehkä ilman vetareita toimis :D Luulisi, että esim ZU alloys vanteet toimisivat, koska keskiö jää vapaaksi.

Paavo
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 16:28

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja Paavo » 31 Maalis 2017, 17:36

Käytinpä Defender Pumaa vikakoodinluvussa. Viisi vuotta auto ollut itselläni, eka kertaa vikakoodin luvussa, ei vikoja!?
Millainen tuo Puman "ajotietokone" on? Mitä vikoja se jättää muistii ja kuinka pitkäksi aikaa?
Pieniä hetkellisiä käyntihäiriöitä pari kertaa ollut, pitäiskö jotain jäädä muistiin?
Lukulaite oli jokin Boschin vehje + tietokone.

KANUCCI
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 12:11

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja KANUCCI » 08 Huhti 2017, 14:56

Tervehdys vaan kaikille! Disco 2 ilmajousitus ongelma. Oireilu alkoi satunnaisilla perän laskuilla yön aikana ja viimein pysäytti matkanteon pariviikkoa sitten perän jäädessä ala-asentoon. Silloin syttyi mittaristoon oranssi Offroadvalo ja tämän jälkeen venttiilit päästi kaiken ilman pois pusseista! hetken ihmettelyn jälkeen auto käyntiin ja valo hävisi ja kompura rupesi täyttämään pusseja jolloin valo taas ilmestyi, kompura pimeni ja vähätkin ilmat pois pusseista. Nyt vaihdettu uusi kompura, toinen ilmapussi. Rempan jälkeen auto käyntiin ja kaikki pelasi hienosti, auto nousi oikeaan korkoon heti ja napista vielä ääriasentoon ja takas normaaliin kohtaan, vuotoja ei ainakaan korvakuulolla ollut missään ja auto jäi terhakkaasti seisomaan pihaan! noin puolen tunnin päästä lähdössä ajelulle niin mittaristoon pamahti valo palamaan ja kaikki ilmat pois pusseista! sulakkeet ja releet katsottu, niiltä osin kaikki kunnossa. Mikähän mahtaa olla vaivan syy ja autohan on vm. 2004 bensa Disco 2

castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 08 Huhti 2017, 17:11

Mitä etuja/haittoja/ominaisuuksia on erilaisilla istuinverhousmateriaaleilla. Olen hommaamassa parempia etuistuimia defeen ja vatuloin eestaas että mihin satsais. Toki vielä on auki ees mitä penkkiä ostais ees.

Mutta siis kangas on halvin, kangas/keinonahka samaa luokkaa. Sitten jos satsaa 600-800e per istuin niin saapi puolinahkaa tai kokonahkaa penkkiinsä.

Mutta onko nahkaverhouksen hinta satsauksen väärti. En oo ikinä omistanu muuta kuin kangaspenkkisiä autoja. Defen muut istuimethan on puma defestä xs 1/2 nahkaa ja samannäköisen oloinen kangas/tekonahkaisena houkuttelis hinnanpuolesta scheelmanin penkissä. Puma etupenkit sais samanlaisena jonkinverran edukkaammin mutta onko ne niin paljo td5 istuimia paremmat että niihin satsais. Recaron svx kuppi ei iskis tyyliltään (eikä hinnaltaan), recaron ergot on pudjetin ulkopuolella myös.

Mielipidettä kaipais näihin pohdintoihin.

Lähinnä mietin että mikä on scheelmanin tekonahka/kangasverhoilun kestävyys. Hintaa kun niillekin kivasti kertyy kun lämmitys ja ristiseläntuen säädön haluaa.
Defender 110 td5 - 06

Avatar
JariR
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2011, 21:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JariR » 10 Huhti 2017, 18:17

Joutuisasti alkanut polttoainepaineensäätimen huolto tyssäsi alkumetreille, kun paineensäätimen ylemmän letkun liitäntä onkin erilainen kuin mitä opetusvideoilla on näkynyt, eikä videoilla esitetyllä tekniikalla letku ota irrotakseen liitännästään. Osaisiko joku neuvoa oikean tekniikan kuvassa näkyvän liittimen irroitukseen, etten nyt suotta särkisi paikkoja:

Kuva

Avatar
JariR
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2011, 21:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JariR » 10 Huhti 2017, 18:45

JariR kirjoitti:
10 Huhti 2017, 18:17
Joutuisasti alkanut polttoainepaineensäätimen huolto tyssäsi alkumetreille, kun paineensäätimen ylemmän letkun liitäntä onkin erilainen kuin mitä opetusvideoilla on näkynyt, eikä videoilla esitetyllä tekniikalla letku ota irrotakseen liitännästään. Osaisiko joku neuvoa oikean tekniikan kuvassa näkyvän liittimen irroitukseen, etten nyt suotta särkisi paikkoja:
Itse itselleni vastaten, liittimen sivuilla on "painikkeet", jotka kuvassa jäävät pois näkyviltä, kun ovat juuri toisilla kanteilla. Nämä painikkeet sisäänpainettuna liitin irtoaa letkusta vähän vetämällä.

Soupy
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Maalis 2017, 04:53

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja Soupy » 24 Huhti 2017, 04:58

KANUCCI kirjoitti:
08 Huhti 2017, 14:56
Tervehdys vaan kaikille! Disco 2 ilmajousitus ongelma. Oireilu alkoi satunnaisilla perän laskuilla yön aikana ja viimein pysäytti matkanteon pariviikkoa sitten perän jäädessä ala-asentoon. Silloin syttyi mittaristoon oranssi Offroadvalo ja tämän jälkeen venttiilit päästi kaiken ilman pois pusseista! hetken ihmettelyn jälkeen auto käyntiin ja valo hävisi ja kompura rupesi täyttämään pusseja jolloin valo taas ilmestyi, kompura pimeni ja vähätkin ilmat pois pusseista. Nyt vaihdettu uusi kompura, toinen ilmapussi. Rempan jälkeen auto käyntiin ja kaikki pelasi hienosti, auto nousi oikeaan korkoon heti ja napista vielä ääriasentoon ja takas normaaliin kohtaan, vuotoja ei ainakaan korvakuulolla ollut missään ja auto jäi terhakkaasti seisomaan pihaan! noin puolen tunnin päästä lähdössä ajelulle niin mittaristoon pamahti valo palamaan ja kaikki ilmat pois pusseista! sulakkeet ja releet katsottu, niiltä osin kaikki kunnossa. Mikähän mahtaa olla vaivan syy ja autohan on vm. 2004 bensa Disco 2
Onko vikakoodit luettu? Itsellä teki P38 talvipakkasilla kerran ihan saman. Vikakoodien ajolla ja ilmajousituksen testien ajolla palasi toimimaan normaalisti.

Avatar
JuKu
Viestit: 1175
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JuKu » 02 Touko 2017, 07:49

JariR kirjoitti:
10 Huhti 2017, 18:45
JariR kirjoitti:
10 Huhti 2017, 18:17
Joutuisasti alkanut polttoainepaineensäätimen huolto tyssäsi alkumetreille, kun paineensäätimen ylemmän letkun liitäntä onkin erilainen kuin mitä opetusvideoilla on näkynyt, eikä videoilla esitetyllä tekniikalla letku ota irrotakseen liitännästään. Osaisiko joku neuvoa oikean tekniikan kuvassa näkyvän liittimen irroitukseen, etten nyt suotta särkisi paikkoja:
Itse itselleni vastaten, liittimen sivuilla on "painikkeet", jotka kuvassa jäävät pois näkyviltä, kun ovat juuri toisilla kanteilla. Nämä painikkeet sisäänpainettuna liitin irtoaa letkusta vähän vetämällä.
Kuva

Nämä on tehty noita liittimiä varten
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Avatar
JariR
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2011, 21:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JariR » 02 Touko 2017, 15:47

JuKu kirjoitti:
02 Touko 2017, 07:49

Nämä on tehty noita liittimiä varten
Epäilemättä toimivat, sain liittimen kuitenkin ihan nätisti irti sormenpäillä painikkeita painamalla ja homma tuli muiltakin osin vietyä maaliin. Ei ainakaan kaaressa lennellyt löpöt koekäytöillä. Tarkoitus olisi tässä lähiaikoina ottaa auto ulos tallista, putsailla vähän paremmin paikkoja ja vaihtaa "kuivat alle" sille tallissa, niin sitten voi seurailla miten huolto vaikutti.

castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 06 Syys 2017, 20:07

Olisiko jollain arvelua, luuloa tai oikeaa tietoa defen rengastukseen liittyen.

Eli olen aikeissa siirtyä hankookin 285 75 16 altsikoista esim Toyo MT 255 85 16 renkaaseen. 255 on kaposempi ja inan korkeampi kumi. Onko ensinnäkin renkaan leveys poskista selvästi kapeampi 285:sta, eli sen kolme senttiä mitä kuviokin. Kumiosahan on vähän korkeampi kuitenki ja voi ehkä pullottaa reilummin. Ja tiedän, aika iso huolenaihe tällanen :roll: :wink:

Ja sitte ihan oikeasti pohdittu kysymys. Voisiko ajatella että 255 kumi antais hieman pehmeämmän kyydin niin maantiellä, metsätiellä kuin maastossakin. Nimittäin se olisi toivottavaa.

Ja onko 255 millanen ratas defen alle noin yleesäkin.
Defender 110 td5 - 06

Avatar
-NewJuhani-
Moderaattori
Viestit: 2044
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:26

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja -NewJuhani- » 06 Syys 2017, 21:15

castillo kirjoitti:
06 Syys 2017, 20:07
Olisiko jollain arvelua, luuloa tai oikeaa tietoa defen rengastukseen liittyen.

Eli olen aikeissa siirtyä hankookin 285 75 16 altsikoista esim Toyo MT 255 85 16 renkaaseen. 255 on kaposempi ja inan korkeampi kumi. Onko ensinnäkin renkaan leveys poskista selvästi kapeampi 285:sta, eli sen kolme senttiä mitä kuviokin. Kumiosahan on vähän korkeampi kuitenki ja voi ehkä pullottaa reilummin. Ja tiedän, aika iso huolenaihe tällanen :roll: :wink:

Ja sitte ihan oikeasti pohdittu kysymys. Voisiko ajatella että 255 kumi antais hieman pehmeämmän kyydin niin maantiellä, metsätiellä kuin maastossakin. Nimittäin se olisi toivottavaa.

Ja onko 255 millanen ratas defen alle noin yleesäkin.
Mä ainakin tykkäsin ajaa 255/85-16 kumeilla. Maavara kasvaa...kierrokset aavistuksen pienemmät maantiellä...mut lähdöissä kapeampi rengas vastustaa vähemmän.
RR L322 Metropool -04
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 -98 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
-KAIKKI ON MYYNNISSÄ KUN HINNASTA SOVITAAN-
http://forums.offipalsta.com/member.php?u=13458
https://plus.google.com/u/0/11369503326 ... 345/albums

vesku
Viestit: 1132
Liittynyt: 01 Elo 2010, 20:36

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja vesku » 06 Syys 2017, 22:25

Mulla on ollut noita molempia kokoja defen alla.
255:nen tosiaan pikkasen korkeempi ja auto kääntyy paremmin kuin noilla 285:silla.
Kaposemman näköinen pikkusen tuo 255 alla on.
285 vetelee leveempänä enemmän urissa.
Molemmista tykkään, mutta nyt kun on noi vakiokokoset Nokian rotiivat alla niin huomaa kuinka kulutus oli noilla mutiaisilla suurempi. Nokialaisilla auto vie matka-ajossa reissukuormalla vain 9,24-9,5 litraa sadalla ja 255:silla 10-10,5 litraa.
Seuraavat renkaat mulla kuitenkin varmaan on taas nuo Toyon tai BFG:n mutiaiset. Toyot on halkaisijaltaan isommat, joten mielummin ne.
LR 110 3.5 V8 county -86 (MA)
LR 110 2.4 puma -07

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja armas » 07 Syys 2017, 07:21

Kyseisiin rengaskokovaihtoehtoihin ei voi sanoa mitään, mutta yleisemmin leveysvalinnoista mitä kapeampi sitä parempi. Riippuu tietty mitä ominaisuutta hakee mutta mm. RR Classicin alla 205/80 ovat selkeästi paremmat kuin 235/70. Äänet pienemmät, kulutus ei ainakaan nouse renkaiden takia, pitää paremmin talvella, eikä vetele urissa. Miinuksena että eihän nuo sirkkelinterät näytä miltään.
Range Rover 3.5 V8 -83 (MA)
Range Rover 3.9 V8 -89
Range Rover 4.6 V8 HSE -98
Timo, RY 1325

castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 07 Syys 2017, 13:41

Minäkin ooen huomannut vakiokoisen ja 285 välillä muutaman desin kulutuseron mutta kun huomioin siihen mittarivirheen muutoksen nii ei enää ole oikeastaan mitään eroa. Karvan alle kympin se hörppää noilla leveilläki palloilla.

255 halkaisija on vielä sitäkin isompi eli lie vähän enemmän vääristymää.

Näyttääköhän muuten tolla 255 renkaalla nopeusmittari jo tasan oikeaa. 285 taitaa olla yhden enemmän kuin tod nopeus.
Defender 110 td5 - 06

Avatar
lacrits68
Viestit: 1939
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:55

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja lacrits68 » 07 Syys 2017, 14:09

moi!

Mulla oli ja 110 ne 255 ja tykkäsin kovasti. nyt "pakosta alla" 265-65-16 enkä voi npoista sanoa samaa! :(

http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... 1.jpg.html
Janne Suurholma
SM2YJK
044-7513573
"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/1072924064 ... 831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/10729240 ... banner=pwa

castillo
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 19:04

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 07 Syys 2017, 17:13

Jostai luin että esim toyo on raskas rengas. Mitä se tarkottaa käytännössä. Toki jousittamaton massa kasvaa mutta onko se jotenki erityisen huono asia. Miten se tuntuu käytössä.

Nokian lt2 mullon 285 75 16 kokosena talvirenkaana ja ne on näppituntumalla keveämmät ku hankookit. Ja myös ehkä paremman kyydin antaa. Mutta en oo painoon kiinnittäny muuta huomioo ku että raskaampaa tehä rengasjumppaa keväällä ja syksyllä
Defender 110 td5 - 06

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”