Pienet kysymykset ja neuvot

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers

Valvojat: Mericsson, armas, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
siipimies
Viestit: 494
Liittynyt: 21 Maalis 2012, 16:18

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja siipimies » 16 Syys 2016, 23:31

defet kirjoitti:Kuin tiukassa on tai voi olla defen etuakselin (navan) iso mutteri 52 mm. Se ulommaisin. Normaali kierre? Eihän tuossa ole Lukitusta en ainakaan löytänyt muutakuin vetoakselin päässä simmi prikat ja lukkosokka. Pyöränlaakeri vaihto hommia. Vm 2000 .
Tooodella tiukassa oli aikanaan, enkä oikein ymmärrä miksi sitä kukaan vääntää niin kireälle. Vähän mallista riippuen joko tuplamutterilla, jossa prikka välissä, tai sitten sellainen reunasta lytättävä kauluksellinen mutteri. Joka tapauksessa kireällä se voi olla. Itse avasin joko tuurnalla ja vasaralla tai valtavilla putkipihdeillä, en nyt enää muista kummalla.

defet
Viestit: 82
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 00:24

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja defet » 16 Syys 2016, 23:34

Lisänä edelliseen että mitään en siis löytänyt mikä lukittuna vois olla eli se 52 mm mutterin kaulus oli lukitsematta.
Defender 110 TD5 RRC 200Tdi

Avatar
JuKu
Viestit: 1184
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JuKu » 18 Syys 2016, 15:54

Hyvin tiukassa. Taltalla mutteri halki ja uusi tilalle. Näin tein ainakin yhtten kun ei auennut suosiolla
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

Avatar
veepvee
Viestit: 102
Liittynyt: 18 Touko 2013, 02:39

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja veepvee » 25 Syys 2016, 20:55

ACE merkkivalo syttyi ja kun auton sammutti valo sammui ja taas välillä syttyi. Kannakkeet oikealla eturenkaan kohdalla ja etuoven alapuolella olivat löysällä. Kiristin putket nippuun, merkkivalo sammui, nyt ajoa reilu tuhat kilometriä eikä valo ole syttynyt. Muuta en siis tehnyt kun kiristin kannakkeet. Ilmeisesti tuo on niin herkkä laitos että reagoi siihen jos putket tärisevät. Vikakoodiksi kertoi että paineet systeemissä ei ole raja-arvojen sisällä. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Disco2 td5 A
Jaguar X-type 3.0 A

Avatar
JT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Elo 2008, 23:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JT » 29 Syys 2016, 20:28

Onko olemassa jokin "bolt on" jarrutehostin limppu 109 series kolmoseen, jolla saisi paremman alipaineen kuin tehtaan asentamalla. Autossa on 200 Tdi.
Jouko Turunen

Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi

defet
Viestit: 82
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 00:24

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja defet » 01 Loka 2016, 21:06

Td5 egr ohitus tuli tehtyä. Pitääkö siinä tehä muuta kuin umpinainen putki egr tilalle ja pakoputken haara tukkoon. Ja ilmaletkuun laitoin ruuvin. (Korjausta että eihän putki sentään umpinainen ole joka korvaa venttiilihässäkän.)
Viimeksi muokannut defet, 01 Loka 2016, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Defender 110 TD5 RRC 200Tdi

Avatar
rami-mli
Viestit: 1483
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 01 Loka 2016, 21:45

JT kirjoitti:Onko olemassa jokin "bolt on" jarrutehostin limppu 109 series kolmoseen, jolla saisi paremman alipaineen kuin tehtaan asentamalla. Autossa on 200 Tdi.
http://www.expeditionlandrover.info/dua ... m#fittings
tuolla voi olla vastaus
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Avatar
JT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Elo 2008, 23:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JT » 01 Loka 2016, 22:19

rami-mli kirjoitti:
JT kirjoitti:Onko olemassa jokin "bolt on" jarrutehostin limppu 109 series kolmoseen, jolla saisi paremman alipaineen kuin tehtaan asentamalla. Autossa on 200 Tdi.
http://www.expeditionlandrover.info/dua ... m#fittings
tuolla voi olla vastaus
Minä kiitän.
Jouko Turunen

Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi

castillo

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 08 Loka 2016, 15:41

Havaitsin hiljattain reilummin defen td5 konetta kierrettäessä että kun kunnon kiihdytyksessä kierrättää tonne 3300rpm niin ikäänkuin katkasee kierrosten nousun ja tupsauttaa mustan tuprautuksen pakoputkesta. Teki saman myös paikallaan polkaistaessa ekapolkasulla mustan savun kera mutta sitten enää ei parilla uudella polkaisulla. Mitäs tuo tarkoittaa, ecun liitin oli ainaki viel loppukesästä kuiva. Kulkee hyvin muuten ja yleesä aina ajelen alle 2700rpm vaikka mukamas hurjasteliskin. Ny vaan intouduin kiihyttään ihan kunnolla mutta vielä ois kones kiertäny periaattees tuhatkiekkaa lisääkin. En vaan tohtinu polkee

Avatar
JariR
Viestit: 145
Liittynyt: 16 Huhti 2011, 21:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JariR » 08 Loka 2016, 20:39

castillo kirjoitti:Havaitsin hiljattain reilummin defen td5 konetta kierrettäessä että kun kunnon kiihdytyksessä kierrättää tonne 3300rpm niin ikäänkuin katkasee kierrosten nousun ja tupsauttaa mustan tuprautuksen pakoputkesta. Teki saman myös paikallaan polkaistaessa ekapolkasulla mustan savun kera mutta sitten enää ei parilla uudella polkaisulla. Mitäs tuo tarkoittaa, ecun liitin oli ainaki viel loppukesästä kuiva. Kulkee hyvin muuten ja yleesä aina ajelen alle 2700rpm vaikka mukamas hurjasteliskin. Ny vaan intouduin kiihyttään ihan kunnolla mutta vielä ois kones kiertäny periaattees tuhatkiekkaa lisääkin. En vaan tohtinu polkee
Yksittäinen musta pilvi voisi kuulemma olla johtua hiukkassuodattimen puhdistumisesta. Jos se ei pysty polttamaan kaikkea nokea se kuulemma puhdistuu melko väkivalteisesti mustan pilven saattelemena. Omassani olen havainnut, että tämän toimenpiteen jälkeen auto saattaa tuntua muutenkin pirteämmältä.

Edit: Mutta tosiaan, ei itsellä kyllä kierrosten nousu tässä katkea... hukkaportin solenoidiventtiilinkin oireilu taisi tulla jo alemmilla kierroksilla esiin.

Avatar
lacrits68
Viestit: 1941
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:55

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja lacrits68 » 13 Loka 2016, 09:29

eihän td5 ole hiukkasloukkua? vai onko?
Janne Suurholma
SM2YJK
044-7513573
"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/1072924064 ... 831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/10729240 ... banner=pwa

Avatar
JariR
Viestit: 145
Liittynyt: 16 Huhti 2011, 21:50

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JariR » 13 Loka 2016, 10:28

lacrits68 kirjoitti:eihän td5 ole hiukkasloukkua? vai onko?
No tällaisen (yllä olevan) vastauksen itse sain asiaa (todistetusti) paremmin tuntevalta taholta, pohdiskellessani itse tuota ajoittaista tuprauttelua agressiivisemman kiihdytyksen ohessa, joten tähän tietoon perustin kommenttini. Kannattaa toki tarkistaa faktat virheen varalta.

Avatar
ranke
Viestit: 657
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 15:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja ranke » 15 Loka 2016, 23:30

lacrits68 kirjoitti:eihän td5 ole hiukkasloukkua? vai onko?
Mun mielestä ei, ainakaan sellaista, johon menisi jokin johto tms. anturi. Disco 2000, Defe 2002. Jonkin näköinen katalysaattori on, mutta senhän saa puhtaaksi, kun käy vähän reippaammalla maantiekierroksella.

TEMÄHIK

Avatar
JuKu
Viestit: 1184
Liittynyt: 27 Syys 2009, 20:48

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JuKu » 16 Loka 2016, 12:45

Defeen tulee hiukkasloukku syyskuussa 2011 2.2 Puma moottoriin. Ei missään Td5 ole hiukkasloukkua
LandRover 110 300Tdi
Range Rover Classic "projekti"
LandRover Freelander
Pajero 2.8 -> Suuntana afrikka?
Pajero 2.5 Tdic automatic ->Ajettu afrikkaan =)
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
-------------------------------------------------------

castillo

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 16 Loka 2016, 14:18

Joo ei oo mitää loukkuja ja pönttöjä tossa. Vaan takapönttö. Oon miettiny et voisko olla ahtopaineen hetkellinen nousu liian suureks syy siihen katkokseen kierrosten nousussa. Ajattelin vähän kokeeks säätää hukkaportintankoa pidemmäks. Kesällä tuli sitä lyhennettyä ja paine asetettua 1,2 :een siitä karvan alle 1 barista. Nyt kelien kylmettyä kiipee 1,3bariin saakka ja ku kokeilin polkee nii köväs hetkellisesti 1,34 ssä. Nanocomilla sitä tarkistin.

castillo

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 16 Loka 2016, 14:53

Miksi se ahtopaine muuten tuppaa nouseen kylmemmillä keleillä korkeemmaks, onko jossai vikaa :shock:

Avatar
JT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Elo 2008, 23:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JT » 16 Loka 2016, 17:01

Kylmenpi ilma laajenee enemmän lämmitessään. Onko ero suurikin.
Jouko Turunen

Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi

castillo

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 16 Loka 2016, 17:22

Ero on n. 0,1 baria tai muutama sadasosa lisää ja siis ehkä menee se limpmode päälle ku ylittyy 1,34 lukema. Hain tota rajapintaa ajelemalla nanocom kytkettynä ja 1,34 oli raja-arvo ku rupes katkoon. Säätelin sitte tankoa niin että asettu lukemaa 1,23 maksimissaan. Kelit oli sillon +20 astetta. Nyt kelien kylmetessä nollan molemmin puolin tuntuu ahtavan sinne 1,3 ja sadasosia ylikin. Ja katkoo sitte kun kone kiertää yli 3000 kiekkaa. Hetkellisesti saattaa vilahtaa 1,34 ku kiihyttää mutta ei katko enenku kieroksia reipas 3000. Tää tosin omaa spekulaatiota ja arvailua että ecu ei anna edetä tosta. Vikatilaa ei kyllä tuu mutta katkoo ilkeesti menohalut. Täytyy säätää paine vielä maltillisemmaks.

castillo

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja castillo » 16 Loka 2016, 17:28

Auto on kyllä valtavan paljon ilosempi 1,3 ahdoilla ku 0,94 ahtopaineella mikä oli alkutilanne ennen säätöjä. Leimalla käyessä päästöpolkasu oli nyt 0,3 ku vuos sitte 1,5 ja mitään muuta kajoamisia tai säätelyitä ei oo tehty. Aina ennen leimaa ruukaan vaihtaa öljyt ja filsut, myös moottorin ilmafiltterin. Tiedä sitte mitkä muut savuarvoon saattas vaikuttaa. Ruukaan myös ajaa putkiston puhtaaks ennen leimasedän rankasua

Avatar
JT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Elo 2008, 23:59

Re: Pienet kysymykset ja neuvot

Viesti Kirjoittaja JT » 16 Loka 2016, 17:48

Hukkaporttiin kesä-, ja talviasento :)
Jouko Turunen

Land Rover series 3 109 STW -78 200 Tdi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”