LR Series 109 polttoainensäiliö

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers

Valvojat: Mericsson, armas, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
Avatar
timo999
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Loka 2016, 23:15

LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja timo999 » 09 Heinä 2017, 23:00

Moi!

Lantikkani dieseltankki tihkuu dieseliä pihalle... olen koittanut paikkailla sitä, mutta vuoto tulee epämääräisestä suunnasta tuplapohjan välistä :(
Ajattelin tilata Englannista tankin tilalle (vai saako jostain Suomesta samoihin hintoihin, ~100 €?).

Tankkeja katsellessa olen törmännyt outoon asiaan: niitä tankkeja myydään kahta eri mallia, jotka ainakin näyttävät samanlaisilta?
Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?
lantikan tankki.jpg
lantikan tankki.jpg (87.2 KiB) Katsottu 1310 kertaa
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3350
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 10 Heinä 2017, 11:39

Taisin painia aikanaan saman asian kanssa ja muistaakseni soitin Paddockille ja kysyin kumpi on oikea mun autoon. En kyllä yhtään muista oliko niissä juurikaan eroa, mutta ainakin se sopi mun '78 109:iin mikä sieltä tuli. Sun tapauksessa jos Diesel, ottaisin ton missä on Spec "Diesel".

Koitin tuota kuvaa suurentaa, mutta ei siitä millään nähnyt tota numeroa...

Kuva
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
Homehill
Viestit: 104
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Homehill » 10 Heinä 2017, 13:32

timo999 kirjoitti:
09 Heinä 2017, 23:00
Tankkeja katsellessa olen törmännyt outoon asiaan: niitä tankkeja myydään kahta eri mallia, jotka ainakin näyttävät samanlaisilta?
Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?
Vanhasta muistista olisin taipuvainen väittämään, että ero liittyy siihen, että dieselissä on polttoaineen paluulinja tankille ja bensavehkeestä se taas puuttuu.

Janne
Series I 86 '55 "Körmy" (Deep Bronze Green)
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover P38 2.5 DSE Aut. '96 (Altai Silver)
Discovery II Td5 ES Aut. '00 (Oxford Blue)
Range Rover L322 TD6 Vogue '03 (Zambesi Silver)
Defender 110 SW Td5 '04 (Baltic Blue)

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3350
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 10 Heinä 2017, 13:56

Molemmissa kuvan tankeissa sellainen on. Mittarin anturin laipassa kun on se lähtöputki ja noissa kuvan tankeissa on tarvittavat neljä (1 huohottinletkulle, 2 balanssiletkulle, 1 paluulinja). Saatoin ottaa itselleni sen diesel version aikanaan kun auto oli ollut diesel ja muutettu bensaksi.
Bensamallissa voi sen paluulinjayhteen tulpata.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
Homehill
Viestit: 104
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Homehill » 10 Heinä 2017, 14:14

Kaitsu kirjoitti:
10 Heinä 2017, 13:56
Molemmissa kuvan tankeissa sellainen on. Mittarin anturin laipassa kun on se lähtöputki ja noissa kuvan tankeissa on tarvittavat neljä (1 huohottinletkulle, 2 balanssiletkulle, 1 paluulinja). Saatoin ottaa itselleni sen diesel version aikanaan kun auto oli ollut diesel ja muutettu bensaksi.
Bensamallissa voi sen paluulinjayhteen tulpata.
Olen aina skeptinen noiden kuvien ja lopulta paketissa saapuvan tuotteen välisen yhteneväisyyden suhteen ;)

Toisaalta, jos oikein haluaa suurennuslasilla tutkia, näyttää tuo dieseltankin takimmainen yhde erilaiselta kuin muut... vai puuttuuko siitä vain kumitulppa päästä? Muistatko Kaitsu (tai joku muu), meneekö dieselin paluuputki tankin sisällä pohjalle asti vai tiputteleeko se polttoaineet tuosta ylhäältä? Jos ero onkin näkymättömissä tankin sisällä? Olen kyllä tuollaisen dieselversion asentanut, mutta siitä on pian vuosikymmen, niin ei enää muista mitä silloin muisti ja mitä Svante asiasta valisti :)
Series I 86 '55 "Körmy" (Deep Bronze Green)
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover P38 2.5 DSE Aut. '96 (Altai Silver)
Discovery II Td5 ES Aut. '00 (Oxford Blue)
Range Rover L322 TD6 Vogue '03 (Zambesi Silver)
Defender 110 SW Td5 '04 (Baltic Blue)

Avatar
Homehill
Viestit: 104
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Homehill » 10 Heinä 2017, 14:35

timo999 kirjoitti:
09 Heinä 2017, 23:00
Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?
Famous Fourin tarviketankista en tiedä, mutta ainakin erään toisen varaosakauppiaan bensatankista puuttuu dieselissä tarvittava paluuyhde:

https://www.johncraddockltd.co.uk/serie ... -1984.html

Janne
Series I 86 '55 "Körmy" (Deep Bronze Green)
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover P38 2.5 DSE Aut. '96 (Altai Silver)
Discovery II Td5 ES Aut. '00 (Oxford Blue)
Range Rover L322 TD6 Vogue '03 (Zambesi Silver)
Defender 110 SW Td5 '04 (Baltic Blue)

Avatar
timo999
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Loka 2016, 23:15

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja timo999 » 10 Heinä 2017, 18:14

Kiitoksia tiedoista!
Laitan tuon dieselin tilaukseen.

Timo
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3350
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 10 Heinä 2017, 21:16

Homehill kirjoitti:
10 Heinä 2017, 14:14
Olen aina skeptinen noiden kuvien ja lopulta paketissa saapuvan tuotteen välisen yhteneväisyyden suhteen ;)

Toisaalta, jos oikein haluaa suurennuslasilla tutkia, näyttää tuo dieseltankin takimmainen yhde erilaiselta kuin muut... vai puuttuuko siitä vain kumitulppa päästä? Muistatko Kaitsu (tai joku muu), meneekö dieselin paluuputki tankin sisällä pohjalle asti vai tiputteleeko se polttoaineet tuosta ylhäältä? Jos ero onkin näkymättömissä tankin sisällä? Olen kyllä tuollaisen dieselversion asentanut, mutta siitä on pian vuosikymmen, niin ei enää muista mitä silloin muisti ja mitä Svante asiasta valisti :)
Juu, monestihan lukee. että kuvat on vain "havainnollisia eivätkä välttämättä vastaa tuotetta" :D

En muista millainen se paluuputki oli, mutta takimmainen oli huohotinta varten, keskimmäiset balance letkulle ja etummainen oli paluuputki.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
timo999
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Loka 2016, 23:15

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja timo999 » 30 Heinä 2017, 02:27

Nyt on uusi tankki tallissa ja asennusta vailla!
Eräs asia tässä kuitenkin mietityttää...

Tanki pohjassa on "tuplapellitys". Sisempi pelti on osa polttoainesäilitä ja ulompi pelti liittyy tankin kannatukseen.
Oletteko massanneet/kotelosuojanneet noiden peltien välit?
Se vaikuttaa melkoiselta ruostepesältä ja juuri tuon takia nykyinen tankkini vuotaakin!
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Avatar
series3kalle
Viestit: 1349
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 30 Heinä 2017, 12:31

Kyllä kaikkiin väleihin kannattaa mun mielestä jotain öljyä/massaöljy seosta ruiskuttaa. Mä luotan öljysuojauksen voimaan ennemmin ku maalipintaan, tosin se öljyyminen pitää tehdä mieluiten vuosittain ainakin rasittuviin paikkoihin.

Saako ton purettua ja massattua/öljyttyä vai pitääkö väliin kaataa/ujuttaa/ruiskuttaa?
Mullakin tankkii hikoo jokapuolelta muttei tiputa. Ennen leimaa ku öljyy pohjan ni ei nää kaikkia brittiauton vuotoja...😀
Osta kotimaista aina kun voit tai saat potkut.

Series 3 109 van -76 "Rubiina" käyttis
Series 3 88" -74 "Rufiina" työn alla
EX Series 1 discovery -90 200Tdi "Shapeshifter"

Avatar
timo999
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Loka 2016, 23:15

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö

Viesti Kirjoittaja timo999 » 30 Heinä 2017, 22:30

series3kalle kirjoitti:
30 Heinä 2017, 12:31
Saako ton purettua ja massattua/öljyttyä vai pitääkö väliin kaataa/ujuttaa/ruiskuttaa?
Moi!
Ei saa purettua, pellit on hitsattu/ hepattu toisiina kiinni. Päätin sitten ruiskuttaa kotelosuoja-ainetta sieltä mistä pääsee ruiskuttamaan peltien väliin.
"Kotelonsuoja-aine. Erittäin hyvin tunkeutuva, vettä syrjäyttävä korroosionestoaine. Muodostaa ohuen, ruskean ja rasvamaisen suojaavan kalvon. Sopii erityisen hyvin suljettujen kotelotilojen, saumojen ja ruosteisten pintojen käsittelyyn. Ruosteisille, epäpuhtaille pinnnoille primeriksi ennen alustansuojaa. Matala-aromaattinen ohennin."
Timo Pitkänen
Hyvinkää

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”