Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Land Rover keskustelua / Talk about Land Rovers
Avatar
juttu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 13:00

Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja juttu »

Ruosteisten muistojen puoliintumisaika meni ja sorruin taas..
391tkm ajettu Disco3, diesel, automaatti, SE.
2016 muutettu pakuksi.

Vikalistaa on mm
Vakkari ei toimi...toimii..ei toimi..
Webasto risa, ei syty.
Hidas ei kytke päälle (ohjekirjavaroitus system checkin jälkeen). Toimii..ei toimi..
Ja se pahin - satunnaista jyrinää, murinaa ja tärinää eri nopeuksissa. Koneen kierrokset eivät näyttäisi vaikuttavan ja joku värinä jäi resonoimaan vaikka nakkasin vaihteen äNnälle.
Veikkaan (20km ajon perusteella) että vika aiheutuu 2 eri asiasta voimansiirrossa, senverran erilaisia vibroja löytyy ja eri puolilta autoa.
Turbiini ja takakardaani, vetareita on vaihdettu vastakin ja laatikot on saaneet öljyjä ohjelman mukaan. Listaan lisää korjauksia tähän kun kaivelen ne kuittien syövereistä.

Anyways, auto oli halpa ja siisti. Peukut pystyyn, että tulis ihan ajoauto!
Viimeksi muokannut juttu, 12 Huhti 2021, 09:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitkä oli parempi!

Disco 3 2.7 -05
EX: RRC Vogue 3.5 -89
EX: RRC LSEi -94 4.2
EX: RRC -75 3.5D
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Hyvä! Lisää ropattavaa palstalle.

Kardaanien kimppuun oitis ekana, Mars!

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
juttu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 13:00

Re: Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja juttu »

Leima tuli - taisi katsurilla olla se hyvä päivä.

Takapenkin kiinnitysreijissä on penkkien omat pultit kiinni - kuulemma pitäisi olla katkopultit tms järeämpää JA että jos katsuri ne tarkistaisi, joutuisi korjaamaan! Hän ystävällisesti sanoi, että ei tarkistanut..huh.

Oikea etupyöränlaakeri väljä, saattaa selittää yhden noista etupään värinöistä.
Ja jarrulevyt eteen uusiksi.

50-60 vauhdissa, kevyessä kiihdytyksessä auto joskus jopa nykii, kiekkamittarikin hieman pomppii!?

100 vauhdissa taasen 6 vaihteella, moottorijarrutuksesta kun antaa kevyesti kaasua, koneessa n1750rpm, niin ilmestyy joku värinä keskeltä/takaa ja kierrokset käyvät +200rpm ja palaa takaisin, värinä loppuu siihen!?
EDIT: tasakaasulla tämä toistuu rytmikkäästi n 2sec välein. Kiekkamittari pomppii ja voimansiirrossa jyrisee.

Alkaa tuntua siltä, että vapinat on aina tuossa kierrosluvussa..hmm..

Turpiini tosiaan vaihdettu 2019 n 40tkm sitten, korjaamo vahvisti.
Ja takakardaanin tukilaakeri.
EDIT: laagerin gumipesä on toooosi väljä, joustaa 10mm puolelleen vähäisellä voimalla - onkohan se sittenkään ok..?
Pitkä oli parempi!

Disco 3 2.7 -05
EX: RRC Vogue 3.5 -89
EX: RRC LSEi -94 4.2
EX: RRC -75 3.5D
Avatar
juttu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 13:00

Re: Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja juttu »

Aamulla vkonlopun seisonnan jälkeen taas herja korkeudensäädöstä, se ei toimi.
JA vakkari meni päälle hetkeksi mutta sammui hetikohta..

Onko nämä 2 toimintoa samaisessa modulissa, miten nämä on nykyään rakennettu?

Sähkövikaa..? Ei kai Brittiautoissa..ei voi olla..
Pitkä oli parempi!

Disco 3 2.7 -05
EX: RRC Vogue 3.5 -89
EX: RRC LSEi -94 4.2
EX: RRC -75 3.5D
Avatar
Homehill
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja Homehill »

juttu kirjoitti: 08 Huhti 2021, 15:03 100 vauhdissa taasen 6 vaihteella, moottorijarrutuksesta kun antaa kevyesti kaasua, koneessa n1750rpm, niin ilmestyy joku värinä keskeltä/takaa ja kierrokset käyvät +200rpm ja palaa takaisin, värinä loppuu siihen!?
EDIT: tasakaasulla tämä toistuu rytmikkäästi n 2sec välein. Kiekkamittari pomppii ja voimansiirrossa jyrisee.
Tuo kierrosten nouseminen hetkeksi tarkoittaa tietysti että voimansiirto luistaa - joko turbiinilukosta tai laatikon kytkinpakasta. Ensimmäinen arvaus olisi tuo turbiinilukko. Omaan L322:een vaihdoin viisi vuotta sitten turbiinin vähän vastaavien oireiden takia (nykivää kyytiä kevyellä tasakaasulla n. 40-50 vauhdissa). Käytös muuttui selvästi, mutta ei vieläkään toiminut oikein. Sitten vaihdoin pulssinleveysmoduloidun solenoidiventtiillin (18 USD), joka ohjaa turbiinilukkoa ja sen jälkeen toimi hienosti. Toki Td6 L322:ssa on ihan eri laatikko kuin L319:ssä, mutta voisikohan vika olla vastaavassa solenoidissa? Muistaakseni jotkut ovat saaneet tuollaisen kierrosten vaeltelun L319/L320:ssä kuriin myös ihan vaihteiston öljynvaihdolla/huuhtelulla ja/tai Dr Tranny Instant Shudder Fixx "ihmeaineella".

Janne
Series I 86 '55 "Körmy"
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover Classic 3.9 Vogue '91
Range Rover L322 TD6 Vogue '03
Defender 110 SW Td5 '04
Discovery 3 TDV6 HSE '06
Rover 75 1.8 '00
Avatar
Homehill
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: Paluu LR kantaan, Disco3 -05

Viesti Kirjoittaja Homehill »

juttu kirjoitti: 12 Huhti 2021, 09:35 Aamulla vkonlopun seisonnan jälkeen taas herja korkeudensäädöstä, se ei toimi.
JA vakkari meni päälle hetkeksi mutta sammui hetikohta..

Onko nämä 2 toimintoa samaisessa modulissa, miten nämä on nykyään rakennettu?

Sähkövikaa..? Ei kai Brittiautoissa..ei voi olla..
Tuo vakkarin toimimattomuus saattaisi liittyä myös kuvailemaasi voimansiirron luistamiseen: jos vaihdelaatikko menee vikatilaan havaitsemansa liiallisen turbiinilukon luistamisen takia se ainakin L322 Rangessa poisti toiminnasta myös vakionopeudensäätimen. Vinkki siihen voisiko tämä sinullakin olla selitys löytyy ehkä vaihteiston vikamuistista?

Janne
Series I 86 '55 "Körmy"
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover Classic 3.9 Vogue '91
Range Rover L322 TD6 Vogue '03
Defender 110 SW Td5 '04
Discovery 3 TDV6 HSE '06
Rover 75 1.8 '00
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Land Rover”