Sotaisat Rover Ystävät.. Miten lopetetaan?

Tänne siirretään lukitut aiheet. Poistuvat sitten ajan kanssa. Tänne voi myös postata harjoittelu- ja testiviestit. / Here we move all "locked" topics. Will be deleted by the time. Here you can even send your test and practice messages!

Julkinen anteeksipyyntö.

Äänestys päättyi 29 Loka 2013, 13:34

Henkilkohtainen anteekispyyntö julkisesti?
3
60%
Kädestä pitäen sanoen anteeksi? (jos mahdolista)
2
40%

Ääniä yhteensä: 5

kokkolanpoika
Jäsen
Jäsen

Sotaisat Rover Ystävät.. Miten lopetetaan?

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika »

Hullulta tämä kuullostaa vissiin monen mielestä:
Mutta kuinka LOPETTAA SOTA?

Tuntuu että palstalla on sotaisaa sakkia näin yleisesti ottaen.
Kukin itse valitsee osa toimittajansa/mekaanikkonsa, se on selvä.
Ja puolustaa omaa takamustaan aina.
Käytännössä sanoen: Maku asia sano musti kun muniaan nuoli.

Itse en tiedä kenenkään kahdenkeskeisitä riidoista sen enempää enkä haluakkaan.

Kaikki me taidetaan olla aikuisia ihmisiä, vaikka lapsenmielisä ja vitt..ntuneita oltaisiinkin välillä? Lapsenmielisyys plussaa useasti.?
Välillä on tympeää katsoa kun pitää jankata samasta asiasta samojen ukkojen kanssa.. Ja sitten ollaan puhelakossa vaikka voisi olla tietoa. :)

1. Samojen autojen kanssa eletään.
2. Samojen ongelmien kanssa painitaan samoissa autoissa.
3. Suomessa vähäinen kilpailutoiminta yrityksillä, vaikka kovaa onkin.

Siis miksi tätä ikuista SOTAA PITÄÄ JATKAA TÄLLÄ PALSTALLAKIN?
Aikanani kun nuoruudessa kuljin bemari palstalla, en mielestäni törmännyt vastaavaan "kilpailuun" tai sotimiseen.
Minun mielestäni tämä tilanne pitäisi saada rauhoittumaan näin julkisesti ottaen. Ketään ei pitäisi mollata julkisesti. Mutta jos tulee ärsytetyksi, niin silloinhan sitä ärähtää vaikkei pitäisi ja vihaisuus jatkuu niin kauan kuin jatkuu.
Missä ovat VANHAT KUNNON ROVER YSTÄVÄT?

http://www.roverfriends.fi/foorumi/view ... 2b31566e10
Tähän raukkaankaan ei tullut paljoa kommentteja.

Tuntuu että aikanaan kun tuli rover ystävien jäsenluettelo, sielä oli tarjolla hyvinkin ystävällistä sakkia. Tuoko tämä netissä julkisesti kirjoteltava teksti esille todellisen minänsä? Että hätää kärsivät sitten jätetään sinne tienposkeen.

Mitä me palstalaiset tekisimme jotta voisimme pitää taas hauskaa yhdessä, lopettaa lapsellisen sotimisen ainakin julkisesti, ja mielellään oikeastikkin.
Itseä ainakin harmittaa tilanteet joskus kun on joutunut ärsytetyksi, mutta se on menetetty vissiin mikä menetetty..

Mua ainakin hirvittäisi ajatus laittaa usemapi palstalainen samaan häkkiin etenkin alkoholin kanssa.. 8)
Miten me päästäisiin tuosta ylitse tällä palstalla?

Tähän ei ole pakko kommentoida, monet pitää mua muutenkin hulluna jota olen omasta mielestänikin..

Mutta olis vaan niin kivaa olla rennosti, joka tuskin mahdollista tässä maailmassa?

En tiedä kuinka ihmiset pärjää julkisissa kerhon tapahtumissa sitten keskenään?
Timo.
lacrits68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lacrits68 »

moi!

aiemmasta topikista:
Jonkin aikaa jo ihmetellyt erään nimimerkin käyttäytymistä täällä palstalla. Kun tulee uusi käyttäjä joka kirjoittaa jonkin jutun, käydään heti antamassa apua ja mainostamassa, että täältä löytyy tietoa sekä osia ja kaikki muut on väärässä/paskaa. Sitten jos joku kyseenalaistaakin tai kauppaa ei synnykkään, tuntuu apukin loppuvan siihen paikkaan.
Niin kauan kun tämä meno jatkuu niin rauhaa ei tule! (luulisin)

Suurin osa näista "sodista" on just näitä
Tämähän johtaa kait siihen että syntyy ns.kuppikuntia, jotka ovatkin eri asemassa.

eli on harrastajia ja HARRASTAJIA...!

Itekkin olen syyllistynyt sotimiseen, ja lupaan harkita kahdesti jatkossa ennen kun lähden kommentoimaan muiden tekemisiä, vaikka miten ärsyttäisi! Joskus sitä vaan ei voi olla sekaantumatta...! :oops:

//Janne
Janne Suurholma
SM2YJK
044-7513573
"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/1072924064 ... 831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/10729240 ... banner=pwa
Jyräys
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jyräys »

Kilpaileville yrittäjille on ihan luonnollista solvata toisiaan. Se vaan saa ihan eri mittasuhteet, kun se tehdään julkisesti.

Juupas-eipäs -pelissä on pelkkiä häviäjiä, kannattaa pitää mölyt mahassa ja siirtyä seuraavaan ketjuun.
solihull
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja solihull »

Jonkinlaisena aktiivipalstalaisena voisin sanoa, että ihan se ja sama miten kukin sotansa sotii. Osa meistä varmaan sotii muilla kanavilla tai muissa asioissa kenen kanssa kukin. Joten lähinnä tämä on sotijoiden oma häpeä ja osoittaa heidän omaa suhtautumistaan asioihin.

Eli mitäs me muut näistä välittämään. Mun mielestä tämä polli on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin, kun asia ei meitä monia mitenkään liikuta tai elämään vaikuta.

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD
Pata
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pata »

Melkoista vääntämistä. Joskus aikanaan käytiin erään suomalaisen mp-foorumin yrittäjien välisten keskustelujen perusteella jopa oikeudessa asti ja ilmeisesti jotain korvauksiakin makseltiin.

Se, että hyötyykö näistä väännöistä muut kuin lakimiehet ja syyttäjä jotain, onkin toinen juttu. Kukin yrittäjä miettiköön, millaisen kuvan antaa itsestään kommentoimalla tai kommentoimatta jättämisellä näitä juttuja mitä porukka tänne kirjoittelee. Tai vähintäänkin olisi selvää jos kaikki ketkä työkseen näitä vehkeitä myyvät tai huoltavat tms ilmaisisivat asian selvästi esim allekirjoituksessaan. Jaa miksikö? No, valitettavasti kun osa helpoista ja täysin käyttäjän tekemistä huoltohommista yms mytologisoidaan ammattilaisten puolesta täysin mahdottomiksi hommiksi vaikka ne olisi ehkä pienen harjoittelun ja kokeneemman kanssa harrastajan kanssa helposti ratkottavissa... En väitä, että näin on tällä palstalla, mutta kun erilaisia palstoja seuraa huomaa kaikenlaista.

Ratkokoot yrittäjät omat kiistansa vaikka sähköpostilla tai puhelimitse. Pidetään palsta harrastajien tiedonjakamisen ja harrastamisen vertaistuen tyyssijana.

Tähän mp-puolelta tuttu lause:

F*ck this, lets ride!
If you can dream of it, you can do it!
HNT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HNT »

Mulla ainakin on aikalailla mennyt maku koko touhuun. Joskus muutama vuosi sitten kun hankin oman Defenderini ja oli muutama kysymys mielessä, niin tämä foorumi vaikutti vastaan tullessaan loistavalta. Aika pieni porukka mutta selkeitä viestiketjuja ja paljon asiasisältöä tiiviissä paketissa. Pelkästään vanhoja ketjuja lukemalla viisastui paljon.

Vasta myöhemmin tajusin ettei tämä johtunut porukasta, vaan hyvästä moderoinnista. Syystä tai toisesta sen loppuessa homma lähti käsistä. Tämä viimeaikainen episodi on aikalailla se viimeinen naula arkkuun, ainakin omalla kohdallani.

Kun ammattilaiset tulevat meidän kuolevaisten keskuuteen maalaamaan piruja seinille ketunhäntä kainalossa, on homma mennyt jo hiukan liian pitkälle.

Sisältö palstalla alkaa muutenkin muistuttamaan erästä toista. Keskustelu on nykyään tasoa: kysy ihan mitä vaan, niin mä vastaan ihan mitä vaan. :? Välillä sitten saivarrellaan ja nälvitään ja mollataan. Kavereiden kesken pilke silmäkulmassa sellainen vielä menee, mutta täällä minun silmääni se ei vaikuta ystävällismieliseltä, melkeinpä pahansisuiselta.

Palstalaisten keskuudesta on omalle kohdalle sattunut todella miellyttäviä tuttavuuksia ja hyviä, ihan oikeitakin ystäviä. Sama ei vain taivu tänne virtuaalipuolelle.

Taidan tässä vaiheessa siirtyä takavasemmalle ja seurata vähän matkan päästä koko hommaa. Projektikuvaus ja muut palloilut siirtyy omalle nettisivulle ja ulkomaan foorumeille.
Jyräys
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jyräys »

HNT:llä on hyvä pointti moderoinnista. Nykyään täällä ei taida olla sellaista?

Mitä jos parille-kolmelle rauhallisemmanpuoleiselle kaverille annetaan moden oikat?
jukkakh
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jukkakh »

Jyräys kirjoitti:HNT:llä on hyvä pointti moderoinnista. Nykyään täällä ei taida olla sellaista?

Mitä jos parille-kolmelle rauhallisemmanpuoleiselle kaverille annetaan moden oikat?
Ja tarvittaessa diapamit Rover Ystävät ry:n piikkiin :)
AVRO
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Useimmiten kun oikein viluttaa (t:llä) niin siihen auttaa kun juo kupin kusta ja miettii asian sitten uudestaan.

Moderointia kyllä tarvitaan, palstalla kuin palstalla, vaikka nämä jotkin sapelinkalistelut eivät silläkään häviä kokonaan.

Pakkohan niitä vihatopicceja ei ole lukea mutta se on näiden autonromujen kanssa puuhailulle vahingollista että tärkeäkin asia tai neuvo/tieto sotkeutuu aivan turhaan riitelyn sekaan. Varsinkin tämmöisen tavallisen amatöörin kannalta joka ei vieläkään tiedä autostaan ja sen oikuista kaikkea.

Jäitä hattuun vaan kaikille. Ja jos sulavat niin laita lisää.
:)
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
hanes
Jäsen
Jäsen

Re: Sotaisat Rover Ystävät.. Miten lopetetaan?

Viesti Kirjoittaja hanes »

kokkolanpoika kirjoitti:Hullulta tämä kuullostaa vissiin monen mielestä:
Mutta kuinka LOPETTAA SOTA?
Eipä osallistuta bensanheittokisaan, siinäkö vastaus :?: :wink:
[Ja hankitaan autot ilman turhaa elektroniikkaa]
Defender 110 300Tdi -96 Epsom Green
Discovery 3 TDV6
ex Projekti-X SeriesIII88V8
ex Discovery 1 200Tdi -90 "Huollon sijaisauto"
ex Discovery II td5 -01
ex Series III -76
ex Series IIA -66
ForumAdmin
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja ForumAdmin »

Joo, kuulunkin siihen kuuden palstalaisen ryhmään joilla on yli tuhat postausta, joten sanomattakin selvää että jossain vaiheessa minunkin kirjoitukset ovat aiheuttaneet joillekin otsasuonien paukkumisia... :?

Paras tuore esimerkki on kai HNT'n ja mun väittelyt talvirenkaiden tarpeellisuudesta/tarpeettomuudesta, ja onhan se niin että kun jälkeenpäin luen omia kirjoituksiani huomaan itsekin miten niitä voikaan tulkita. Enhän minä mitään pahaa tarkoittanut, eikä tarkoitus todellakaan ollut mollata toista/muita, mutta villuiluna sitä pystyi kuitenkin tulkita. Eihän siinä mitään, olen väittelyn suuri ystävä niin netissä kuin luonnossa, yleensä vedoten vanhaan hätävarjelulakiin: "En voinut mieltäni malttaa". Jos ei muuta niin sen takia että väittelyn avulla saan kokeilla omia argumenttejä. Joskus olen oikeassa, välillä väärässä. Pyydän kuitenkin nöyrästi anteeksi aiheuttamastani mahdollisesta pahennuksesta koska tarkoitus ei ollut "voittaa väittelyt", saada itsetyydytystä toisten kustannuksella tai pötkittää omaa ylimielisyyttäni. Palstalla ei jaeta pisteitä tässä asiassa... Tiedostan itsessäni sellaisen piirteen että ensin pitää kirjoittaa, ja sitten vasta mietin mitä toinen oikeasti tarkoitti. Rivien välistä lukeminen on vaarallista ja aiheuttaa turhaa väittelyä ainakin omalta osaltani, muut katsokoot omiin peileihiinsä...

Olen joskus sanonut avovaimolle seuraavasti:

"Jos sanon jotain mitä on tulkittavissa kahdella tavalla ja yksi tulkintatavoista loukkaa sinua, tarkoitin sitä toista..." Tulkittakoon kirjoitukseni samalla tavalla.

Aina foorumeilla kirjoittaessa pitäisi muistaa pari kolme asiaa:

1. Kahden ihmisen välisestä kommunikaatiosta +80% on kehonkieltä, sen puutteessa jää alle 20% tulkinnanvaraista tekstiä tai puhetta pohjaksi keskustelulle jolloin väärinkäsityksien mahdollisuudet kasvavat keskustelun edetessä.

2. Ajatukset kulkevat nopeammin kuin puhe, ja huomattavasti nopeammin kuin näppäimien näpyttely. Postaukset jää siis vajaavaisiksi aivopieruiksi jotka parhaimmillaan yltävät yllä mainittuun 20%'iin.

3. Lue nro. 1 uudestaan.

4. Piirit ovat pienet joten ei löydy ihan mielinmäärin siltoja poltettavana.

Tietyssä mielessä kerho kärsii "palstaloitumisen" takia, eli kun harrastajat eivät pääse tapaamaan ei luoda henkilökohtaisia kontakteja ja kynnys käyttäytyä huonosti netissä laskee. Käyttäydytään sitten huonosti eikä osallistuta kerhon ajoihin, tapahtumiin tai tapaamisiin koska siellä käy vaan ne kusipäät joiden kanssa/jotka tappelee netissä.

Modeja tarvitaan, Juge ottaa varmaan vapaaehtoiset vastaan vai hallitusko niistä päättää?

Andy
Olen Tämän palstan ylläpitäjä.
Lukittu

Palaa sivulle “Roskakori”