Valkoinen Vogue SE -90

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !
User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 22 Oct 2019, 19:08

Tälle ei ole tapahtunut mitään, valitettavasti. Auto on nyt seisoksinut tuossa näkösällä niin kohtuu runsaiden sateiden innostamana kävin kattomassa mitä sisätiloille kuuluu, iloisena yllätyksenä apparin etujalkatilat on ihan kuivat. Eli kaikki vaiva korikehikon ja tuulilasikehyksen kanssa on tuottanut jotain tulosta. :D
Kuskin puolella lattia sen sijaan on totuttuun tapaan märkä, vesi tulee sieltä rintapellistä jossa se yhtyy etulokariin. Tällä ei sinänsä ole väliä koska lattia on korjattava kuitenkin ja se rintapelti myöskin.

Nyt kun olisi kolmen auton vetävä kunnollinen talli niin olis tekemistä... :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
Kaitsu
Posts: 3955
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Kaitsu » 22 Oct 2019, 20:14

Mun valkonen on peitelty, vaikkakin ulkoruokinnassa. Tai siis molemmat (twins http://roverfriends.fi/forum/viewtopic.php?f=31&t=6735), mutta siis sitä paloautoa pitänee kohta laittaa tulille ja siirtää, että saan traktorin ajettua framille talvihuoltoa varten ennen lumia ja lumitöitä. Rankku pitää siirtää johonkin toiseen paikkaan, kun siitä kohden missä se nyt on tarvinnee talvella puskea lumia jonkkaan....
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 22 Oct 2019, 20:32

Tämäkin on puolipeiton alla talvet, kohta senkin aika tulee kun joutaisi ton talvehtimispaikan rymsteerata -> punainen P6 pois tieltä. Tohon P6:een pitäis vaan saada pyörät alle, joka tarkoittaa samalla sitä että toisenpuolen etutukivarsi pitäis hitsata kun sen joutui katkomaan taannoin että sai hätäpäissään osia siniseen.

Kyllähän näiden kanssa olis jossain Kreikassa tai Epsanjassa NIIN PAL helpompaa. :lol:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
series3kalle
Posts: 1813
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by series3kalle » 22 Oct 2019, 23:39

Ei Santana! 8)

Se olis jo liian mukavaa.. Täytyyhän nyt A-pilarin paikkeilta valua vesi haalarin kauluksesta sisään ropatessa auton alla... Tai maata kusiaispesässä... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Posts: 591
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Jasu » 23 Oct 2019, 11:25

Vähän on samoja mietteitä, kuinka paljon kivampaa olisi välimeren auringossa pöljäillä, kun sietämättömimmät kelit siellä talvella vastaa meidän kesäkelejä. On kyllä suunta tiedossa, kun "oikeus voittaa", pakataan kamat ja suunnataan osan kaluston kanssa jaetulle saarelle. Jos ei pysyvästi niin talviksi ainakin...

Välillä käynyt mielessä kysyä tätä yksilöä, haluaisiko se muuttaa meille, mutta järki on tullut mukaan ajatuksiin. Just sitä epämukavinta hommaa, siis toiseksi parasta autoremonttia, eli mätähommia olisi tehtävälistalla. Jaa miten niin toiseksi parasta? No, kaikki muu on parempaa...

Toisaalta, hyvin kun tekee, niin sitten pitäisi kyllä kestää vähintään sen mitä tehtaan jäljiltäkin. Etenkin kun nykyään tietää mihin pitää huomiota kiinnittää. Ottaa vaan aikaa nuo peltityöt, kaikkine vaiheineen jotta ollaan siistissä kunnossa sekä kestääkin aikaa ja ennenkaikkea kosteutta jatkossa. Eikä ehkä noin tulisi tehtyä, jos olisi talouden ainoa, tai edes kolmas ajopeli, se tuli huomattua aikanaan kun oli vain yksi jota piti sen aikakauden lopulla joka leimalle vähän papatella peltiä paikaten. Oli kyllä lopulta hienoa tilkkutäkkiä, ratsupaikkaa paikan päällä, ja aina vaan meni siitä läheltä puhki...

Classiciin liittyen, josko kävisi lohkolämmittimen narun punomassa keulaan, ja lähtisi tunnin päästä valmiiksi lämpimällä koneella liikenteeseen..? On taas hetken näytellyt käyttöautoa tuo -76 Classic...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 25 Oct 2019, 04:24

Jasu wrote:
23 Oct 2019, 11:25
Välillä käynyt mielessä kysyä tätä yksilöä, haluaisiko se muuttaa meille, mutta järki on tullut mukaan ajatuksiin. Just sitä epämukavinta hommaa, siis toiseksi parasta autoremonttia, eli mätähommia olisi tehtävälistalla. Jaa miten niin toiseksi parasta? No, kaikki muu on parempaa...
Pistä nyt vaan shekkivihko kiinni ja takas liivintaskuun. Tätä ei ole suuri hinku myyrä kun sitten taas katuisin, kuten aikaisemminkin Classicin myytyäni. :oops:
Toki jos nenän edessä viuhuteltaisiin tuhatlappuisia niin saattaisin unohtaa itseni mutta tällä hetkellä auto on vähän semmoisessa tilassa ettei siitä kovin isoja rahoja tarjota, todennäköisesti. (eikä kehtaa edes pyytää)

Eikä se ollenkaan haittaa kun kustannuspaikalla on ihan hullun maineessa. Pelkää vee-moottoria löysillä tulpanjohdoilla fleetissä, 3,5 - 5,3litraa / total sylinterimäärä = 36. 8)
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Jasu
Posts: 591
Joined: 13 Aug 2016, 23:52

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Jasu » 25 Oct 2019, 13:05

^Joo, näin sen muutenkin ymmärsin, että pysynee tiukasti kotona tämä yksilö. Mihinkäs sitä mieleistään hävittäisi, muuten kuin pakon edessä...

Aika harvakseltaan tulee enää Classic:ia nykyään vastaan, olisiko yksi tullut vuoden sisään? Eikä paljoa sen useammin P38 näy, tosin äsken tuli semmoinenkin vastaan, harmittavasti just sen verran myöhään huomasin ettei lapanen ehtinyt nousta, ja olihan siinä välissä motarin keskikaistalekin haitoilla. Omalla on taasen tullut hoidettua parin viikon ajan liki kaikki ajot, luotettava varakulkupeli kaikesta karuudestaan huolimatta tuntuu olevan...

Ja hitokseen hauskaa on Classicilla kurvailla, semmoista eleettömän rauhallista liikehdintää. Myös liikkeellelähdöt ja hidastukset tulee otettua paljon maltillisemmin kuin noilla viiksimerkeillä, jostain syystä...

Mikähän tuo omien pyttymäärä olikaan, katsastettuina V-kutosia ja kaseja, kaksi kumpiakin, seassa yksi bokseritwini. Pari V-kutosta sitten ilman leimaa, noiden lisäksi, eli katsastettuna 30 pyttyä, katsastamattomina 12 lisää, vaihtoehtoina 0,6 2,7 3,0 3,5 ja 4,0 joihin on tälle vuodelle yhteensä kertynyt jopa seitsemän tuhatta kilometriä...
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

User avatar
Kaitsu
Posts: 3955
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Kaitsu » 25 Oct 2019, 14:37

Lasketaanko kokonaiset irtomoottorit ja dieselit kanssa :D en taida uskaltaa, kun pelkistä bensa V8:sta tulee jo 40 :shock: :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 15 Apr 2020, 13:50

Tällekkin huomiota. Sosialisoin juipin Sierran vanhat bensat ja ajoin laitoksen tallin vierelle jossa voi vähän pajoittaa, ihmeen nöyrästi lähtee aina vaan käyntiin kunhan tankissa on edes höyryt ja akussa potkua.

Pohdiskelin että mistäköhän sitä aloittelis touhuamaan kun talli sekä metallityövehkeet varattuna juipilla, ainakin iltaisin ja öisin. Päätin jatkaa keulan kanssa koska siellä on ulkohommiksi sopivaa puuhaa, purin vähän kampetta pois edestä että pääsee sitä jo korjattua etulokarin aluetta viimeistelemään ja asentelemaan/sovittelemaan juttuja. Samalla pitää vähän kartoittaa kuskinpuolen tilannetta, koko lokari/lamppukotelo vaihtuu kun semmoinen pala on olemassa. Josko tällä kertaa purkaisi romuja edestä vähän isommalla kädellä kun appari puolella tuli nyherrettyä ahtaudessa.

Muita kuppahommia ei ainakaan vielä aloiteta/jatketa. Säätila ei suosi sellaista.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 16 Apr 2020, 21:21

Piti laitella oikealle eteen jarruletkut kunnolla kiinni lokarin korvakkeisiin, eli ne vastamutterit puuttuivat. Tongin varastosta mutterit ja menin innoissani tussaroimaan, eipä siitä mitn tullut kun käsissä oli liian pienet mutterit. Totuttuun tapaan housut ylös ja napit kiinni, kokeillaan myöhemmin uudestaan kun on jostain kehrätty oikeanlaiset mutskut.
Märkyyden vuoksi en nyt tehnyt tälle korjatulle puolelle vielä mitään kun se tarttis vielä vähän lisää maalia. Siirryin sitten vasemman nurkan kimppuun ja rupesin etusiipeä purkamaan pois että pääsee lokaria vaihtamaan jossain vaiheessa. Siipi lähtikin ilman erityistä tuskaa. Tiedossa oli jo että lokari on mallia huono, mutta kyllä taas kiittelin itseäni siitä että ostin myös sen jalkatilan kulmapalan... Lokari on ihan loppu, siellä samat vaivat kun toisellakin puolelle eli lampunkotelossa ja ympäristössä pehmeää vaihtelevasti, lokari on korjattu varmaan moneen kertaan ja siitä ei enää paljoa ruosteetonta kohtaa löydy.
Nou problem koska se lentää romuun jokatapauksessa. Korikorvake on täälläkin entinen, tässä on tiedossa vähän askartelua ja samoin kuskin jalkatilassa muutenkin ainakin lattian osalta. Sinne korikorvakkeen korkeudelle asti pitää lattia-rintapelti korjata. Nurkka on kans aika valmis, onneksi se korjauspala on sen verran iso että saa sen sivuseinän soikean pokkauksen kokonaan vahdettua. Lokarin takareunassa on kyllä varsin hienoa paikkaa... en tiedä mikä into siellä on joskus ollut korjata tuollai että on osa paikasta hitsaamatta ja muutenkin reunat karanneet. :roll: No, vanha auto niin on monta seppää käynyt tonkimassa.

Se orkkis "sisälokari" on kyllä yksi vitsi. Kapea muovisuikale joka näyttää siltä että tekee enemmänkin paikan kuralle asua itsensä ja lokarin välissä. Ihmekkään että on ko. muovin alueelta pehmeä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 17 Apr 2020, 21:09

Laitetaan tännekkin koska on auton virallinen elvytysketju. Vasen etulokari irtosi tänään puoliksi, porasin pisteet etuosasta ja laitoin tässä vaiheessa ihan romun lokarin iskariturretin kohdalta tylysti poikki vaan. Takaosa rapataan irti kun ehditään ja on tehty vähän lisää tilaa. Jarrusylinteri ja tehostin pois haitoilta, onneksi kaksi putkista irtosi helposti eli ne oikealle ja takapäähän lähtevät. Vasemmalle etupyörälle menevät putket poikki, ja letkut kans, ne on vaihtokunnossa jokatapauksessa niin ei paljoa kannata jumppailla kuppaisten liitosten kanssa. Pääsylinteristä ne putkitumpit voi neuvoa sit ruuvipenkissä pois.

Image

Mut hyvänen aika miten on rapeaksi tekeytynyt. Ihan murotaikinalevyä koko lokari, kun porasin etukulman pistehitsit pois ja löysäsin korityynyn niin pikkaisen kulmasta kun longisti niin lokarin ulkoreunasta tipahti semmoinen 20cm pitkä pala renkaan päälle. Kattelin vielä uudestaan niitä lokarin sisäsyrjässä turretin ja tuliseinän välissä olevia vanhoja paikkoja, ei jumaleisson miten siellä on äkkiä vaan lätkäisty pelit pellin päälle eikä sisäpuolelta hitsattu ollenkaan. :roll:

Kehitystä omiin tekemisiinkin. Nyt keskityin enemmän ton etukulman irroitukseen lamppukotelon ja syylaripanelin väliltä, toisella puolella tuskailin ankarasti kun korjailin nurkan siellä vaihteiston jäähdytinsiilin viereisessä ahtaudessa... Nyt pistin siilin putket poikki ja ne tulee sit joskus helmillä takas, liittimiin en viittinyt edes koskea. Ei ne aukea ehjänä. Nyt sai siilin pois tieltä. Samoin halusin säästää sen nurkkavahvikkeen joka kiinnittyy lamppukoteloon, porasin pisteet kaikessa rauhassa pois ja ko. alue irtaantuikin tosi kivasti. Nyt vois olla toive saada uus nurkka asenneltua ilman hirmu tuskailua ahtaassa nurkassa, ei tartte kuin ne pisteet hitsata takas. Toisella puolella joutui leikkelemään enemmän, osittain sen vuoksi kun se alue tuli tehtyä suorasta pellistä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Maash
Posts: 50
Joined: 28 Feb 2019, 18:04

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Maash » 20 Apr 2020, 08:40

:O Rapeaa on sunkin Rangessa.

Itellä oi kuskin puolen kynnyksen molemmat korituet poikki. Lattia oli pistehitseillä ja muutamalla sketsymmällä viritysellä ja lepäs käytännössä koritukien jämien päällä. Lähti irti pikkasen nykäsemällä :D. Kaveri nauro että kolarissa koko koppa olis jatkanu matkaa :D.

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 20 Apr 2020, 15:14

Maash wrote:
20 Apr 2020, 08:40
:O Rapeaa on sunkin Rangessa.

Itellä oi kuskin puolen kynnyksen molemmat korituet poikki. Lattia oli pistehitseillä ja muutamalla sketsymmällä viritysellä ja lepäs käytännössä koritukien jämien päällä. Lähti irti pikkasen nykäsemällä :D. Kaveri nauro että kolarissa koko koppa olis jatkanu matkaa :D.
Onhan tämä ympärihitsattava, eikä pitkäksi venähtänyt seisoksintakaan ole autoa varsinaisesti parantanut. Ei kyllä uskalla näillä kolaroida... se mitä on ihmisten "ruosteettomia" Rangeja nähnyt niin huhhuijaa. :oops:
Tänään jouti taas tuskailemaan. Leikkasin loput lokarista pois, suurimmalta osin ei kovin tiukassa ollut kun ruoste oli tehnyt tehtäviään. Voi hyvänenaika mitä rakennelmaa taas löyty erityisesti tosta korikorvakkeen alueelta. Ratsupaikat on jo tullut tutuksi mutta joku ihme onkalokin oli jätetty sisäpuolella olevan doublerin ja konehuoneen puolella olevien kerrostumien väliin. Korikorvake oli rakenneltu yhdistelemällä lokarin taiteelliset tilkut ja rintapeltiin väsätyt paikat kokonaisuudeksi... joka nyttemin oli muuttunut ihan mullaksi. No eipä siinä, hankala paikka korjata jos ei pura kunnolla mutta ikäviähän tämmöiset löydökset on. Kiusallisesti tämä täysin seulana oleva nurkka/rintapelti on ruostuttanut lattiankin, toisella puolella ei ollut näin pehmeä vaan siellä selvisi helma + noin 10cm sisäänpäin uusimisella. Kuskinpuolelle saakin vetää aika topakan palan, helman lisäksi.

Kun lokarin hirvitys oli lopulta irti vaihdoin pakosarjantiivisteet ennenkuin unohtuu, nyt se on helppo tehdä kun ei ole mitään edessä. Oikealla puolelle tiivisteet tuli vaihdettua jo aiemmin. No nyt on uudet tiivisteet molemmilla puolilla ja pultitkin aukesivat ilman kinaamista. Tälle vasemmalle puolelle ne lienivätkin vaihdettu auton Tallinna-elämän aikana kun olivat ok kuntoiset ja pultit tosiaan aukesivat ilman tuskaa. Nyt oli kutenkin kohtuu mukava puhdistaa tiivistepinnat välttäviksi.

Mausteena vielä pari kuvaa, vanhan toistoa mutta kauhistellaan näitä yhdessä.
Ekaksi se lokarin jämä, lähimpänä oleva nurkka on se korikorvakkeen vieressä oleva sisä/takanurkka.
Image

Tässä on joskus ollut korikorvake. Aika monta kerrosta peltiä tuossa lattiannurkassa. Näistä ei enää ota selvää onko ollut mitään vedenpoistoreikä mutta toiselle puolelle tein tuonne korvakkeen takanurkkiin reiät joista vesi pääsee pois eikä jää sinne kumityynyt ja rintapellin väliin muhimaan.
Image
Last edited by AVRO on 01 May 2020, 11:37, edited 1 time in total.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Maash
Posts: 50
Joined: 28 Feb 2019, 18:04

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Maash » 21 Apr 2020, 08:52

AVRO wrote:
20 Apr 2020, 15:14
Onhan tämä ympärihitsattava, eikä pitkäksi venähtänyt seisoksintakaan ole autoa varsinaisesti parantanut. Ei kyllä uskalla näillä kolaroida... se mitä on ihmisten "ruosteettomia" Rangeja nähnyt niin huhhuijaa. :oops:
Näissähän on aktiivinen turvallisuus huipussaan. Kuski ei todallakaan uskalla räplätä kännykkää samalla kun ajaa, jne.

Pitäs laittaa "rangaistukseksi" näitä some-mammoja kuukaudeksi Lada Nivalla ajaessa luurin räpäläyksestä. Niva on helvetin siisti vehe, mutta tod näk jopa ruosteista rangea sketsympi vimpain :D.
AVRO wrote:
20 Apr 2020, 15:14
Kun lokarin hirvitys oli lopulta irti vaihdoin pakosarjantiivisteet ennenkuin unohtuu, nyt se on helppo tehdä kun ei ole mitään edessä. Oikealla puolelle tiivisteet tuli vaihdettua jo aiemmin. No nyt on uudet tiivisteet molemmilla puolilla ja pultitkin aukesivat ilman kinaamista.

Mausteena vielä pari kuvaa, vanhan toistoa mutta kauhistellaan näitä yhdessä.
Ekaksi se lokarin jämä, lähimpänä oleva nurkka on se korikorvakkeen vieressä oleva sisä/takanurkka.
Image
Jessus.

Mulla oli vaan kaks peltiä päällekkäin. Mulla on edelleen pikkasen haprasta kuskinpuolen ohjaustangon läpiviennin hoodeilla, jos käytetään kone irti niin sitten duunaa tuota enemmän. Samoin tuolla vängärin puolella on jalkatilan yläosassa vielä pikakkasen vanhaa 2-kerros-ratkasua jäljellä samasta syystä.

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 22 Apr 2020, 17:14

Ahavoituneen pellin poisto jatkuu edelleen. Nyt pääsi jo mallailemaan jalkatilan korjauspalaa paikoilleen, aika hyvin tuo on mitoitettu korvaamaan pilaantuneet alueet. Sivuseinä on erilainen, uudesta puuttuu se pahkura jossa asuu muutama rele, releet pitää siirtää jonnekkin ylemmän kojelaudan taakse koska ei ole suurta himoa ruveta naittamaan tuota pahkuraa uuteen palikkaan. Korikorvakkeen alue pitää vielä surauttaa pois kans, korjauspala yltää aika hyvin sinne keskitunnelin kupeeseen.
Helman etupäänkin leikkasin jo huispois kun siinä ei ollut mitään pelastettavaa.

Ikävänä yllätyksenä A-pilari on aika ruma, tästä saa vaihtaa siihen lokarin yläreunassa kulkevaa neliöpalkkiin asti etuseinän ja jos oikein haluaisi hifistellä niin koko pilari pitäisi katkaista ja vaihtaa kun tässä on ongelmana se ihana monikerrosrakenne joka on ruvennut murenemaan peltien välistä. :cry: Saa nyt kelvata sillä että sisäseinä jalkatilan puolelta, etuseinä etusiiven piilosta ja tietysti alapää pellitetään kokonaan uusiksi, leikkasin mädät jo pois. Toisellapuolen pilari ei ollut näin mätä, paitsi tietysti sieltä ylhäältä tuulilasin reunasta.

Kohta pitää ruveta liimailemaan uuttakin peltiä ettei vaan nitkahda mikään. Pois on raakattu: koko etukulma, jalkatilan kulma, A-pilarista alapää-etu-, ja sisäseinää. Helmastakin tosiaan poistin jo ison palan jotta on tilaa. Se korikorvakkeen etupuolella oleva kolmiomainen lattiatuki lähti melkein käsin repäisemällä.
Helmaan on onneksi lääkkeenä koko assy, piti oikein käydä varastossa tarkistamassa että on varmasti molemmat palat. (inner / outer sill)

Image

***Olisko kellään kuvaa ilmastoinnin letkujen läpiviennistä apparin jalkatilassa?** Minkälainen nieppi siellä pitää olla, tässä on vaan iso reikä ja se kaulus mutta pitäishän tän olla jollaintavalla tiivistetty.
**EDIT** Lääkkeet läpiviennin tiivistykseen löytyi, homma hoidossa.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 27 Apr 2020, 09:16

Korjauspala muotoiltu ja sovitettu paikoilleen, osittain jo hitsattukin. Aika hyvin tuo sopi ja kattoi oikein kivasti hullun kirurgin poistaman alueen, trimmata tarvitsi takareunan pystyosaa josta leikkasin ~2cm soiron pois. Tässähän oli sellainen prässätty alue takareunassa joka muodostaisi ainakin tämän auton kanssa turhan kotelon siihen A-pilarin jalkatilaan, kavennuksen jälkeen litistin loput ko. prässäyksestä jolloin tuohon muodostuu suora seinä. Muuten ei tarvinnut muokata jos ei jotain ihan pieniä kulmanpyöristyksiä yms viilauksia lasketa.
Tuo ulkopuolen muhkura uudesta sivuseinästä puuttuu mutta tämä ei aiheuta mitään suuria murheita, muhkurassa asuvat releet siirrään ylemmäs kojelaudan taaksen. Jalkatilaan tuo ei vaikuta kun verhousmuovi on kuitenkin suora ko. alueella.

A-pilarikin on nyt ulkopuolelta paikottu väliltä lattiataso - konepellin avaushantaaki. Sisäseinä seuraavaksi. Sen jälkeen nakertelemaan korikorvake niin uskaltaa leikata lisää lattiaa ja helmakoteloa pois. :mrgreen: Tosin ensin kyllä tehdään tämä keula valmiiksi, tarkoittaa sen uuden lokariassemblyn asennusta.

Tässä samalla löytyi jotain muutakin pientä joka pitää nyt tässä välissä operoida. Ihmettelin kun tonne ihan ulommaiseen nurkkaan, ulkopuolelle, tiputtaa hissukseen vettä vaikka sadetta ei ole paljoa ollut? Valuu rintapellin nurkassa. Näkyy vuotavan korikittien alle siellä ilmanottokaukalon nurkassa, josta pitäisi mennä reiästä lokarin ulkopuolelle... oikein kiva. Kitin alla kulkeutuu aivan nurkkaan josta pääsee konehuoneen puolella ja valuu sieltä lokarin ja rintapellin nurkkaan joka pysyykin sitten kivasti märkänä kokoajan. Valumareitillä on lisäksi konepellin avausvaijerin kumiläpivienti ja olikohan siinä joku alipaineletkukin menossa rintapellin läpi. No tästähän se vesi hiipii sitten sisäpuolellekkin, jos pellit muuten ovat kunnossa.
Ennenkuin decker-paneli menee takaisin täytyy raspata ne kaukalon kittisaumat ja vetää tuoreet kitit päälle.

Kova yritys saada tämmöisiä pirullisia pieniä vesivuotoja kuriin. Ehkä se on taistelua tuulimyllyjä vastaan mutta olkoot, apparin puolella on jo mukavan kuivana pysyvät nurkat.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

User avatar
series3kalle
Posts: 1813
Joined: 09 May 2008, 10:29

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by series3kalle » 27 Apr 2020, 21:37

Onhan se hyvä koittaa tukkia vuodot... Serieksessä sitä vettä vaan tulee aina joka välistä sisään ja paljon.... :lol: :evil: No, luonnollinen ilmanvaihto on myös astetta parempi serieksessä, ni ei homehdu ehkä yhtä helposti... :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

User avatar
AVRO
Posts: 1471
Joined: 07 Jan 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by AVRO » 27 Apr 2020, 23:19

Tulipa muuten taas iloittua kunnon poranteristä. Mullahan on perinteisesti "vain halvin on kyllin p*skaa" poranteriä ja näitähän kuluu eikä silti tule kuin savu terästä ja ukon korvista. Nyt projektin aktivoiduttua mulla on ollut käytössä hyviä teriä pistehitsien poraamiseen, ja toki uusiin osiin olen samalla terällä tehnyt tulppahitsireiät. Koko tämä vasen nurkka on suristeltu yhdellä ja samalla terällä... ja puree edelleen hienosti lastuten.

Pitäisköhän sitä jatkossakin investoida tämmöisiin, ehkä. Format:n teriä, näitä jäi eräästä asiakastyöstä yli niin kylläpä tulivat tarpeeseen.

Nimimerkillä, aina kannattaa kävellä kädet taskuissa. Ei välttämättä omissa. :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

moggirange
Posts: 57
Joined: 28 Mar 2014, 06:09

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by moggirange » 28 Apr 2020, 09:13

Hienoa tekemistä. Miten tuo SE-varustetaso poikkeaa perusmallista?

User avatar
Kaitsu
Posts: 3955
Joined: 20 May 2011, 07:59

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Post by Kaitsu » 28 Apr 2020, 09:55

AVRO wrote:
27 Apr 2020, 23:19
Tulipa muuten taas iloittua kunnon poranteristä. Mullahan on perinteisesti "vain halvin on kyllin p*skaa" poranteriä ja näitähän kuluu eikä silti tule kuin savu terästä ja ukon korvista. Nyt projektin aktivoiduttua mulla on ollut käytössä hyviä teriä pistehitsien poraamiseen, ja toki uusiin osiin olen samalla terällä tehnyt tulppahitsireiät. Koko tämä vasen nurkka on suristeltu yhdellä ja samalla terällä... ja puree edelleen hienosti lastuten.

Pitäisköhän sitä jatkossakin investoida tämmöisiin, ehkä. Format:n teriä, näitä jäi eräästä asiakastyöstä yli niin kylläpä tulivat tarpeeseen.

Nimimerkillä, aina kannattaa kävellä kädet taskuissa. Ei välttämättä omissa. :mrgreen:
Sama kokemus noista teristä, varsinkin pistehitsien porista, muistelen et omista korvista tuli enempi savua kuin terästä....

Ja aikanaan kun piti väkästellä paattiin pedestaalia ym. ja haponkestävään teräkseen saada reikiä, ostin Bilteman "kobolttiteräsarjan" - en tiedä mitä ne sitten oli kun ei purrut yhtään, palautin moitteiden kera satsin. Sitten naapurin kautta sain laadukkaan satsin ja rupes lastua irtoamaan.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Post Reply

Return to “Projektit / Projects”