Valkoinen Vogue SE -90

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
AVRO
Viestit: 1332
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja AVRO » 22 Loka 2019, 19:08

Tälle ei ole tapahtunut mitään, valitettavasti. Auto on nyt seisoksinut tuossa näkösällä niin kohtuu runsaiden sateiden innostamana kävin kattomassa mitä sisätiloille kuuluu, iloisena yllätyksenä apparin etujalkatilat on ihan kuivat. Eli kaikki vaiva korikehikon ja tuulilasikehyksen kanssa on tuottanut jotain tulosta. :D
Kuskin puolella lattia sen sijaan on totuttuun tapaan märkä, vesi tulee sieltä rintapellistä jossa se yhtyy etulokariin. Tällä ei sinänsä ole väliä koska lattia on korjattava kuitenkin ja se rintapelti myöskin.

Nyt kun olisi kolmen auton vetävä kunnollinen talli niin olis tekemistä... :mrgreen:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 22 Loka 2019, 20:14

Mun valkonen on peitelty, vaikkakin ulkoruokinnassa. Tai siis molemmat (twins http://roverfriends.fi/forum/viewtopic.php?f=31&t=6735), mutta siis sitä paloautoa pitänee kohta laittaa tulille ja siirtää, että saan traktorin ajettua framille talvihuoltoa varten ennen lumia ja lumitöitä. Rankku pitää siirtää johonkin toiseen paikkaan, kun siitä kohden missä se nyt on tarvinnee talvella puskea lumia jonkkaan....
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
AVRO
Viestit: 1332
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja AVRO » 22 Loka 2019, 20:32

Tämäkin on puolipeiton alla talvet, kohta senkin aika tulee kun joutaisi ton talvehtimispaikan rymsteerata -> punainen P6 pois tieltä. Tohon P6:een pitäis vaan saada pyörät alle, joka tarkoittaa samalla sitä että toisenpuolen etutukivarsi pitäis hitsata kun sen joutui katkomaan taannoin että sai hätäpäissään osia siniseen.

Kyllähän näiden kanssa olis jossain Kreikassa tai Epsanjassa NIIN PAL helpompaa. :lol:
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 22 Loka 2019, 23:39

Ei Santana! 8)

Se olis jo liian mukavaa.. Täytyyhän nyt A-pilarin paikkeilta valua vesi haalarin kauluksesta sisään ropatessa auton alla... Tai maata kusiaispesässä... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja Jasu » 23 Loka 2019, 11:25

Vähän on samoja mietteitä, kuinka paljon kivampaa olisi välimeren auringossa pöljäillä, kun sietämättömimmät kelit siellä talvella vastaa meidän kesäkelejä. On kyllä suunta tiedossa, kun "oikeus voittaa", pakataan kamat ja suunnataan osan kaluston kanssa jaetulle saarelle. Jos ei pysyvästi niin talviksi ainakin...

Välillä käynyt mielessä kysyä tätä yksilöä, haluaisiko se muuttaa meille, mutta järki on tullut mukaan ajatuksiin. Just sitä epämukavinta hommaa, siis toiseksi parasta autoremonttia, eli mätähommia olisi tehtävälistalla. Jaa miten niin toiseksi parasta? No, kaikki muu on parempaa...

Toisaalta, hyvin kun tekee, niin sitten pitäisi kyllä kestää vähintään sen mitä tehtaan jäljiltäkin. Etenkin kun nykyään tietää mihin pitää huomiota kiinnittää. Ottaa vaan aikaa nuo peltityöt, kaikkine vaiheineen jotta ollaan siistissä kunnossa sekä kestääkin aikaa ja ennenkaikkea kosteutta jatkossa. Eikä ehkä noin tulisi tehtyä, jos olisi talouden ainoa, tai edes kolmas ajopeli, se tuli huomattua aikanaan kun oli vain yksi jota piti sen aikakauden lopulla joka leimalle vähän papatella peltiä paikaten. Oli kyllä lopulta hienoa tilkkutäkkiä, ratsupaikkaa paikan päällä, ja aina vaan meni siitä läheltä puhki...

Classiciin liittyen, josko kävisi lohkolämmittimen narun punomassa keulaan, ja lähtisi tunnin päästä valmiiksi lämpimällä koneella liikenteeseen..? On taas hetken näytellyt käyttöautoa tuo -76 Classic...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
AVRO
Viestit: 1332
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja AVRO » 25 Loka 2019, 04:24

Jasu kirjoitti:
23 Loka 2019, 11:25
Välillä käynyt mielessä kysyä tätä yksilöä, haluaisiko se muuttaa meille, mutta järki on tullut mukaan ajatuksiin. Just sitä epämukavinta hommaa, siis toiseksi parasta autoremonttia, eli mätähommia olisi tehtävälistalla. Jaa miten niin toiseksi parasta? No, kaikki muu on parempaa...
Pistä nyt vaan shekkivihko kiinni ja takas liivintaskuun. Tätä ei ole suuri hinku myyrä kun sitten taas katuisin, kuten aikaisemminkin Classicin myytyäni. :oops:
Toki jos nenän edessä viuhuteltaisiin tuhatlappuisia niin saattaisin unohtaa itseni mutta tällä hetkellä auto on vähän semmoisessa tilassa ettei siitä kovin isoja rahoja tarjota, todennäköisesti. (eikä kehtaa edes pyytää)

Eikä se ollenkaan haittaa kun kustannuspaikalla on ihan hullun maineessa. Pelkää vee-moottoria löysillä tulpanjohdoilla fleetissä, 3,5 - 5,3litraa / total sylinterimäärä = 36. 8)
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja Jasu » 25 Loka 2019, 13:05

^Joo, näin sen muutenkin ymmärsin, että pysynee tiukasti kotona tämä yksilö. Mihinkäs sitä mieleistään hävittäisi, muuten kuin pakon edessä...

Aika harvakseltaan tulee enää Classic:ia nykyään vastaan, olisiko yksi tullut vuoden sisään? Eikä paljoa sen useammin P38 näy, tosin äsken tuli semmoinenkin vastaan, harmittavasti just sen verran myöhään huomasin ettei lapanen ehtinyt nousta, ja olihan siinä välissä motarin keskikaistalekin haitoilla. Omalla on taasen tullut hoidettua parin viikon ajan liki kaikki ajot, luotettava varakulkupeli kaikesta karuudestaan huolimatta tuntuu olevan...

Ja hitokseen hauskaa on Classicilla kurvailla, semmoista eleettömän rauhallista liikehdintää. Myös liikkeellelähdöt ja hidastukset tulee otettua paljon maltillisemmin kuin noilla viiksimerkeillä, jostain syystä...

Mikähän tuo omien pyttymäärä olikaan, katsastettuina V-kutosia ja kaseja, kaksi kumpiakin, seassa yksi bokseritwini. Pari V-kutosta sitten ilman leimaa, noiden lisäksi, eli katsastettuna 30 pyttyä, katsastamattomina 12 lisää, vaihtoehtoina 0,6 2,7 3,0 3,5 ja 4,0 joihin on tälle vuodelle yhteensä kertynyt jopa seitsemän tuhatta kilometriä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Valkoinen Vogue SE -90

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 25 Loka 2019, 14:37

Lasketaanko kokonaiset irtomoottorit ja dieselit kanssa :D en taida uskaltaa, kun pelkistä bensa V8:sta tulee jo 40 :shock: :mrgreen:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa