Range -76

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 24 Tammi 2017, 22:32

Pitihän se tämmöinenkin sitten Sitikoiden seuraan hankkia. Jostain pieni kuumeilu tuli, eikä poistunut vaikka yhtä suht mätää kävin koeajamassa, ja lopulta sopiva tilaisuus tuli kaverin vihjatessa yhdestä yksilöstä...

Kuva
Eikös sitä hyvän kuvan perusteella ole ennenkin ostoksia tehty..? No, oli niitä muutama enemmänkin, joista sai vaikutelman ettei ihan korjauskelvottoman puolella oltaisi...

Kuva
Tämmöisiä tunnelmia sitten olikin lauantailla. Palstalta tuttu Disco II veturina, reippain mielin katsomaan mitä tuli luvattua ostaa...

Kuva
Nyt sitten ehdin enemmälti ostosta ihmettelemään, ja mukavasti paljastui että muistellun vuosimallin sijaan tämä olikin pari vuotta vanhempi, eli tukevasti päästömittausikäisiä vanhempi...

Kuva
Pannuhuonekin suhteellisen alkuperäinen, isompia muutoksia en ainakaan äkkiä silmäillen havainnut. Tulevaisuudesta en sitten lupaa vielä mitään, mutta yleensä on tapana ollut olla tekemättä peruuttamattomia muutoksia, paitsi ekan Rättärini kanssa joka on mukana kulkenut jo vuodesta 1993...

Kuva
Sisälläkään ei edes hometta ollut, pääosin ehjääkin kaikkialla. Ja yllättävän siistiä...

Kuva
Pimeyden Ruhtinas näytti heti tapansa, sähkönpuutostauti alkoi yllättäen vaivata. Mittari sitten varmisti, ei isommin eloa laturissa...

Käyntiin kuitenkin omillaan lähti, tosin ontuen ja ehkä viidellä pytyllä korkeintaan. Kaasuttimien ylivuotoletkuista tuli solkenaan bensaa (siksi tuo lähin kanisteri, vuotokin loppui kun aikansa käytti). Pari pyttyä lisää sai käyntiin mukaan säätämällä katkojan kärkiväliä, ja viimeinenkin heräsi aikansa lämmettyään. Kuumana sitten kuulostaisi siltä että joku nostaja saattaa naputtaa, mutta selvitellään tuommoisia sitten kevväämmällä...

https://www.youtube.com/watch?v=1a9XrgD5j5U
Ja käy se, ja toimiikin ainakin odotuksia paremmin...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 25 Tammi 2017, 10:49

Tankkia tuo näkyy kaipailevan. Oli altapäinkin vähän surullisen oloinen, ja autosta löytynyttä huoltopäiväkirjaa silmäillessä useammassa kohdassa näkyy tankin joko vuotavan tai yritetyn paikata. Jopa lasikuidulla päälle leipomalla. Kunto selvinnee parhaiten pudottamalla tankki pois, helpottaa ehkä runkoaisojen tutkailua/korjaamista..?

Unohtui kommentoida tuota videonpätkää. Uskomattoman hauskaa oli tuo vähäinenkin pyörittely pellolla, umpihankeen meni kivasti, ainakin toistaiseksi ennemmin loppuu kuskilta usko kuin Rangella tuossakin kunnossa. Muutama aurattu kasakin piti kokeilla ylittää, vaan läpihän se niistäkin meni, edes keskilukkoa kytkemättä...

Lauhtuis nuo kelit hieman, niin kykenisi paremmin painimaan tuon kanssa. Polttelee kyllä kovasti...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 25 Tammi 2017, 12:58

Tankki pois ja hitsilankakaupoille... :mrgreen:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 27 Tammi 2017, 11:23

Migillä en ainakaan minä ole koskaan onnistunut saamaan bensaa pitäviä saumoja. Messingillä juottaen on onnistunut, mutta nyt puuttuu pillit...

Pois se tankki pitää varmasti pudottaa, samalla sitten pääsee näkemään mitä rungolle saa tehdä. Alkavaa "hauskaa" senkin kanssa on kyllä jo näkyvissä, mutta ilmeisen maltillisesti kuitenkin...

Jarruputkikin pitäisi vaihtaa, ja ainakin yksi pytty vuotaa pakosarjan tiivisteestä. Yllättäen tuo pakosarjan vuotokin löytyi kun kyseinen pytty alkoi polttamaan, oli siitä kyllä huoltovihkossa mainintakin että vuotaisi...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 27 Tammi 2017, 14:13

Niin siis elä helvata mee hitsin kanssa suoraan sen tankin kimppuun tyhjentämättä/pesemättä räjähtäviä aineksia ja huuruja ensin pois. Hienosti meni mun kommunikointi, kun edellises postaukses tarkotin runkoa...! :lol:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 27 Tammi 2017, 17:07

Juuei kävis mielessäkään. Hyvät huuhtelut vähintään, ja sittenkin on vissiin aika herkkää räjähtelemään...

Siitäkin on kyllä kokemusta, kun kaverin itäpyörän tankkiin piti hitsata pikkupaikka, ja tankin vedellätäyttämisestä oli jo aiemmin juttua. Oli vaan unohtanut että millä sen täyttäisi, ja se olikin täynnä bensaa, ja senhän tietää miten sen kanssa käy kun migillä polttaa reiän tankin alaosaan... Ei sentään silmille tullut, mutta komiasti virtasi bensa parimillisestä reiästä, joka sitten kyllä syttyi...

Sammutuksen jälkeen mentiinkin sitten hetki pihalla, minun määrätessä vauhtia... :lol:

Kävin mielenkiinnosta Käyttöautosta ja Moponetistä kysymässä pakosarjan tiivisteitä, kun matkan varrelle osui. Ei vaan Käyttöauto tunne -86 vanhempia autoja, eikä jälkimmäisestäkään moisista ollut edes hajua...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
solihull
Viestit: 1287
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 23:20

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja solihull » 27 Tammi 2017, 17:47

Olisko kannattavinta ostaa uusi tankki ihan suosisa. Ne ei paljoa maksa, reilulla satasella saa semmosen joka kestää vuosikymmenen...ja paikatut ei vaan tahdo olla kovinkaan pitkäikäsiä.

Muistan muuan lehtijutun, jossa autosta oli poistettu tankkia ja alla oli halogeenilamppu. Tankki putosi lampun päälle, bensa syttyi,liekki hulmahti, poltti korjaajia, poltti auton, poltti tallin maan tasalle... jne...

TT
LR Discovery TDI 300
LR 110 Defender STW TDI 300
RR 3.5 TDiC
MB E300TD

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1152
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja armas » 27 Tammi 2017, 19:44

Kyllä nämä polttoainesäiliön paikkaukset kannattaa unohtaa heti kättelyssä, varsinkin jos säiliö on wanha ja lie jo yritetty korjata. Korjausyritys on vähän housuun pissimistä, lämmittää hetken ja kohta on sama tilanne. Uusi säiliö ei mahdottomia maksa ja on sitten kerralla yksi murhe vähemmän.

Merkkikohtaisten varaosien suhteen on kotimaassa ja ulkomailla hyvin tarjontaa, mutta näihin ei lukeudu Motonet eikä Käyttöauto. Täällä on palstan syövereissä useammassakin ketjussa tarinaa kelpoisista hankintakanavista, lukeva ei tieltä eksy :wink:
Rover
* 2000 TC -68
* 2000 TC -71
Range Rover Classic
* 3.5 V8 2d -82
* 3.5 V8 4d -82
* 2.4 TD 4d -82
* 3.5 V8 4d -83 (MA)
* 3.9 V8 EFI -89

Timo, RY 1325

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 27 Tammi 2017, 21:04

armas kirjoitti:
27 Tammi 2017, 19:44
Merkkikohtaisten varaosien suhteen on kotimaassa ja ulkomailla hyvin tarjontaa, mutta näihin ei lukeudu Motonet eikä Käyttöauto.
Jep. Tiedossa on. Palstaa on tullut luettua jo pitkään ennen rekisteröintiäkin. Vaan piti se silti käydä tuollaisia kysymässä nurkilta. Jos vaikka olisi hyllystä sattunut jotain löytymään, pakosarjan tiivisteelle löytyi sentään hinta Käyttöautosta...

Tankista sen verran, että noilla hinnoilla mitä on nopealla netin katselulla löytynyt, ei tosiaankaan paljoa innosta alkaa vanhaa paikkaamaan. Vähän toisenlaista on saatavuus, verrattuna viimeksi paikkaamaani, saman ikäkauden Citroen Ami:n tankkiin, alkaa olla maailmaltakin saatavuus nolla, käytetynkin osalta, niin mieluummin hapantuneen paikkasi kuin olisi tyhjästä rakentanut kokonaan uuden...

Yhden kyselyn perusteella, onnistuivat kaivamaan ensirekisteröintipäivänkin, joka on 30.11.1975. Sinne suunnalle arvelin valmistenumeronkin perusteella, vielä voisi selvittää ensimmäisen rekisteritunnuksen niin voisi sen varata jos on vielä vapaana...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1152
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja armas » 28 Tammi 2017, 10:52

Jasu kirjoitti:
27 Tammi 2017, 21:04
vielä voisi selvittää ensimmäisen rekisteritunnuksen niin voisi sen varata jos on vielä vapaana...
Juu, Trafin verkkopalvelusta tämä selviää helposti nykytunnuksella, kun hakee historiatiedot.

Hieno projekti tämä, tsempit jatkoon. Vanhoja classiceja ei kunnosteta koskaan liian montaa :)
Rover
* 2000 TC -68
* 2000 TC -71
Range Rover Classic
* 3.5 V8 2d -82
* 3.5 V8 4d -82
* 2.4 TD 4d -82
* 3.5 V8 4d -83 (MA)
* 3.9 V8 EFI -89

Timo, RY 1325

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 29 Tammi 2017, 23:44

Heh. Milloinkahan tämä onkaan oikeasti ensimmäisen kerran otettu käyttöön..? Sen 30.11.75 tiedon lisäksi Trafin dokkari väittää ensirekisteröintihetkeksi 2.4.76 mutta ensimmäisen rekisterinumeron väittää silti annetun jo 18.1.76. Ja nuo kaksi viimeisintä siis samasta Trafin tiedostosta luettuna... No, sikäli aika sama, jos viimeisimmän tunnuksen mukaan määräytyisi katsastusaika, niin se olisi melkeinpä sama hyvä kuin marraskuun loppu...


Vähän piti käydä taas penkkoja siirtelemässä... Lähinnä siksi että sai öljyihin lämpöä niijen vaihtoa ajatellen...

Kuva
Kurat kyllä vaihtu, aika bensantuoksuiset oli. Filtteri jäi vaihtamatta, sain sit väärällä kierteellä varustetun M-kaupasta matkaan. Onneks kahtelin ennen sotkemista... Ja lämpeni ne poistoa ajatellen, tuli aika livakasti astiankin ohi. Voisi kai sitä öljysoraa noinkin tehdä, mutta onneksi hyhmääntyi äkkiä lumen kanssa niin oli helppo lapioida hävitykseen... :oops:

Kuva
Tuommosta nuppia tuli eilen ihmeteltyä, epäily oli mut varmuutta ei antanut ohjekirja, Haynesin manuaali eikä google...

Kuva
Alta sit totuus paljastui, PTO se siellä lymyilee. Ja toimi, totteli nuppia sujuvasti, vaikka tuskin on nuppia isommin liikuteltu aiemmin...

Kuva
Etupäässä näkyy tuo jatkuva ruosteenestojärjestelmä toimivan aika sujuvasti, jopa niin että suikkapiä oli aiheesta viimeisessä katsastusyrityksessä maininnu... Leima jäi silloin katkenneesta jarruputkesta kiinni, ja taisi noita korjauskehotuksiakin (pääasiassa valovikoja) olla myös ns. riittävästi...

Öljynpaineen merkkivalon anturi ainakin vuotaa läpi, eikä se edes yhdistä sähköä kulkevaksi. Samaten suodattimen jalasta näkyy jostakin piilosta öljyä puskevan...



Sit peräpäästä joku räpsy..:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Yllättävän vähän näyttäisi "Väyrystyneen", eikä pikkasen koputtelemalla ees palasia tipahdellu... Mitä noita muita projektikertomuksia on katsellut, niin jotenkin erinäköistä on hapantumisen aste monissa ollut. Selittyykö tuo sitten sillä että tämä on elänyt aika pitkään lentokentillä..?

Kuva
Vaan tasonsäätökikkare (onkos tuo nyt se Boge josta kirjoitellaan?) oli jonnekin kadonnu. Pitää selvitellä onko jouset sit semmosen missä ei mokomaa ole, eikös ne ole tukevammat ilman tasonsäädintä..?

Kuva
Tuostakin on suojagummi osaks karannu... Jotain pitänee tuolle keksiä, toki ensin vielä pitää kokeilla löytyykö välyksiä...

Tuolla kömpiessä löytyi seutu mistä jarruneste katoaa. Tarkempi paikka on vielä hukassa... Nii, ja Lucaskin heräsi tahkoomaan sähköä... :lol:

Jotain hauskaa tuossa kyllä on. Selittämätöntä kivaa. Vai onko kyse siitä että on "uusi lelu" jossa asiat on tehty aika eri tavoin kuin aiemmin opitun Ranskalaismerkin kanssa..? Ostokrapula on kyllä loistanut poissaolollaan...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3821
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Tammi 2017, 15:26

Jasu kirjoitti:
29 Tammi 2017, 23:44

Yllättävän vähän näyttäisi "Väyrystyneen", eikä pikkasen koputtelemalla ees palasia tipahdellu... Mitä noita muita projektikertomuksia on katsellut, niin jotenkin erinäköistä on hapantumisen aste monissa ollut. Selittyykö tuo sitten sillä että tämä on elänyt aika pitkään lentokentillä..?
Eikös ne just lentokentillä holvaa suolan ja glykolin kanssa isolla kädellä, et luulis siellä norjankromin tarttuvan british steel:iin entistä hanakammin.

Avro varmaan osaa antaa tästä sisäpiirintietoa :wink:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
cxtb2
Viestit: 309
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 30 Tammi 2017, 17:41

senverran on tuossa kentänvieressä työskennellessä tullut mutua, että syövyttäviä aineita, kuten maantiesuola ei lentokentillä saa käyttää, lentokoneitten alumiinisia rakenteita mielellään säästellään semmoisille altistumiselta...
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Ajoon joskus Discovery 2 TD5 Automatic -00
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 02 Helmi 2017, 16:24

Tässä nyt yrittänyt löytää kaikenlaista tietoa, kun ei ihan joka hetki pääse projektia tutkimaan. Range -osastolta yrittänyt lukea oikeastaan kaiken mitä Classicin osalta on kirjoiteltu, silti on monenlaista hieman epäselvää. Osaan voisi kyllä osaluettelokin auttaa, vielä ei vaan ole tarpeeksi vanhaa sisältävää vastaan tullut. Jos kenellä tietoa sellaisesta on, niin ilolla otetaan vastaan...

Joitakin avoimia kysymyksiä..:

-3,5 V8 erot, mitä jumppaa tiedossa jos ruiskuksi noin vanhan haluaa? Imuaukoissa vissiin puuttuu suuttimien "koloset"?
-onko moottoreissa eroa automaatti- ja manuaalivaihteisen välillä?
-kardaanit, jotain eroa automaatti/manuaali? Tuli tosin jo aiemmin toista projektia ajatellen hankittua 5-ovisen automaatin kardaanit
-pakosarjan tiivisteitä muutaman lähteen mukaan ei noissa vanhemmissa ainakaan olisi?
-tankki, muovinen tuli joskus -91 tienoolla, olettaisin että on kovin yhteensopiva peltisen kanssa?

Tässä kohtaa alkaa vaikuttaa jo siltä että "helpoimmalla" voisi selvitä etsimällä läpilaho 3,9 automaatti elimenluovuttajaksi? Niitäkin on toisinaan näkynyt, ja ihan järjellisillä pyynneilläkin...

-jarruputkiliitosten kierteet. Selviää toki kun katkenneen irroittaa, mutta tallille kun on se 50km kotoa, niin aina pyrkii välttämään turhaa edestakaista ajoa
-miten tämän kummallisen virneen saa naamalta pois, etenkin pellolla ajelun jälkeen? Täyteen tankkaamalla ehkä laantuu hitusen? Taloudessa tosin on jo pari isommalla sammiolla varustettua, Sm 90 litraisella ja Xm nimellisesti 80 litraisella jollaiseen on tullut tankattua jopa 97 litraa kerralla
-kestääkö peruskone miten maltillisia ahtoja, kiusaa ajatus Eaton M62:n istuttamisesta imusarjan päälle?

Jos taas järkeviä ajattelee, niin etsii automaattivaihteisen Rangen, ja antaa tämän olla tällaisena. Ruisku taas sopii omaan ajatusmaailmaan kaasareita paremmin, kivampi säätää läppärillä hytissä kuin pellin alla suuttimia vaihtaen. Mekaanista ahtamista on tullut opiskeltua Rättärin koneen kanssa, vielä ei ole räjähtänyt silmille, ruisku tuli sellaiseen laitettua jo kymmenen vuotta takaperin. Kiva ja järkevä tuntuu harvoin kohtaavan. Onneksi järjen ääntä ei ole aina pakko kuunnella...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1706
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 02 Helmi 2017, 19:38

Sen virneen saa hyytymään hetkeksi kun katkaisee vetarin tms. Virne tosin palaa hyvin nopeasti kun taas on saanut korjattua ajokin :mrgreen: ...
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Terziakis
Viestit: 96
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 15:10

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Terziakis » 03 Helmi 2017, 14:59

Jasu kirjoitti:
02 Helmi 2017, 16:24
-3,5 V8 erot, mitä jumppaa tiedossa jos ruiskuksi noin vanhan haluaa? Imuaukoissa vissiin puuttuu suuttimien "koloset"?
Joo, periaatteessa ei muuta eroa. Kaasarikoneissa on käsittääkseni vähän jyrkempi nokka vs. ruiskukoneisiin. Ja riippuen vuosimallista puristusuhde vaihtelee.
Ruiskun imusarja ja nippu antureita + Megasquirt, tietyst bensatankkiin ruiskun pumppu, tai keruusäiliö ja siitä ruiskupumpulla eteenpäin, ja imusarja kannattaa metsästää sitä uudempaa mallia mihin saa nykyaikaiset suuttimet.
Itse muutin -78 SD1:n moottorin ruiskuksi ( viewtopic.php?f=2&t=2912 )
Tai ostaa valmiin ruiskumoottorin, niitäkin täällä forumilla silloin tällöin pyörii. Miullakin yks 4.2litranen odottelee kohtaloaan tallin nurkassa.

Avatar
cxtb2
Viestit: 309
Liittynyt: 08 Loka 2015, 22:20

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja cxtb2 » 03 Helmi 2017, 21:24

satuimpa lueskeleen julkaisua nimelta the Landy, Brittien mainosjulkaisu, jossa ihan asiaakin, viimesimmässä juttua mm. RRC:n "tiivistämisestä", eli ikkunoiden ym. laittoa

Landy
Land Rover Discovery 2 TD5 Automatic -99
Ajoon joskus Discovery 2 TD5 Automatic -00
Varalla Discovery 2 TD5 Automatic -01
XM V6 Berline
CX 25 TRD Turbo2 Break
CX 25 GTI Turbo2 Berline

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 04 Helmi 2017, 19:40

Valovikoja tuli metsästettyä. Vasemmalta puuttui parkki edestä ja takaa, sekä rekisterivalot. Etuparkissa ei ollut edes polttimoa, takaparkilta puuttuu sähkö (ilman polttimoa tuli pari volttia) ja rekisterivaloista kuva alla..:

Kuva
Eipä isommin yllätä, ettei valaisua noista tule. Jotkut tarvikevalot käsittääkseni, eikä ainakaan tuollaiseen asennukseen soveliaat kun täyttyvät vedellä...

Takaluukun yläosan lukkojakin tuli säädettyä ja putsailtua, auttavasti jopa alkoivat pysymään kiinnikin. Vielä pientä hienosäätöä, niin eiköhän ne taas pysy suunnitellusti kiinni...

Ihan oli kyllä aiheellinen jarruputken vuodostakin mainita, ainakin parista paikasta iloisesti tuli nestettä poljinta painaessa. Eikä oikein kestänyt edes koskea se selkeimmin vuotava putki, kun osiksi meni. Pientähän tämä...

Moottori sitten päätti edelleen vuotaa öljyä, kone käyntiin ja montulla asiaa tutkimaan. Ensihätään näytti siltä että vuotaisi öljypohjan ja lohkon välisestä saumasta, mutta järki väitti ettei siitä voisi vuotaa. Tai vuotaisi myös sammutettuna. No, kone seis, paikkojen putsailua, ja taas käyntiin. Jostain ylempää näytti tulevan, sellainen "rajatapaus" erään maininnan mukaan, ei ihan norona mutta enemmän kuin tippoja. Alkoi vain päivä loppua, niin jäi tarkemmin selvittämättä, mutta näyttäisi näin aloittelijan silmin että lohkon ja öljypumpun/suodattimen välistä saattaisi tulla, minkähänlainen tiivistys siellä mahtaa olla..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 452
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 16 Helmi 2017, 20:37

Vähän ihmettelyä, kun vihdoin pääsi verstaalle asti...

Öljyvuoto on aika, sanoisko reipas. Jostain ylempää kuin öljypumppu taitaa kuitenkin tulla, olisikohan valistuneita arvauksia tarjota vuotopaikoista? Nokkaketjun kotelon ja lohkon välisestä saumasta kenties..?

Öljynpaineen merkkivalon anturikaan ollut sopivalla kierteellä, ei ollut kartiokierteellä vaan lieriö, ja huomattavasti hienompikierteinen kuin se mitä "näihin kaikkiin sopivaksi" tarjottiin paikallisessa kaupassa...

Hiljalleen alkaa päästä jyvälle sähköistäkin, ja koko ajan toiminta paranee kun saa "entisten omistajien sovelluksia" vähemmälle. Muutama hauska, semmoinen missä on menty aidan matalimmasta paikasta yli, on jo tullut vastaan. Eikä niiden oikeammin korjaaminen ollut edes vaikeaa. Piti vain viitsiä tutkia kokonaisuutta ja etsiä syy toimimattomuuteen... Akkua tuo on historian mukaan purkanut pitkään, ehkä sen takia on pääkytkin laitettu. Vaan syy tuolle akun purkamiselle oli niinkin yksinkertainen että vilkuille oli otettu sähköä paikasta jossa on jatkuva virta, ja samasta paikasta meni syöttö ainakin lämpömittarille, eihän ne mittarit paljoa kuluta mutta purkaa sekin ajan kanssa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1152
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja armas » 17 Helmi 2017, 22:31

Jasu kirjoitti:
16 Helmi 2017, 20:37

Öljyvuoto on aika, sanoisko reipas. Jostain ylempää kuin öljypumppu taitaa kuitenkin tulla, olisikohan valistuneita arvauksia tarjota vuotopaikoista? Nokkaketjun kotelon ja lohkon välisestä saumasta kenties..?
Kannattanee tarkistaa virranjakajan liitos jakopään koteloon. Välistä tihkuu, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Rover
* 2000 TC -68
* 2000 TC -71
Range Rover Classic
* 3.5 V8 2d -82
* 3.5 V8 4d -82
* 2.4 TD 4d -82
* 3.5 V8 4d -83 (MA)
* 3.9 V8 EFI -89

Timo, RY 1325

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa