Rover 3500S -72

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Kävinkin tänään ajelemassa. Pesin lehdet ja pihalla möllötyksen jäljet pois, illansuussa suuntasin Mlä P Juustoportille koska ilmassa oli kahdenlaista arvailua Mäntsälän Pörinöistä... no ei siellä ollut pikkuauton lisäksi kuin kaksi USA-peliä.
Rohkeasti vaan jutulle ja äkkiä siinä vajaa puoli tuntia hurahti.

Ihan hyvä oli käydä vähän kuivattelemassa laitosta.
Viimeksi muokannut AVRO, 12 Huhti 2021, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tilanteet muuttuvat. Nuoren miehen auto pimahti, ja kun töihin pitää päästä niin ajelee Rankulla. Setä ajelee ite pikkuautolla kun kelit suosii vielä, nuoren miehen työpaikalle sitä ei raaski antaa kun siellä tulee 100% varmuudella kolhuja. Asiakkaat hakkaavat ovilla ja pyyhkivät kulmat mennessään.

Onneksi säämies on luvannut lämmintä...
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tämä sai tänään mukavasti liikettä. 320km tuli ajeltua, mutsin kanssa hautuumaakierros. Keli oli kyllä varsin oivallinen, erityisesti kun katsoo kalenteria... 8)
Ollut ihan kesäajot kun alkuviikon ajelin töihinkin tällä.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Eipä ole juuri ehtinyt tätä hypistelemään, tuolla kopissa vaan lämmitellyt.
Pakkasten vuoksi pajassa on liian kylmä niin tänään kävin morjestamassa pikkuautoa ja arvelin hetken käytellä... tässä meinasikin käydä hassusti kun bensalinja konehuoneessa rupesi vuotamaan. Suoraan pakosarjan päälle. Onneksi kuuntelin herkällä korvalla ja kuulin outoa ääntä, kone seis ja höyry nousikin konehuoneesta. Oli jo vähän löysää kakkaa puntissa kun nappasin takapenkiltä sammuttimen ja menin katsomaan mitä tapahtui.

Luulen että tässä on käynyt niin että Bilhelveten letku on pehmennyt ja bensa suihkusi klemmarin alta, mulla kun jäi bensanpaineiden testausliitin asennetuksi tonne ja se vimeinen pätkä oli jotain B:n letkua.
Korjasin tilanteen ja vuoto loppui, autokin kävi oikein hyvin.

Ehdin tehdä jotain pientä hommaakin. Rupesin purkamaan Defa hälytintä pois, se kun on jo toinen vanha Defa joka vinoilee mulle niin saa lentää romukoppaan. Piste.
Samalla pällistelin konehuonetta ja mietin ohjaustehostimen säiliön siirtämistä apparin puolelle. Vanhassa RY:n lehdessä on pariesittely tästä ja eräästä toisesta V8:sta ja siinä toisessa säiliö on väljemässä paikassa konehuoneen oikeassa reunassa.
Nyt se on vasemmassa takanurkassa ja siellä on hirvittävän ahdasta jarrunestesäiliön ja kaasupoljin vipstaakien kanssa.

Harmillisesti mennyt kaikki talven suunnitelmat enemmän tai vähemmän pommiin. Kaikki hommat ihan tekemättä. :(
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tajusin että kevät on täällä, ja autot levällään. Ukko vaan laiskotellut... :evil:
Pikakiireellä kävin ostamassa tohon o-tehostin hommaan paluuletkun ja uuden paremmin letkulle sopivan nipan tehostimen kylkeen, josko tuossa pyhinä ehtis tussaroimaan tämän ajokuntoon. Muut talvelle suunnitellut hommat edelleen tekemättä mutta ne saa nyt tähän hätään jäädä kun eivät ole akuutteja, Kisun remontti paisui niin paljon että pikkuautolle suunnitellut isot hommat jää toistaiseksi.

Koska syy on aina muualla niin osasyynä tämän viivstymiseen vielä loppumetreillä on työmaan työvuorojen korona-muutos, porukka jaettiin ja vuoroviikoin tehdään iltavuoroa jota meikäläinen vihaa yli kaiken, eli iltapäivällä alkava vuoro. Aivan /c:stä, ei sovi mulle eikä mun kotikuvioihin olleenkaan. Päivät menee ihan hukkaan kun oikein mitään ei voi alkaa ja loppupäivä/ilta ollaankin sitten töissä. Aamut taas aloitetaan tämän rytmin vuoksi niin aikaisin että illalla on ihan väsynyt ja mentävä taas nukkumaan "kympin uutisten jälkeen".
Onneksi tämä loppuu nyt kun yhtenä rintamana ilmoitettiin että tästä ei tykätä, eikä järjestelystä ole edes mitään todennettavaa hyötyä.

Ens viikosta jatkuu taas about normi virka-aika, tulo/lähtöajat porrastetaan ettei olla kaikki yhtäaikaa pyllynposki pyllynposkessa pukuhuoneessa.

Ehkä pikkuautolla pääsis kohta jo ajelemaan jos kelit pysyy hyvänä, kylätie on jo sula.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Kevät yllätti autoilijan.
Mulla kans. Yhtäkkiä saakin ruveta jo miettimään renkaanvaihtoa...

Toi on tuttu tunne että iltapäivällä alkava työnteko tai meno jonnekkin on ihan myrkkyä turaamiselle. Mistään ei saa kii eikä viitti ees alottaa kun ei kumminkaan ehi tehä ennen lähtöä. Voi toimia joihinkin hommiin paremmin, jos olis edes tila mihin voi jättää kaiken aina levälleen.
Mä yritän tehdä niin (haaveileva yrittäjä) että pitkää päivää viikolla ja sit toivon että pääsis töiden suhteen siihen tilanteeseen, että vois pyhittää vaikka koko perjantain turauspäiväks....mut eipä oo vielä onnistunu...

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Säiliön siirto eteni lässytyksen ja unelmoinnin tasolta toteutukseen. Säiliö löysi paikkansa oikeasta sisälokarista about koneen etukulman tienoilta jossa on kivasti tilaa, ja sopivasti reikäkin johon peltikorvakkeen sai pultattua. Vanha jarrunestesäiliön korvake joka jäi ylimääräiseksi, pätkä pois niin sopi tähän, säiliön pannan kaveriksi pari sopivaa holkkia ettei purista liikaa kun kiinnitys yksinkertaisesti yhdellä pitkällä pultilla korvakkeeseen.

Letkut kulkee kivasti koneen etu/alakautta poikittaispalkkia seuraillen, hiekkapellin takana niin ei lennä mikään ainakaan ihan suoraan letkuihin.
Nämättimet pitää vielä kiinnittää jollain siihen palkkiin, mutta se täytyy tehdä ulkona kun saa keulan kunnolla ylös.Tuolla kopissa ei uskalla, eikä oikein mahdukkaan tunkkailemaan mitään.

Laiskuudesta kärsi taas koko ruumis kun en pyöritellyt rattia paljaaltaan ennenkuin jyräytin hetkeksi käyntiin. Nesteet meni ihan vaahdoksi joten pakollinen tuumaustauko oli edessä jotta pahimmat ilmat seilaa pois. Kokeillaan sitten uusiksi.

Sotkuakin tästä revohkasta tuli, normaalien roiskeiden lisäksi ton kanssa kävi se perinteinen että oli lorotellut piruuttaan isot lammikot laattialle kun selkänsä käänsi. Simpukka oli tyhjentänyt itsensä parin päivän aikana kun paluuletku oli irti uuden nipan oston merkeissä, irroittaessani letkun tuolta ei pientä lorahdusta lukuunottamatta tullut mitään. Ootappa kun jätit odottamaan asennuspäivää niin oli valuttanut pitkin runkopalkkia, tukivartta ja pakoputken downpipeä laattialle... ääh. Pakoputkikin on niin karhea ruosteesta että käryää varmasti tosi ihanasti kun lämpenee, suihkuttelin jo bräkleeniä perään mutta hikiseksi tuo jää.

Säiliön, ja vasemman runkopalkin päällä kulkevien letkujen suojaksi tarviaa taiteilla jotkut lämpösuojapellit. Pakosarjat on tämmöisessä motorsport-vehkeessä tosi lähellä konehuoneen sivuseiniä että äkkiä siellä kumitavara rupeaa paistumaan ylikypsäksi.

Mutta nyt alkaa olemaan jo ajokunto lähellä, autollakin. Josko sitä ens viikolla kävis töissä ilahduttamassa väkeä massasta poikkeavalla kiiturilla. Tänä vuonna ei tarvi edes katsastajaa vaivata niin voi vapautuneesti huristella.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Avatar
AVRO
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1560
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Rover 3500S -72

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tämän ajokausi alkoi virallisesti eilen. Auto pihalle, tallipölyt ja konehuoneen o-tehostinöljyn sotkut pesten, illalla käytiin kaupassa tällä.
Todella tuottamaton talvi pikkuauton osalta, mitään muuta en siis saanut aikaiseksi kuin noiden nestepönttöjen käpistelyt. :oops:
Sen lisäksi että ZF-pönttö muutti oikeistoon, laittelin j-nestepöntön asiallisesti kiinni simpukan kupeesen. Tähän on nyt tyytyminen, joka sinällään on häpeällisen vähän.
Ennen ja jälkeen:
Kuva

Kuva
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S efi -73
Jaguar XJ-S V12 series II -89
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”