Range -76

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3699
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Marras 2018, 21:44

Ihan kuin kuulostais flekti(e)n laakeri(t) hieman kuivilta? :shock:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 30 Marras 2018, 22:16

Siellä on kuivaneita lehtiä flektin ja syylärin välissä, ainakin Pihlajaa ja taitaa olla Tuijaakin (vai mitähän lie se puska olikaan). Hienosti silppua lensi kun ekaa kertaa kevään jälkeen noita sähköllä pyöräytti...

Voisi ehkä maskin vielä irroittaa ja kerätä lehtien jäänteet pois, nyt kun ovat kuivana...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 03 Joulu 2018, 16:51

Eka reisu kaupunkiin ja takaisin koettu, nostaa lämmöt yllättäen aika paljon nopeammin, mittarissa ei osaa sanoa olisko eroa. Pitäisi olla tarkempi mittari, tai ainakin asteikolla ja semmonen että näyttää edes jotakuinkin samoin aina. Muita huomioita, liikahtaa rivakammin kiihdytellessä, ja satasesta lähtee vielä ihan eri tuntusesti kuin ennen. Osasyinä varmaan tuore ysikasi tankissa ja kaasareiden öljyäminen kun toisesta oli taas karannu öljyt...

Pitänee vielä merkkivalot rakennella noille puhaltimille, ainakin vähäksi aikaa, niin tietää niiden käytöksen. Veikkaan ettei paljoa pyöriny, paitsi siinä kun motarilla tuli vähän tuuletettua konetta ja motarin jälkeen tuli vetäistyä vauhti nollaan liikennevalojen takia, parkissa sitten hetken pyöri ja komeasti kyllä pukkas vesihöyryäkin pellinrakosista. Vähän vuotaa tuokin jäähdytin, ja reunoilta ei ole isommin puhkuttu ainakaan alkuperäsen flektin voimin...

Tais olla hyvä remppa tuo..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 19 Joulu 2018, 20:14

Tarttui menneenä lauantaina "uusi" syyläri (vähän muutakin, kuten ykkösDiscon akselit yms) tähän, samanlainen mitä alkujaankin oli. Vaan eihän sitäkään nyt modaamatta voi asentaa...

Kuva
Tuommosen tinasin kiinni, meinasin hopealla juottaa vaan koritina olisi ollu ilmeisesti oikeampi tuohon paikkaan. Kun on päädyn tinailut sen verran lähellä että lähtee pääty irti ennenkuin saisi tuohon tarpeeksi lämpöjä. Joo, kokeilin, lirahti hienosti...

Kuva
Nätisti siihen sitten kävi BeeÄksän anturi...

Kuva
Kokeeksi käytin lämpöiseksi, heräsi loogisessa lämpötilassa puhaltamaan, ja sammuikin vielä. Ainoa pikkumoka mikä testatessa sattui, oli kun pakokaasun poistoletku irtosi ovesta, kivasti röpötti korotetulla tyhmäkäynnillä käryt talliin. Enkä edes itse huomannu, kun jäähdyttimestä kärysi tuoreet maalit samalla, onneksi tuli vintiö häiritsemään sopivasti...

Kuva
Kummasti taas on tuossa koneen edessä tilaa, kun puuttuu visko, flekti ja tuulitunneli. Mahtuisi vaikka leveämpikin remmi siinä pyörimään... :roll:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 20 Joulu 2018, 12:49

Hmm. Häiritsee nuo syylärin kulmaan tulevat pienet letkut. Että kumminkopäin ne oikeasti kuuluu..? Noinpäin ne oli noutaessa, yhdestä kirjasta vilkaisiin niin siihen oli piirretty kuvaan toisinpäin...

Jotenkin yritin järkeilläkin noita, mutta sitten täyttöreiästä katsottuna ainakin ylemmästä letkuliitännästä lähtee putki alaspäin. Hienosti ajatuksia sekoittaa tuommoiset...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 20 Joulu 2018, 17:52

Tavaratilan verhokin tuli väsättyä joku aika sitten, nyt pientä hienosäätöä, ja kuvat aiheesta esille..:

Kuva
Tuollaviisiin tuli selkänojaan kiinni, tänään askartelin nuo pikkukorokkeet kiinnikkeiden alle että saa kalterin koirallekin vielä mukaan. Hyvä että tuli tehtyä ruuvikiinnikkeillä, niittimutterit peltiin, oli helppo laittaa palikkaa väliin, ja vielä kun ruuvitkin sattui tarpeeksi pitkiksi...

Kuva
Tuossa ei verho pahasti tiloja pyydä, ehkä penkki kipattuna voisi häiritä vaan ihan hetkeen ei sitä vaihtoehtoa taida tulla kun pitäisi vähän kiinteämmin kiinnitetty jakkara ottaa pois...

Kuva
Luukun päästä kiinnitys koukuilla yläluukun lukkotankoihin, pysyy mukana mutta helppo irroittaakin tarvittaessa...

Kuva

Kuva
Yläluukku suljettuna, kivasti jättää tavarat piiloon, ja pienentää lämmitettävää tilaa...

Kuva
...ja avattuna, ei isommin haittaa lastaamista...

Kokemukset tuosta on ihan kivat, paremmin pysyy takaikkunakin sulana/kirkkaana kuin ilman verhoa ajellessa... Aina toki jotain negatiivistäkin löytyy, enää ei verho kytkettynä pumput jaksa nostaa ominpäin luukkua auki...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1577
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 21 Joulu 2018, 13:48

Noin sen pitää toimia, et ku luukun avaa ni rätti nousee! :D
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 10 Tammi 2019, 21:13

Kuva
Tuommoset tikarappuset tuli tässä talven aikana väsättyä, ja nyt kun on maalit varmasti kuivunu, ja putkissa olevat kotelosuojat jämähtäny, niin mallasinpa paikalleen...

Kuva
Alapäissä on kuusimilliset tapit, joille porasin reiät yläluukun yläreunaan. Eipähän lipsahda ihan vahingossa..?

Kuva
Puolivälissä tukeutuu yläluukun alareunaan, kumitassujen kanssa...

Kuva
Ylhäällä on koukut, mitkä tarttuu kattotellingin takapalkkiin. Pysynee paikallaan tuoltakin..?

Kesti kiipeillä katolle, vielä jos muistaisi joskus liukuesteteippiä haalia, niin sitä voisi askelmiin liimailla. Kevyet nostellakin, eikä tuntunut notkuvan. Helpottanee hieman katolle kiipeilyä, tiedä vaikka saisi telinettä käytettyä telineenäkin jatkossa...


Kuva
Vähän tuli ajeltuakin tänään, jotain 350km mittariin. Näkyy mahtuvan lumilinkokin konttiin, kun kahvan irroitti puolivälistä. Jotain höpisivät ratiossa pitkin päivää hankalasta ja vaarallisesta ajokelistä, missähän semmoista oli..? Tai sitten sitä ei vaan huomannut...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 17 Tammi 2019, 17:59

Tuosta se taas vähän nytkähti eteenpäin, operaatio akselistopäivitys...

Kuva
Lumikaaosta odotellessa, jätin tuon hangesta kaivetun Discon rungon keskelle pihaa, odottamaan että jos tuota lunta tulisi niin kolaa ensin tulevan purkupaikan ja sitten siirtää siihen ja aloittaa osien irroittelun...

Kuva

Kuva
Kauaahan ei tuommoisesta akselistoja irroittele, etenkään kun osa ruuveista on jo ennakkoon löysäilty...

Kuva
Siinä saa runko sit hetken odotella, jos vaikka Classicin akselit menisi siirtoakseleiksi alle..? Kunhan ensin saa Discon akselit vaihdettua...

Kuva
Seuraavaksi voisikin ottaa nuo tallin puolelle sulamaan, putsata ja miksei vaikka maalatakin, olisipahan sitten ainakin hetken siistit...

Menihän se päivä näinkin, lumia odotellessa, osia irroitellessa ja tankkia tuosta tyhjennellessä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 22 Tammi 2019, 16:17

Etenee, etenee...

Kuva

Kuva

Kuva
Elikkäs, satulat irti, levyjä putsaten, taka-akselia samaten ja siihen väriä päälle. Etuakselissa näkyykin olevan siisti väri pinnassa, olkoot semmoisenaan...

Olisihan noita tukivarsiakin voinut vaikka värjätä, vaan kun väri loppui. Paitsi jos huomenna muistaisi ostaa lisää... :oops:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3699
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 22 Tammi 2019, 17:46

Hyvin etenee, mulla on vähän mopo hyytynyt tässä viikon verran menny kaiken muun ihmettelyyn...pitäisi ryhdistäytyä myös tuolla tallin puolella :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 26 Tammi 2019, 20:18

Eipä ole paljoa edennyt, muuta mennyt vähän ohi. Talon lämmitystä kun paikallinen kaukolämpöpannu päätti posahtaa, P38 vaatinut osansa, ja jaksaminen välillä vähän vähissä. Mutta kyllä se sieltä jossain vaiheessa...

Takakardaanin vaihdoin lämpimikseni, kun taaempi ristikko vaikutti vähän väljältä. Rasvaamisesta huolimatta päätti väljistyä, mutta taitaa olla ihan normaali kuluva osa tuommoinen ristikko? Koskaan kun tuommoisia ei ole hallussa ollut, niin on jäänyt kokematta moiset... Onneksi tuli haalittua toiset kardaanit varalle, joissa on timmit ristikot, niin ilo oli semmoinen pyöräyttää alle. On sitten vähän varmuutta, ettei rikkoonnu ajossa, etenkin kun taitaa tämä joutua näyttelemään hetkeksi käyttöautoa jälleen...

Poikkeuksellisesti, tästä ei vaikuttaisi kiehutusnesteitä enää vuotavan, sen kanssa puljaamisen on kyllä ottanut tuo P38 ihan omakseen...


Varmaan viikon oli taas ajamatta, ellei pitempäänkin, kertaalleen siirretty pihassa toiseen paikkaan. Vajaa tunti lämmitystä, ja käyntiin kuin olisi eilen ajettu viimeksi. Kaipa noilla kaasareillakin kestäisi ajella, ei tuo nyt niin mahdottomasti tunnu bensaa vievän, vaikka olisikin kaikki ruiskuvermeet valmiina odottamassa. Ajellaan toistaiseksi noin, Megaruuttaa saakin taas kummastella kun ottaa tuon 4x4-Dyanen seuraavaksi sulatteluun...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3699
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 03 Helmi 2019, 11:14

Jasu kirjoitti:
26 Tammi 2019, 20:18
Takakardaanin vaihdoin lämpimikseni, kun taaempi ristikko vaikutti vähän väljältä. Rasvaamisesta huolimatta päätti väljistyä, mutta taitaa olla ihan normaali kuluva osa tuommoinen ristikko?
Ihan normaalisti kuluvia noi ristikot, itse vaihdellut melkeen joka lantikkaan eteen sekä taakse. Offipeleissä inan nopeemmin kuluu kun korotuksen jälkeen muuttuu kulmat vähän tiukemmiksi. Siihen tosin auttais kulmakorjatut tukivarret. Ei kannata sit ostaa niitä halpisristikoita, vaan niitä GKN:än.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 21 Maalis 2019, 14:58

Aina jotakin pientä. Pihaan kurvatessa päästi komean höyrypilven pellin alta, ja reippaasti tippas vesipumpun ruuvin kohdalta...

Kuva

Kuva

Kuva
Halki mokoma. Kiristinkö liikaa pari vuotta sitten, vai mikä tuli? Jos kiristin, ni jännästi sen pari vuotta kesti ennen halkeamista..?

Taitaa ostattaa uutta pumppua, tuskin saa millään pikkupatentilla ainakaan pitkäikäistä väsättyä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 391
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 21 Maalis 2019, 19:53

Oli ollut halki pitempään, vain ihan vähän kirkasta murtumaa havaittavissa. Tässä odotellessa sit kokeilu JB-Weldillä...

Kuva

Kuva
Ja tuosta vähän viilaten ja höyläten, liiman kanssa vanhalla tiivisteellä kasaan. Jos kohta kävis vähän kiristämässä, ja huomenna kaatais nesteet sisälle. Toimii jos toimii, kunnes saa uuden pumppaamon kotio...

E: Ei pysyny kasassa. Yön aikana oli murtunu... Kunhan saa uuden pumpun, niin pitää tuosta tutkia miten (epä)onnistui turaaminen. Saattoihan tuossa toki tulla "hieman" liikaa vääntöä liitokselle, jotta olisi oikeasti kestävän saanut..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”