Range -76

Juttua omasta auto/korjaus projekteista !
Story about your own car projects !

Valvoja: Mericsson

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Marras 2018, 21:44

Ihan kuin kuulostais flekti(e)n laakeri(t) hieman kuivilta? :shock:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 30 Marras 2018, 22:16

Siellä on kuivaneita lehtiä flektin ja syylärin välissä, ainakin Pihlajaa ja taitaa olla Tuijaakin (vai mitähän lie se puska olikaan). Hienosti silppua lensi kun ekaa kertaa kevään jälkeen noita sähköllä pyöräytti...

Voisi ehkä maskin vielä irroittaa ja kerätä lehtien jäänteet pois, nyt kun ovat kuivana...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 03 Joulu 2018, 16:51

Eka reisu kaupunkiin ja takaisin koettu, nostaa lämmöt yllättäen aika paljon nopeammin, mittarissa ei osaa sanoa olisko eroa. Pitäisi olla tarkempi mittari, tai ainakin asteikolla ja semmonen että näyttää edes jotakuinkin samoin aina. Muita huomioita, liikahtaa rivakammin kiihdytellessä, ja satasesta lähtee vielä ihan eri tuntusesti kuin ennen. Osasyinä varmaan tuore ysikasi tankissa ja kaasareiden öljyäminen kun toisesta oli taas karannu öljyt...

Pitänee vielä merkkivalot rakennella noille puhaltimille, ainakin vähäksi aikaa, niin tietää niiden käytöksen. Veikkaan ettei paljoa pyöriny, paitsi siinä kun motarilla tuli vähän tuuletettua konetta ja motarin jälkeen tuli vetäistyä vauhti nollaan liikennevalojen takia, parkissa sitten hetken pyöri ja komeasti kyllä pukkas vesihöyryäkin pellinrakosista. Vähän vuotaa tuokin jäähdytin, ja reunoilta ei ole isommin puhkuttu ainakaan alkuperäsen flektin voimin...

Tais olla hyvä remppa tuo..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 19 Joulu 2018, 20:14

Tarttui menneenä lauantaina "uusi" syyläri (vähän muutakin, kuten ykkösDiscon akselit yms) tähän, samanlainen mitä alkujaankin oli. Vaan eihän sitäkään nyt modaamatta voi asentaa...

Kuva
Tuommosen tinasin kiinni, meinasin hopealla juottaa vaan koritina olisi ollu ilmeisesti oikeampi tuohon paikkaan. Kun on päädyn tinailut sen verran lähellä että lähtee pääty irti ennenkuin saisi tuohon tarpeeksi lämpöjä. Joo, kokeilin, lirahti hienosti...

Kuva
Nätisti siihen sitten kävi BeeÄksän anturi...

Kuva
Kokeeksi käytin lämpöiseksi, heräsi loogisessa lämpötilassa puhaltamaan, ja sammuikin vielä. Ainoa pikkumoka mikä testatessa sattui, oli kun pakokaasun poistoletku irtosi ovesta, kivasti röpötti korotetulla tyhmäkäynnillä käryt talliin. Enkä edes itse huomannu, kun jäähdyttimestä kärysi tuoreet maalit samalla, onneksi tuli vintiö häiritsemään sopivasti...

Kuva
Kummasti taas on tuossa koneen edessä tilaa, kun puuttuu visko, flekti ja tuulitunneli. Mahtuisi vaikka leveämpikin remmi siinä pyörimään... :roll:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 20 Joulu 2018, 12:49

Hmm. Häiritsee nuo syylärin kulmaan tulevat pienet letkut. Että kumminkopäin ne oikeasti kuuluu..? Noinpäin ne oli noutaessa, yhdestä kirjasta vilkaisiin niin siihen oli piirretty kuvaan toisinpäin...

Jotenkin yritin järkeilläkin noita, mutta sitten täyttöreiästä katsottuna ainakin ylemmästä letkuliitännästä lähtee putki alaspäin. Hienosti ajatuksia sekoittaa tuommoiset...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 20 Joulu 2018, 17:52

Tavaratilan verhokin tuli väsättyä joku aika sitten, nyt pientä hienosäätöä, ja kuvat aiheesta esille..:

Kuva
Tuollaviisiin tuli selkänojaan kiinni, tänään askartelin nuo pikkukorokkeet kiinnikkeiden alle että saa kalterin koirallekin vielä mukaan. Hyvä että tuli tehtyä ruuvikiinnikkeillä, niittimutterit peltiin, oli helppo laittaa palikkaa väliin, ja vielä kun ruuvitkin sattui tarpeeksi pitkiksi...

Kuva
Tuossa ei verho pahasti tiloja pyydä, ehkä penkki kipattuna voisi häiritä vaan ihan hetkeen ei sitä vaihtoehtoa taida tulla kun pitäisi vähän kiinteämmin kiinnitetty jakkara ottaa pois...

Kuva
Luukun päästä kiinnitys koukuilla yläluukun lukkotankoihin, pysyy mukana mutta helppo irroittaakin tarvittaessa...

Kuva

Kuva
Yläluukku suljettuna, kivasti jättää tavarat piiloon, ja pienentää lämmitettävää tilaa...

Kuva
...ja avattuna, ei isommin haittaa lastaamista...

Kokemukset tuosta on ihan kivat, paremmin pysyy takaikkunakin sulana/kirkkaana kuin ilman verhoa ajellessa... Aina toki jotain negatiivistäkin löytyy, enää ei verho kytkettynä pumput jaksa nostaa ominpäin luukkua auki...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
series3kalle
Viestit: 1617
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja series3kalle » 21 Joulu 2018, 13:48

Noin sen pitää toimia, et ku luukun avaa ni rätti nousee! :D
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" -74 200(t)di "Rufína"

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 10 Tammi 2019, 21:13

Kuva
Tuommoset tikarappuset tuli tässä talven aikana väsättyä, ja nyt kun on maalit varmasti kuivunu, ja putkissa olevat kotelosuojat jämähtäny, niin mallasinpa paikalleen...

Kuva
Alapäissä on kuusimilliset tapit, joille porasin reiät yläluukun yläreunaan. Eipähän lipsahda ihan vahingossa..?

Kuva
Puolivälissä tukeutuu yläluukun alareunaan, kumitassujen kanssa...

Kuva
Ylhäällä on koukut, mitkä tarttuu kattotellingin takapalkkiin. Pysynee paikallaan tuoltakin..?

Kesti kiipeillä katolle, vielä jos muistaisi joskus liukuesteteippiä haalia, niin sitä voisi askelmiin liimailla. Kevyet nostellakin, eikä tuntunut notkuvan. Helpottanee hieman katolle kiipeilyä, tiedä vaikka saisi telinettä käytettyä telineenäkin jatkossa...


Kuva
Vähän tuli ajeltuakin tänään, jotain 350km mittariin. Näkyy mahtuvan lumilinkokin konttiin, kun kahvan irroitti puolivälistä. Jotain höpisivät ratiossa pitkin päivää hankalasta ja vaarallisesta ajokelistä, missähän semmoista oli..? Tai sitten sitä ei vaan huomannut...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 17 Tammi 2019, 17:59

Tuosta se taas vähän nytkähti eteenpäin, operaatio akselistopäivitys...

Kuva
Lumikaaosta odotellessa, jätin tuon hangesta kaivetun Discon rungon keskelle pihaa, odottamaan että jos tuota lunta tulisi niin kolaa ensin tulevan purkupaikan ja sitten siirtää siihen ja aloittaa osien irroittelun...

Kuva

Kuva
Kauaahan ei tuommoisesta akselistoja irroittele, etenkään kun osa ruuveista on jo ennakkoon löysäilty...

Kuva
Siinä saa runko sit hetken odotella, jos vaikka Classicin akselit menisi siirtoakseleiksi alle..? Kunhan ensin saa Discon akselit vaihdettua...

Kuva
Seuraavaksi voisikin ottaa nuo tallin puolelle sulamaan, putsata ja miksei vaikka maalatakin, olisipahan sitten ainakin hetken siistit...

Menihän se päivä näinkin, lumia odotellessa, osia irroitellessa ja tankkia tuosta tyhjennellessä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 22 Tammi 2019, 16:17

Etenee, etenee...

Kuva

Kuva

Kuva
Elikkäs, satulat irti, levyjä putsaten, taka-akselia samaten ja siihen väriä päälle. Etuakselissa näkyykin olevan siisti väri pinnassa, olkoot semmoisenaan...

Olisihan noita tukivarsiakin voinut vaikka värjätä, vaan kun väri loppui. Paitsi jos huomenna muistaisi ostaa lisää... :oops:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 22 Tammi 2019, 17:46

Hyvin etenee, mulla on vähän mopo hyytynyt tässä viikon verran menny kaiken muun ihmettelyyn...pitäisi ryhdistäytyä myös tuolla tallin puolella :roll:
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 26 Tammi 2019, 20:18

Eipä ole paljoa edennyt, muuta mennyt vähän ohi. Talon lämmitystä kun paikallinen kaukolämpöpannu päätti posahtaa, P38 vaatinut osansa, ja jaksaminen välillä vähän vähissä. Mutta kyllä se sieltä jossain vaiheessa...

Takakardaanin vaihdoin lämpimikseni, kun taaempi ristikko vaikutti vähän väljältä. Rasvaamisesta huolimatta päätti väljistyä, mutta taitaa olla ihan normaali kuluva osa tuommoinen ristikko? Koskaan kun tuommoisia ei ole hallussa ollut, niin on jäänyt kokematta moiset... Onneksi tuli haalittua toiset kardaanit varalle, joissa on timmit ristikot, niin ilo oli semmoinen pyöräyttää alle. On sitten vähän varmuutta, ettei rikkoonnu ajossa, etenkin kun taitaa tämä joutua näyttelemään hetkeksi käyttöautoa jälleen...

Poikkeuksellisesti, tästä ei vaikuttaisi kiehutusnesteitä enää vuotavan, sen kanssa puljaamisen on kyllä ottanut tuo P38 ihan omakseen...


Varmaan viikon oli taas ajamatta, ellei pitempäänkin, kertaalleen siirretty pihassa toiseen paikkaan. Vajaa tunti lämmitystä, ja käyntiin kuin olisi eilen ajettu viimeksi. Kaipa noilla kaasareillakin kestäisi ajella, ei tuo nyt niin mahdottomasti tunnu bensaa vievän, vaikka olisikin kaikki ruiskuvermeet valmiina odottamassa. Ajellaan toistaiseksi noin, Megaruuttaa saakin taas kummastella kun ottaa tuon 4x4-Dyanen seuraavaksi sulatteluun...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 03 Helmi 2019, 11:14

Jasu kirjoitti:
26 Tammi 2019, 20:18
Takakardaanin vaihdoin lämpimikseni, kun taaempi ristikko vaikutti vähän väljältä. Rasvaamisesta huolimatta päätti väljistyä, mutta taitaa olla ihan normaali kuluva osa tuommoinen ristikko?
Ihan normaalisti kuluvia noi ristikot, itse vaihdellut melkeen joka lantikkaan eteen sekä taakse. Offipeleissä inan nopeemmin kuluu kun korotuksen jälkeen muuttuu kulmat vähän tiukemmiksi. Siihen tosin auttais kulmakorjatut tukivarret. Ei kannata sit ostaa niitä halpisristikoita, vaan niitä GKN:än.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 21 Maalis 2019, 14:58

Aina jotakin pientä. Pihaan kurvatessa päästi komean höyrypilven pellin alta, ja reippaasti tippas vesipumpun ruuvin kohdalta...

Kuva

Kuva

Kuva
Halki mokoma. Kiristinkö liikaa pari vuotta sitten, vai mikä tuli? Jos kiristin, ni jännästi sen pari vuotta kesti ennen halkeamista..?

Taitaa ostattaa uutta pumppua, tuskin saa millään pikkupatentilla ainakaan pitkäikäistä väsättyä...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 21 Maalis 2019, 19:53

Oli ollut halki pitempään, vain ihan vähän kirkasta murtumaa havaittavissa. Tässä odotellessa sit kokeilu JB-Weldillä...

Kuva

Kuva
Ja tuosta vähän viilaten ja höyläten, liiman kanssa vanhalla tiivisteellä kasaan. Jos kohta kävis vähän kiristämässä, ja huomenna kaatais nesteet sisälle. Toimii jos toimii, kunnes saa uuden pumppaamon kotio...

E: Ei pysyny kasassa. Yön aikana oli murtunu... Kunhan saa uuden pumpun, niin pitää tuosta tutkia miten (epä)onnistui turaaminen. Saattoihan tuossa toki tulla "hieman" liikaa vääntöä liitokselle, jotta olisi oikeasti kestävän saanut..?
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 26 Maalis 2019, 18:01

DHL:n kyyti käväs ovella...

Kuva

Kuva
Tuommonen paljastui paketista, epäilyttävästi näyttäisi samanlaiselta kuin vanha..? Defenderin osastolta löyty, Rangen pumput oli toisennäköisiä, lähinnä tuon hihnapyörän kiinnityksen osalta. Olisiko joskus menty laittamaan mistä-lie-syystä tuommonen, vai ollut jo alkujaankin tuommonen..?

Kuva
Ja sinne se lipsahti. Käyttelin lämpöiseksi, ja ainakin vielä näytti kuivalta ulospäin. Lämmintäkin sai kabiiniin tulemaan kun termarin avauduttua lähti loput ilmat pois. Tällä kertaa onnistui nestetankkaus ja ilmaus ilman ulossylkäisyjä... :lol:

No nyt on taas toimintakunnossa... Ottaisiko sitten seuraavaksi akselistonvaihtoa tähän vai kannenvaihtoa P38:iin? Vai jatkaisiko liikkeellesaadun Xm:n kanssa "hienosäätöä", ainakin "lentokorkeutta" pitää korjata, kuskinpenkki vähintään vaihtaa ja pikkupakollisena kytkeä vilkut välkkymään lukkojen kanssa...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3754
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59
Kotipaikka:: Nurmijärvi

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 26 Maalis 2019, 22:35

Jasu kirjoitti:
26 Maalis 2019, 18:01
Defenderin osastolta löyty, Rangen pumput oli toisennäköisiä, lähinnä tuon hihnapyörän kiinnityksen osalta.
Siis miksi et tilannut Rangen pumppua? :shock: Siinäkö sulla ei ole Rangen hihnapyörää(kö) ?
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 26 Maalis 2019, 23:06

Kaitsu kirjoitti:
26 Maalis 2019, 22:35
Jasu kirjoitti:
26 Maalis 2019, 18:01
Defenderin osastolta löyty, Rangen pumput oli toisennäköisiä, lähinnä tuon hihnapyörän kiinnityksen osalta.
Siis miksi et tilannut Rangen pumppua? :shock: Siinäkö sulla ei ole Rangen hihnapyörää(kö) ?
Sepä se, tai olisihan semmoinenkin ollut projektimoottorissa, vaan sekin kun on noin sadan kilometrin päässä niin likipitäen kustannustehokkaampaa oli hankkia semmoinen pumppu mihin kävi olemassaoleva hihnapyörä. Ja joo, kyllä noita pumppuvaihtoehtoja tuli selattua ihan paljon, joskus aiemminkin jo, kun kummastelin hihnapyörän kiinnityksen erilaisuutta Rangen pumppuihin, nyt sitten selvisi sekin...

Mukavaa oli touhuta, keväisessä auringonpaisteessa, ja ennenkaikkea ilman kiirettä. Eikä isommin harmittanut että kaikki sujui hienosti. Joskus näinkin...

Pikkuhuomiona tuli havainto, että näyttäisi kuskinpuoleisen pakosarjan halkeama vaan kasvavan. Siihenkin vähänniinkuin varauduttu, P38:n pakosarjat tuli tilattua, ja kunhan saa P38:n toisenkin kannen vaihdettua, ja toivottavasti kiehutusnesteet pysymään poissa pakoputkesta, niin kun siihen sitten vaihtaa uudet katit niin vanhan paketin voikin sijoitella tähän. Ns. järkisyynä, peltisarjat joihin on helppo laittaa pakolämpöanturit, "ikävänä" lisänä parempi virtaus, vaikuttanee sitten koneen luonteeseen jotenkin..?

Edittiä: Kävin siirtämässä kalustoa eri järjestykseen, ja ilokseni havaitsin nestetason pysyneen yön yli muuttumattomana. Saattoi olla vuotanut tuosta jo toisenkin tovin...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 08 Huhti 2019, 22:03

Meinas hetken jänskättää tänään, kun piti lähteä räntämyrskyyn ajelemaan. Alkumatkasta tuli oikein sakeasti paksua vetistä räntää, joka vaati jatkuvaa pyyhintää, mutta siitä huolimatta lasit pysyi huuruttomina. Siis siihen saakka kun kerrasta veti saunaksi...

Kummasti taas sai huurun pysymään muualla, kun putsasi ilman sisääntuloritilän edestä pakkaantuneen lumen pois. Eipä noinkaan ole koskaan ennen käynyt, minkään laitoksen kanssa, tosin oli tuo lumikin koostumukseltaan just sopivaa tuommoiseen käytökseen...

Oli kyllä taas ihan oikea ajoneuvo tuohon keliin, ei oikein auraamattomuus menoa haitannut...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 407
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52
Kotipaikka:: Korpilahti

Re: Range -76

Viesti Kirjoittaja Jasu » 09 Touko 2019, 11:15

Terziakis kirjoitti:
06 Heinä 2018, 12:32
Toivottavasti laturi toimii myös korkeammilla kierroksilla, omaan Roverin V8-koneiseen härpättimeen ostin yleismallin lucas-kopion ja eihän se kierroksista tykännyt, toisen sain takuuseen ja siinä sama homma, noitten kokeilujen jälkeen hain paikallisesta autosähköliikkeestä jonkun bosch-kopion mikä on toiminut hienosti.
Ehdin jo tuossa säikähtämään, että noinkohan loppui sähkötahkosta tuotanto. Tupakinsytkässä olevan numeronäytön mukaan jännitteet valot päällä ajellessa pyöri 12-12,5 voltin korvilla, ilman valoja välillä jopa yli 13 voltin. Ostohetkestäkin tulee kuukauden päästä vuosi täyteen, mitähän takuukysymyksistä olisivat tykänneet..?

Tuota sitten sähköpuntarin kanssa menin kummastelemaan, ja Flukella mitaten tulos oli aika sama tupakinsytkästä mitaten. Akulta taas koneen käydessä hitusen korotettua tyhjää, neljäätoista volttia tuuppas, valot päällä. Lisävalojen kanssa hitusen vähemmän, mutta kierroksia lisäten aika pian nousi yli neljäntoista silloinkin. Siitä sit mittaamaan että minne kaikkialle tulee terveesti, lopulta vikapaikka löytyi kun tulin katsoneeksi laturin päästä liitintä. Abikonnäköiset liittimet, toinen leveistä tuntui ja näytti kovin löysältä, noita kun hieman kärkipihdillä puristin tiukemmaksi, palasi yli neljäntoista voltin lukemat tupakinsytkällekin...

Ja tuota on tässä tullut kärvisteltyä varmaan pari-kolme viikkoa, ja nyt kun sai aikaan niin oliko varttia mitä meni pellinaukaisusta valmiiseen... :roll:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Range Rover P38 -95 "pikkuprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Projektit / Projects”