Kysymyksiä Rangesta

Keskustelua Range Rovereista / Talk about Range Rovers

Valvojat: Mericsson, armas, andlover, -NewJuhani-

Vastaa Viestiin
Jasu
Viestit: 132
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 10 Elo 2017, 08:46

rustneversleeps kirjoitti:
08 Elo 2017, 22:51
Jasu kirjoitti:
26 Huhti 2017, 23:05
Boge. Semmoinen hienous, joka on kadonnut Rangesta jonnekin.
Ei varmaan paljon auta, mutta törmäsin tällaiseen, eli joku on pistänyt jousen bogen tilalle:
http://www.landyonline.co.za/techtalk/r ... ersion.htm
Joo, ei suoranaisesti auta, tuo mittajuttu mitä pohtinut olen, selvinnee kun saapuu seuraava osakasa Briteistä. Kun sitten tulee vietettyä aikaa alustan kanssa muutenkin. Ja jos aiemmin esitetty muistikuva n. 7cm liikeradasta paikkansa pitää, tai pysyy edes 10cm sisällä, niin ratkaisu on selvillä tasonsäätöön liittyen. Jotain hupsuja ajatuksia on kyllä muutenkin "alustan nesteytykseen" liittyen...
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 132
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 10 Elo 2017, 22:41

Kummallisia kysymyksiä taas...

Kytkimestä, ja sen käytöksestä. Tänään tuolla ajellessa alkoi tuntumaan että kytkinpolkimen vapaaliike olisi lisääntymään päin, mutta silti irroittaa samaan tapaan kuin ennenkin. Nestettäkin näkyi edelleen olevan säiliön yläreunaan saakka, eli tuskin ilmaa olisi tempaissut, saati nestemäärän vähyydestä johtuisi..?

Mikähän tuommoista osaisi aiheuttaa? Kun kuitenkaan ei toiminnassa tunnu muuttuneen mikään muu, kuin se vapaaliikkeen pituus. Tai sitten pitää oma pää (taas) tarkistuttaa...

Vai onkohan tämä taas sitä, kun tuli ääneen puhuttua että veisin Rangen verstaalle, jotta hakisin Sm:n takaisin ja kurvailisin sillä tovin... :roll:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

Jasu
Viestit: 132
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » 11 Elo 2017, 12:47

Ja selvisi tuokin, kun päivänvalossa kävi asiaa ihmettelemässä...


Kuva
Oli sitten toinen noista nylonholkeista petaalin väärällä puolella, ja vain toisen varassa kun oli ollut niin loppui sitten siitä kesto. "Korjasin" laittamalla sopivanpaksuisen ja -leveän nippusiteen pätkän holkiksi, ja taas tuntuu kytkin oikeammanlaiselta. Turhat välyksetkin katosi, mikä tuskin yllättää...

Noinkohan on ollut auki joskus, vai livennyt jo tehtaalla väärälle puolelle..? :roll:
Range Rover Classic -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa

TL
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 23:03

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja TL » 13 Syys 2017, 12:17

Kumpikohan näistä etuakselin korjaussarjoista pitäisi valita 1991 malliseen RRC:iin ? Onko pakko purkaa ensin, että selviää tuo swivel seal- koko, eli onko 8mm vai 12,5mm.
http://www.paddockspares.com/frc7065rr1 ... -seal.html

vai tämä:

http://www.paddockspares.com/frc7065rr2 ... -seal.html

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3311
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 13 Syys 2017, 13:56

TL kirjoitti:
13 Syys 2017, 12:17
Kumpikohan näistä etuakselin korjaussarjoista pitäisi valita 1991 malliseen RRC:iin ? Onko pakko purkaa ensin, että selviää tuo swivel seal- koko, eli onko 8mm vai 12,5mm.
http://www.paddockspares.com/frc7065rr1 ... -seal.html

vai tämä:

http://www.paddockspares.com/frc7065rr2 ... -seal.html
Muistelisin ettei oikein muuta keinoa ole kuin avata, Discossa nimittäin oli mulla sama tilanne niin tein silleen, et tilasin kitit ja sitten irrallaan pelkät tiivisteet sitä toista kokoa kuin mitä kitissä. En muista ulkoa kummat tiivarit sinne sitten loppupeleissä meni... :roll:

(noi on samat RRC ja D1)
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1120
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja armas » 21 Loka 2017, 10:32

Nyt kun korottaa automaattivaihteisen Classicin koria rungosta 50 mm, niin ainakin jarruletkut on vaihdettava, mutta mitä muuta on huomioitava?
Onko vaihteenvalitsin kytketty vaijereilla vai vivustolla, riittäkö liikevara?
Range Rover 3.5 V8 -83 (MA)
Range Rover 3.9 V8 -89
Range Rover 4.6 V8 HSE -98
Timo, RY 1325

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3311
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 22 Loka 2017, 00:07

armas kirjoitti:
21 Loka 2017, 10:32
Nyt kun korottaa automaattivaihteisen Classicin koria rungosta 50 mm, niin ainakin jarruletkut on vaihdettava, mutta mitä muuta on huomioitava?
Onko vaihteenvalitsin kytketty vaijereilla vai vivustolla, riittäkö liikevara?
Vaijerilla pitäisi olla ja muistaakseni on senverta pituuttakin ettei 50mm pitäisi olla ongelma.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Avatar
armas
Moderaattori
Viestit: 1120
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 10:13

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja armas » 22 Loka 2017, 01:12

Kiitos. Eikun koppaa liftaamaan...
Range Rover 3.5 V8 -83 (MA)
Range Rover 3.9 V8 -89
Range Rover 4.6 V8 HSE -98
Timo, RY 1325

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3311
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 29 Loka 2017, 00:12

Mikähän tuo oikeanpuolimmainen namiska on P38:ssa?

Samannäköinen nappi kun korkeussäädön lukitus, mikä on tuossa säätönapin vieressä, mutta mikähän virka tuolla laitimmaisella on?
Käsikirja ei näytä tuolle paikalle mitään. Siihen syttyy valo kun painaa, että kyllä se ilmeisesti kytketty on.

Kuva
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Paavo
Viestit: 82
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 16:28

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Paavo » 29 Loka 2017, 02:22

Range on mulle oudompi juttu, mutta yritetään.
Sivu 9.
http://www.legionlandrover.com/manuales ... (1999).pdf

Sivu 113 vaikuttaisi oikeammalta.
Miksi kaksi samanlaista nappulaa autossasi? Hmmm?

Jatik
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Joulu 2016, 09:33

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Jatik » 30 Loka 2017, 11:44

Moro,

Katselin keväällä kans Rangeja, mutta ne oli automaatilla, manuskat tuli kahlattua läpi kuitenkin.

Onko kyseessä manuaalilootalla oleva kampe?

Tuo nappi on Hillo kytkin manuaalilootalla olevissa em. ohjekirja s. 100 (yläkulmassa 105/208)
pitäisi olla eri symbolilla, mutta nähtävästi laitettu sellainen numiska joka on ollut saatavilla.

Konekäännetty teksti:
Valitsemalla "High" tai "Low"
Jos haluat tehdä muutoksen HIGH ja LOW välillä,
ajoneuvon on oltava paikallaan.
1.
Ajoneuvo paikallaan ja jarrut
paina kytkintä ja valitse
neutraali.
2.
Paina Hi / Lo-kytkin - "Hi / Lo"
kytkinvalo ja vaihteisto
varoitusvalo (mittaristossa)
alkaa vilkkua.
3.
Kun muutos on valmis, molemmat valot
sammuttaa. Jos korkea etäisyys on ollut
valittu, viestikeskus näkyy
"HIGH" hetkeksi, sammuu sitten. Jos
matala alue on valittu, viesti
keskellä näytetään lyhyesti "LOW", jonka jälkeen
Näyttöön tulee teksti "L".
4.
Valitse nyt haluamasi vaihde.

Tai sitten joku muu jos mittaristossa ei mikään vilku.

t: Jari
Freelander 2005 TD4, Manual.
Mini Cooper 2003

Avatar
Kaitsu
Viestit: 3311
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » 30 Loka 2017, 13:58

Ei ole manuaaliaskilla, siksi toi ihmetyttikin kun auton mukana olleessa kirjassa sille ei ollut mitään selitystä.
Paavon linkin takana olevassa kylläkin (s.9 & 67), mutta siinäkin tosiaan manuaaliaskin hi/lo. Käsittääkseni siinä on silloin kyllä eri
kuva tuossa napissa, kuten näkyy tuossa nettikäsikirjan sivulla 67.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"

Paavo
Viestit: 82
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 16:28

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Paavo » 30 Loka 2017, 15:57

Herää kymysys, onko auto ollut alunperin automaatti?
Joku halunnut uusia nappuloita Rangeen. Ehkä muuhun kuin alkuperäiseen käyttöön, kuten työvalot, lisävalot...?
Kyllä tämä selviää!

Avatar
Homehill
Viestit: 102
Liittynyt: 11 Touko 2014, 00:46

Re: Kysymyksiä Rangesta

Viesti Kirjoittaja Homehill » 30 Loka 2017, 16:14

Ehdin myös arvailemaan, että voisi olla jonkun oma lisäys nappirivistöön. Nyt, kun näin oikein kuvan, näyttää entistä enemmän, että jotain "aftermarket"-henkistä tuossa on: kehyksen kai pitäisi olla kovaa muovia ja/tai jalopuukuvioitua ja kiiltävää pintaa eikä tuollaista keinonahkaa. Navigaattori näyttää myös erilaiselta kuin ne alkuperäiset joita olen nähnyt (kuvissa ja livenä). Minusta tuon oikeanpuolimmaisen napin paikan pitäisi olla automaattivaihteisessa (aina) tyhjä. Niin ja kellon alla pitäisi olla vaakarivoitus.... Vai onkohan tää auto joku limited edition spesiaalimalli(?)

Janne
Series I 86 '55 "Körmy" (Deep Bronze Green)
Series IIa 109 Regular 2.5 NA '68
Range Rover P38 2.5 DSE Aut. '96 (Altai Silver)
Discovery II Td5 ES Aut. '00 (Oxford Blue)
Range Rover L322 TD6 Vogue '03 (Zambesi Silver)
Defender 110 SW Td5 '04 (Baltic Blue)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover”