P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Avatar
Kaitsu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 4029
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Laitetaas tännekin tämä. Pari vuotta sitten taistelin takajarrulevyjen irroituksen kanssa ja nyt oli toisellakin sama pulma.

Kun kaikki perinteiset temput tuli kokeiltua (liotukset, lämmitykset, pajavasara jne) ja levyt oli edelleen ankkajumissa paikoillaan, piti taas improvisoida ja sitten tällainen kikka puri; laitoin tollaset pultit ja mutterit jarrusatulan reikiin, ikäänkuin ulosvetäjä - tai tässä tapauksessa ulostyöntäjä :mrgreen:
Aina pieni kirraus pulteista ja kiintoavaimella piti tietysti pitää mutterista kiinni, levyyn kevyt kopautus ja pyöräytin levyä aina pikkasen ja sitten taas kirrausta ja tätä sitten jatkettiin kunnes levy oli irti! 8)

Kuva
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Oliko kopautuskohta mikä? Ihan näin vaan uteliaana mietin...
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Avatar
Kaitsu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 4029
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Tästä on jo senverran aikaa etten nyt ihan tarkkaa muista kopautinko sisä- vai ulkopuolelle vai peräti molempiin, mahdollisesti eri kohtiin levyä.
Sillä ei kai niin väliä, äkkiä sen huomaa kuitenkin mihin kopauttelut kannattaa tehdä. Noi pultit kun työntää aina pikkaisen sitä levyä hieman toispuolisesti, niin pienet kopauttelut oikasee sitä vähän. Saattoi olla tarkemmin ajatellen, että kirrauksen jälkeen löysäsin vähän niitä pultteja, käänsin levyä, kopauttelin, kirrasin, löysäsin, käänsin, kopauttelin jne jne...
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Jasu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 720
Liittynyt: 13 Elo 2016, 23:52

Re: P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja Jasu »

Etulevyjä kun irti taistelin, niin yllättävän vähän sai mennä levy vinoon että jumittui vielä tiukempaan. Helliä mutta vaativia lyöntejä levyyn, niin sai hillityn hallitusti tulemaan ulos, aina lyöntien välillä levyä pyöräyttäen vähäsen. Tuota pulttikikkaa kyllä kokeillaan varmasti takalevyjen kanssa, kiitokset vinkistä...

Hyvin kun putsasi sitten navan keskustan, niin uusi levy meni helposti perille asti, mutta turhia varoja ei ole sille jätetty. Pikkasen väljempänä saattaisi irrottelukin olla aikanaan helpompi askare. Virsikirjalla keskireikää hitusen sipaisten..?
RRC -76 "ikuinen kakkoskäyttöautoprojekti"
RR P38 -95 "pikkuprojekti"
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"
Sekä puolenkymmentä Sitikkaa
Avatar
Kaitsu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 4029
Liittynyt: 20 Touko 2011, 07:59

Re: P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Itse kiillotin sen navan puolen hyvin ja kuparirasvat väliin.
Kaitsu, RY 1565
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.
"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Avatar
series3kalle
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1982
Liittynyt: 09 Touko 2008, 10:29

Re: P38 Takajarrulevyt jumissa - irroituskikka

Viesti Kirjoittaja series3kalle »

Kuparirasvaa mäkin tungen joka paikkaan, paitsi suuhun. :mrgreen: Hyvää kamaa ja helpottaa elämää myöhemmin kummasti!

Nytkin ison peräkärryn jarruremppa puolivälissä, ja kupferpastea tuutattu ahkerasti jarrukilkkeisiin. Ja olipa todella yllättävän helppo irrottaa vanhat loppupuhkirikki jarruvaijerit , kun pulttien ja mutterien päälle/väliin ruikkinu/klähminy paksua suojarasvaa!
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"
Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"
Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover - P38 - MK II - 1994 - 2002”