Rangen mätäpaikat

Range Rover Classic vm. -70 - -94 UKK / Range Rover Classic ym. -70 - -94 FAQ

Valvoja: Mericsson

Avatar
Ahosensetä
Viestit: 4697
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 08:56

Rangen mätäpaikat

Viesti Kirjoittaja Ahosensetä » 23 Elo 2009, 09:46

Classic-Ranget mätänevät yleensä korjauskuntoon likimain tässä järjestyksessä:
1) Kynnyskotelot, A/B/C-pilarien alapäät ja ohjaamon lattian reunat
2) Takaluukut (ylä- ja alaluukku)
3) Sisälokasuojat edessä
4) Rungon takimaiset poikkipalkit ja korin takapalkki
5) Ovien alareunat
6) Sisälokasuojat takana

Tämä on samalla tarkistuslista käytetyn ostajalle. Roiskeläppien tuet ja jotkin muut pikkuosat ovat myös herkkiä mätänemään, mutta ne ovat kiinni korissa pulttaamalla.
:roll:
"Matka Land Roverilla on aina seikkailu!"
RY 1029 - www.offroadpaja.fi

Avatar
Mikki3011
Viestit: 831
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 00:30

Re: Rangen mätäpaikat

Viesti Kirjoittaja Mikki3011 » 27 Marras 2015, 10:50

Lisäystä "vanhaan" osioon kun autotkaan eivät tunnu nuortuvan.. :cry: :cry:
- takapoikkittaispalkki johon Boge ja Ylätukivarsi kiinnittyvät. Palkki on 6mm seinämäistä putkea, mutta on rungossa kiinni pienillä lapuilla, jotka on reunoistaan hitsattu kiinni. Eli lapun ja rungon välissä tapahtuu "juttuja" joita sitten pitää korjailla. Lisäksi poikittaispalkin pääityhin on hitsattu kolmion muotoiset palat, ja nämä jo ovat puhki, on 99,9% varmuudella allaoleva runkokin mennyt puhki, koska kura-vesi-lika kasaantuu palkin alimpaan osaan ja kalvaa siihen reiän.

- korin tukilaput taka-akselin luona on samoin hitsattu reunoistaan kiinni ja ruoste uiskentelee keskiosan reistä väliin ja aiheuttaa lisää työtä.
- vaihdelaatikon poikittaispalkki ja kiinnityskorvat yleensä sisältävät pistesyöpymiä, vaikka runko olisi muuten täysyn ehjä. Yllätys tulee kun irroittaa palkin tai korvakkeen.

kuvia odotellessa....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Range Rover Classic (1970 - 1994)”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa