Juttua lehteen

Kerhon lehteen liittyvää keskustelua / Talk about Club magazine / Diskussioner kring tidningen

Valvojat: armas, Mericsson, andlover, -NewJuhani-

kokkolanpoika

Juttua lehteen

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 25 Loka 2010, 21:28

Kertokaas että kun oli aikanaan puhe (en nimeä muista) jonkun toverin kanssa sähköpostitse että laitettaisiin minun SD:stäni juttu kerholehteen..
Nyt vihdoin ja viimein sain pelastettua vanhalta koneelta tiedoston jossa olen ruvennut kertomaan autoni historiaa. Päivitetty about 05-vuonna, mutta sen jälkeiset viritykset ovat muistissani.. Eli ajatuksena olisi päivittää tarina nykypäivän tasolle. Toki ensikesänä juttua tulisi lisää, eli sitä voisi minun puolestani jatkaa jos siltä tuntuu..? Ajatus oli että kirjottaisin lähiaikana tekstin tämän päivän tasolle.

Ongelmana on se että sivuja kun on tähän menessä kertynyt 16kpl, ja varmaan tulee jokunen sivu lisää 5-vuoden tapahtumien takia.. Eli kysymys kuuluu, että itseäni ei huvittaisi ruveta tiivistelemään aihetta pienemmäksi, kun en ole "toimittaja". Mutta voisin lähettää koko aiheen oikolukijalle kuka sitten tiivistää tekstin sopivan mittaiseksi ja korjaa virheet? Myös kuvia vuosien varrelta on kohtalaisesti rakennuksen osalta.

Mitenkä toimitaan? Millon seuraava lehti ilmestyy? :D
Minun puolestani tekstiä voisi laittaa tänne palstallekkin luettavaksi, mikäli porukkaa kiinnostaa lukea toistakymymmentä sivua yhden auton tarinaa?
Timo.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » 26 Loka 2010, 08:07

Kyllä tämmöinen pidempiaikainen projektijuttu tulee kärsimään liikaa
lehteen vaadittavasta rajustakin tiivistämisestä, joten jos sivun/aukeeman
juttu lehteen ja linkki nettiin täydelliseen juttuun.
Suuri osa asiasta ehken kiinostaa vain tekniikkafriikkejä, vai onkohan
meistä enemmistö sellaisia :)

edit: Jutun laajuus lehdessä tietenkin riippuu vapaasta tilasta, koko juttukin
varmasti mahtuu, ellei toimitus ole saanut tarpeeksi muuta materiaalia,
jupinaa yhden aiheen lehdestä tietenkin saattaa tulla :roll:

era

Re: Juttua lehteen

Viesti Kirjoittaja era » 28 Loka 2010, 12:28

kokkolanpoika kirjoitti:Kertokaas että kun oli aikanaan puhe (en nimeä muista) jonkun toverin kanssa sähköpostitse että laitettaisiin minun SD:stäni juttu kerholehteen..
Nyt vihdoin ja viimein sain pelastettua vanhalta koneelta tiedoston jossa olen ruvennut kertomaan autoni historiaa. Päivitetty about 05-vuonna, mutta sen jälkeiset viritykset ovat muistissani.. Eli ajatuksena olisi päivittää tarina nykypäivän tasolle. Toki ensikesänä juttua tulisi lisää, eli sitä voisi minun puolestani jatkaa jos siltä tuntuu..? Ajatus oli että kirjottaisin lähiaikana tekstin tämän päivän tasolle.

Ongelmana on se että sivuja kun on tähän menessä kertynyt 16kpl, ja varmaan tulee jokunen sivu lisää 5-vuoden tapahtumien takia.. Eli kysymys kuuluu, että itseäni ei huvittaisi ruveta tiivistelemään aihetta pienemmäksi, kun en ole "toimittaja". Mutta voisin lähettää koko aiheen oikolukijalle kuka sitten tiivistää tekstin sopivan mittaiseksi ja korjaa virheet? Myös kuvia vuosien varrelta on kohtalaisesti rakennuksen osalta.

Mitenkä toimitaan? Millon seuraava lehti ilmestyy? :D
Minun puolestani tekstiä voisi laittaa tänne palstallekkin luettavaksi, mikäli porukkaa kiinnostaa lukea toistakymymmentä sivua yhden auton tarinaa?
Laitapa juttu + kuvia minulle osoitteeseen era1@iki.fi niin katsotaan miten edetään. Mihinkään numeroon ei ole tainnut olla tarjolla liikaa juttuja :)

kokkolanpoika

Re: Juttua lehteen

Viesti Kirjoittaja kokkolanpoika » 28 Loka 2010, 14:21

Jeps, kirjottelen juttua lisää näinä iltoina + seulon järkeviä kuvia.. Laitan postii viikonlopun aikana..
Timo.

Velar

Viesti Kirjoittaja Velar » 06 Marras 2010, 17:50

Tällainen juttu olisi ihan omiaan sinne puuttuvalle projekti palstalle. Hyvän jutun varmasti lehteenki saa, mutta tarkemman sais, jos ois se projekti palsta.
No other luxurycar can make you this comfortable - Range Rover 3.9 efi

Kimmo Manninen

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Rover Ystävät -lehti / Rover Friends -magazine”