Biggar Rally 2017 sunnuntain ajankuluksi

Valvoja: Mericsson

Avatar
AVRO
Viestit: 1203
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Biggar Rally 2017 sunnuntain ajankuluksi

Viesti Kirjoittaja AVRO » 13 Elo 2017, 23:52

Tuli sitten lähdettyä tuonnekkin, http://www.albion-trust.org.uk/albion-rally. Lauantaina, eli eilen, kävin jo reippaan reissun Mull of Gallowayssa ja nyt su aamuna oli kovin laiska olo. Meinasin skipata koko reissun kun tiedossa oli taas 1,5h suuntaansa ajoa ja eilen tosiaan jo about saman verran.
Aikani lenuttuani kämpillä ja liikaa kahvia juoneena meinasin että hitot, nyt mennään kun on hyvä keli. Bensaakin oli vielä kisun tankissa, ja lompsassa vähän käteistä niin ei ollut niistäkään tekosyiksi.

Tämä reissu oli vähän mielenkiintoisempaa tiestöä pitkin, pieni pätkä mennään M74 moottoritietä Uddington - Abington välillä mutta se ei ollut paha. Tie on aika pramea kuusikaistainen sekä hyväkuntoinen, ja kulkee aukeassa maastossa joten sinänsä ihan jees. Muuten matka Ayr:sta kulkee tavan maanteitä pitkin, tällä kertaa A70 Ayr - Cumnock - Douglas/Uddington ja A702 Abington - Biggar.
Varsinkin väli Muirkirk - Douglas on ihan mahtava, hienot maisemat ja tosi mutkainen tie. Tien pinta on huonohko mutta mitään ihan hirveitä reikiä tällä välillä ei ole, enemmänkin rupista pintaa joka möykkää renkaiden alla ja joissain tiukimmissa mutkissa on syytä ottaa rauhassa kun pinta on niin röpöinen että joku kurvi-iloittelu saattaa ruveta jännittämään liikaa kun pito selvästi heikkenee. Vauhtiahan saa pitää 60mph jos uskaltaa...

Saapuminen Biggariin, ja rallipaikalle, oli täkäläiseen tapaan aika hyvin opastettu, varoitetut ruuhkat kävijämäärästä johtuen olivat pienemmät kuin odotin. Ehkä aamupäivällä oli ollut tiukempaa kun väkeä oli paljon, kylälläkin sitä riitti ja tämmöinen häppeninki on varmasi tervetullut pienelle kylälle. Joka muuten jo itsessään on erittäin viehättävä. Yleisöparkki oli isoilla heinäniityillä ja autoa oli silmänkantamattomiin, sisäänheitto sujui hyvin ja mammat rahastivat pienen pääsymaksun siinä jonossa. £8 on mielestäni varsin kohtuullinen korvaus, sisältää pysäköinnin, ja näyttelyalueelle päästyäni totesin että nähtävää riittää koko rahan eteen.
Jo yleisöparkissa oli tavan ruuhkamassasta poikkeavia, ehkä, harraste/sunnuntai autoja.

Näyttely oli hyvin samantyylinen kuin esim tuo aiempi Extravaganza. Kaikenlainen kulkukalusto traktoreista lähtien oli edustettuna, myös raskasta kalustoa on rivikaupalla ja niissä on kyllä mielenkiintoisia veheksiä näin ulkomaalaiselle. Myös tuttua Volvo-Scaniaa on nätiksi laitettuna kun täälläkin näyttäisi olevan jokaisella itseäänkunnioitavalla kuljetusfirmalla vintage-kalustoa isännän silmäteränä.
Vaikka Glamis Castlella oli jo vaikka kuinka paljon kalustoa niin silti tuntui ettei täällä ollut vanhan toistoa, älyttömän hienoja autoja paljon. Jokaiselle jotakin.

Kauppiaita on tietysti ja näistä saattaa etsivä löytää oman silmäteränsä viimeistelyyn vaikka mitä, ja muutenkin kaikenlaista vintage-kamaa on tarjolla. Lapsille on ajanvietettä kun ihan aina ei varsinkan pienemmät jaksa autoista innostua. Paikalliseen tapaan koirat ovat mukana ja niitä vilisee, ovat kuitenkin hyväkäytöksisiä joten minä ainakin katselen tätä hyvällä. Vielä kun koirista niin kovasti tykkäänkin.

Poislähtöä vähän jännitin kun neljän korvilla rupesi muitakin lähtijöitä olemaan ns. runsaasti. Onnekseni auto oli taaemmalla niityllä ja sieltä pääsi livahtamaan toista kautta pois pienelle sivutielle, tosin Range-miehen pitää aina olla tarkkana matala-autolla kuhmuisella niityllä ja liittymissä... huoleton meno ja putoaa matala-autosta koko pohja johonkin mättääseen. Se ei olisi kivaa.
Paluumatkalla oli vielä mukavaa kun lähihuoltamolla oli tankilla, LPG, namikuntoinen RRC. Mummu ja paappa olivat reissussa. 8)
Semmoinenkin näiden harrastevehkeissä että ajavatkin niillä niinkuin kuuluukin, täältäkin tuli perässä melkein puoleen matkaan tosi hieno Ford Granada jonka bongasin rivistössä. 3000 GLX Ghia automatic. Paineli ihan samaa reipasta marssivauhtia mutkateillä kun minäkin. Asiallista.
Extravaganzastahan oli samaan suuntaan menossa iso Bentley setämies ratissa ja se äijä paineli mutkateitä niin että rupesin jo ihmettelemään, semmoisella laivalla. Mutta se olikin Bentley Turbo R jostain sieltä 80-90 lukujen taitteesta.

Semmoista höpöttelyä taas. Nyt jaksaa taas viikon kärvistellä työmaalla ja katella kuvastosta mitä ens viikonloppuna on tarjolla. Tekeminen ei kyllä lopu jos vaan jaksaa ajella eikä kottero keksi mitään ikävyyksiä.
Liitteet
IMG_20170813_141435.jpg
IMG_20170813_141435.jpg (152.57 KiB) Katsottu 2725 kertaa
IMG_20170813_141930.jpg
IMG_20170813_141930.jpg (124.44 KiB) Katsottu 2725 kertaa
IMG_20170813_135233.jpg
IMG_20170813_135233.jpg (164.83 KiB) Katsottu 2725 kertaa
Viimeksi muokannut AVRO, 14 Loka 2017, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
AVRO
Viestit: 1203
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 08:21

Re: Biggar Rally 2017 sunnuntain ajankuluksi

Viesti Kirjoittaja AVRO » 13 Elo 2017, 23:58

P38A -97,4,x bi-fuel
RRC 3,9SE -90
S-Type 3.0 Sport, -01, RHD
P38A -95 raato
Rover 3500S -72, 2000TC -72
Clean car/Sick mind. Topicin kaappaaja #1

Avatar
rami-mli
Viestit: 1547
Liittynyt: 27 Loka 2011, 12:51
Kotipaikka:: Kotipaikka

Re: Biggar Rally 2017 sunnuntain ajankuluksi

Viesti Kirjoittaja rami-mli » 14 Elo 2017, 19:15

Mukavan näköinen tapahtuma. Noille maille olisi itsekkin kiva joskus piipahtaa. Laittele vaan lisää kun tulee materiaalia
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"
Pappa Tunturi X 3
Wickström w2 Getasnipan

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Eurooppa / Europe”